Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A lenti egy igazi MÁV-os történet. Kigyulladt egy mozdony Kápolnásnyéken, Füle és Balatonfőkajár között, ami miatt a vonalon közlekedő szinte összes vonat késett. Olvasónk édesapja a Budatétényi megállóhelyen várta a vonatot de hiába, mert nem jött. És erről a MÁV is elfelejtett szólni. Az utas lánya az alábbi levelet küldte a MÁV-nak:

Tisztelt MÁV-Start!

2009.06.18. esti órák: édesapám megnézi a mav-start.hu-t, örömmel nyugtázza, hogy már átszállás nélkül is eljuthat Ábrahámhegyre Budatétényből
2009.06.19 15:20 már Budatétényben áll a megállóban
2009.06.19 15:30 lát elsuhanni egy vonatot, amire Tapolca van írva
2009.06.19 15:36-kor kéne indulnia a vonatnak, sehol semmi
2009.06.19 15:45 sejti, hogy valami probléma van, felhív engem
2009.06.19 15:50 a mav-start.hu alapján ajánlom neki a Budatétényből 16:01-kor Székesfehérvárra induló járatot, mondván, azzal átszállással és egy órával később, de meg fog érkezni Ábrahámhegyre

2009.06.19 15:51 megkérdezem a 0640494949-en egy hölgytől, hogy vajon mi történt a vonattal. Mivel a vonal is megszakadt, és gondolom lassan jutott az információhoz, körülbelül 16:10-kor kapom az infót: a vonat Kápolnásnyéken vesztegelt, ezért 10 perc múlva ér Budatétényre

2009.06.19 16:11 édesapám már a székesfehérvári járaton van, ezért csalódva nyugtázza a hírt. A vonat, amin épp van, percek óta áll a nyílt síneken, ezért esélye sincs valahol megvárni a tapolcait. 40-es számot megadtam neki, remélem, meg tudják nyugtati azzal, hogy legalább a székesfehérvári csatlakozás meg fogja várni.

Budatétényben a hangosbemondó tájékoztatta más járat késéséről. A tapolcainál miért maradt el ez? Bár az sem teljesen tiszta, hogy miért borul a Déli és Budatétény között 40-50 percet bármilyen járat Kápolnásnyék miatt.

Üdvözlettel: K. Katalin

Címkék: közlekedés máv vonat késés vasút várakozás utas panasz tájékoztatás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr31198338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scooby doo 2009.06.21. 13:32:17

Ez nem meglepő. Sokszor ilyen esetekben nem szólnak (Basszák meg).
Én pl. amikor egyáltalán nem jött az a vonat amivel jártam régen, este felhívtam a MÁV-ot hogy akkor mi volt ez. Mondták hogy gázolás. Azt nem értem hogy baleset címén ilyenkor mért nem lehet bemondani hogy ennyi vagy annyit késik, vagy nem lehet tudni mennyit késik...Ilyenkor legalább tudná az ember hogy mi van.
Mert volt olyan hogy a Déliben mondták be 2 IC-ről (egy vonalon jöttek volna), hogy baleset miatt 100, ill. 150 percet késnek.

jack o'neill 2009.06.21. 16:31:02

Barátnőmék pont ekkor mentek osztály kirándulni a Balatonra. Na, most ők órákat állak a nyílt vonalon mindenféle info nélkül. Ha valami gáz van akkor a vonalon lévő személyzeteket nem értesítik sehogy sem??

Amúgy meg külön aranyos, hogy ha jól látom, egy nem túl rég felújított mozdony a kiégett gép.

Adani 2009.06.21. 18:58:33

Én is vártam már 90 percet Kecsón gázolás miatt. Csak mikor hazaértem tudtam meg, h az volt az Index fórumról. Miértn em lehetett legalább bemondani ,h egy hülye beugrott a vonat elé a nyílt pályán várni kell ameddig összekanalazzák, ami megmaradt belőle? 90 percük lett volna rá.

