Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Míg Magyarországon a BKV és a MÁV dolgozói béremelésért harcolnak, addig más országban a tömegközlekedési cégek dolgozókat bocsátanak el, mert csak így tudnak lefaragni az adósságukból.

A román államvasút, a CFR az idén több mint 12 ezer dolgozót bocsát el 78 ezer alkalmazottjából. A bejelentett átalakítási program a teher- és személyszállítást egyaránt érinti - közölte a Mediafax hírügynökség, a vasutas szakszervezetre hivatkozva.

Az erősen eladósodott CFR a mintegy 70 millió eurós állami szubvenció nélkül már csődbe ment volna. További 116 millió euró sürgősen szükséges a korszerűsítési munkákra.

A szakszervezet tiltakozik a tervezett elbocsátások ellen, annál is inkább, mivel a vasút eddig nem helyezett kilátásba végkielégítést vagy átképzési programot.

Ha a hétfőre tervezett megbeszélések a közlekedési minisztérium képviselőivel nem vezetnek eredményre, a szakszervezet nem zárja ki a tiltakozó akciókat és sztrájkokat.

(MTI/Menedzsment Fórum)

Címkék: magyarország máv románia válság vonat sztrájk vasút gaskó


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr281014565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery · http://gery.blog.hu 2009.03.20. 18:36:47

nálunk a sztájkok már megvoltak, úgyhogy most nyugodt szívvel küldhetünk el minden felesleges embert a vasúttól :)

Ákibard! 2009.03.20. 19:36:55

Hova lett innen a másfél órás kommentem...???

Ákibard! 2009.03.20. 20:01:16

78 ezerből könnyű elküldeni 12e-t... A feléből már neccesebb.

A régi időkben Zuglóban 4 fő vasutas volt.
- Pénztáros
- Információs
- Hangosbemondó
- Takarító

Mára a pénztáros marad összvissz...

Ezt már nálunk is megcsinálták. (Mármint a leépítést)

(Köszi a segítséget!)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.20. 20:06:52

@Ákibard!: Igen, sajnos a magyar vasút leépítése nem az utóbbi két évben kezdődött (most csak folytatódik...)

jocee (törölt) 2009.03.20. 21:09:55

Csak emlékeztetőül,20 éve még 130e.vasutas volt,most pedig különválva kb40e.fő!Még most is lehetne elzavarni,de azok már inkább az irodákban tanyáznak.

ZBR 2009.03.20. 21:57:28

Ez is pont az a kérdés...
-Egyes helyeken TECHNIKÁVAL kiváltható dolgozók vannak, nem is kevés.
-Egyes helyeken (NEM VÉGREHAJTÓ SZOLGÁLATBAN) minden további nélkül kiváltható dolgozók vannak.
-Egyes helyeken már létszám-hiány van, veszélyben lehet akár a biztonság.

petya.bacsi 2009.03.21. 10:05:17

@gery: Ámen. Bőven lehetne takarítani, de természetesen a MÁV székházból is ki lehetne söpörni a felesleges munkavállalókat, na és azokat a kedves vasutasokat, akik akkor is sztrájkolnak, amikor nincs sztrájk (gy.k. naplopó).

Volt erről egy nagyon szép és hosszú cikk a Figyelőben...