Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Elnézést kérek azoktól, akiket zavar, hogy a blog bejegyzéseiben ilyen sűrűn előkerül Érd, és az itteni állapotok. Érdiként úgy hiszem beszélnem kell az itteni hiányosságokról, mert ezekkel egyébként nem foglalkozik senki. Az alábbi levelet fogom küldeni a MÁV-nak a nap folyamán:

Kedves MÁV Zrt!

2008 elején átadták Érden a 2 évig épült közúti aluljárót. A beruházást a MÁV és az Európai Unió közösen finanszírozta. Az aluljáró építésével párhuzamosan megkezdődött az érdi vasúti állomások és megállóhelyek korszerűsítése is, melyet a városlakók már több éve vártak.

Az aluljáró hibáira, hiányosságaira most nem térnék ki, mert ezt már sokan, sok helyen leírták. Én levelemmel a felújított megállóhelyek, és a hozzájuk tartozó peronok hibáira hívnám fel a figyelmüket. Nem vagyok tisztában a beruházás részleteivel, nem ismerem a szerződéseket, de bízom abban, hogy a létesítményekre 2 évnél több garanciát vállalt a kivitelező, és ezt szerződésben rögzítették. Már az átadás napján komoly hiányosságokat lehetett felfedezni az összes felújított megállóhelyen. Ilyen például a kamera hiánya és a több helyen megsüllyedő viacolor térburkolat.

A kamerára nagy szükség lett volna, mert Érd egy nagyváros, sok lakóval és egy olyan rendőrséggel, amely a feladatára alkalmatlan. A videokamera elriaszthatta volna az érdi és a környéki városokból bejáró vandálokat a rongálástól. A kamerát nem szerelték fel, Érd felső állomás állapota siralmas. Erről képeket itt tekinthetnek meg:


Kérdésem az lenne, hogy az előírtaknak megfelelően elvégzik-e az állomási falak graffiti mentesítését? Terveznek-e a közeljövőben (akár az érdi önkormányzattal együttműködve) kamerákat felszerelni a felújított állomásokra?

Másik nagy probléma az állomások peronjaira és a sétálóutcába elhelyezett kőburkolat. A viacolor alatti részt a kivitelező emberei nem megfelelően tömörítették, ezért Érd felső állomáson a burkolat több helyen is megsüllyedt, van olyan rész, ahol majdnem 20 centiméteres lyuk keletkezett. Az Érd felsőre vezető, Borgödör melletti gyalogos sáv is több helyen megsüllyedt, és ezt már az áradás napján látni lehetett. Egy kisebb eső alkalmával 15-nél több kis tócsa keletkezik. Ez egyértelműen a hibás kivitelezés miatt van, ez garanciális javítás. Érdliget megállóhelyen a peron felett lévő tető fehér elemei már több helyen elváltak, azokat egy erőse. Ezekről a jelenségekről képet csatoltam:



Kérdésem az lenne, hogy felvették-e már a kapcsolatot a kivitelezővel, hogy a hibákat kijavítsa? Miért vettek át egy olyan létesítményt, aminek az átadásának napján hibái voltak? Ezeket a hibákat az elmúlt 1 évben miért nem javították?

Kérem a feltett kérdésekre lehetőleg 30 napon belül válaszoljanak. Levelemet Érd Megyei Jogú Város Önkormányzatának továbbítom és a MÁV-figyelő blogon is közzéteszem.

Üdvözlettel: Gál Mihály

 

Címkék: máv kamera vasút levél felújítás állomás érd mávfigyelő


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr571054552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2009.04.09. 09:22:37

Azért nem vették még fel a kapcsolatot a kivitelezőkkel, mert azt egy haver cége csinálta, és ha sikerül kibekkelni elég sokáig, akkor letelik a garanciális idő.

Lalikiraly 2009.04.09. 09:33:54

Hát igen én is éltem sokáig érden. No comment a rendőrség és a kissebbség vandálkodásai miatt. akik már Érden ugyan többen vannak. Dehát mondom no comment.

citrix 2009.04.09. 09:49:09

Érd felső,Érdliget,Barosstelep a vandalizmus fellegvára:mindent szétvertek,összefirkáltak ami műtárgy létezik.És nem ám csak úgy ímmel-ámmal,nagyon is akkurátusan,írmagja se legyen a kultúrált peronnak.A rendőrség gondolom keményen nyomoz az elkövetők után,legalább annyira mint a tüntetések "rendbontói" után.Érd a barmok városa.

oberka 2009.04.09. 09:53:36

barosstelep még az érdihez képest is jóval megdöbbentőbb, ott már a digitális kijelzőt is leszerelték mert nem érte meg gondolom folyton pótolni az összetört darabokat.

