Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Kedves MÁV-figyelő!

Azért írom meg ezt a bejegyzést, mert nagyon szeretném, ha a győrszentiváni állomáson ismét figyelmeztetnének a hangosbemondóban, amikor nagy sebességgel halad át egy vonat valamelyik vágányon – még mielőtt ne adj’ Isten egy tragikus baleset emlékeztetné az egész országot ennek hiányára!

Ugyanis az elmúlt fél évben azt a gyakorlatot vették be az állomáson dolgozók, hogy egészen egyszerűen nem mondanak még csak egy figyelmeztető szót sem, amikor a vágányok mellett várakoznak az emberek a személy- vagy gyorsvonatra és még ezek előtt a vonatok előtt menetrendszerűen kb. 150-200 km/órás sebességgel elhúz egy-egy intercity vagy railjet – és ezek még csak véletlenül sem csökkentenék a sebességüket!

Nagyon  hosszú ideje kivétel nélkül szinte soha nem figyelmeztetnek a balesetveszélyre előre, holott biztos vagyok benne, hogy valaki tartózkodik bent az állomás épületében, akinek ez lenne a dolga. Mélységesen fel vagyok háborodva, és nagyon szeretném, ha ez a gyakorlat megszűnne és igenis figyelmeztetne valaki arra, hogy vonat fog elzúgni a várakozók mellett, méghozzá nagy sebességgel!

Remélem, hogy eljut ez a probléma a megfelelő emberekhez, és végre újra rendesen végezni fogják a dolgukat az állomáson dolgozók még mielőtt nagy baj történne.

Köszönöm a segítségüket!

Címkék: máv vonat vasút utas panasz állomás tájékoztatás hangos észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr321103348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sherlock20 2009.05.05. 07:16:10

Örülj, hogy az érkező vonatokat bemondják... Am ha az ember figyel, észre lehet venni, meg hallani is lehet, ha jön a vonat, és automatikusan hátralép. ahogy képeken láttam, ott még csak nem is olyan vékonyak a peronok. nyilván biztonságosabb, ha bemondják, de sztem nem valami nagy katasztrófa..

Pantográf 2009.05.05. 08:02:31

Azért van az elsodrási határ.Ha nem áll senki a csíkon belül,nem lehet baj.

Adani 2009.05.05. 09:04:39

A 150-200 az max. 160 lehet ennyi a legnagyobb sebesség itthon, ez is csak Bp-Hegyeshalom között létezik. Egyébként vmax=120 km/h. A perononkon szokott egy sárga csík vagy egy piros Viacoloros rész lenni elvileg azon belül lehet veszélyes. A Mythbusters egyik adásában tesztelték ezt, h tényleg be tud-e rántani a vonat ilyenkor, egy embersúlyú és nagyságú bábu és egy babakocsi volt a peronon és 120-al jött a vonat, de be nem rántotta egyiket sem ,a babakocsit felborította és ellökte messzire az ember meg csak felborult. Ennek ellenére lehetséges, úgy tudom az újabb vonatoknál már figyelembe veszik tervezéskor, h ne kavarjon légörvényt, a régieknél viszont nem vették, ezért egy régi vonatnál előfordulhat.

Ákibard! 2009.05.05. 09:48:57

Tipikus példája amikor egy ember végzi 3 munkáját.
A forgalmász kezeli a biztosítóberendezést, veszi-adja a vonatok jelentését, kimegy fogadni az érkező vonatokat, feljegyzi őket, és emellett sokszor még jegyet is szolgáltat ki.
És ebből szeretnének még egyes nagyokos hozzászólók mégjobban leépíteni.