Nórcsi88 2009.06.21. 19:08:13

Én rajta voltam a vonaton,egy kötelező mérőtáborból utaztam volna haza,kb. 40 egyetemista társammal akikik között külföldi diákok is voltak!
Eléggé félelmetes volt az egész,mikor benyögte a kaller ,hogy akkor most mindenki kezdjen el futni,rohanni,menekülni a vonat hátulja felé...
Szerencsére nem történt komolyabb sérülés,de mikor leszállítottak minket a vonatról ,pánik hangulat alakult ki,főként a tájékoztatás elmaradása miatt és azért mert megálltunk a puszta közepén.Először betelefonáltunk a MÁV-hoz hogy most akkor mit és hogyan,merre induljunk ilyesmi.Azt a választ kaptuk,hogy sajnálják de nem tudnak segíteni.Röhej!
Szerencsére néhány kedves autósnak és segítőkész embernek hála,bestoppoltunk,bejutottunk Fehérvárra onnan meg már mindenki eltudott indulni hazafelé.A székesfehérvári vasútállomáson történő utastájékoztatásról itt most nem ejtenék szót.
Az a szomorú a történetben,hogy médiában nem volt ennek hírverése,lehet ,hogy azért mert nem történt komolyabb baj,de az is előfordulhat ,hogy a MÁV eltusolta az ügyet.

Snake 2009.06.21. 19:13:27

Szomorú, hogy sokszor nem modják be a dolgokat, de ennek részben az az oka, hogy sok állomáson nincs külön hangosbemondó munkatárs, a gépet/az élőszavast valamelyik forgalmi dolgozó kezeli. Akkor meg inkább a forgalommal törődjön, minthogy a bemondás miatti időveszteség még +5 percet okozzon a vonatnak, ezáltal a többinek is.

Ákibard! 2009.06.21. 19:48:19

@Adani:
Amikor mi gázoltunk Ácson, a követő gyorsvonatra már mondták is be a Baleset miatti 60 percet.

Azért tudni kell (és neked végképp tudni kellene) hogy milyen procedúra megy ilyenkor végbe, aminek egy csekély részese csak a vasút.

Nekünk is mondták, hogy a rendőrség nem ér ki, addig a gyors tuti nem jön, mert ha a holttest vagy darabjai a másik vágányon vannak, akkor nem mehet a forgalom. Meg kellett várni a rendőröket, hogy engedélyt adjanak a forgalom indítására 1 vágányon...

Ákibard! 2009.06.21. 19:52:45

@Nórcsi88:
Nem tussolta el senki, volt szó a médiában.
Ilyen megesik sajnos a legjobb helyeken is. (Népmetországban hetende durrannak el mozdonytranszformátorok). És? Műszaki hiba bumm, megesik.
Ahogy láttam a képeket szerencsére nem komoly a baj, vagy inkább úgy fogalmazok volt már ennél rosszabb is. Mindenesetre nem jó szó a "kiégett", szerintem talpra fog állni a gép.

Az a baj, hogy iylenkor az utasok sem tudják mit kell tenniük. Van egy tűz, és rohangálnak össze vissza mint pók a falon, a 120 batyujukkal, mintha benne lenne az életük. Ilyenkor az a szabályos, és a célszerű, hogy a motyókát ott kell hagyni és minél hamarabb elhagyni a kocsit.

A tájékoztatást számonkérni ilyenkor poedig nihilizmusra vall, úgy gondolom aki tájékoztatást adhatott volna, az az utasok biztonságával, és a tűz megfékezésével volt elfoglalva, nem pedig lógatta a lábát a vonat végén...

Ákibard! 2009.06.21. 19:54:54

@jack o'neill:
Hát a vonali személyzeteket konkrétan nem nagyon értesítik, de sokra nem is mész vele... Ezekre nincs forgatókönyv, operatív idők, maximum annyit tudna mondani, hogy kigyulladt egy gép, és állunk amig nem engednek tovább...

Komolyan azt várjátok, ilyen esetben is (legyen az tűz, vagy műszaki hiba vagy bármi) hogy azonnal benyögjön valaki egy időpontot amikor továbbmehettek? Ki mondja meg előre emnnyi idő alatt szabadul fel a pálya? Mennyi idő bevontatni? Mennyi idő mire továbbmehetsz? Jósok a mávnál sincsenek...

Ákibard! 2009.06.21. 19:59:34

@scooby doo:
Neked is ezt mondom, valóban mondhatnák, hogy balset miatt késik, de könyörgöm mennyit? Ki mondja meg?