érden (főleg felsőn, érd alső még aránylag normális képet mutat) meg a borgödörből vagy a spatenből kijövő részeg banda rendszeresen széttöri a fényújságokat, meg amit még lehet.

Balogh Ádám Software 2009.04.09. 09:55:00

Amúgy Érd állomásainak felújítását és egy negyedik építését a város finanszírozta? Csak azért, mert sokkal igényesebb tervek alapján készült, mint más állomások, például Ferihegy, ahol van mindössze 4-5 méternyi perontető, ellenben az érdi állomásokkal, amik majdnem végig fedettek. Más kérdés nyilván, hogy a kivitelezést haverok csinálták, akik olcsó képzetlen munkaerőt alkalmaztak, valószínűleg.

Balogh Ádám Software 2009.04.09. 09:58:12

Ja, itt Vecsésen is két állomás van, de egyiken sincs semmi perontető, csak a nagyállomáson 1-1 váróbódé, Kertekalján meg csak 1, Budapest irányába. Semmi digitális kijelző, pad, vagy akármi extra. Igaz, legalább a kivitelező itt jobb volt, mert a peronkövek nem süllyednek meg. Viszont Érd helyett inkább ide lett volna érdemes beruházni, mert itt valamivel azért kevesebb a vandál.

oberka 2009.04.09. 09:59:40

@Balogh Ádám Software: ha jóltudom nem, hanem a máv, valami eus projekt keretében. vagy ha igen, akkor csak részben finanszírozta.

Nakedape 2009.04.09. 10:01:49

Érd felső valóban szomorú, mondjuk a azt nem értem ( a vandálokon kívül mmint) hogy pl a lépcső miért nincs beüzemelve , az aluljáróhoz közeli oldalon

OkoskaTo:rp 2009.04.09. 10:10:56

A szanasztét süllyedt burkolatot, és a víz el-nem-vezetést nehéz lenne a vandálokra fogni.

Fly_G_Fly 2009.04.09. 10:15:30

Nem csak az állomások siralmasak.
Tárnoktól egészen a Déli-ig a vágányok mentén kész szeméttelepek vannak. Egyszerűen undorító. Nem igaz, hogy nem lehet a szoc.munkásokkal összeszedetni a szemetet.
Egyébként az, hogy egy állomás hogy néz ki, az szerintem nem csak a MÁV érdeke. Sokkal inkább az adott városé, településé.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.09. 10:16:14

Mihály,a levelet maximálisan támogatom, de azért nézd át még egyszer, mert van benn egy két elírás és félbemaradt mondat. pl: "Érdliget megállóhelyen a peron felett lévő tető fehér elemei már több helyen elváltak, azokat egy erőse."

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.09. 10:17:32

+ bele kell tenni, hogy a zsaruk meg a polgárőrök igazán ránézhetnének kocsmazáráskor. bár lehet h ez az önkormányzat dolga lenne. nem írsz nekik is?

Tucsok84 2009.04.09. 10:21:31

Érd sajnos már nem az a régi kis kertváros, mint nagyon régen volt. A központban ott rohad a régi buszváró. Az új üzletközpontok szerencsére épülnek :(.
A kertvárosi "gazdag" részen a zöldterületekre hordják a szemetet. Ennyi erővel Pesten is lakhatnék.

SpiderJerusalem 2009.04.09. 10:23:12

Ne bántsátok a grefitiseket,ez művészet!
Ők az új (de)generáció!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.09. 10:25:59

@rrroka: Direkt nem küldtem még el a levelet. A szemfüles olvasók előbb észreveszik benne a hibákat, mint én. Köszi, hogy szóltál!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.09. 10:32:00

Az állomások építésébe a város egy fillért nem fizetett. A MÁV és az EU közösen finanszírozta, ha jól tudom 50-50 százalékban.

Érd-alsónál egy liftes aluljáró is épült, amit az előző városvezetés kért, és azt mondták, hogy ők majd üzemeltetik. Közben jöttek a választások és az új városvezetés lemondott róla, azt mondták nem fizetik a költségeket (takarítás, világítás). Nem is volt világítás az aluljáróban hónapokig, több embert megtámadtak a sötétben.