Tegnap voltam Szőnyben, ott van egy tekerővel működő kapu, a forgalmász azzal engedi át az utasokat, mert ont ívben fekszik az állomás a pályasebesség is nagy.
Én kimentem fotózni, meg ha már arrajártam, megvettem az ehavi bérletem is.
Vonat jön. A hölgy kimegy, kitekeri a kaput, majd vissza, bement. Telefon, jelentést ad, beírja. Odajön hozzám. Elkezdjük megírni a kérést, telefon, elmegy, felveszi, beírja, kimegy, vonatot megvár, kiteker-visszateker, visszajön, telefon. Visszajön hozzám. Elkezdi írni, telefon megint csörög. Kimegy, teker, visszateker, visszajön, telefon, vissza hozzám. Majd fél óra volt a bérlet kiadása, mert folyamatosan jött mindkét irányból a személy gyors, EC, teher. Mindegyiket venni, figyelni, a megállósoknál tekerni. Emellett ha jön egy utas, mondván át szeretne menni, ha engedély van, akkor pluszban kimegy, és tekeri a kaput.

Egy percig nem hibáztatom őt, hogy sokáig tartott, meg egy picit extra kérés is volt, normál pénztárban is 5-6 perc legalább. De ez is mutatja, milyen amikor egy ember figyel 120 dologra...

Persze nem felmentés, kellene az a bemondás, csak ne higgye senki, hogy a bakter ott ül bent, TV-t néz, és sokadjára fényesre polírozza a lábaközét...

Abban pedig igaza van a fentieknek, hogy ha az elsodrási határon kívül vagy, akkor baleset nem érhet. Sőt, az egyes vonalon a sínszál ciripeléséből is feltűnhet a vonat, már fél perccel előtte lehet hallani, ha fotózunk ebből tudnjuk, hogy jön valami. Tehát ha az ember kultúrált módon várakozik, a peron közepén, annyira nem is hiányzik az a bemondás sem...

matteo14 2009.05.05. 10:07:22

Én csak a gyermekvasútat tudom példának mondani.Ez az eset novemberben történt.
Jegyvizsgáló voltam és arra lettem figyelmes,hogy a mozdonyvezető adja a "Figyelj!" jelzést.Kinézek és látom egy kisgyerek a sínszálakon ugrál.Bár a mozdonyvezető időben megállt a gyereket az apja rántotta el a vonat elől az uccsó pillanatban.Ez Csillebércen volt ahol aznap nem volt szolgálat.Amúgy a gyereknek nem volt fülbaja mindent hallott(vagy csak szájról tudott olvasni).De a lényeg,hogy van olyan amikor a hangosozás és a mozdony dudája sem elég.

Szaki Danee 2009.05.05. 10:33:12

Nyilván jobb, ha van hangosbemondás, de én sem érzem életveszélyesnek a helyzetet. Amikor az ember átmegy a síneken, körülnéz, ha van legalább valami minimális életösztöne. Amikor a sínek mellett vár, akkor is távolságot tart a vágányoktól és nem szambázik a biztonsági sávon. Egyébként a mozdonyvezetőknek is van szemük a munkájukhoz, így ha önfeledten cseverésző embereket lát a veszélyes zónában állni vagy ahhoz közeledni, akkor Figyelj! jelzést fog adni. Azt még a siketek is megérzik a mellkasukon...

(Múltkor egy "derék" apa engedte kislányát Kökin galambokat hajkurászni.

Szaki Danee 2009.05.05. 10:41:20

Bocs, a vége lemaradt:

Tehát, Köki, kislány galambászik, apuka meg anyuka vígan bagózik, de azért figyelik. A hangosbemondó elkezdi darálni, hogy a 4-esen tehervonat halad át, vágány mellett kérem vigyázzanak... Apu-anyu figyelme nyilván ellankadhatott, ugyanis nem fogta fel, hogy a gyerek épp a 4-es vágány mellett a peron peremén egyensúlyoz. Apuka nézte is, mikor jön a vonat, csak éppen a Nyugati felől várta a veszedelmet. Időközben elő is került a másik irányból (ahonnan általában személyvonat nem szokott jönni, csak naponta egy-két tehervonat, leginkább Ro-La) a teher, a vezér jól rápirított a kürttel a kiscsajra. Megijedt, így aztán bőgve rohant addigra már "Gyere idé!"-t üvöltöző szüleihez.)

