Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Lesz még itt vasutassztrájk

 2009.03.25. 14:50

Mivel apu a Postánál dolgozik, mint kézbesítő, rajta keresztül tapasztalom, milyen is az igazi, nehéz munka. Menni kell, hóban, fagyban, és a 40 fokban is, nincs mese, mindezt valami nevetséges összegért. Motorral, biciklivel vagy gyalog. Attól függ éppen mi van kéznél. Talán rosszabbul keres, mint egy jegyvizsgáló. Ezt a munkát apu választotta évekkel ezelőtt. Szereti csinálni, nem panaszkodik semmire, még arra sem, hogy kevés a pénz.

A vasutasok nem ilyenek. Gaskóék szerint a vasutas munka a legnehezebb, ezért a vasutas minden plusz juttatást megérdemel, amit ő kitalál. A Crago eladásából származó plusz pénz nem elég. A béremelés sem elég, további kedvezményeket akar. A VDSzSz tájékoztatója alant:

Korkedvezményes nyugdíjat a Startos és Cargos (RCA) kocsivizsgálóknak!

A vasúti munkakörök közül talán a kocsivizsgáló az, akivel nem sokan cserélnének még a vasutasok közül sem: a nagyforgalmú állomásokon egy tizenkét órás szolgálatban akár 30 kilométert is kell gyalogolniuk a zúzott kövön. Mindezt a szabad ég alatt teszik, és egy műszakban az sem ritka, ha csak percekre tudnak pihenni. Ez nem is marad következmények nélkül: egészségük látja kárát. Ezért a VDSzSz kezdeményezte, hogy a kocsivizsgálók is legyenek jogosultak a korkedvezményes nyugdíjra. Ennek első lépéseként huszonnégy kocsivizsgáló átfogó orvosi kivizsgálására került sor.

Címkék: máv sztrájk vasút vdszsz gaskó mavfigyelő


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr571024922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hargita 2009.03.25. 15:57:54

Én is ismertem egy kocsivizsgálót, bár ő nem főpályaudvaron dolgozik, hanem határállomáson. Van külön kis házikójuk, télen bent csücsülnek és römiznek. Ezért tényleg érdemes kedvezményt adni.

Taurusz 2009.03.25. 16:01:20

Ez így diszkriminatív. Korengedményes nyugdíjat mindenkinek! A hentes nehéz bárdot emelget hidegben, a vasöntödében marha meleg van, a számítógép gerincproblémákat okoz, a villanyszerelő állandó stresszben van az áram miatt, a politikusokon nagy a nyomás, és mindenki folytassa a sort, ahogy tetszik. Szerintem az még kimaradt, hogy ezek után alanyi jogon járjon nekik a rokkant igazolvány.

ZBR 2009.03.25. 16:07:16

Valahol volt már szó erről az orvosi vizsgálatról....
Ott is leírtam már, hogy csupa olyan betegséget sikerült megállapítani, ami a középkorú férfiaknál jellemző. Pl. szív- és érrendszeri, valamint emésztőszervi megbetegedések.

Mesteri Margarita 2009.03.25. 16:16:20

Hát most már tényleg nem tudok dönteni, hogy pályázati tanácsadó legyek, BKV-s ügyvéd vagy kocsivizsgáló?

Ákibard! 2009.03.25. 16:39:09

Azért ez így ebben a formában nem igaz.

Igeje lenne észrevenni, hogy ez már egy jóideje, több mint egy éve gaskó (kis gével) és pártíz csatlósának játéka. VEgyétek már észre, hogy a vasutas társadalom jelentős hányada (értsd: hol van a 30.000-hez képest az a 400 sztrájkoló???) a pokol legégetőbb tüzére kívánja a gaskót és az egész sztrájkot?
Nem tűnik fel senkinek, hogy egy-egy sztrájk alatt van egy csomó vonal, ahol nem is érzik meg a hatását a sztrájknak???
A legutóbbi sztrájknál félve mentem a Margit hídhoz az ideiglenes MÁV pénztárhoz: Tessék mondani, jár valami vonat, vagy tart még a sztrájk?
Mosolyog rám: Milyen sztrájk?? Egész nap 1 vonat maradt ki, és 5 perc késés a maximum.
Győrbe is lejártam szinte naponta a nagy sztrájk alatt, és láss csodát, élek. Nem IC-vel mentem, hanem személlyel, de azt biztosra megmondták előre az innformációban, hogy minden körülmény között xx:28-kor indul a Kelenföldi pu-ról egy szerelvény, és el is éri Győrt. És így volt. Azt nem garantálták, hogy a Délibe bemegy, de Kelenföldig mindig eljutottunk, és ami vicces: pontosan közlekedve!!! (Komáromban várnunk kellett 10 percet, hogy pontosan induljunk tovább. Igaz ez a gyorsvonati-személyvonati menetvonal miatt volt így.)