Nekünk konkrétan az volt, hogy 160 km/ó-val kaptuk el, a mozdonyvezető úgy jelentette, hogy nagy valószínűséggel meghalt. Ezért a rendőrök nem is kapkodták el. 25 perc alatt értek ki, a mentők több mint 30 perc alatt... Ki mondta volna meg előre, hogy Ács központjába ennyi idő alatt másznak ki a hatóságiak?

Ki mondta volna meg előre, hogy van-e testrész a másik vágányon, hogy indulhasson a forgalom?
Ki mondta volna meg előre, hogy ha van valami alkatrész a másik vágányon meddig helyszínelnek, azaz meddig nem mehet a forgalom?

Azzal ki lettél volna segítve, ha azt mondák gebasz van nem tudunk semmit, mert a rendőröktől függ? Azzal sztem ugyanott vagy mintha nem mondanak semmit... Önmagában a gázolás ténye nem mond adatot... 20 perc vagy 3 óra egyre megy egy gázolás esetén...

Adani 2009.06.22. 09:08:02

@Ákibard!:

Mi ki lettünk volna ha bemondják ,h gázolás történt ezért bizonytalan ideig nem jön a vonat. Az utasok 30-40 perc után már nagyon szidták a MÁV-ot, h biztos megint leszakadt a vezeték, lerobbant a vonat, lassan tolják az utasok stb. Ha bemondják legalább tudják ,h nem a MÁV hibája volt és nem a MÁV-ot szidják, hanem azt, akinek pont akkor jutott eszébe beugrania vonat elé, hiszen ezt nem lehet kivédeni, ráadásul ott egyvágányú pálya van így ameddig nem szedik össze addig nem megy a vonat egyik irányba sem. Arra most nem is térnék ki, megtettem már korábban, h ilyenkor lehetne kezelni annyiban a helyzetet ,h a két állomásról ahol bent ácsorog a vonat visszafordítani, legalább az nem szívja meg, aki nem átutazni akart hanem onnan utazni. Ablakos vonatoknál meg lehetne változtatni a szemléletet ami most van ,h a VONATOT kell eljuttatni a célhoz. Inkább azt kéne, h az UTAST kell bármi áron célba küldeni akár úgy is, h fordul a vonat vissza. Aki át akar utazni nem jár jól ,de mindenki más igen. Most meg senki sem jár jól.

Budafoki 2009.06.22. 10:26:22

Az itt a probléma, hogy a posztoló édesapja olyan helyen akart felszállni a vonatra, ahol az NEM ÁLL MEG, se a téli, se a nyári (ráadásul vágányzári) menetrend szerint. (Ez a 9716-os, ami az 1. sz. módosítás óta indul a Déliből.) A vonat rendesen át is haladt, le is írta. Mivel ott nem áll meg, nem várja senki, fölösleges tájékoztatást adni róla.
A 15.36-ot vajon honnan vette? Az ELVIRA sem ismeri.
Máskor a posztoló próbáljon meg olyan vonatot választani, ami meg is áll ott. :-)
A MÁVdirekt válasza elsőre furcsa, hiszen ha Tapolcára MEGY az ember, Kápolnásnyék az Budatétény után van, vagyis ami Nyékről indult tovább, az nem fog Budatéténybe érni, mert már elhagyta.
De a MÁVdirekt valószínűleg az ebben az időben közlekedő másik ,,tapolcai" vonatról beszélt, ami Tapolcáról JÖN (975-ös). Az valóban megérkezik Budatéténybe, miután elindult Kápolnásnyékről. De az sem áll meg Budatétényben... (Csodálkozhatott a MÁVdirekt-es, hogy miért érdekli a telefonálót egy olyan vonat, ami ott meg sem áll. Jó példa arra, hogy a ,,tapolcai vonat" kifejezés kétértelmű, lehet induló- és célállomás is.)

cegez 2009.06.22. 11:11:52

@Budafoki:
Helló, itt a posztoló! elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf?mikor=-1&isz=0&k=&ref=&retur=&nyit=&vparam=&language=1&i=budat%E9t%E9ny&e=%C1brah%E1mhegy&d=2009.06.19&u=29
Jé, ez a 9716-os menetrendje az ELVIRÁ-n, ami szerint *meglepetés* megáll Budatétényben.
Meg is állt, mikor odaért. Kb. 3 órát késett Tapolcáig.
Éppen ezért a MÁVdirekt válasza sokadszorra is furcsa.