Tehát ennyit ér a bemondás. A szülőket valaki le is teremtette felelőtlenségükért. Igaza volt az illetőnek, galambokat hajkurászni lehet egy parkban is.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.05.05. 10:42:48

Nekem az volt a kedvencem, mikor Érd felsőn helytelen vágányon jött a vonat, és egy kukkot se szólt a hangos. Azért ilyenkor tényleg illene szólni, ha nem a megszokott irányból jön a vonat.

Ákibard! 2009.05.05. 10:53:20

@Peti817172M:
Állítólag gondolkodni képes lények vagyunk, és nem birkák, akiket terelni kelljen.
Az úton áthaladva is kinézel jobbra majd balra is, a vasúton is számíthatsz mindkét irányból vonatra.

Ákibard! 2009.05.05. 10:53:58

@Peti817172M:
És a lényeget hagytam ki:
Ha nem az elsodrási határon belül kempelsz, akkor mindegy milyen irányból jön vonat, bajod nem eshet.

Adani 2009.05.05. 12:50:41

Na igen, nekem is mondták már, h figyelni mert kétvágányú pályán is bármikor bármelyik irányból bármelyik vágányon jöhet vonat, nem feltétlen van jobbra tarts. Egyébként lehet nyílt vonalon is hallani a kattogásokat a sínen ha jön valami. Az pedig alapnak kéne legyen ,h a sínen való átkelés előtt körülnézni.

siófoki35 2009.05.05. 13:09:51

@Adani: "nem feltétlen van jobbra tarts. "

OFF Főleg nem a gödöllői HÉV-en :D ON

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.05.05. 13:36:00

@matteo14: 20 km/h-nál a fékút hossza is veszélyes :)

mól 2009.05.05. 15:09:17

Nem teljesen értem, miért kell ahhoz ember, hogy bemondják a vonatot. Ha jól tudom, azt egy automata teszi. Automata érzékeli, hogy jön a vonat, érzékeli a váltók beállítottságát, és nagy ügyesen kikalkulálja, hogy melyik vágányon fog áthaladni, végül bemondja.

Amúgy meg eleve érdemes volna egy vágányt kijelölni, ahol az expresszek áthaladnak, és az állomáson megálló vonatokat pedig a fennmaradó vágány(ok)ra terelni.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.05.05. 15:17:00

A figyelmeztetés nem azoknak szól, akik amúgy is tudják, hogy mit kell tenni.

A figyelmeztetés annak a 12 évesnek, annak a bóbiskoló felnőttnek, annak a mobilon a párjával veszekedő hölgynek szól akinek az életét megmentheti a hangosbemondó.

Nyilván tökéletes lenne, ha mindenki a vonalon kívülre állna és rendezetten várakozna, de az élet nem ilyen.

Ezért használunk légzsákot, közlekedési lámpát, figyelmeztető jelzéseket, biztosító berendezéseket.

rickyramirez 2009.05.05. 15:17:02

@Pantográf:
Ezek szerint ha bemondják, az teljesen felesleges, meg kell mindenhol szüntetni...

rickyramirez 2009.05.05. 15:24:47

Szerintem jogos a felvetés, nem véletlenül mondják be szinte mindenhol. Egyébként arra lennék én is kíváncsi, hogy ezt vajon mi működteti? Mert ha automatikusan működik, akkor egyszerűen azért nem hallhatja az illető, mert ki van kapcsolva...
Győr-Gyárváros állomáson tavaly július óta van hangosbemondás, és már több mint tíz éve nincs is ott személyzet. Akkor az hogy lehet? Meg arra is kíváncsi lennék, hogy egyszer bemondja ugyanitt azt is, ha mozdony halad át, és vigyázzunk, máskor pedig tanúja voltam, hogy - 10 perccel azt követően, hogy a "B" vágányra érkező vonatot bemondta, tehát működött a rendszer - a "C" vágányra érkezőt (megállóhelye volt, nem áthaladt!) egyszerűen nem. Egy bemondás sem volt! Úgy érzem, ha akár csak egyet is nem mond be, akkor az egésznek nincs értelme, márpedig itt ez történt.

