Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Azt tudjuk, hogy mióta megalakult a MÁV-Start, sok minden megváltozott a vasútnál. Az eddig alvó vasút felébredt, és –bár lassan- de fejlődésnek indult. Ennek a fejlődésnek volt az első lépcsője a rendszeres takarítás bevezetése. Bárki bármit mond, sokkal tisztábbak a vonatok, mint néhány évvel ezelőtt. Amit hiányolok, az a rendszeres minőségellenőrzés.

A Déliben van egy ilyen „ellenőr” aki a kitakarított vonatokat végigjárja, de véleményem szerint nem igazán veszi komolyan a munkáját, ahogy ez a lenti képeken is látszik. Pedig igazi ellenőrzésre a MÁV-nál és a BKV-nál is szükség volna, hogy a takarítás ne csak a por tologatásából álljon.

A minőségellenőrnek az lenne a feladata, hogy a kitakarított szerelvényeket részletesen átnézze. Megnézze kiürítették-e a kukákat, tiszta-e a WC, a vonat személyszállításra alkalmas-e. Amennyiben a kocsi még nem megfelelő tisztaságú, visszaküldi a takarítókat, és kitakaríttatja velük ismét a kocsit. Ha nem takarítanak megfelelően, akkor a munkát a vasút nem köteles kifizetni.

Tehát ha ilyen állapotban találnak egy kocsit (a képek egy takarítás után készültek), akkor azt vagy újratakaríttatják, vagy nem fizetnek:

A képeket, az észrevételt és a javaslatot azért továbbítom a MÁV-Startnak. Úgy ismertem meg a céget munkám alatt, hogy nekik fontos az utasok véleménye és elégedettsége. Amennyiben nem jár szerződésmódosítással ez a „fejlesztés” szerintem mindenképp meg fogják lépni, hisz nem kerül semmibe.

Címkék: közlekedés kocsi utazás máv képek vonat vasút panasz takarítás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr111146558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZBR 2009.05.27. 13:11:42

Erre az lesz a válasz, hogy foszforos port, ami a fékezéskor keletkezik, azt lehetetlen eltávolítani.

Illetve: a "miért nem alkalmaz" kezdetű kérdésekkel van egy olyan gond, hogy a MÁV az ország egyik legnagyobb munkaadója, nagyon sok embert foglalkoztat. Sokat feleslegesen. Sok pedig inkompetens, rossz helyen van.
Ezzel nagyon nehéz bármit is kezdeni... Munkakultúra kellene, versenyképes munkakörülmények, fizetés, satöbbi...

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.05.27. 13:39:12

Ez igaz.
Amit én ott láttam az rozsda, nem csak a foszforos por. A rozsdát meg valahogy el lehet távolítani. (A sarkokból is.)

Már bocs, de itt a sima ablakpucolás hiányzik.

esef 2009.05.27. 14:18:34

BKVfigyelő!
Nem értem a címet! Hol a minőség? Ha lesz, akkor lehet majd ellenőrizni. :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.27. 14:35:29

@ZBR:

Egy kis súrolópor leviszi a rozsdát az ablakról. Itt azzal van a baj, hogy meg sem próbálják leszedni.

Kopi3.14 2009.05.27. 14:39:16

Khm. A rozsdát normálisan eltávolítani nem a takarító rohamosztag feladata, nagyjavításokkor kell ezkeet megejteni, pőláne,mert a felületen látható korrózió még gondokat okozhat. Súrolóporos kezelés akár árthat is. A feltüntetett problémák nem a DÉliben orvoslandók, így a posztnak sok rételme így nincs.

ZBR 2009.05.27. 14:44:47

@BKV figyelő:
Én sosem próbáltam még leszedni, csak egy korábbi MÁV-os válaszban valahol olvastam ezt.
Egyébként ez lehet rozsda és lehet foszfor, a megoldás a kettő között lehet: vmiféle keverékkel van dolgunk... Biztosat a vegyelemzés után mondhatok :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.27. 14:49:28

@Kopi3.14:

Ha rendszeresen át lenne törölgetve az ablak, akkor nem alakulni ki ekkora lerakódás. Ezek az ablakok csak azért ilyen csúnyák, mert hagyják, hogy így nézzen ki. Az ablak takarítása pedig igenis a takarítás része kell, hogy legyen.

esef 2009.05.27. 15:31:06

Érdekes módon a német és az osztrák vasútnál is le tudják takarítani a koszt az ablakról... Szánalmas látni, hogy a halberstadti kocsik is pusztulnak már.

Ákibard! 2009.05.27. 15:44:20

@névtelen betelefonáló:
"Amit én ott láttam az rozsda, nem csak a foszforos por."

