Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Mit keres Flirt a 70-es vonalon?

 2009.05.20. 07:50

Teszik fel a kérdést jogosan a székesfehérvári, dunaújvárosi, martonvásári, tatabányai vonalon közlekedők. De azt is kérdezhetnénk, hogy mit keresnek ezek a vonatok Győrben, Hatvanban vagy a 4 fent említett vonalon kívül máshol?

Ne higgyétek, hogy megint a hibát akarom keresni valamiben, csak értetlenül állok a jelenség előtt. Ha nem tévedek (és ha MÁV-os ismerőseim nem tévednek) a közbeszerzési pályázatban arról volt szó, hogy a 30-30 Flirt a fenti 4 (pontosabban 3, Fehérvár, Dunaújváros, Tatabánya) vonalra kerülnek majd, hogy javítsanak az elővárosi közlekedésen. Amennyiben itt az összes vonatot lecserélték, akko más vonalakra is raknak majd belőlük. A csere még nem ért véget, hisz Pusztaszabolcsra és Dunaújvárosba is rendszeresen jár még Bhv vagy Halbi, ezért sem értem, mit keresnek a mi vonataink Hatvanban és Győrben.

Ahogy olvasgattam a fórumokat, a 70-esen közlekedő Start logós Flirten is van már rongálás. Összekarcolták az ablakot, és firkálás is volt, már az első hétvégén. Bízom benne, hogy jobban vigyáznak majd rájuk, vagy ha nem, akkor a MÁV közbelép, vagy biztonsági őrökkel, vagy a vonatok átcsoportosításával.

Címkék: máv saját vonat menetrend vasút észrevétel motorvonat flirt stadler közlekedési


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr461132056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.05.20. 08:31:29

Kicsit el vagyok szomorodva, hogy megint olyan témát feszegetsz, amit már 3x lerágtunk, de mindegy, akkor íme, negyedszer is:

Győr felé (egészpontosan Tatától Hegyeshalo OH-ig) 160 km/ó engedélyezett sebesság van, Kelenföldtől Tatáig pedig 140 km/ó.
Ezt a sebességet (160 km/ó) a MÁV járművei közül csak a Talent, FLIRT motorvonaton tudják, illetve az EC park elemei, és a Taurus mozdonyok.
Az, hogy miért nem jár EC kocsi személyvonatnak, nem elemzem, gondolom egyértelmű.
Fentiekből következően az ideális pályasebesség-kihasználáshoz szükséges az, hogy olyan járművek közlekedjenek rajta, amik alkalmasak az adott pályasebességre.
A mozdonyvontatású, Szili+Bhv kocsi kombóval a max sebsség 120km/ó lenne, gondolom mindenki ki tudja számolni a 160 és a 120 km/ó okozta menetidő-többletet.
A 10 db Talent jelenleg EuRegiot jár, de amúgy is kevesen lennének a Győr-Bp távra, ezért járják azt FLIRT-ek. Aki egyszer is utazott már arra, tudja, hogy ki is használják ezt a sebességet.
Az optimális energiafelhazsnálásnak is alapemele, hogy intenzív gyorsítással érd el a maximális sebességet, minél tovább vontatás nélkül közlekedj a max sebességgel, majd a megálló előtt intenzíven fékezz. Ezt megintcsak a motorvonatokkal lehet elérni, és érik is el.
A most Győr felé közlekedő FLIRT-ek jelentős időtartalékkal közlekednek, szerencsére megszűntetek jópár lassújelet,ami plusz időt okoz, tehát ha mégjobbak lennének a pályaállapotok méghamarabb meg lehetne járniuk a távot.
Talán a GYőr irányát ezzel ki is veséztük, emelt sebességű pályán olyan jármű fusson, ami alkalmas is rá, hiszen akkor hazsnálja ki a pálya adottágait, így lesz minél magasabb az áteresztőképesség.
Hatvan és Vác témáját megint lerágtuk már: arrafelé csak hétvégén járnak FLIRT-ek,amikor a többi említett elővárosi vonalra nem kellenek, lévén feleannyi vonat közlekedik. Bőven jut Hatvan felé és a 70-es vonalra is. Példának okáért ez a lépés lehetővé tette azt, hogy a 150-es vonalra hétvégén átkerüljenek a BDV motorvonatok, jelentős színvonal emelkedést okozva. (Örültek is neki az utasok, bcsüljék is meg.)
Az pedig hogy megrongálták a 70-esen? Nem csak a 70-esen rongálják, sajnos mindenhol. Én is olvasom az adott fórumokat, én is olvasom a sírást-rívást, de addig nem tudok egyetérteni vele, amíg Marton meg Szfehérvár felé is szétbontják úket, szappantartó fogas meg minden hiányzik belőlük. Ezt ne kenje senki csak a 70-es vonalra. Nyilván ott is és itt is rongálják, a magyar még nem nőtt fel ehhez. De csak azért nem odaadni a 70-esre a kocsikat mert rongálják, szakmai nihilizmus lenne.
Emellett technológiai okai is vannak, a motorvonatok a Start kezében vannak, és amíg a mozdonyvontatású szerelvényekhez bérlik a mozdonyt és a mozdonyvezetőt, a motorvonatra csak a mozdonyvezető kell, hisz a jármű a Startté. (Ez is jelentős megtakarítás!)
Az pedig, hogy a "mi" FLIRTjeink, elég gyerekes felfogás... Már csak azért is, mert pár hete azért volt itt cikk, mert egy FLIRT tartalékban állt a Déliben, és ezen voltál kiakadva. Most jobban esne, ha a Hatvan és Vác felé csalingászó FLIRT-ek inkább Pusztaszabolcson legelnének? A jármű akkor termel pénzt, ha fut.