Annak idején erről is írtam a MÁV-nak és a városvezetésnek, és szerencsére megcsinálták, rendeződtek a dolgok.

Erről bővebben itt: mavfigyelo.blog.hu/2008/10/18/embertelen_allapotok_az_erdi_aluljaroban

Lord_M_ 2009.04.09. 10:32:45

A kivitelezésben van hiba, tény. De a legnagyobb probléma mégis azt gondolom a rongálás. És még ha a firkálókat ki is hagyom a sorból. Akik összetörnek mindent azok is művészek talán ? Másfelől nem "grefiti" van a falon, hanem TAG. A különbséget láthatja bárki, a "grefiti" jobb esetben igényesen kivitelezett, és sokszor tényleg megdöbbentően jó munkák. Láhatunk ilyet a betonfalakon ami az ott futó autóút (pálya?) mellett van. Míg ezek a TAG-ek, leginkább csak arra hasonlítanak amikor a kutyák odavizelnek valahová, mintegy területjelölésnek. Gondolom a tag-et elhelyező is csak ennek a kutyának a szintjén áll...
(és ezeknek is lesz (meg van) szavazati joga...)

ehh... most jöhet az "ezért tart itt ez az ország..." és az "anyámat.." megjegyzések.

Amúgy lassan általános ez a pocsék munkavégzés. Megcsinálják, majd fél év múlva újra megcsinálják... és nem garanciába... fenét... pénzért... így lehet több pénzt lehúzni... így lesz egy projekt milliárdos... ami megállt volna néhány tíz esetleg száz millióban...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.09. 10:37:25

@Lord_M_:

A működési engedély megszerzéséhez a MÁV-nak el kellett volna indítania egy anti-graffiti programot. Erre az önkormányzat is felhívta a cég figyelmét, az egyik ilyen hibalistában is benne van.

Olyan bevonatot kellett volna rakniuk a falra, amiről könnyen lemoshatók a firkálások, és ezeket takarítani is kellene.

Ez a program szerinted a képeket elnézve megvalósult?

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.04.09. 10:47:54

Na akkor... Érd-Felső állomás felújítása EU finanszírozásban épült, 75%EU-25% magyar állam megosztásban. Az aluljáró is ugyanebből a forrásból épült a tetején lévő sétánnyal együtt. Nem tudom, hogy kamerákat lehetett volna-e finanszírozni EU pénzből, de nem is ez a fő próbléma. Ha Érden laksz, talán tudod, hogy mennyire lehet beszélni az önkormányzattal, milyen jó partnerek. Egy közbevetett kérdésre: az aluljáró azért van lezárva,mert az Önkormányzat egy korábban aláírt szerződést egyszerűen felmondott: azt mondta, hogy Érd város nem tudja üzemeltetni sem az ingyen megkapott aluljárót! Fizessen az üzemeltetésért a MÁV! Ezzel kis híján kb 2Mrd Ft EU pénz visszafizetését sikerült elérni egyébként. Persze ezt a magyar állam fizette volna, így az érdi önkormányzatot ez sem érdekli, ahogy az sem, hogy a lakosság milyen körülmények közt él-közlekedik! Az autós aluljáró átadását azzal (is) akadályozták, hogy kötelezővé tették TŰZOLTÓ SEGÉLYTELEFON felszerelését. Amikor felszerelték NEM TUDTAK diszpécsert biztosítani, aki felveszi a telefont a központi végén. Szerinted biztonsági kamera hogy menne??? Hallottam vmi uszodáról is ami pár éve kulcsrakészen, de használatlanul üresen áll ugyanezen testület miatt. Remélem nem választjátok újra ezt a csapatot! "röviden" ennyi jutott eszembe erről. Műszaki problémák biztosan voltak-vannak, de a háttérben ezek az események állnak: a kersztberakunk minden fejlődésnek, gáncsolunk mindent, hogy pénzt akaszthassunk belőle! Így nehéz a minőségi munkára koncentrálni! Uff. én beszéltem.

Siendor 2009.04.09. 10:50:14

@Lord_M_: A tag az egy területjelölő vizelés, a graffiti meg egy művészien elkent szar. Egyik sem való sehová, max. otthon a faladra. Őszintén szólva nem csak az ezeket felrakóknak kéne csuklóból levágni a kezét, hanem az ezt népszerűsítő/eltűrő emberpéldányoknak is.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.04.09. 10:50:18

Tisztelt MÁV Zrt! - -mint megszólítás. Ne a kedves szerepeljen benne.

