Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A MÁV tényleg 10 ezreket bukik a Budapest bérleten? Olvasónk 20 ezer helyett csak 5100 forintot fizet a MÁV-nak, mióta kombinált bérlete van. Vajon kinek éri ez meg?

Kedves MÁV-figyelő!

Nem tudom, hogy önök tudják-e, de engem nagyon érdekelne, hogy mennyit bukik a MÁV a Budapest bérleten. Mióta bevezették az egyesített bérletet (BEB) csak azt használom, mert ezreket spórolok meg havonta, tehát nekem megéri. Vajon a MÁV-nak is?

Sajnos a munkahelyem nem fizeti az utazást, így nem nekem kellett megtalálni a legolcsóbb utazási formát. Budapestre járok be, így egy BKV bérletre lenne szükségem, ami 9 ezer forint, illetve egy MÁV bérletre, ami 10 ezer forint felett van. Tehát ha így közlekednék, ha a havi utazási költségem meghaladná a 20 ezer forintot. A Budapest bérlet 9000 forint, amihez 5000 forintos kiegészítő bérletet veszek, tehát 14 ezer forintot költök utazásra, de ebből tudomásom szerint csak 5100 forintot kap meg a MÁV. Mi ez a 20 ezer forinthoz képest? Ki fizeti ki a MÁV-nak a kiesést?

Arra is gondoltam, hogy a budapestiek, akik rá lettek kényszerítve erre a kombinált bérletre, de se a MÁV-ot, se a Volánt nem használják, ők fizetik ki a többit a bérletükkel, de szerintem nincs annyi bevétel.

Amennyiben levelemet érdekesnek találja jelentesse meg a blogon.

Hajnalka

Címkék: máv vonat vasút kérdés utas panasz bérlet pénztár észrevétel beb budapest bérlet


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr931162937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.06.04. 10:50:05

Hajnalka első izgalmában (kiszámolva mennyit spórolt) némi hibát vétett számoláskor:

"de ebből tudomásom szerint csak 5100 forintot kap meg a MÁV. Mi ez a 20 ezer forinthoz képest? Ki fizeti ki a MÁV-nak a kiesést?"

A MÁV csak a 5100 és a 10e közti különbséget nem kapja meg, nem a 20e közöttit ugyanis, ha a 10e-hez hozzáadod még a 9e-s bkv bérletet.

Amúgy alap tézis már a BKSZ létezése óta, hogy a MÁV-nak csak veszteség a BKSZ de ez van, le kell nyelniük :-/

Az meg, hogy aki nem hazsnálja az fizeti meg hülyeség, mert minden eladott bérletből egy százast megkapnak a MÁV és a volán függetlenül attól hogy a tulajdonosa mennyire hazsnálja ki.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.04. 11:05:22

"Ki fizeti ki a MÁV-nak a kiesést?"
Nincs kiesés, közös bérlet van. Amivel bárki használhatja vele a 7-es buszt, a 14-es villamost, a 100as vonal vonatait, vagy a 840-es buszt a városon belül. Az egyes szolgáltató cégek pedig részesednek az árból.

Korábban aki Monor-Zugló között utazott, az duplán (BEB mellett már csak 110%-os áron) kellett megfizesse a Ferihegy-Zugló utazását, vagy kénytelen volt bumlizni pl. a 200+M3+7 útvonalon.
De ha ez a posztírónak jó volt...

Bővebben:

local.blog.hu/2009/02/11/haromazegyben_1_integralt_kozlekedesi_rendszerek

local.blog.hu/2009/03/18/haromazegyben_2_a_budapest_berlet

Ákibard! 2009.06.04. 11:14:52

@Comandante en Jefe:
Aha, gondolod te.
Az a baj, hogy nem részesednek közösen, egyszerűen minden eladott bérletből 100 ft a mávnak 100 a volánnak megy.
100 ft pedig lényegében egy Ferihegy-Nyugati TÁ jegyet nem fedezi, de még a diákot sem. 1 utazást, pedig 1 hónapig lehet haszálni!

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.06.04. 11:20:21

LOL:) Matek ötös. Na mindegy.