Ákibard! 2009.05.05. 15:34:18

@mól:
"Ha jól tudom, azt egy automata teszi. Automata érzékeli, hogy jön a vonat, érzékeli a váltók beállítottságát, és nagy ügyesen kikalkulálja, hogy melyik vágányon fog áthaladni, végül bemondja."
Nem jól tudod. Egy automata mondja (Informatikusok PC-nek hívják) amikor egy félautomata (Humán erőforrás) rákattint a play gombra.

Traktoros 2009.05.05. 15:40:17

@mól: Ilyen nagyon kevés helyen működik, és nem olcsó a kiépítése sem. Mire gondolok?

A MÁV nem olyan, mint a csepeli HÉV, hogy minden vonat a két adott (vég)állomás között közlekedik, és csak érzékelni kelljen, aztán szól a Gép Rozi.

A vonatoknak száma van. Minden vonatnak van egy száma, ami a "sajátja", kiindulási állomástól a végállomásig. Ott új számot kap, a régit pedig aznap már nem adják ki újra (legalábbis a személyszállító vonatoknál). A berendezésnek (hogy ne mondjon be hülyeséget) nem csak azt kell tudnia, hogy vonat jön, hanem azt is, hogy melyik! Ez már nem is olyan egyszerű feladat. Természetesen van erre is megoldás, de ez a dolog költségesebb része: a számítógépes forgalomirányító és -ellenőrző berendezésekből kinyerni az adatot még nem olyan komoly munka, de jelenleg az országban még nagyon kevés helyen van kiépítve ez az irányító/ellenőrző rendszer. Aztán a kinyert adattal kezdeni is kell valamit: egyes vasútvonalakon több száz vonat közlekedik naponta, változatosabbnál-változatosabb indulási és célállomások között. Hogy továbbra se mondjon butaságot Gép Rozi, ezekhez a vonatokhoz (a számuk alapján - személyszállító vonatok esetében egyébként ezt a vonatszámot a vasúti menetrend fejlécében, meg az állomási sárga/fehér táblán meg is találod) meg kell adni, hogy mit mondjon. Ez programozási feladat, ezt valakinek el kell készítenie. Aztán tesztelni kell, többször is. Meg a szavakat-mondatokat is fel kell venni, összevágni, tesztelni (kiszűrni a hibákat, hogy ne legyen érthetetlen, jó legyen a hangsúly stb.). Ezek azért nem olcsó dolgok, és gyakorlatilag minden egyes állomásra külön programot kell írni (még ha a keretprogram adott is), a helyi viszonyoknak megfelelően.

Apró megjegyzés, hogy a jelenleg egyre több helyre telepített, Rábai Balázs hangján szóló utastájékoztató berendezés sem teljesen automatizálható, bár lényegesen egyszerűbb néhányat kattintani az egérrel, mint egy mikrofonba végigmondani a szöveget.

Angliában egyébként vannak teljesen automatizált utastájékoztató berendezések, de ezeket mindig nagyobb átépítések után szerelték fel. Ott ügyesen megoldották azt, hogy csak az állomáson menetrend szerint megálló vonatoknak programozták be a szövegeket, ha olyan vonat jön, amit a száma alapján nem tud beazonosítani a gép, automatikusan bemondja, hogy áthaladó vonat. Egyszer-kétszer volt is már ebből riadalom, például amikor különvonat érkezett az egyik londoni fejpályaudvarra (a különvonatok számait nem programozták bele a rendszerbe), és bemondta, hogy a vonat az állomáson áthalad... :)

Elnézést a hosszúságért!

Traktoros 2009.05.05. 15:47:18

@rickyramirez:

Hiába tűnik úgy, mintha automatizálva lenne a rendszer, megsem az!