Ez borzasztó, ami itt van, annak 20 év amortizáció után szabadna csak jelentkezni nem pedig aznap.

Érd nem minősül nagyvárosnak. Vagy városként vagy kisvárosként említsd. amúgy jó, támogatom. Végre valaki próbál tenni valamit. Mindezt fővárosiként írom.

Manyizga (törölt) 2009.04.09. 10:57:19

Érd csak azért lett megyei jogú város, mert így több pénzt kap az államtól, és többet lehet lenyúlni. A megyei jogúság egyetlen feltételét teljesítette csak: 50.000 lakos fölött.
Még bírósága se volt/van. Budaörshöz tartozik... LOL

Most meg kiderül, hogy főleg vandálok lakják... :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.09. 10:57:39

@Popeye76:

Nincs jelenleg lezárt aluljáró, de az üzemeltetés körül tényleg voltak viták. Szerencsére az akkori bejegyzésem kiváltott egy kis visszhangot, és megoldódott. A liftek vannak lezárva, de ezt nem is bánom. Legalább azokat nem teszik tönkre.

Az új városvezetés sok mindenért hibáztatható. Említetted az uszodát is.

Átnézték a papírokat, és akkor vették észre, hogy a Döcsakovszky féle vezetés milyen törvénytelenségekbe ment bele, milyen szabálytalanságokra bólintott rá uralkodása alatt. (uszoda és aluljáró). Ezt akarják most rendbe tenni, bár tény, hogy az itt lakókra magasról tesznek. Ez látszik az állapotokon és a közbiztonságon. Hétről-hétre több a rablás, egyre több autót lopnak. A kulcsrakész uszodát talán már idén átadják, de minden szerződést újra kell írni.

75-25%-ban igazad van, rosszul emlékeztem.

oberka 2009.04.09. 11:34:08

@SpiderJerusalem: ha még csak grafiti lenne, de ezek csak snassz mezei taggerek.

Lord_M_ 2009.04.09. 11:34:51

@BKV figyelő: nyilván nem...

de lásd: a tökéletes bevonatot is összetörnék, levésnék...

nem hitetlen vagyok én, de ott tartunk, hogy 1) grafiti álló 2) törés álló 3) vésés álló 4) lopásálló legyen

azon túl lehet hogy a megoldás (dehát itt tartunk?) a folyamatos biztonsági szolgálat lenne, meg a hatékony rendőri fellépés. fene a körmét, aki firkál és elkapják lehet kezébe adni a takarító eszközöket.

szóval én ezzel büntetném őket. Szemetelt ? két hétig társadalmi munkában utcát söpör. Rongál ? mehet a felújítási munkába. két eset lehetséges, vagy leszoknának róla, vagy mindig minden rendbe lenne téve.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.09. 11:39:10

@Lord_M_:

Érd-alsó sokkal jobb állapotban van, mint a másik többi. Még az utastájékoztató táblák is megvannak, az LCD-k nincsenek betörve.

Lehet azért, mert itt több ember látja, többen figyelnek rá, és vasutas is van a közelben.

Lord_M_ 2009.04.09. 11:39:49

@Siendor: Várjááá, nem mondtam hogy bármelyiket eltenném. Pláne a szobám falára.
De az utak mentén rohadó szürke betonfalakon (nem házfal, hanem a szürke beton térelválasztók a semmi közepén autópálya vasút között..) akár jól nézhet ki. Ott nem pusztítanak el semmit, és az igényes munkák még jól is nézhetnek ki.

Az aki házat, műemléket, használati tárgyat (stb) ken össze akár grefitivel, akár teggel... az valóban nem több a területjelölő eb szintjénél... szval lehet bünteni (takarít vagy csuklóból csonkolás)

hmm...

oberka 2009.04.09. 11:42:12

@Lord_M_: milyen vicces volt már amikor az idős nénit a kisebbség megtámadta az alsó-aluljárónál, utána EGYSZER láttam valami polgárőr jellegű emberkéket álldogállni ott a rákövetkező hétvége egyik napján, utána soha többet.

Lord_M_ 2009.04.09. 11:50:53

@oberka: akkor tényleg itt tartunk :((((

szomorú...