Szumma: Sajnos a vasút szerkezetéből hierarchiájából adódóan akár 1 ember megbéníthat egy vonalat, ezért mégis érződik a sztrájk, de nyíljun ki a szemetek: A legtöbb vasutas unja a sztrájkot, és NEM SZTRÁJKOL!
Ne a médiának higgyetek, hogy huu megállt a közlekedés, mindenki éhen fog halni meg egyebek, mert a médiának a szenzáció kell. Az nem hír, hogy sztrájk van, mégis a vonalak túlnyomó többsége menetrend szerint közlekedik.
Én láttam, tapasztaltam, utaztam.
Hát ennyit a gaskóról, és csökkenő bandájáról...

Faparaszt 2009.03.25. 19:15:27

@Ákibard!: Ha valóban ilyen jelentéktelen lenne a sztrájk, akkor minek kell annyit foglalkozni vele?

Érdekes, hogy a médiában csak a Cargo miatti 250 kFt- ról beszélnek, holott ez csak egy a sok közül, amit követelnek.

Jah és aki szerint olyan lájtos munka a kocsisvizsgálói kör, az igazán dolgozhatna legalább egy hónapot ilyen munkakörben (elvégre csak römizik egész nap, és kapja a tanárénál nagyobb fizetését, meg az egyszeri negyedmilliót). Vajon miért nincs akkor túljelentkezés az ilyen munkakörökbe? Lehet, hogy azért, mert mégsincs olyan jó dolga a vasutasnak, mint ahogy azt néhányan állítják ...

Doryyka 2009.03.25. 21:04:50

@CityShuttle: mert azért ez Munka, és büdös annak, aki nem dolgozni akar, mert jó a segély is.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.25. 21:15:19

@Ákibard!: De, feltűnik. Miért kell bevinni a fejállomásokra minden vonatot? - Csak emiatt bénul meg a Gaskó-sztrájk miatt a vasút.

Persze elég lenne sztrájk idején kihagyni ezeket, összevontan kevés vonalat érintene a fene nagy sztrájkja.

Egyszer a nép odaállhatna már a pártíz mellényes sztrájkoló mellé, és a tömegakarat érvényesülhetne. Dolgozol? - 200 a 20 ellen például. Én dolgoznék a helyükben...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.25. 21:22:45

@Ákibard!:

És abból a 30000-ből miért nem lép senki? Miért nem távolították el eddig ezt a mocskot a VDSzSz éléről?

Ez a normális vasutasoknak is rossz, hisz mindig rajtuk csattan az ostor, sztrájk idején.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.25. 21:28:58

@CityShuttle:

Senki nem mondta, hogy lájtos munka, viszont nem kell megjátszani a hőst, hogy "milyenfaszákvagyunk". A munkáját végzi, ezt vállalta, mint mindenki más. Ott van a mentős, a tűzoltó, a rendőr, a postás, a kukás, és még sorolhatnám.

Vannak ennél sokkal keményebb munkák, mégsem sztrájkolgatnak, ha mégis, nem irreális a követelésük.

Magas lóról ideje lenne leszállni.

petya.bacsi 2009.03.26. 08:35:25

BKVFigyelő: apud kérjen részesedést az eladott Postapalotából. Postás, megérdemli ő is. ;)

Az összeset elzavarni a jó büdös francba. Mindenkit. Fentről is, lentről is. Majd visszahívni a kirúgott emberek 50%-át dolgozni, egy picivel magasabb bérért. Máris menne a vasút. Sok munkanélküli ezért a bérért is szívesen mászkálna fel s alá. Ez nem az én ötletem, a MÁV blogon olvastam valamikor korábban, ha jól emlékszem.