Amit Te ott látsz az foszforos vaspor.
Ami az állomáson, a sínek között, a kocsik tetjék ablakán stb mindenhol megjelenik.

És marad is, amíg közlekedik tuskófékes kocsi, vagy ilyne nagy %-ban közlekednek.

Nézd meg az IC-EC kocsik tetejét. 2 éves fővizsgával sem koszosak. Nem a takarítás hanem a tárcsaék miatt. Ez van.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.27. 16:06:10

@Ákibard!:

Van arról valami infód, hogy ez a szálló por mennyire egészséges? Csak mert egy nyári napon a vonatról leszállva addig érzem magamon a vas szagát, amíg meg nem fürdök. Izzad az ember, és ez a szálló por (foszforos vas) ráragad a bőrére. Gondolom be is lélegezzük, mert ha besüt a nap az ablakon, lehet látni a fékezések után, hogy elönti ez a por az utasteret.

Kopi3.14 2009.05.27. 20:01:20

@BKV figyelő: azonban az ablak tisztítását nem a vonaton végigrohanó szerencsétleneknek kell intézni, kívülről, hanem a mosásokkor. Na ha errre nicns idő, akkor van ez. Régebben Keletibe láttam külső, emberes mosást, de sok éve.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.27. 20:06:27

@Kopi3.14:

Ebben teljesen igazad van, a vonaton császkáló takarító belül terelgesse a port, és ne kívül. De ha megnézed az első képet, ami a vonat ablakának belső részét mutatja, akkor látod, hogy a kosz jelentősebb része az utastéren belül van. Azzal a kosszal azért maszatolhatna egy kicsit.

Tron65 2009.05.27. 20:51:44

Nemrégiben hosszú idő után újra vonatoztam. Meglepődtem tisztaságon. Régebben évekig ingáztam vonattal, ahhoz képest nemsemmi a fejlődés. Egyedül az Uzsgyi-k ablakain nem lehetett rendesen kilátni, azokon valami fehér trutyi volt lerakódva, de elment azis. Persze a Flyrt vitte a pálmát hazafelé, de attól el is vártam.
A fenti képekhez: hiába a takarítóbrigád, ha az esetleges több éves koszolódást senki nem vakarja le előtte, egy vödrös-fókafás csapat nem tud csodákat tenni.

Ákibard! 2009.05.27. 21:13:51

@BKV figyelő:
Igen, izzadtan én is szoktam érezni magamon.

Szerintem egészségügyi okból nem kell amiatt aggódni, egyaz hogy több mint 100 éve elvan a vasút ezzel a fékezési móddal és élnek az emberek, másik meg, hogy az IK-k kipufogógáza sem lehet kevésbé káros :D Szerintem nem vészes, főleg hogy nem minden nap 8-10 órán keresztül csak azt lélegzed be.

lurkó 2009.05.28. 13:24:54

@Ákibard!: De én igen van hogy naponta többet is beszippantok belőle és ha kifujom az orromat... fú ne tudjátok meg mi jön ki! Gondolom azért nem lehet valami hasznos a légzőszerveinknek.

Ákibard! 2009.05.28. 13:35:45

@lurkó:
Igen, tudom milyen... 1-2 500+ túra után én is érzem :-)
( Neked mond is valamit az 500+ :-)))

Thorwald 2009.06.03. 13:40:41

Hat nemtom...
Gondolom ketfele takaritas van.
a, gyorsan felsoprok, felmosok kiuritem a szemetest
b, nagytakaritas (falfirkak, rozsda, ablakra tapadt kosz eltavolitasa)

A takaritasokra meg varni kell. Marmint az ilyen nagytakaritasokra. Raadasul vannak olyan dolgok is (problemak a takaritassal kapcsolatban) amiket nem igazan lehet tudni... (MAVos belsos gondok)

micmac 2009.06.10. 04:59:22

Hallgassuk meg amásik oldalt is! A takarítók azt végzik el amit megrendelnek tőlük.A rozsda eltávolítása és az ablak tisztítása nem tartozik a napi feladatok közé,ez csak külön megrendelésre végezhető el.Tévedés,hogy nincsenek ellenőrök!Vannak,csak a tisztítási hiányosságokat nem "újra takaríttatják" hanem leminősítenek, ami azt jelenti,hogy a takarító cégek kevesebb pénzt kapnak az adott munkáért (vagy semmit).Igaz ettől még a piszok ott marad mert ezzel bizonyítja az ellenőr,hogy jogos volt a leminősítés.A másik oldal: nem a takarítók piszkolnak. Ilyen az utzási kultúra nálunk.Talán szemléletet kellene váltani a kedves utasoknak is vagy keményen büntetni a szemetelőket.