:((((

rexter 2009.04.09. 12:02:33

par problemat nem is fotoztal. peldaul azt, hogy az osszes elektromos hirdetobalra szet van verev, allank ki belole az uvegszilankok, az elektromos kotegek. csodas. masik oriasi kivitelezesi hianyossag, hogy felsonel a pestrol erkezo vonatok peronja pesti feloli vegere nem tettek jardat. igy ket lehetoseg van ha hatul felszallsz a Delinel: vagy elore gyalogolsz jo messzire, majd vissza le a rampan, cirka 200 meter plusz gyaloglas tok fololslegesen, vagy mint sokan csinaljak atmennek a hid szerviz utjan, teljesen szabalytalanul, es veszelyesen, de a legrovidebb utat valasztva. nevetseges h egy tobbmilliardos beruhazas ennyire el lett cseszve.

rexter 2009.04.09. 12:05:25

bocsanata, nem tettek jardat helyett, nem csinaltak LEPCSOT!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.09. 12:51:19

@Popeye76: az aluljáró nincs lezárva, miről beszélsz?
viszont már _két_ befejezetlen uszodánk van, mert legutóbb a gárdonyi ált isktől is levonultak. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.09. 12:53:04

@Manyizga: fordítva van a dolog a bírósággal, vagyis nem előbb kell lennie és aztán lesz megyi jogú, hanem ha megyei jogú akkor lehet külön bírósága. jó mondjuk azóta sincs. :D

Mesteri Margarita 2009.04.09. 15:35:03

@rrroka: itt vagyunk Budapest seggében, nincs szükség bíróságra, felsőoktatási intézményre, stb, mert bár a vonatkozó jogszabályok tényleg említenek további kritériumokat is a MJV cím megszerzésére (mint a bíróság, kórház), a városi funkciók betöltésénél azért a hatékonyságot is előre kell venni, márpedig amikor 20 perc alatt be lehet autózni egy kórházba, akkor minek ide építeni még egyet? Az már más kérdés, hogy az SZTK-n van mit fejleszteni (és még megannyi máson is).

Ja, ls Érd nem tartozik Budaörshöz, a Budaörsi Kistérségből vált ki és alakította meg az Érdi Kistérséget, de tény, hogy a környező települések simán rávernek jópár hosszal a városra. Budaörsnek van pénze a multikból, Battának az olajból, de egy Tárnok, Diósd is jobban néz ki...

Eddig ez off, de on: KAMERÁT és rendőrt/polgárőrt kell tenni ezekre a helyekre + büntetések minden rongálásért.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.09. 20:19:56

@Mesteri Margarita: oksa, megegyeztünk, szerintem is előbb SZTK, mint bármiféle bíróság vagy ilyesmi. vmi rettenetes ami ott van. múltkor bementem a retyóba, és _plafonra_ volt öntve a kávé, a húgyszag meg alap. hoppá MJV!

Mesteri Margarita 2009.04.09. 21:14:52

@rrroka: bátor vagy, én oda be sem merek menni...
De állítólag hamarosan minden szép és jó lesz (www.erd.hu/hirek/szakrendelo_indulhat.html , www.erd.hu/hirek/jarobeteg_szakellatas.html)

A vasúti megállóhelyeinkre pedig vigyáznunk kell(ene), de nem működik a "szemmozgalom", és ugyan ki mer rászólni a rongálókra, ha épp a szemük előtt történik a dolog? Néha még a szemetelésért sem merek szólni, mert nem szeretném, ha lekapnák az arcomat.

Csak azt tudom hajtogatni, hogy kamera + járőrök + folyamatos pucolás. Nem egyszer, nem kétszer, hanem ha kell, akkor százszor. Nem olcsó mulatság kétnaponta lefesteni, lemosni a falakat, padokat, de én nem szeretnék olyan peronon várakozni az amúgy késő vonatokra :) mint amilyen pl. Baross telep. Nekem az az elrettentő példa. Ki merem jelenteni, hogy annál még Tárnoké, Martonvásáré vagy épp Érd Nagyállomásé is jobb :S

Mesteri Margarita 2009.04.09. 21:18:54

@Fly_G_Fly: mármint közmunkát végzőkre gondolsz, ugye? :)

scooby doo 2009.04.09. 22:21:08

@oberka: Ezek főleg hajnalban jellemzőek, ahogy hallom

scooby doo 2009.04.09. 22:37:42

@Mesteri Margarita: Jézusom, tényleg, az SZTK épületéről még nem esett szó. Hát az hogy néz ki...A kissebbségiek elintézik,m bár szerintem nem csak ők a ludasak. Oda csak végszükség esetén megyek be

scooby doo 2009.04.09. 22:39:38

@Mesteri Margarita: Télleg: a sima Érdi állomás hogy néz ki? Mint a többi vagy az nem olyan gáz?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.10. 05:44:24