Kedves Hajnalka nem tudom mennyire van tisztában a MÁV jegyek/bérletek "teljes árának" és a valós költségének az arányával. A teljes áru jegyen ugyanis ilyen-olyan jogcímeken van még vagy ugyanannyi állami támogatás is. Tehát a MÁV nem a BEB-től lesz veszteséges. :) Egyébiránt kíváncsi lennék arra, hogy hány ember gondolja meg, hogy vonatra ül autóval dugóban ácsorgás helyett, ha 20 helyett csak 14000-be kerül havonta. Persze ehhez kell ütemes menetrend, meg normális szerelvények, állomások. De alapvetően ezt és a tisztább levegőt látom a haladás útjának, nem a 2*8 sávos bevezető utakat, meg a népstadionnyi parkolóházakat. Ha azzal utast lehet vonzani, hogy jóárasítjuk a bérletet akkor meg kell tenni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.04. 11:27:22

@Ákibard!:
"Az a baj, hogy nem részesednek közösen, egyszerűen minden eladott bérletből 100 ft a mávnak 100 a volánnak megy. "
Én is így tudtam, de záporjózsi szerint a felosztás függ a cégek teljesítményétől.

100ft az _ÖSSZES_ Bp-bérletből megy, és azért lássuk be, a városon belüli forgalomból a MÁV és a Volán részesedése nem mérhető össze a BKV-éval.

BPI-779 2009.06.04. 11:29:49

@Comandante en Jefe: Jók a blogbejegyzések. Az ígért folytatás mikor jön? :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.04. 11:31:33

@Ákibard!:
Egyébiként ha te pl. Kf-Déli közt felszállsz a vonatra a Bp-bérleteddel, annak a MÁV-nál jelentkező költsége konkrétan 0 (nulla), mert a fejpályaudvar-rendszer miatt a városi hálózaton a vasút többletkapacitást mozgat. Ennek ellenére
- te utazhatsz a neked gyorsabb, kényelmesebb módon
- a MÁV valamit kap a bérleted után
- a BKV költségei csökkennek

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.04. 11:32:28

@BPI-779:
most már mindjárt, a gyűjtőmunka kb. megvan, csak össze kell rakni :)

BPI-779 2009.06.04. 11:41:20

@Comandante en Jefe: Múltkor Budatétény-Déli között pont jól jött a vonat, így csak 12-15 perc volt, hogy beérjek, és nem 30 a 33-assal, meg onnan még 15 a 61-essel. :)
Mondjuk itt mellettünk jár egy rakat Volán (na nem a Camponánál :D), viszont azzal még nem sikerült utaznom :D

belekotyogok 2009.06.04. 12:21:34

Hajnalka, te egy kicsit hülye vagy a matwkhoz, de mindegy.
Másrészt a máv msot már minden eladott bérletből részesedik, viszont arányaiban szerintem nem nőtt azok száma, akik áttértek a vonatra csak emiatt.
Mivel csak zónázó vonatokra érvényes a beb, tehát hosszútávú utazásnál sem váltasz ki vele 5 kilométert, amit én nagy szemétségnek érzek. Miért is kell kétszer kifizetnem az utat???

Autotróf prokarióta 2009.06.04. 14:26:44

@belekotyogok: Dehogynem! Nem egyszer eljátszottam már, hogy Bp-ről Szegedre a nyugatiban úgy vettem jegyet, hogy "Ferihegytől Szegedig kérekszépen". És kiadja, mert muszáj neki. És így a diák 1390 helyett csak 1270. 120 forint, ami felnőttnél 240. Nem sok pénz, de rendszeres utazásnál számít, és ha már egyszer kifizettem, akkor ne kelljen mégegyszer.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.06.04. 16:20:10

@Autotróf prokarióta:
Persze, vehetsz így jegyet. Ki tiltja meg, hogy megvedd a jegyed a Nyugatiban, után elmenj BEB-bel Ferihegyre, leszállsz, nézelődsz a kilátóteraszról, majd az előre megváltott Ferihegy-Szeged jegyeddel tovább utazol. Ez így szabályos. Azonban a kretén szabályzat szerint Nyugati-Szeged viszonylatban (folyamatos, megszakítás nélküli utazással) nem élhetsz a BEB kedvezménnyel, max Nagykőrösig vehetsz kiegészítő jegyet a bérletedhez. Ha annál tovább mész akkor a teljes útvonalra meg kell(ene) venned. Szóval ha jön a kaller akkor nehogy eláruld neki, hogy a Nyugatiban szálltál fel (úgyis tudja) mert elméletileg meg kéne büntetnie. Kicsit zavaros a dolog, tudom, de tényleg így van.

