Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk pénteken a Kelenföldi pályaudvaron találkozott a magyar valósággal. Győrbe szeretett volna utazni a 17:30-as vonattal, ami a 7-10 vágányok valamelyikéről indult. Amikor a vágányokhoz ért, akkor vette észre, hogy a sínek közelében a peronon egy biciklis úr fekszik, mellette a szatyrai és a bicikliről lehullott alkatrészek. Mint kiderült az úr részeg volt, ezért esett el. Az utas hiába hívott segítséget, sem a vasutasok, sem a mentősök nem segítettek neki. A vasutasok azt mondták, hogy ez a mentősök feladata, a mentősök a vasútra mutogattak. Az férfi végül a peronon maradt:

Kedves MÁV-figyelő!

Tegnap, 2009. 5. 15.én Kelenföldön  a 17.30as Győrbe közlekedő vonatra siettem, és mikor felértem a 7-10es vágányhoz jó 10perccel a vonat indulása előtt, az átjárótól nem messze egy földön fekvő ember pillantottam meg. Az 50 év körüli, szegényes ruházatú, de nem annyira kis darab (legalább 70 kilós) férfi a földön feküdt, bokái között egy bicikli. A bicikli mellett egy szatyor, belőle kipotyogva egy sampon, és még 1-2apróság, és a bicó mellett egy letört biciklilámpa. Így végignézve egyértelműnek tűnt, a pasi biciklistől elesett, és ott feküdt, bokái között a bicóval.

Körbenézek,mindenki vegyes közönnyel figyel a szeme sarkából. Elgondolkodom, hogy kandikamera ez, vagy csak én látom a pasit? Senki sem tesz semmi. A pasi fekszik, szemei nyitva, karjai tápászkodva kis mozdulatokat tesznek. Odalépek, megkérdem, "Segítsek felállni, vagy hívjak mentőt?" A pasi ekkor látszólag jobban erölködik felkelni, karjai 5centit mozognak előre hátra, mintha próbálna lendületet venni,hogy felkeljen,dehát nem megy. "Nem keee" -mondja.
 
"De én szívesen segítek felkelni, rosszul érzi magát?Hívjak mentőt?""Neeem" jött a válasz. Néztem a szerencsétlent, közben odajött egy kalauznő. A pasi félperces időközönként megpróbált felkelni, majd pihegve hátradőlt.

A kalauznő nézte, megkérdeztem, nem tesznek semmit? vállat vont és elment. Felmértem a helyzetet. 50 kilós fiatal nő vagyok nagy bőrönddel. Hiába is bírnám esetleg talpra rángatni a tagot, elég valószínűtlen,hogy le tudom kísérni a lépcsőn (anélkül,hogy összetörjük magunkat), a túlsó oldalon feltuszkolni, és közben a csomagom. meg ő bicója, és aztán hova menne? Vagy mit csinálna? Nekem meg 6 perc múlva megy a vonatom,amivel el kell mennem.

Ekkor felhívtam a mentőket és bejelentettem a dolgot. A mentős közönyösen kérdezte, a férfi úgy néz ki,mint aki ivott? Igen, mondom valószínűleg eléggé részeg, és most nem bír felkelni, de a vasutasok nem segítenek,és mi van ha az öreg rámászik a sínekre, meg hát mégse feküdhet itt fényes nappal.- Hát ők akkor nem jönnek ki,mert ugyse tudnak vele mit tenni,csak ki kell józanodnia, meg különben is lehet hogy mindjárt elmegy, vagy egy haverja elráncigálja. De mondom tök egyedül van, és menni se bír, épp hogy eszméleténél van. "Szóljak a vasutasoknak,az az ő területük,valaki rángassa át."

Ekkor jobb ötletem híján felhívtam az egyik hajléktalanokat segítő szolgálatot. Hát nekik még jó fél óra mire kiérnek, és különben se az ő dolguk a részegek pátyolgatása. A pasinak bicója volt,meg a csomagban sampon,ilyesmi,tehát nem tűnt annyira csövesnek. Ekkor előrementem a vasutasok bódéjába,megkérdeztem az ott tanyázó nőt,hogy nem tudna-e valakit hívni,aki segít a pacákon?Látszik,hogy nem lesz mostanában jobban a pasi. A nő vállát vonogatta igen sűrűn, meg hogy az nem a vasutasok dolga, és hát kit hívjon. Neki nem ez a dolga, mit érdekli őt a pasi...(az építkezésen dolgozó pasik pedig egészen biztosan jobb fizikumuak, mint én.) Bejött a vonatom, és a pasi csak ott feküdt.