Amúgy meg azért kötöttek szerződést 30 évre a Stadlerrel, hogy állja az ilyen javításokat. Én is futtatnám őket, hisz mondom, akkor hozza a pénzt, állás közben nem. Ha meg rongálnak, a karbantartás kijavítja, erre fizetik őket.
Ez teljesen korrekt, és pozitív dolog szerintem a MÁV részéről.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.20. 08:42:40

@Ákibard!:

Az a probléma, hogy Győrbe még mindig dupla Flirt jár, Oroszlányba a MÁV nem használja ki a vonat előnyeit. Mégpedig azt, hogy könnyen szétkapcsolható.

Bőven elég lenne, ha a Déliből induló dupla Tatbányán szétválna, egyik fele Győrbe, másik Oroszlányba menne. Nm mennek Győrbe 2 feleslegesen és nem kéne külön oroszlányi vonat.

Ezt nem csak én mondom. Flirten dolgozó vasutasok is:)

Ákibard! 2009.05.20. 08:57:13

@BKV figyelő:
Ez már csak azért sem jó megoldás, mert az Oroszlányi vagy gyorshoz vagy személyhez csatlakozik. A gyorshoz pedig elég nehéz hozzákapcsolni.
Annak meg nem lenne túl sok értelme, hogy minden 2.-hoz minden 3.hoz kapcsolgassunk hozzá meg szét, ugyanis a köztes menetekre úgyis kellene egy Flirt pluszban. Nomeg a csatolgatásnak van ára is a menetidőben, amit megnyersz a FLIRT üzembeállításával annak a felét elvesztenéd a Tatabányai csatolgatáson. AKi pedig Győrbe menne, vagy Komáromba, annyira nem fogadná boldogan gondolom, ha azt mondják idéntől 10 percet állunk Tbányán mert csatolgatni kell.
Most belelapoztam a menetrendbe, példaképp. Jönne 4:23-kor egy dupla, ami megérkezik Tbányára 5:14-kor. Szétcsatol, az oroszlányi rész 5:36-kor elindul, odaér 5:56-ra, visszaindul 6:04, érkezik 6:24-kor, és akkor gyorsvonat jön, ahhoz csatlakozik.
A kötvetkező személy amihez csatolható az 6:42-kor megy.
Azt pedig megnézem ki az a hülye, aki végigül 20 percet azért, hogy a kocsijában utazzon tovább, és nem átszáll az 5 perc múlva indul gyorsra...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.05.20. 09:08:32

BKVfigy a Flirt-ek beforgatása, én a post előtt állok értetlenül :)
Egyébként meg csak a hétvégi (ezt már mondták páran) zónázók a Flirt-ek a 70-esen, nem kell aggódnod, nem nyúljuk le a vonataitokat.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.20. 10:42:45

a 80-ara ígértek Flirteket hétköznapra is májustól.
Ezekből még semmit se láttunk...

