Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Szolnokon felavatták a Stadler vasúti járműgyártó üzemét: ez 200 új munkahelyet jelent a városnak A svájci vállalat azért növeli termelését, mert világszerte nőtt az érdeklődés járművei iránt. A szolnoki üzemben évente hatvan kocsitestet gyártanak majd.

A Stadler, amely már korábban célul tűzte ki a kelet-európai terjeszkedést, 2008 óta van jelen Szolnokon.

A most átadtott gyárberuházás első fázisának értéke mintegy 5 milliárd forint, amely év végéig egy további 5 milliárd forintos befektetést igénylő, úgynevezett CNC hegesztő csarnokkal egészül ki.

A társaság Magyarországot a kelet-közép-európai térség stratégiai jelentőségű piacának tekinti, ezért határozott úgy, hogy a kocsiszekrény-hegesztő és -festő üzemét Szolnokon építi fel.

Az összesen 200 új munkahelyet jelentő szolnoki üzem részt vesz a MÁV által 2007-ben megrendelt 30 elővárosi Flirt motorvonatok gyártásában is. A jelenlegi szállítási ütemezés szerint, a 30 motorvonatból legkevesebb 7 Flirt kocsiszekrényeinek hegesztése és festése már a szolnoki gyár feladata lesz. A MÁV-nak készülő motorvonatok utolsó darabjai ezért jelentős részben magyar gyártású termékek lesznek.

(Origó)

Címkék: origo magyarország máv vonat vasút szolnok flirt stadler mávfigyelő


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr851085156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.04.25. 09:04:31

Nagyon jó, 60-ból 7 magyar gyártású is lesz, de százalékosan elég jó arány.

Vehetnének még hat egységeseket is.

A Hernyókat rendbe szedhetnék még és elégedett lennék az elővárosi kocsikkal (minél kevesebb BHV-t és nem a régiekre, a felújítottakra gondolok, borzalom).

Blackmore 2009.04.25. 09:52:51

Szvsz a régi Bhv-k rosszabbak, mert csak 4-es ülések vannak, ahol ha ülnek szemben, nem fér el az ember lába :) De egyetértek, vmi normális vonatot kéne a felújítottak helyett is közlekedtetni.

emvé 2009.04.25. 15:29:33

@Blackmore: Vagy normálisan kell felújítani őket ...

Vagy vegyünk Schlieren kocsikat az ÖBB-től, úgy mint ahogy Gyesev teszi :) Már alig várom, hogy forgalomba álljanak idehaza ... :))

zozoli10 (törölt) 2009.04.25. 18:03:16

ez jó hír!!!!!
-
-
-
-
de jobb lenne ha a GANZ feltámadna poraiból :D

siófoki35 2009.04.26. 11:11:53

Shlieren rulez. Távolsági járatoknak lehetne beállítani őket, halbik meg húzás az elővárosba! El a Balatontól a f*s halbikkal! Amúgy régi Bhv rulez, főleg, ha rendbe van téve.

emvé 2009.04.26. 12:07:21

@siófoki35: Kéne egy petíció ezügyben a mávnak :)

pumdavid 2009.04.27. 13:05:16

Végre egy jó hír... :D