Szóval ez Magyarország 2009. Egy félig öntudatlan részeg fekszik a MÁV Kelenföldi pályaudvarán az egyik vágánynál, és SENKINEK nem inge...Családapák,meglett emberek álltak ott, és rajtam kívül senki se próbált segíteni az emberen. Senki se vette a fáradtságot, hogy legalább átkísérje a villamosmegállóhoz,vagy a padokhoz. Ha nem lett volna szegényes a ruhája, vagy nem érződött volna rajta a piaszag,talán akadt volna segítője. De ha nem részeg volt, hanem beteg?

Ilyenkor mit lehet tenni?Ha valakinek van esetleg róla információja,hogy mi lett a történet vége...

Eszti

Címkék: máv részeg vonat vasút mentő utas panasz kelenföld észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr511127023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2009.05.18. 08:21:39

A mentők n is menjenek ki egy részeg csöveshez, van jobb dolguk is, mellesleg mikor még Bp-n is kevés a kocsi akkor lehet, h pont azért nem tudnak küldeni egy sürgős esethez, mert épp egy részeg csövest visznek a detoxba. Órákig lefoglal egy mentőt az ilyesmi, mert először meg kell mosdatni anélkül nem veszik át, utána pedig fertőtleníteni kell a mentőt, mert a csövesek többsége ugye nem a higéniáról híres.

Itt sztem annyit lehetett volna tenni, h felrángatják a sínekről, h azért életveszélyben ne legyen, de majd kijózanodik és elmegy.

Egyszer amúgy mi is hívtunk egy matt részeg nőhöz mentőt, jött is vagy egy órával később mikor ráért, a legalsó prioritás az, h egy részeghez kimenni. bevitték a Detoxba, de mondták is, h ezért kár volt kijönniük, bevihettük volna vmi meleg helyre (tél volt) aztán majd kijózanodik és kész, de a kocsma is zárt volna már ahol volt kint előtte meg nem lehet hagyni mert megfagy.

Ákibard! 2009.05.18. 09:28:54

Hát Drága Eszti...

Kéremszépen, a mentősök csak ne szaladgáljanak ki hullarészeg emberekhez (legyen rendes ember vagy ahjéktalan) amikor máshova nem érnek ki időben, és a beteg közben meghal. (Sajnos édesanyám kolléganője így veszítette el a férjét.)
A mentő ahogy neve is sugallja, azért van, hogy életeket mentsen, nem arra, hogy hullarészeg embereket szállítson ide-oda hogy holnap ismét kezdhesse a részegedést.
Tehát ezt a szálat le is zártuk szerintem.

A másik meg, hogy a vasutasok nem segítettek? Mégis mit vártál? Rögtön jön egy vasutas beülteti az autójába, és kijózanítják?
Vagy valaki kikíséri az állomás elé és ott hagyják fetrengeni?
Igazából ezt komolyan nem értem, hogy kedves Eszti mit várt. Nem vérző emberről volt szó, hanem egy részeg f.szról. Azon nagyon nem lehet mit segíteni, maximum a detoxikáló segít rajta. Az meg ne legyen már egy vasutas feladata, hogy hurcoljon részeg tagokat a detoxba. A mentő meg végképp nem erre való, ahogy fent is írtuk.

Én inkább azt kérdezném, hogy miért nem volt a környéken egy vasútőr, aki minél nagyobb röppályán repítette volna ki az állomás területéről...

És félre ne értsen senki, nem az emberség hiányzik belőlem, mert segítek bárkinek, de a bárkibe a hullarészegek, s csövesek nem tartoznak bele...

Grg76 2009.05.18. 09:47:32

@Ákibard!: Mert vasútőr is hasonló mint a BKV-őr, mindig csak ott van ahol nem kéne, és azokat inzultálja akiket nem kéne...

tyberius 2009.05.18. 10:47:28

Amikor én próbáltam egy ilyen emberhez mentőt hívni, akkor azt mondta a diszpécser, hogy ha eszméletén van, meg kell kérdezni, h kér-e mentőt, ha nemmel válaszol, akkor nem mennek ki.