Pilisen működik például Monorierdő megállóhely hangosbemondója. Arról az állomásról csak "megtippelni" tudod, hogy pontosan mikor ér oda a vonat. Ha éppen telefonál Pilisen a forgalmista vagy sürgős dolga akadt az illemhelyen, akkor várhatod, hogy bemondja. De ezen felül is rengeteg minden elvonhatja a figyelmét, és mire észbekap, már elhagyta a megállóhelyet a vonat, olyankor meg már nem érdemes bemondani...

Ákibard! 2009.05.05. 15:47:25

@rickyramirez:
" Egyébként arra lennék én is kíváncsi, hogy ezt vajon mi működteti?"
A gépi bemondású helyeken van egy gép amin fut ez a program. A kezelő (van külön hangos kezelő nagyállomásokon, vagy a forgalmász) kiválasztja melyik vonat jön, rákattint a lejátszásra- Kiválaszthatja, hogy Érkezőben érkezettben, indulóban, azonnalindulóban, vagy elmentben mondatja be.

Vannak olyan állomások, ahol ahogy Te is írtad, nincsen senki. Iylen pl. Gv-Gyárváros is, ezek távvezéreltek. Gv-Gyárváros Győrből van távvezérelve. Ott a rendes bemondások listájában van olyan, hogy "vonatszám"gyv. Pl. a 9303-as vonat amit Győrben mond be, az 9303-ként szerepel, alatta a Gyárvárosi bemondása 9303gyv. Tehát arra kattint, és abból a gép automatikusan tudja, hogy azt Gyárvárosban kell lejátszani. Nagyon sok ilyen távvezérelt állomás van.

" Egy bemondás sem volt! Úgy érzem, ha akár csak egyet is nem mond be, akkor az egésznek nincs értelme, márpedig itt ez történt. "
Ez a távvezérlésből adódik sajnos. Ha Győrben épp mond be egy vonatot, akkor közben nem tud lejátszani Gyárvárosban. Tehát ha Győrbe épp érkezik egy Eurocity, elkezdi lejátszani, akkor az lemegy Magyarul, németül, majd ismét magyarul. Ez együttesen kb 2.5 -3 perc. Ha közben Gyárvárosban halad át egy vonat, ott nem tud beszélni. Lehet, hogy a kezelő rákattint a lejátszásra, akkor az egy várólistára kerül, és amint sorrakerül lejátssza a gép. Ezért is megesik, hogy Gyárvárosból már elment a vonat, vagy már áthaladt, és utána játszódik le a hang.

Ákibard! 2009.05.05. 15:48:52

@Traktoros:
"Arról az állomásról csak "megtippelni" tudod, hogy pontosan mikor ér oda a vonat."
Hát, azért jártam már én Pilisen, és mondta a forgalmász, hogy a közös térközökből látható, hogy mikor kell bemondani.
Városligeti elágban is azalapján indítják el.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.05. 16:29:17

@Ákibard!:

Pont Martonvásáron néztem meg néhány napja, hogy hogyan is működik ez az egész.

Tényleg van mit csinálniuk, és nem unatkoznak.

Pantográf 2009.05.05. 16:58:10

@rickyramirez:Ha a határon belül traccsolnak,vagy mp3 a fülben,tök mindegy bemondják-e vagy sem!Egy nyitott ajtó,120km/h-nál,és lehet a sírgödörnél a hangosításról tanakodni!Ennyi erővel lehetne lámpasort kirakni,szép színeset mint Ferihegyen.

matteo14 2009.05.05. 18:54:51

@Ibigoo: Hát azért azalatt a 400 méter alatt bármi megtörténhet.Pölö:1 cica,2 cica,MATRICA.