Mellesleg ha a rendőrnek, meg a katonának jár az előnyugdíj (miért is? 40 évesen életerősen nyugdíjba?? miért is???), akkor jár a vasutasoknak, a nővéreknek, a takarítóknak, a postásoknak, a tanároknak - + ingyenes gumiszoba valamelyik elmeintézetben, mert ha megéri a nyugdíjas kort, sajnos rájuk fér a sok jogukat tudó, de kötelességüket nem ismerő ifjú generáció miatt -, a 3 műszakosoknak 1 év 3 évnek számítson és így tovább (ez utóbbit én megadnám, tudom milyen 3 műszakban dolgozni, én már tudom, hogy nem leszek nyugdíjas, mert addig 56x felfordulok).

petya.bacsi 2009.03.26. 08:36:44

@Ákibard!: ha annyira utálják a vasutasok, akkor határolódjanak el nyíltan tőle. Amíg ezt nem teszik meg, addig a különféle válogatott negatív jelző az összes vasutasra érvényes marad (általánosítás).

Adani 2009.03.26. 10:41:21

@Ákibard!:

Ez igaz, de sokszor pont ott volt káosz meg teljes leállás ahol nem kéne, pl. mellékvonalaknál. Elvileg a mellékvonalkért is sztrájkolnak, de ezzel a hozzáállással pont ártanak nekik, hiszen Győr-Veszprém között sem járt napokig, ilyenkor sok utas átszokik a buszra és nehéz őket visszaszoktatni.

A sztrájknál nem is az volt a fő gond, h sztrájkolnak, hanem a bizonytalanság. Nem lehetett tudni melyik vonat indul el és meddig megy. Volt több országban is sztrájk, de ilyen nem volt. Nézzétek csak meg pl. Francia vagy Olaszországot. Volt egy hétig tartó sztrájk is, de akkor is meg volt hírdetve, h sztrájk van, de ez meg az a vonat elmegy, a többi nem és azok tényleg mentek, kiszámítható volt a dolog. Annyit kéne megtenni, h kikötné a sztrájktörvényben, h az adott munkaidőre végleges döntés legyen az, h felveszi a munkát vagy nem. Mikor bejön műszakkezdésre kérdezzék meg, h felveszi a munkát? Ha igent mond akkor végig kell dolgoznia a műszakot, ha nem teszi akkor ki lehet rúgni. Ha nem veszi fel akkor később sem teheti meg, ill. ha mégis fizetést nem kap érte.

Ezzel megszűnne a bizonytalanság, nem lennének olyanok mint, ami sokszor megesett a sztrájk alatt, h a kaller műszakkezdéskor felvette a munkát majd páőr óra múlva közölte, h most sztrájkba lép, és a vonat ott rekedt Piripócs alsón valahol félúton, mert kaller nélkül nem mehet ( ez is röhej legalább ilyenkor kellene engedni, egyébként pont a VDS(z)S(z) fúrja meg állandóan, h kis forgalmú mellékvonalakon mehessen kaller nélkül a vonat, hiszen kevés utasnak adhatna a vezér is jegyet), így ha ezt csinálja akkor lehessen büntetni érte.

Ákibard! 2009.03.26. 12:10:39

@petya.bacsi:
A vasutasok (ismétlem, vasutasok, nem sztrájkoló vdss-esek, hanem vasutasok) elhatárolódtak tőlük. A többi szakszervezet nyíltan bejelentette hogy az ő tagjaik nem sztrájkolnak, ez a vdss akciója.
Csak sajnos a média nem úgy adta hírbe, hogy a VDSS pártíz vagy párszáz embere sztrájkol, hanem A vasutasok. Ennyi...

Ákibard! 2009.03.26. 12:13:06

@CityShuttle:
Hogy minek ennyit foglalkozni vele? Mert sajnos a média még mindig befolyásolja az embereket. És ezt itt is látni. Ezért mondtam, hogy egy sztrájkkor nem a retekklubot meg a hantakettőt kell nézni, hanem kimászni egy vasútállomásra, és óriásit csalódni: Jééé mennek a vonatok. És menetrend szerint. (Ugyan nem a meghirdetett menetrend szerint, hanem egy operatív menetrendet összetákolnak, de mennek a vonatok. Mondom, aznap vasárnap nekem előre megmondták, hogy minden óra x percében jön Győrbe vonat. Győrből hazafelé ugyanez volt..)