Egyébként egy normálisan működő, "jóléti" államban a detoxnak is kellene legyen külön erre a célra szolgáló kocsija, a mentődiszpécser értesítheti őket, így részegünk egy órán belül már egy kényelmes priccsen józanodhatna.

Egy kevésbé jóléti, de még mindig *működő* államban sem hagyják ott fetrengeni a részeget a sínek mellett, mert az igenis veszélyes. Az erre legalkalmasabb személy (leginkább a vasútőr) vagy eltámogatja a sínek közeléből és leteszi mondjuk egy padra, hogy ott józanodjon, vagy kikíséri az állomáson kívülre, és ott hagyja. Ha nem teszi, kénytelen-kelletlen az utasok intézkednek.

De ez Magyarország, itt a szerencsétlen részegünk magára van hagyva. Ha történetesen akkor van kedve feltápászkodni, amikor arra megy a vonat, és rossz irányba esik el... nos, vágjátok.

A történet legvalószínűbb vége: részegünk ott kómázott egy darabig a vasútparton, majd feltápászkodott (nem esett a sínekre), biciklire pattant és hazatámolygott (ezáltal esetleg témát adva egy autózzblogos bejegyzésnek is).

kiskicsicsiga@gmail.com 2009.05.18. 11:36:58

Persze,értem én hogy nem a mentők feladata,mert ők mindig elfogalaltak,de mégis te tudsz úgy állni a peronon,hogy melletted egy félig öntudatlan ember fekszik?
És mivan,ha nem ivott olyan sokat, csak valami betegsége miatt rosszul lett?Honnan tudod,hogy nem volt epilepsziás rohama,vagy bármi?
Nem csöves volt,szegényes volt a ruhája,de nem volt összeszrva meg ilyenek.

Nemazt vártam,hogy vigye haza a vasutas,és etesse meg,egyszerűen valaki nyalábolja fel,és tegye ki a pályaudvarról,mivel az a MÁV tulajdona.

És ha te lennél az a részeg fsz vagy egy barátod?Gondolom még soha senki nem itta magát öntudatlanra,vagy nem is látott ilyet.Ha te túlinnád magad,nem várnád el,hogy valaki segítsen?

Bezzeg ha csúnyán köhögött volna,biztos karanténba tették volna a pályaudvart,mert infueznás...

de ha csak egy 'sima részeg'akkor le van szarva.

Én nem bírok elmenni egy öntudatlan,sinek mellett fekvő ember mellet, anélkül hogy segíteni probáljak neki.úgylátszik én vagyok a hülye.

Remélem adott helyzetben,ha ti lennétek hulla részegek és rosszul öltözöttek mondjuk valami tuti farsangi buli után, ti is ilyen elbánást várnátok el.

Mert a tagnál sampon volt meg ilyesmi.lehet,hogyvalaki várta otthon...

Kopi3.14 2009.05.18. 11:41:50

Hányszor kell mondania a csókának kedves posztoló, hogy nem kér segítséget? majd ő eldönti mikor akar felkelni, és mikor nem.

Deszkás 2009.05.18. 11:49:44

Eszti:
1, Nem iszom hullarészegre magam.
2, Egy részeg, büdös embert senki sem fogdoss szívesen és vezet ki bárhonnan.
3, Mi az, hogy rakja ki a pályaudvarról?! az utcán jobb helyen lenne?
4. Kérdezted, kér-e segítséget. Nem kért. Többször is elmondta. Akkor meg minek erőlködtél, és erőlködsz most is?

Ákibard! 2009.05.18. 11:56:45

@Esztiiiiiiiiiiiii:
"És mivan,ha nem ivott olyan sokat, csak valami betegsége miatt rosszul lett?Honnan tudod,hogy nem volt epilepsziás rohama,vagy bármi?"
Akkor segítőkészen áll hozzád, nem forog vérben a szeme, a segítséget elfogadja, és tudja, hogy neki mentő kell. Nem mondja, arra a kérdésra, hogy kell-e segítség, hogy NEEEEEEEEEM.
Találkoztam már olyannal aki vércukra miatt esett össze, összeszedtük leültettük a padra, magához tért, tudta mit kell tennie eszegetni
cukrot stb. Nem pedig azt kiabálta neeeeeem kell segítség.

Hát ennyi.