Rabbeleben 2009.05.20. 11:56:49

@Ákibard!:
Csak néhány apróság:
-Börs-Klf csak 120 km/h
-Talent max 140 km/h

Rabbeleben 2009.05.20. 12:01:58

@Ákibard!:
Szétakadás-összeakadás max 3-5 perc.
Ne a mostani menetrendből indulj ki!
Tisztában vagy az utasforgalom változásaival a közvetlen Oroszlány - Bp vonatok idején?
És még sok hasonló....

Pantográf 2009.05.20. 12:24:54

Azért is járnak a 70-es és a 80-as vonalakon(sőt a 100-ason is fog),hogy a mozdonyvezetők megszerezzék rá a tipusvizsgát.Pl:Hatvanból macerás lenne Oroszlányba járni.Záros időn belül,a teljes előváros le lesz fedve hasonló járművekkel.

Ákibard! 2009.05.20. 12:26:50

@Rabbeleben:
Előbbi adatot a VPE Kft HÜSZ mellékletből vettem, de köszi a kiegészítést, a lényegen (emelt seb. a pálya nagy részén) nem változtat.

Utóbbiban nem voltam biztos, köszönöm.

Ákibard! 2009.05.20. 12:29:14

@Rabbeleben:
Ok, nem indulok ki a mostani mr-ből. Más menetrenddel sem igazán látom értelmét a szétakasztásnak, lévén alig álldogál Tatabányán a Flirt, forog folyamatosan.

Természetesen nem vagyok tisztában az utaszám változással azzal viszont igen, hogy párszor megfordultam már Tb-n, Oroszlányban is jártam már, de 15-20 utsanál többet soha nem láttam az oroszlányin...

1116001 2009.05.20. 12:32:57

@Rabbeleben: Nyugaton tényleg annyi idő. De a hazai kőkorszaki utasítások miatt ez szerintem minimum 10-20perces állás lenne.

Rabbeleben 2009.05.20. 13:12:50

@Pantográf:
Hehe!
Talán mégis érdemesebb lenne átjárni a Dunántúlra típusismereti utakra.
Talán, ha nem olyan mellett csinálnák meg ezeket, akik előttük egy héttel kezdtek el ezen a típuson járni, nem okozna gondot egy ajtóhiba.
De amikor a 60-i vitéz úr a második típusismereti útján mindent tud, neki nem kell a szöveg ...
Amúgy kíváncsi leszek, 60 járgánnyal hogyan fedik le a teljes elővárost?

Rabbeleben 2009.05.20. 13:18:19

@Ákibard!:
Dupla vonat érkezik Tatabálnára, akad (ez az utascsere ideje alatt elvégezhető), fékpróba, tűz Kamerun. Hátsó egységre mv felcsücs, irány Oroszlány. Nem hosszabb idő, ment felüljárón áttipegni a 3-ról az 5a-ra.
Visszafelé komáromi beesik egyenesbe, a szovjet hölgy felől érkező mögé foglaltra és cuppan. amíg a hátsó mv előresétál a kulccsal, addigra kész a fékpróba, lehet távozni.

Rabbeleben 2009.05.20. 13:20:32

@1116001:
Sajnos igaz.
Nem tudom minek van az a nyomorult TV a fülkében, ha nem fogadják el fékpróbánál, csak a vonat mellett totyogó, piros-zöld kijelzőt bámuló dolgozót.

Ákibard! 2009.05.20. 13:28:49

@Rabbeleben:
Elméletben szépen hagzik.
Ha ezt a jelen helyzetben (Utasítások, stb stb) megoldod, vendégem vagy egy sörre.
Természetesen szigorúan betartva az időket is, csatolás, fékpróba is maximum egy felüljárós áttotyogás ideje alatt...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.05.20. 14:19:18

Nameg hogy oldod meg, hogy a közös szakaszon az egyik kocsin Oroszlány, a másikon Győr legyen kiírva?