Autotróf prokarióta 2009.06.04. 18:24:27

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Igen, iszonyat sz@rul oldották ezt meg. Kallerral nem találkoztam még a ferihegy előtt, csak IC-n. Ferihegy után meg jöhet, mert hol is szálltam fel? Ja igen, Ferihegyen.

^Clown (törölt) · http://logout.hu/blog/clown_2/index.html 2009.06.04. 18:37:18

Kedves Hajnalka! Ön és még az adófizető polgárok fizetik ki a hiányzó összeget. Azt a pár 10 milliárdot évente (amit persze nem az Ön BEB-bérlete miatt alakult ki).

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.04. 18:53:13

@Autotróf prokarióta:

A szabály mögötti elv az szerintem azért sejthető, ha nem is szerencsés: a BKSz-megállapodás az aggló területén belül zajló, rendszeres utazásokra van kitalálva.
Az csak "technikai" okokból alakult ki, hogy az agglóban igénybevehető vonat szolgálja a távolsági közlekedést is, és így a Bp-Szeged IC/gyorsakon ez nem kérhető számon.

Ez egyébként máshol is hasonlóan működik, pl. a München-Salzburg útvonalon ugyanígy bevethető ez a trükk, és a jegyet elég Rosenheimtől venni :)

rp_bubu 2009.06.04. 20:53:05

Az igazán nagy bukta ott van, mikor valaki a szomszéd településre utazik rendszeresen, s nem vesz semmilyen kiegészítő jegyet/bérletet. A vonatra felszállhat, ha a körzethatáron belül jön a jegyvizsgáló van érvényes jegye, a "következőn meg leszállok" felkiáltással pedig áthidalják a problémákat... sajnos ez tömeges, Vecsés, Fót, Dunakeszi, Érd... stb. településekre az elővárosi vonalakon. Inkorrekt akárhogy nézem.

Sándor vagyok 2009.06.04. 22:33:22

@rp_bubu: ...és aki csak Bp határáig/-tól használja a bérletet, az a következőket kapja a tisztelt MÁV kalauzoktól:

"-Nah, persze, mindenki csak odáig megy!"
"-És tovább hogy megy? -Leszállok. -Nem hiszem én azt!"
"-Idáig hogy jött? -Most szálltam fel. -Persze."

Ezekután menjen mávval a f@szom, engem ne alázzanak le állandóan ezek a tetvek!

siófoki35 2009.06.04. 22:46:02

A határállomástól veszem trükk könyen eljátszható a 100a-n mert ott minden vonat megáll ott. De a többi vonalon (120a, 30a, 80a, 150) a határállomáson nem álnak meg a távolsági vonatok. Ilyenkor megoldás a következő: Egerbe akarsz menni BEB-bel, veszel egy BEB-kiegészítőt Gödöllőg meg egyet Gödöllőtől Egerig :)

BEB-hatáaállomás a 2-es vonalon vicces mert az a nullaforgalmú Üröm. Nehéz bekemuzni hogy ott szálltál fel, mert a kalauz látja hogy senki nem szállt fel/ki az az egy ember aki felszállt. (Bár nem hinném hogy NT-Érdligeten és NT-Diósdon is utastömegek lennének :) )

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.05. 08:40:58

@rp_bubu:

Mondjuk Érden ez külön vicc, az "alsós" vonalon. 1 megállóra kell kiegészítő jegyet venni (Érd alsótól Nagytétény-Érdligetig). A diák 500, a felnőtt meg 3 vagy 5000. Én is lebliccelhetném ezt az egy megállót, de nincs kedvem szórakozni, meg izgulni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.05. 08:43:34

@siófoki35:

De nem szólnak miatta, Akkor sem, ha látja, hogy Érd-alsón szállt fel az illető, és Nagytétény-Érdliget után BB-et mutat.