"egyszerűen valaki nyalábolja fel,és tegye ki a pályaudvarról,mivel az a MÁV tulajdona."
Ahhááá. Egyik mondatodban szegény ártatlan hullarészehg akinek nem segít senki, másodikban meg már pakolják ki az állomás elé, és részegedjen tovább ott.
Legalább 2 mondatod közé ne keverj ellentmondást....

"Ha te túlinnád magad,nem várnád el,hogy valaki segítsen?"
Én személy sz. nem iszom túl magam, éves alkoholfogyasztásom max 10 feles az is 12 hónapra elosztva :-)
Aki hullarészegre issza magát vállaja a következményetis, legyen az beborulás a vonat elé vagy fetrengés a peronon.

"Bezzeg ha csúnyán köhögött volna,biztos karanténba tették volna a pályaudvart,mert infueznás..."
Túl sokat nézel mostanéban TV-t...

"Én nem bírok elmenni egy öntudatlan,sinek mellett fekvő ember mellet, anélkül hogy segíteni probáljak neki.úgylátszik én vagyok a hülye."
Aha, akkor már megint nem mész el mellette,s egítesz neki, de azt hagynád, hogy a MÁV-os kibassza az állomás elé, és ott fetrengjen.

De mégis komolyan. Azt mondja nem kell segítség neki. Akkor neked semmi jogod őt segíteni. Még akkor is ha túlteng benned a segíteni akarás.

rickyramirez 2009.05.18. 12:13:00

@Ákibard!:
Azért bocsánat, de ha a MÁV-os kirakná az állomás elé, azért mégsem lenne veszélyben, hiszen így bármikor a sínekre eshet, amit nem szabad megengedni, még akkor sem, ha a saját hibájából került abba az állapotba.

rickyramirez 2009.05.18. 12:19:41

Ez az eset egyébként jól tükrözi a mai magyarországi állapotokat, azt, hogy a szolidaritás, egymás segítése az elmúlt húsz évben hihetetlenül alacsony szintre esett. Lehet, hogy nem kért segítséget, de ahogy Eszti is írta, senki nem is ment előtte oda megkérdezni, hogy mi baja, szüksége van-e segítségre, pedig egyértelműen szokatlan testhelyzetben tartózkodott a peronon. Ha nem mennek oda, biztosan nem fogják megtudni, hogy esetleg nem rosszullét okozta-e az elesését.
A másik pedig, hogy még ha a saját hibájából került is ebbe a helyzetbe (senki nem kényszerítette, hogy lerészegedjen, persze ez sem ennyire egyszerű), akkor is emberről van szó, tehát normális esetben segítenie kellett volna a körülötte állóknak, és azt gondolom, hogy akkor is segítségre szorult ez az ember, ha - nyilván az alkohol miatti módosult tudatállapota miatt - azt hajtogatta, hogy nem kell segítség.

Ákibard! 2009.05.18. 12:22:49

@rickyramirez:
Én úgy gondolom, egy hullarészeg ember akárhol van veszélyben van. Ha kirakja az állomás elé, ott kocsik járnak elüthetik. Kicsit előrébb buszállomás, elüthetik. Jobbra lépcső, legurul összetöri magát. Nem csak a peronon fetrengve van halálos veszélyben.

Most Esztike írt egy faszságot, és 1-2 ember próbálja megvédeni az igazát... Millió helyen látunk hullarészeg embertt, de nem zavar senkit, most hogy Eszter meglátott egyet, ráadásul MÁV területen rögtön beindult a MÁVanyázó gépezet, miért nem dédelgette a MÁV a területén fetrengő részeg faszit...
HA az állomás előtt lett volna mennyivel jobb? Semmivel. Igazábóél Eszti sem tudja mit akart, mondom egyik mondatában hihetetlnnek tartja hogy mindenki átlépett felette második mondatában pedig azt mondja pakolják ki az állomás elé ott jó helye lesz. (Talán ott nem lép át felette mindenki?)

Ákibard! 2009.05.18. 12:25:44

@rickyramirez:
" de ahogy Eszti is írta, senki nem is ment előtte oda megkérdezni, hogy mi baja, szüksége van-e segítségre,"
Eszti összesen 6 percet tartózkodott ott, ahogy írja. De legyünk jófejek, 10. Honnan tudja, ehogy előtte (esetleg más utastársa aki 30 perce
vár vonatára a peronon) nem kérdezte-e meg?