Traffic Fan 2009.05.06. 14:30:26

Miért nem megy ki Ausztriába ez a sok süket, idióta kommentelő, aki szerint felesleges a hangosbemondás???
Hegyeshalom után Nickelsdorf és jéééééééééé ott már az automatikus bemondó működik, szép, tiszta érthető bemondással, mert ott az egyik bemondó hangja mondja egész Ausztriában az ÖBB-infót...
"Vorsicht! Zug fahrt durch!" ennyi!
Vigyázat! Vonat halad át! Csak arra a vágányra adják ki, ahol avonat elhalad. Menjetek tanulmányútra.......!

Urban Explorer 2009.05.06. 17:46:37

@mól: Ez egy szép ötlet, hogy EGY kijelölt vágányokon haladtatsz...

De nem feltétlenül megvalósítható.
1. Operatív irányítás, bármilyen zavar esetén. A legtriviálisabb eset, amikor az áthaladás közben valami problémát szúrnak ki a vonaton és megállítják. A javításig, helyzet tisztázásáig a további áthaladó vonatok nem a kijelölt helyen lesznek áthaladtatva. Ugyanakkor van kijelölve vágány, minden vonat számára a Menetrendjegyzékben. Ha minden rendben van, kötelező a vonatokat az előírt vágányon át közlekedtetni.
2. A kapacitás optimális kihasználásához néha meg kell erőszakolni a dolgokat.
3. Bizonyos vonatokat illik csak bizonyos vágányokon haladtatni: RO-LA-t egyenes irányban illik közlekedtetni.
4. Sebességkorlátozás a mellékvágányokon: késéshez vezet, ha ott haladtatsz.
5. Utasvédelem.
6. Elágazóállomások - ott sem mindegy, hogy mit és hol haladtatsz!

Urban Explorer 2009.05.06. 17:49:57

@matteo14: Ejnye! Mitől "általános fékkúttávolság" az a 400 méter?!

A vonalon a legrosszabb emelkedési viszonyok mellett, az engedélyezett legnagyobb terhelésű és sebességű vonat, a legroszabb pályaadottságok (csúszós) feltételezésével is azon belül meg kell állnia a vonatnak!

Tehát röviden: annyi alatt minden vonat meg kell tudjon állni, bárhol a pályán.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.05.06. 22:11:08

Kis állomásokon (megálló) alapból nem mondják be.

A magyar vonatok max. 160-al mehetnek, a 1601-nal száguldókat V63-as húzza, a V43 végsebessége tudtommal 130 km/h. Kiesni persze a 40-nel áthaladó vonat elé is veszélyes...

Ákibard! 2009.05.06. 22:22:23

@bandee:
" magyar vonatok max. 160-al mehetnek, a 1601-nal száguldókat V63-as húzza,"

Persze, ha meg van fékezve a vonat 160-ra. Inkább max 130 a halberstadtiakkal...
160-at a Taukkal lépnek meg az EC-k. IC-k 140-esek.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.05.06. 23:33:02

A halbik óta Taurus van a gyorsok elején is, a V43-asok eltűntek a vonalról.

Győrszentivánon abszolút halott a rendszer, mert semmit sem mondd be - nem csak az átmenőeket. Meg sem nyikkan.

Gondolom majd kijavítják, nemrég égett ott a kábel az állomás környékén, lehet annak a következménye a rendszer halála.

Csak vánszorogtunk jelentős késéssel és két nagy tűzoltóautó, több rendőr meg vasutas kocsi állt a pálya mellett és bámulták a kábelt, gondolom azt, hogy visszagyullad-e.

Nem emberi mulasztás, nagyobb probléma az ok, ha lesz pénz gondolom megcsinálják.

-rendszeres győri ingázó-

Hellisfitar 2009.05.07. 10:04:17

@Ákibard!:

Vajon akkor pl. Kőbánya felsőn miért képesek bemondani az áthaladó vonatokat? Ott is van forgalom, szerelvény, személy és teher bőven (még akkor is, ha az utóbbiak nyilván nem az I-III. vágányokat használják), nem szólva az áthúzó gépekről.
Itt van az ellentmondás ebben az egészben, ami az egyik helyen működik, az miért nem működik a másikon (és erre nem lehet magyarázat az, hogy kevés az ember)? Amúgy abban igazat adok, hogy a vasút veszélyes üzem, a peronon tartózkodni vagy az átjárón áthaladni fokozott figyelmet kíván, de azért minden ember más, van aki nincs felkészülve arra, hogy egy IC száztízzel elrobogva fellebbenti a szoknyáját.

raly 2009.05.07. 10:27:52

Hogy mennyi ostoba kommentelő böfögte ide a felháborító hülyeségét...