Ákibard! 2009.03.26. 12:14:28

@Közlekedésguru:
"Miért kell bevinni a fejállomásokra minden vonatot?"
Igen sajnos ez egy impotens hozzáállás. De szerencsére mostanában sikerül levetkőzniük, rájönnek, hogy csökkent kapacitáson értelmetlen mindent beerőltetni a fejpu-ra.

Ákibard! 2009.03.26. 12:17:31

@BKV figyelő:
"Miért nem távolították el eddig ezt a mocskot a VDSzSz éléről?"
Sajnos ez nem így működik. Ez (nem ő) egy érdekklépviseleti vezető, ha ez az elnök akkor ez. Az egyszeri vasutas annyit tud tenni, hogy kilép a vdszsz-ből, vagy ha nem is lép ki, nem sztrájkol. Ugyanis az nem kötelező akkor sem, ha vdszsz-es vagy.

Nem akarok politizálni, de kb olyan mint a miniszterelnök. Még ha elégedetlen vagy vele akkor se tudod kirobbantani. Megszoksz vagy megszöksz...

"Ez a normális vasutasoknak is rossz, hisz mindig rajtuk csattan az ostor, sztrájk idején. "
Erről van szó. Egyik nap mentem győrbe, és egy pasi elkezdett szövegelni meg ócsárolni a jegyvágót. 5-en üvöltöttük le, hogy fogja be a szákát, mert ha ő nem lenne itt, akkor a vonat sem menne. Inkább köszönje meg neki. Persze megjegyzem jegye sem volt. Ez a magyar hozzáállás.

Ákibard! 2009.03.26. 12:20:13

@BKV figyelő:
"Ott van a mentős, a tűzoltó, a rendőr, a postás, a kukás, és még sorolhatnám.

Vannak ennél sokkal keményebb munkák, mégsem sztrájkolgatnak, ha mégis, nem irreális a követelésük."
Hát azért volt rendesen lánglovag sztrájkfenyegetés is... Az irreális követelésben viszont egyetértek.

Azonban azt tudni kell, hogy a sztrájk egy vita a munkavállaó és a munkáltató között, ebbe külső félnek nem szabad beleavatkoznia, legyen az utas vagy épp a Magyar Kormány. Egyiknek sem szabad, és nincs is jogalapja.
DE!!
Megjegyzem, hogy maga a sztrájktörvény úgy ki van herélve, ahogy van. Tartalmaznia kellene egy kötelező kritériumot az elégséges szolgáltatásra, és nem mint lehetőség, hanem kötelező feltétel. Ha az a feltétel nem teljesül, akkor nem lehet sztrájkolni sem.

Ákibard! 2009.03.26. 12:21:51

@Adani:
Maximálisan egyetértek veled.

Adani 2009.03.26. 12:42:11

@Ákibard!:

A tűzoltók ráadásul nem is sztrájkolnak, mert esküt tettek, nem tehetik meg, h nem mennek ki egy tűzesethez. Aki pedig tűzoltónak megy azoknak a 9§5-a tényleg a hivatásának él és nem is tenné meg, h nem segít ha baj van.

A Sztrájktörvényről meg én is pont ezt írtam, ill. erre gondoltam. Elégséges szolgáltatás legyen, legyen kötelező meghírdetni, h melyik vonatok mennek és meddig és azoknak menniük kell. Lehetne pl. a menetrendben a hópehely jelzés mellett egy G jelzés is, jelezve, h az a vonat akkor is megy ha Gaskó megint kavarja a szart.

Ákibard! 2009.03.26. 14:45:02

@Adani:
"A tűzoltók ráadásul nem is sztrájkolnak, mert esküt tettek"

Én ezt írtam: "Hát azért volt rendesen lánglovag sztrájkfenyegetés is..."

A sztrájkfenyegetés =/= a sztrájkkal.

Amúgy a tűzoltányok is sztrájkolhatnak, ha közben biztosítják feladataik ellátását.
De volt azért ott tűntetés a Parlament előptt, meg a Hősök terén úgy emléxem...

Faparaszt 2009.03.26. 15:11:32

@BKV figyelő: Nincs itt semmilyen magas ló, egyszerűen leírtam a véleményemet a sztrájkkal kapcsolatban.