Azért kiváncsi vagyok, hogy aki itt most ilyen emberbarát, hjajj szegény részeg mégiscsak ember, vajon ahogy végigmegy az utcán minden részeg fetrengő embernek segít felállni, és dédelgeti? Vagy csak a monitor előtt ilyen emberszerető?

Ákibard! 2009.05.18. 12:25:53

@rickyramirez:
" de ahogy Eszti is írta, senki nem is ment előtte oda megkérdezni, hogy mi baja, szüksége van-e segítségre,"
Eszti összesen 6 percet tartózkodott ott, ahogy írja. De legyünk jófejek, 10. Honnan tudja, ehogy előtte (esetleg más utastársa aki 30 perce
vár vonatára a peronon) nem kérdezte-e meg?

Azért kiváncsi vagyok, hogy aki itt most ilyen emberbarát, hjajj szegény részeg mégiscsak ember, vajon ahogy végigmegy az utcán minden részeg fetrengő embernek segít felállni, és dédelgeti? Vagy csak a monitor előtt ilyen emberszerető?

kiskicsicsiga@gmail.com 2009.05.18. 13:27:02

úgylátom feleslegesen tépem itt a számat.
Sajnos elég közeli tapasztalatom is volt,mikor egy hullarészeg ember nem fogadta el a segítségemet,csak mikor már majdnem belefulladt a saját hányadékába-bár akkor se kérte a segítségem.
ÉN úgyérzem tartozom annyival az emberiségnek,hogy megkérdezem a földön fekvő bármilyen embert, hogy kér-e segítséget.Abban a 10percben amíg ott álltam,nem tette ezt meg senki.
Ha nő lett volna, vagy na nem50éves, valszeg ti is megkérdeztétek volna.De a szegény ember nem ember.A csöves nem ember.Én nem bírok úgy állni a megállóban,hogy mellettem egy ember fekszik félig öntudatlanul.Egy padon a tér szélén az más.De ez itt szerintem nem az a helyzet.

Nem mávanyázó gépezet, egyszerűen furcsa látni,hogy mire számíthatok az emberektől,akik körülöttem élnek.
Ha szegényesen öltözködsz,és részeg vagy,meg is dögölhetsz.Ha nő vagy,gondolom örülj,hogy nem basznak meg.
Ez Magyarország 2009.Azt se szarja le senki,ha egy mutogatós van a villamoson,akkor se jött oda senki,hiába kiabáltam.
Undorító az emberi közöny.

Jólenne ha mindenki azt kapná,amit ad.Akkor talán ti is máshogy állnátok a dologhoz.
Te is juthatsz még ilyen helyzetbe, talán neked is jól esne egy kis segítség.
Attól,hogy nincs ráírva,lehet hogy ő is cukorbeteg,vagy éppen vastagbélrákja van.Sose tudni.
Nemmellékesen a részeg ember ítélőképessége ugye jóval gyengébb mint a józané,tehát nem feltétlenül tudja felmérni,hogy ő most segítségre szorul.

Szarjuk le.
Majd eltakarodik.
Vagy megdöglik.
Nem mindegy?Csak megmozduln ne kelljen.

Közületek hányan szólították volna meg egyáltalán?

budaf(u)ck 2009.05.18. 13:30:25

MAde in hungary.Segitség nyujtásban sajnos ilyen többség.
De kérem szépen egy magát hullarészegre ivó ember állja a köevetkezményét hogy ez lesz vele.
Továbbá nehogymár a mentősök lássák el az ilyen gyökeret.Mikor van ezer dolguk.És ne az én adóforintjaimon lássank el egy iszákos trógert.

Adani 2009.05.18. 14:25:33

Egyetértek Ákibárd-al. Mellesleg én többször ittam már magam hullarészegre, de mégsem a sínek mellé feküdtem le, meg azért annyira sosem voltam betintázva, h ne tudjak lábon hazamenni.

Ha a vasutas tudott róla, h ott van ha nem is rakja ki annyit megtehet, h szól a többieknek ,h vigyázzanak, főleg a mozdonyvezetőknek ,h részeg ember az X vágányon lassan menni hátha akkor jut eszébe a sínekre tántorogni.