Szerintetek fölösleges a hangosbemondó? Érdekes, akkor mégis miért terjedt el ez a rendszer, viccből?

Tudjátok, az a furcsa, hogy amíg a Keletiben 2 percet sem lehet füldugó nélkül kibírni, mert a mínusz kettővel vontatott vagonról is huszonkétszer elismétlik, hogy "tessék vigyázni, a 8-as vágányról a vonatot kihúzzák", addig Győrszentivánon arra nem képesek, hogy a TGV-t megközelítő sebességű railjet érkezésére figyelmeztessék az embereket. A késésekről nem is beszélve persze, arról sem értesít senki. Nagy ívben szarnak az utasok fejére.

Az "ott a sárga vonal, minek bemondani" típusú kommentelők pedig tipikusan azok, akik egy esetleges baleset után habzó szájjal kérnék számon, hogy miért nem volt hangosbemondó...

Adani 2009.05.07. 11:05:36

@Ákibard!:

Úgy tudom a Szilik (V43) végsebessége 120. 160-ra a Dórémik ( Taurus) pár Gigant ( V63) és a Flirtek képesek.

Manyizga (törölt) 2009.05.07. 11:45:12

Vakoknak is fontos, hogy bemondja a hangosbemondó, mi fog történni és hol.

Bár lehet, nekik még az is gondot okozhat, hogy merre van a 4. vágány, pl. Az irányok is megkavarhatják őket időnként.

Úgyhogy: igenis be kell mondani, ne csak azt hallja, hogy valami nagy, zajos közeledik...

Mozvez 2009.05.07. 12:40:32

Akkor kiemelném a lényeget:

1., Be kéne mondani, hogy jön, de úgye a vonatok közlekedés több okból bizonytalan és ha egy ember dolgozik egy ilyen helyen, akkor tényleg baromi nehéz mindenre odafigyelni. Hibázik a dolgozó, de nem tudnak vele mit tenni, mert vannak fontosabb dolgok, lásd lejelenteni a következő állomásnak, hogy megy a vonat, esetleg engedélyt adni a másik vonatnak, hogy jöhet.

2., Ne állj az elsodrási határon belülre csak miután megállt a vonatod, akkor nem érhet baj. Ez jobb helyeken kövezve van (pl. Monor, Komárom), közepes helyeken festve (pl. Győrszentiván) és van ahol nincs (pl. Érd). Ahol nincs ott állj messzebb a vágányoktól és csak akkor menj a vonathoz, ha már megállt, mert akkor már nem érhet baj.

3., Vannak olyan helyek ahol bemondják, hogy vonat indul és sz*rnak rá az emberek lásd elővárosi közlekedésben pl. Rákospalota-Újpest, Vác.

4., 1-es vonal (Bp-Hegyeshalom) sebességei Győrszentivánon:
EC,EN,RJ: 160 km/h
Gyors, személy: 140,160 km/h
Teher max 100 km/h

5., Automatizált rendszer viszonylag kevés helyen müködik még Mo.-n. Van ahol számítógép nincs is.

Szumázva az egészet:
A MÁV is foglalkozhatna a témával többet, az utasok is sokszor jobban odafigyelhetnének.

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.05.19. 16:58:38

Akkor javaslom - hasonló szellemben - a Gyálfelsői vasútállomást. Ugyan bemondják a vonatokat (ha kicsit érthetetlenül is a peron másik felén), viszont a leszakadt felirat miatt olyan az állomás, mintha bombatámadás érte volna. Gyönyörű.
süti beállítások módosítása