Van, hogy én is csak a BB-et veszem elő Tétény után és azt mutatom. Kalauz szó nélkül elfogadja, pedig látta, hogy alsón szálltam fel, még köszöntem is neki:)

Szerintem nem tehet mást, bizonyítani nem tudja, hogy mettől utazok.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.06.05. 10:46:26

@BKV figyelő:
Haverom apja Szegeden lakik, Kecskeméten dolgozik. Kocsival ki a szegedi állomásra, onnan vonat. Évek óta bérlettel jár, a kalauzok már csak köszönnek neki, hogy jó reggelt doktor úr, és mennek tovább. :)

petya.bacsi 2009.06.05. 11:09:28

A poszt címét továbbgondolva:

"Mennyit buknak az adófizetők, hogy egy ilyen, több sebből vérző roncshalmazt finanszíroznak évről-évre?"

Manyizga (törölt) 2009.06.05. 11:26:01

A BEB bérlet jó a BKV-n kívül a MÁV-járatokra is Bp. közig. határán belül. Fordítva meg nem. :(

scooby doo 2009.06.06. 22:53:48

@BKV figyelő: Tényleg kitehetnék a határt alsóig, de nem fogják. Am nekem volt egy kis bujkálás mostanában, mivel a hónapban 2 vasutas bérletet vesztettem el, így 1 hétig nem volt Liget és alsó/felső közt, bár ez csak reggel számít. Mindig másik kocsiba szálltam fel, am meg a kiegészítőt úgysem kérik soha. Max megkérdezik, h hol szálltál fel, de ha mondod h "elővegyem a másik bérletet is?" - erre még egyik sem kérte el.

scooby doo 2009.06.06. 22:57:27

Ja, 1X szólt a kalauz, h meddig megyek. Mondtam h Érdig, de akkor adjon jegyet. Ideges lett, kérdezte h "reggel mivel jöttem be?" erre én - 102-sel és 18-sal, magyarul nem érdről indultam. Dühöngve továbbment.

záporjózsi 2009.10.05. 16:07:45

@Ákibard!: A lenyelésben segít, hogy az állam és a főváros összesen milliárdos összegekkel támogatja a MÁV-ot.

@Manyizga: BEB már nincs.

@siófoki35: Simán leszállíthat a 2 jegyed alapján a kalauz, mert csak egyben szabad megvenni.

Ákibard! 2009.10.06. 09:50:52

@záporjózsi:
A főváros egy fillérrel nem támogatja a MÁV-ot.
Az állam pedig támogassa csak, amikor az állam által megadott kedvezményeket nem fizeti ki!
Tudod. Megállapodok veled, hogy minden eladott nyalóka felét én fizetem, hogy te olcsóbban add.
Eladsz 100 nyalókát de én csak 10 után fizetek, 90 a te veszteséged, mert én nem fizetem ki, amit ráderőltettem kedvezményt.
Majd fél évvel később amikor a nyomor szélén állsz azt mondom, hogy nesze kapsz 50 nyalóka árát, és nagylelkűen megsegítelek, TÁMOGATÁST kapsz hogy ne menj tökre. Mindenki engem fog szeretni, milyen nagylelkű vagyok de, Te csúf józsi nem jól gazdálkodtál a csőd szélére kerültél.
Csak azt felejtem el mondani, hogy 90 nyalóka után nem fizettem, te pedig jóhiszeműen adtad a saját kontódra a kedvezményt.

záporjózsi 2009.10.06. 11:57:53

@Ákibard!: "A főváros egy fillérrel nem támogatja a MÁV-ot."
Ha lenne időm, pontos összeget mondanék. De kb. 500 millió Ft évente.
a kedvezményeknek persze a BKSZ-hez semmi köze (ilyen alapon akár az oktatást vagy az egészségügyet is ide sorolhatod, kb. annyi közük van a BKSZ-hez, mint a kedvezményeknek). A kedvezmények után tényleg nem fizet 100%-ra az állam. De sajnos nem ettől dől be vagy marad talpon a MÁV... Amennyi pénzt kilapátolnak a MÁV-ból, abból több 4-es metrót is lehetett volna építeni... Az arányok egyébként nem ilyenek, kb. 10% marad le a teljes árról.
süti beállítások módosítása