@scooby doo: ennek pont nincs köze a kissebséghez, ennek a seggfejséghez van köze. :( ahogy MM írja, ha látom, hogy vki csákánnyal bontja az állomást biztos nem fogok odamenni hozzá, hogy figyelj már, hagyd abba, mert tartok tőle hogy az én fejemmel folytatja.

Mesteri Margarita 2009.04.10. 07:21:00

@scooby doo: nem felújított, de nincs ablaka betörve az ablaka, nincs totálisan összefújva, lelakva (Budafok-Belváros épülete megvan? na az borzalmas)

Itt egy kép, sajátom még nincs róla:

www.vasutallomasok.hu/kepek/e/erd_felk.jpg

Martonvásáré ellenben tönkre van vágva, és attól, hogy nem felújított, még szomorú; de én a felújított állomásokért inkább haragszom. Nem azért, mert pl. Érd alsó és felső is felújított, és én ezeket használom a legtöbbször, hanem mert ezekre már lehetett volna vigyázni (=kamera).

Mesteri Margarita 2009.04.10. 07:26:38

@Mesteri Margarita: bocs a szóismétlésért :$

Szóval nem azt mondom, hogy ami régi, azt verjék csak szét, legalább hamarabb felújítják, mert e kettő között nincs összefüggés.

Én örülök a Kelenföldi pu. régi-új vágányainak is, az 1-2-est használom, és örömmel tapasztaltam, hogy még nincs széttörve a pad, felszedve a viacolor, nem nő ki a gaz sem közüle és megvannak az órák is. Örültem Baross telepnek, mert esztétikailag is sokat dob az utazáson, hogy közben milyen helyeken áll meg a vonat.
Lehet azt mondani, hogy az ilyenek meg sem érdemlik, de ez gyerekes és nem is vezet sehova.
Megépítették, lehet fújni, hogy miért oda és miért nem ide, és ha leamortizálták, akkor lehet szajkózni, hogy én megmondtam, bezzeg ha másik állomást újítottak fel... de ezek nem visznek előbbre.

scooby doo 2009.04.12. 01:34:45

@rrroka: Ezért írtam h ez nem csak az ő bűnük

Pityu454 2009.04.15. 22:37:22

Azért nem teljesen a város lakók minősíthetők a rongálásért, hiszen a Spatiba, Borgödörbe nemhiszem, hogy csak érdiek járnának.

Amúgy 1 év után lett világítás a gyalogos aluljárókba, 2 évvel a megnyitás óta már kukákat is felraktak, szerintem ebből kiindulva minimum 1 éven belül liftek nem fognak működni.

De azt ne felejtsük el, hogy a liftek a mozgássérültek miatt lettek építve. Érd alsónál nincs is nagy gond, de Érd-felső Pestre menő oldalára nemtudom hogy tudnak tolószékesek feljutni.

Egy ideig az a lift működött a 3-ból, de úgy tudom már egy jóideje az se működik.

Ez a rongálás tényleg valahol nevetséges...
Több száz ezer károkat okoznak sokszor nap mint nap, akkor miértnem lép a rendőrség valamit? Legalább péntek-szombaton járhatnának sűrűbben arra.

Arról nem is beszélve mi folyik érd-felsős gyalogos aluljárokba péntek-szombat este... legalábbis nyáron.
Ezt inkább nem részletezném.

Szerintem az okozott károk tizedéért még haveri cég is csinált volna biztonsági kamerát, amit mondjuk látnak rendőrök, így elméletbe ki is jöhetnének.

Aluljáró, uszoda..., azért azt se felejtsük el, amíg az előző párt "kormányzott" érden, nagyon sok felujítás, építkezés ment a városban, így a jelenleginek érdeke, hogy azokat lejárassa.
Pl. jelenleg a Gárdonyi suli felujításáról olyan fontossággal és olyan terjedelmben írnak, mint valami "érdi metró építésről".
Jövő iskolája.. (de ezt se ők kezdték el intézni...)

Sry OFFért.
süti beállítások módosítása