Mentőt meg ahogy mondtam nem kellett rá hívni ne is hívjanak egy részeghez, nem volt veszélyben nyár van nem fog megfagyni, majd kijózanodik előbb-utóbb. Max. annyi történhet vele, h eltűnnek az értékei mire magához tér, de hát az ő baja legközelebb majd jobban figyel mennyit iszik.

Kopi3.14 2009.05.18. 15:01:58

Eszti: megkérdezted, kér-e segítságet. Elutasította. Ezek után erősködtél, hogy segítséget adj neki, és fel vagy háborodva, hogy más nem tette. Miért? Erőszakkal nem lehet megmenteni senkit, azért van a szabad akarat.
minek segítsen a MÁv rajta? Örüljön, hogy nem baszták ki, mitn macskát szarni, ott ugyanis nem biztos, hogy ilyen állapotban lett volna helye.
Kurva demagóg duméát tolsz kommented végére, látatlanba. Honnan tudod ki mennyit segít másokon, hőbörgés nélkül? Modnhanám, kapd azt, amit itt hőbörögsz és látatlanba is feltételezel nekünk.
Leszarom a részeget, megkérdezem kell segítség, ha nem, akkor oldja meg maga. Volt már ilyenre példa életemben. Nem csak egy.

Ha részegre iszom magam, akkor is hazatalálok valahogy. És akkor sem szoktam fetrengeni sehol, megtámaszkodom falnak, oszlopnak. A részeg ember is viselje tettei következményét, azért, mert érszeg nehogy már piedestálra emeljük...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.05.18. 15:19:35

De ha már ennyire moralizálunk, akkor részeg ember nehogymár kormány mögé üljön, legyen akár szó csak egy bicikliről is. A sajátja mellett veszélyezteti más közlekedők testi épségét is! Milyen hozzáállás ez?! Magyarország 2009! :p

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.18. 22:33:35

Eszti, nagyon szép tényleg ez a segítőkészség. De azokkal kell egyetértenem, akik szerint meg is dögölhetett volna nyugodtan a fickó. Van elég ember, akinek önhibáján kívül van baja. Segíts azokon, ha komolyan ilyen önzetlen és segítőkész vagy. Az pedig nagyon helyes, hogy az adófizetők pénzét nem költötték fölöslegesen erre a seggfejre.

Maci@Malnasban 2009.05.18. 23:33:11

@Esztiiiiiiiiiiiii:
Hölgyek és Urak,

A vitának két síkja van jelen esetben, ami a téma felvetés óta keveredik:
1) Konkrét esett
2) Az esetből levont következtetések – hívjuk Eszti hipotézisének

Mind a két szálban megfigyelhető a jelenlegi morális/szociológiai válság szimptómái:
a) Nem figyelünk a másikra
b) A nem figyelés okát kiválóan megtudjuk magyarázni, hiszen a többség nem is érti senki mi Eszter problémája

A normális társadalmi viselkedésre 2 jó példa:
A) A kutyavégtermékét – nem Magyarországon- a gazda otthagyta, majd a barátom nagyon természetesen (nem kioktató stílusban) megkérte hogy szegye fel és dobja ki. Az illető jelezte, hogy elnézést de elfogyott a dogy bagje… Haverom adott neki egy nejlont és mindenki ment a dolgára nagyobb dráma nélkül.
B) Jó kedvű, kissé pityókás fiatalok szemeteltek az utcán, amit észre vett a rendőr. Úri modorban, de határozottan felszólította a társaságot, hogy szedjék fel amit szét szórtak, amit sűrű bocsánatkérés közepette kicsit megilletődve meg is tettek.

Szóval Eszti, szerintem Te rendben vagy a többiek meg (remélem) majd rájönnek, hogy mi a problémád.

rickyramirez 2009.05.19. 00:40:54

@Esztiiiiiiiiiiiii:
Nem feleslegesen téped a szád, hiszen én - ahogy a korábban általam leírtakból is talán kiderül - egyetértettem azzal, amit tettél és amit gondoltál a dologgal kapcsolatban. Ugyanazt kár lenne újra leírni, de talán annyit: közönyösek lettek az emberek, nincs egymás iránti szolidaritás, a dolgok és a tárgyak árujelleget, az emberi kapcsolatok piaci formát öltöttek. Átgázolnak egymáson az emberek, nem törődnek a másikkal, elfordítják a fejüket, úgy tesznek, mintha észre sem vennék a segítségre szorulót. Még ha a saját hibájából is került abba a helyzetbe, akkor is ember, a társadalom tagja, ezt kell szem előtt tartani. Tehát elismerésem, hogy így cselekedtél, ahogy, és szégyellheti magát az a sok ember, aki csak tétlenül állt és nem csinált semmit.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.05.19. 09:19:36

Kérem, ez Budapest. A címből még nem gondoltam semmire, de onnan, h Kelenföld, rögtön rájöttem.