Ákibard! 2009.05.20. 14:24:41

@Peti817172M:
Bazz, megint megtaláltad a legfonmtosabb elemet a dologban :-))

Párszor jöttem már úgy Győrből, hogy az egyiken Nem lehet beszállni másikon meg Bp-Déli volt. Vagy épp Győr és Déli. Valahogy biztosan megoldható...

Ha más nem felszegecselünk rá 3 fület, é kiakasztunk rá egy acél iránytáblát :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.20. 14:25:34

@Peti817172M:

Ez a legkisebb probléma. Most is van olyan dunaújvárosi vonat, aminek csak az első része megy tovább Dunaújvárosba, a másodikat lecsatolják Pusztaszabolcson. A két vonatra külön viszonylat van kiírva, és menet közben is bemondják, hogy a vonat első része ide, a második pedig oda megy.

Mozvez 2009.05.20. 15:09:25

@Ibigoo: Hétvégén a szobi zónázók: 1 db duokla Flirt, 1 db dupla Bdv, 1 db csikos inga és este szili+Bmx(2138)

@Peti817172M: Flirtes vultron nem tudja, Talent GSP-je igen

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.05.20. 17:06:24

@Mozvez: no hát akkor egy csatolt egység miatt megy most a hirig a bloggazda részéről? :)

Pantográf 2009.05.20. 18:59:56

@Rabbeleben: Folyik a közbeszerzés emeletes Bombi kocsikra,sőt a É.J.javítóban vannak a görög Desirók.(Bár azok dieselek).Ráadásul az ÖBB is beállít kocsikat,igaz így ugrik majd a START bevétele.

1116001 2009.05.20. 19:31:40

@Pantográf: Milyen beszerzés???
Az egy dolog hogy tervbe van véve, mint ahogy sok minden más is. De a tenderig még nem jutott el az ügy.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.20. 20:11:04

@Ibigoo:

Nem csak az az egy csatolt vonat van kint. Mennek még máshová is pl. Hatvanba.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.05.20. 20:58:00

@BKV figyelő: ez szégyenletes. Heinczinger István és Kozák Tamás monnyon le :D

Ákibard! 2009.05.20. 21:12:27

@BKV figyelő:
És menek Egerbe is. Így optimális a kihasználásuk. Inkább örülni kellene neki, mint ágálni ellene :-/

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.20. 21:24:12

@Ibigoo:

Nem érted a lényegét az egésznek. El sem olvastad amit írtam, a pályázatról és a közbeszerzésről. Nem is várom el, hogy megértsd:)

@Ákibard!:

Lehetne neki örülni, ha ott járna elég, ahová elvileg ezeket megrendelték. Mert amíg itt vegyes üzem lesz, addig a menetrendet nem tudják csak a Flirtre optimalizálni, hisz a MÁV sem tudja még mit fog küldeni. Így maradnak a késések, és a megállóhelyekről 3-6 perccel előbb indulások.

Ákibard! 2009.05.20. 21:41:05

@BKV figyelő:
Hjajj...
Akkor mégegyszer l a s s a n :

FLIRT Egerbe/Hatvanba / Vácra CSAK hétvégén jár, amikor felétek és a többi vonalon is kevesebb jármű csalingászik, ugyanis az ÖSSZES (A) jelű vonat nem közlekedik.
Tehát az, hogy futnak Hatvan/Eger/Vác stb, felé, az tőletek NEM vesz el járművet, egész egyszerűen nem hagyják Pusztaszabolcson álldogálni őket, helyette futkosnak.

Stimm?

Ibigoo-nak is igaza van... Attól hogy hétvégén elfutkosnak másfelé is neked még nem lesz kevesebb FLIRT-ed. Hétközben csak az eddigi vonalakon járkálnak.

1116001 2009.05.20. 21:43:48

@BKV figyelő:
Mivel nincs szerződésbe foglalva, hogy csak a 30a-40a vonalon közlekedhetnek, így nemhiszem, hogy bármilyen akadálya lenne annak, hogy avonatok ott és akkor közlekedjenek ahogy a Startnak megfelel.