"A munkáját végzi, ezt vállalta, mint mindenki más. Ott van a mentős, a tűzoltó, a rendőr, a postás, a kukás, és még sorolhatnám."
Ezekszerint dögöljön meg a szomszéd tehene is? Ennyi erővel ennek a blognak sincs értelme, mert (tudom nehéz elhinni, de) van a magyar vasútnál rosszabb vasút is. Oszt ők se állnak neki panaszkodni... Nem hinném, hogy ez a gondolkodásmód célravezető lenne.

Arra egyébként már senki nem emlékszik, hogy az ominózus 250 000 Ft (bulvárosan negyedmillió) annak idején meg lett ígérve dolgozóknak?

---------------------------------
Na kitől kapom meg először, hogy Gaskó-bérenc vagyok? :))

Ákibard! 2009.03.26. 15:22:38

@CityShuttle:
"Arra egyébként már senki nem emlékszik, hogy az ominózus 250 000 Ft (bulvárosan negyedmillió) annak idején meg lett ígérve dolgozóknak?"

Meg lett ígérve, de mint tudjuk a szó elszáll az írás marad. Én is megígérem neked szóban, hogy adon neked negyedmillkót, azt majd ha jössz kérni: háááát az egy ígéret volt, ráadásul akkor még miniszter voltam mostmár nem vagyok az.
Erre alapozva sokmindent számon lehetne kérni.

1 szó mint 100 nem érdemlitek meg a negyedmillkót, mert semmi jogalapja nincsen. Amilyen jogalapon kapod te olyan jogalapon járna nekem is, mert ugyan Te dolgozója vagy a vasútnak (?) én nem, ellenben adófizető állampolgárként apénzem benne volt a cégben amiből te a részed követeled.
Ahogyan a te követelésednek ugy az enyémnek sincsen jogalapja.

És ez nem a vasút vagy a vasutasok ellen szól, aki ismer tudja milyen a viszonyom a vasúthoz.

jocee (törölt) 2009.03.26. 19:31:06

Ki kell rugni minden vasutast,felszedni a síneket,helyét sóval behinteni!A beolvasztott vasanyagból minden bejáró prolinak rollert venni!Istenem,de szép is lenne látni ahogy hajnalok-hajnalán ezrek "száguldanak",csodás fővárosunk irányába!

Ákibard! 2009.03.26. 20:00:24

@jocee:
Ennél értelmesebb és konstruktívabb ötlet nem jutott eszedbe?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.26. 20:08:52

@jocee:

Rollert? Kijönne abból egy új suzuki is. Még az ipar is fellendülne;)

jocee (törölt) 2009.03.26. 20:35:28

@Ákibard!:Eszembe jutott ennél értelmesebb is,pl:vegyen mindenki teljesárú jegyet,aki rászorult az államtól támogatást kaphat.Vagy a bérletes a munkaadótól!A bliccelőket felakasztani,felnégyelni családtagjaikat rabszolgának eladni.Mozdonyvezetőtől felfelé kirúgni mindenkit.Ezek után lehet utazni TGV-vel,Nagykáta-Keleti között.Ez lenne a konstruktívabb ötlet!?Ha te jobbat tudsz,irány az Andrássy út,te lehetsz az új Baross Gábor

scooby doo 2009.03.26. 22:16:48

@jocee: Gratulálok, ez honnan pattant ki?

gyik-680 (törölt) 2009.03.27. 17:51:33

@scooby doo: Abból a pattanásnyi agyából :))

en_té 2010.01.20. 16:32:26

Számomra közömbös hogy Bárányék mit gondolnak, arra viszont felhìvják a figyelmet quasi ezekre a munkakörökre:
jegyvizsgáló, kocsivizsgáló, tolatásvezető, forgalmi segédtisztek, tisztek, mozdonyvezetők, és még többet kihagytam.
Szerintem se a veszélyesebb, mint a barlangi búvárkodás, de ezek is jàrnak olykor rokkantsággal.
Másrészt sokan igen alacsony jövedelemmel "járnak" 7 éjszakát és 7 nappalt.
Tudnának ők is panaszkodni. Szerény véleményem és tapasztalataim alapján egy villamosvezető is hasonló cipőben jár.

Ki nem panaszkodik?