Szóval: nem egymásra mutogatni kell, tökmind1 ki, de fogják meg ketten, tegyék arrébb, mert tényleg a sínekre mászhat!
Ha Zamárdi-felsőnél lett volna, biztos lett volna aki odébbteszi...

A mentősök hozzáállásáról hallottam, egyszer télen anyám vitetett be egy vélhetően részeg hajléktalant. Bedobták a mentőbe mit egy zsákot.
Kevés a fizetésük, sok a munkájuk, de nekik se tisztük ítélkezni...

Ha nincs valakinek ürülékszaga, hát én is odébbtettem volna vagy hívok valakit, mint a levélíró tette.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.05.19. 09:20:27

A részeg biciklisekről annyit, h a pesti józan biciklisek egy része sokkal bunkóbb és KRESZ-tudatlanabb, zavaróbb és agresszívebb...

leobusz 2009.05.19. 09:54:37

Az ilyen részegeket ne a mentő vigye el,igaza van az előttem szólóknak fertőtlenítés stb. de azt is tudni kell a detox sincs ingyen és ennek árát sose hajtják be. Egyszer kórházba voltam behoztak 1 ilyet,hátha agyrázkodást? kapott mert elesett, a nővérekre meg a mentősőkre is támadt hagyják békén. A szaga miatt a mínuszok ellenére kinyitottam az ablakot, hajnaltól reggelig, reggel a vizsgálat előtt meglógott ezt persze ingyen gyógyították volna a vizitdíj idejében is.

naxx · http://alhirek.blogter.hu/ 2009.05.19. 10:52:08

Egyetértek a sok előttem szólóval, ez valóban nem a mentők feladata. Attól, hogy részeg, még nem fog a sínekre mászni, én is voltam már részeg, mégis élek, pedig biztos volt a környéken autó is, kamion is meg láncfűrész, tehát lehetőség az lett volna bőven. Ami sztem kellett volna, hogy valaki (mávos, hiszen az ő területükön van) visz neki egy üveg vizet, összeszedi kicsit a cuccait meg a bringát, nekidönti egy oszlopnak, és hagyják, hogy a csávó kicsit összeszedje magát.

rickyramirez 2009.05.19. 12:24:32

@NaXx:
Valóban ezt kellett volna tenni. De észre kell venni, hogy amiatt, hogy Eszti a mentőket hívta először, nem hibáztatható, hiszen gyorsan kellett cselekednie (indult a vonata), nem is gondolhatta teljesen végig a dolgokat, hanem segíteni akart.
A másik, hogy azzal egyetértesz, hogy nem a mentőket kell hívni. De itt mást is írtak egyesek: hogy felőle meg is dögölhetett volna az illető! Hát ezzel normális gondolkodású ember nem érthet egyet semmiképpen!

wagabound 2009.05.19. 14:51:25

A MÁV veszélyes üzem, és tetszik-nem tetszik a kedves vasutasoknak, bizony az ő dolguk lett volna eltávolítani a (magára és a vasúti közlekedésre) veszélyes embert. Legalább annyira a kötelességük, mint kordonnal elválasztani a várócsarnoktól a vágányokat, hogy még véletlenül se segíthesse le vagy fel a rokkant, vagy öreg utast a hozzátartozója, barátja, házastársa, stb...

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.05.19. 15:36:03

Tényleg igaz, a többség úgy gondolja, mint én. Aki csontrészeg, az vállalja fel, ne azok dolgozzanak vele, akiknek az amúgy megsebesült vagy beteg (ergo nem önszántukból ilyen állapotba kerültek) embereken kell segíteni.
A vasutasok pedig a vasút működéséért felelnek.

rickyramirez 2009.05.19. 23:53:34

@Kagai:
Nem azzal van a baj, hogy a mentők nem segítettek rajta, hanem hogy senki!

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.05.20. 09:54:58

peronon pontosan ilyenek miatt nem biciklizünk. részegen meg pláne nem.
süti beállítások módosítása