Nyílván mikor végeznek a 30as vonal átépítésével, már tényleg hülyeség lenne nem arra járatni őket. (vmax=160 miatt is) De addig megjön az összes (60db) jármű.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.20. 21:59:44

@Ákibard!:

Tiszta, eddig is tudtam, hogy csak hétvégén, és hétvégén van is itt elég. Sőt, még tartalék is van, amit én hétvégén járatnék másfelé is (akár Egerbe) ezt már leírtam egy másik posztban. Nekem bajom nem ezzel volt.

Valaki mondta (asszem e-mailben), hogy az utolsó 30 darab Flirtnek egy részét, már hétköznap is járatnák más vonalakon. Nem sajnálom, félre ne érts, csak szerintem akkor éri meg máshová is küldeni, ha itt befejeződött a csere.

Hülyeséget mondott, vagy nem?

@1116001:

Már szerveződnek, a Bagoly utcai aluljáró terve is megvan már elvileg. Kíváncsi vagyok, mikor indul be a fejlesztés.

Ákibard! 2009.05.20. 22:09:09

@BKV figyelő:
Valóban vannak tervek másfele is futtatni őket, de ez egyértelmű is, hisz ha belegondolsz, eddig 30 szerelvény mellett pár vonatot adtak ki mozdonyvontatással pluszban. A mozdonyosak nem voltak 30-an, így az általad preferált vonalakra nem kell 60 szerelvény. Gondolom fel lesznek töltve, a többi meg megy majd oda, ahová kell.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.22. 17:35:50

@Ákibard!:
Egy dolgot kihagytál, a max. seb. mellett a menetdinamika sem mindegy. Még az is számít, hogy Flirt vagy Talent.

---

"a magyar még nem nőtt fel ehhez."
a vasút sem nőtt még fel a karbantartáshoz.

Szaki Danee 2009.05.23. 11:44:51

Szerintem pedig járjanak a Flirtök minél többfelé, de egyes vonattípusokat az adott vonalon (pl. zónázó Szobra, személy Martonvásárra stb.) mindig ugyanaz a típus teljesítse, hogy a menetrendet ahhoz lehessen igazítani (és ne a lomha, vezérlőkocsi nélküli mozdonyos szerelvény menetrendjéhez kelljen alkalmazkodnia a Ferrarit megszégyenítően gyorsuló, körüljárás nélkül forduló motorvonatoknak).

Így ugyanis sokfelé lehetne pl. akadálymentes(-közeli) eljutást biztosítani, jobb a babakocsisoknak, bringásoknak is és van egy olyan lélektani tényező is, hogy pl. a keleti/északi agglomerációban élők nem érzik úgy, hogy kivételeznek a nyugati agglomerációban élőkkel, holott ugyanannyit fizetnek a bérletért-jegyért.

Ákibard! 2009.05.23. 12:30:02

@Szaki Danee:
"keleti/északi agglomerációban élők nem érzik úgy, hogy kivételeznek a nyugati agglomerációban élőkkel,"
A keletieknek mindig sír a szájuk pedig...
Az IP-ket is ők kapták meg először, az Usgyik is oda kerültek, a Patkány majd a Posta Bhv-k is kelenten jártek-járnak. Mégis sírnak állandóan mert a motorvonaok nyugaton közlekednek...

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.05.30. 13:27:08

@Peti817172M: Ki tudják a külsőn külön-külön is a végpontot íratni.

Bár én hiányolom a kétsoros kijelzőket...

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.05.30. 13:28:17

@Mozvez: De tudja a Flirt is.

Többször jöttem én is úgy, hogy más volt a két kocsi kijelzőjén kívül...

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.05.30. 13:36:18

@Ákibard!: A Posta BHV-t csak utálni tudom, minek örüljek neki? A sima BHV bőrüléses sokkal jobb.

Ha Vác felé megyek akkor is az átalakítás nélküli hernyókocsit keresem, mert azok a buszos üléseknél szarabb kivitelű (pl. nem dönthető) ülések és az elrendezésük borzalom. A Posta BHV-n meg a lábhely 0. Győr-Hegyeshalom között járt két éve Posta BHV, háromszor utaztam vele a Győr-Bp. 131 km-es távot. Öröm volt leszállni. Gyűlöletesen szar és kényelmetlen. Egyszer régi GySEV-es BHV kocsi volt besorolva a többi közé (B,Bo,Bko), öröm volt a BHV-s kocsin utazni a távon.