cegez 2009.06.22. 11:15:56

@scooby doo: Nekem is ez a fő problémám... Szóljanak, hogy baj van, és nem tudják, mennyit késnek. Akkor esetleg keres az ember más közlekedési eszközt, vagy enni- és innivalót.

cegez 2009.06.22. 11:22:37

@Snake: Ha 25 percen belül megoldotta volna a forgalmista ezt a dolgot, az is király lett volna. De annyi idő alatt se sikerült...

cegez 2009.06.22. 11:25:15

@Ákibard!: "Azzal ki lettél volna segítve, ha azt mondák gebasz van nem tudunk semmit, mert a rendőröktől függ? Azzal sztem ugyanott vagy mintha nem mondanak semmit... Önmagában a gázolás ténye nem mond adatot... 20 perc vagy 3 óra egyre megy egy gázolás esetén... "

Igen.

Gn · http://www.google.co.hu 2009.06.22. 14:58:15

akkor elmondom mi volt a keletiben péntek este 6kor: szokásos embertömeg a 2 tábla előtt, amire basztak kiirni bármit is. nem egyszer előfordult, hogy az érkező vonatok közül egynek sem volt kiirva hogy melyik vágányra jön, vagy mennyit késik. akit vártam, telefonált, hogy késik. be nem mondták, ki nem irtak semmit. amikor már 25 perce késett (és telefonban tudtam, hogy elhagyták a népstadiont) akkor irták ki hogy 30 perc késés. egész addig semmit.
induló vonatokkal detto: nulla infó, nem frissitett infók (kiirt induláshoz 10 perc késés, de már közben 20 perc eltelt, stb)
egyszóval egy kalap szar ami tájékoztatás címsző alatt megy. Péntek este legnagyobb forgalom idején a Keletiben.
szégyen, hogy ezt merik produkálni "munka" cimszó alatt. azt nem értem ezeket az embereket, a felelősökkel együtt, miért nem rúgják ki a picsába? lehetne spórolni a fizetésükön, vagy felvenni olyat aki megcsinálná rendesen...

Budafoki 2009.06.22. 15:13:55

@cegez:
Hoppá! Elírtam a napot, igazad van, mea culpa. Akkor csak a vágányzári menetrend miatt állt meg, mert egyébként nem állna meg. Visszavontam!
A MÁVdirekt így is furcsát mondott...

@Gn:
Akkor nézd meg egyszer, hogy mit csinálnak a Keleti irányítótornyában! Amit tudnak, közlik a várakozókkal.
A Keleti pu. túlzsúfolt, nincs tartalékvágány. Ha egy vonat késik, egy fél napra felborít mindent és lehet újratervezni az egészet, hogy mi mikor merre. Igen, pénteken a legnagyobb forgalomban tudja a legkisebb zavar a legnagyobb felfordulást okozni. Ha nincs szabad vágány, nem tudod hova fogadni a vonatot.

cegez 2009.06.22. 15:24:32

(Én is meglepődtem, hogy megáll. :))

Ákibard! 2009.06.23. 17:01:38

@Adani:
Még mindi nem értem mennyivel jobb abban a tudatban ülni, hogy valakit széttrancsírzott a vonat?

Ákibard! 2009.06.23. 17:02:49

@cegez:
Ez az egy szó mindent elárult rólad. Ennél bővebb okfejtést, egy kiragadott 5-6 soros mondatra nem is vártam...

Ákibard! 2009.06.23. 17:03:31

@Tűzgolyó: De, ez volt az az eset.

Adani 2009.06.23. 18:00:00

@Ákibard!:

Annyival, h nem tudjuk ,h nem a MÁV hibája, és lehet kalkulálni azzal ,h nem két perc lesz. Ha nem mondanak semmit akkor csak találgatni tudunk, h vajon mi van mikorra hárítják el a hibát, mikor jön a vonat. A bizonytalanságnál meg minden jobb. Ha bemondják ,h gázolás történt akkor lehet tudni előre, h min. 1 óra. Így pl. addig el lehet venni pl. kaját venni a közeli kisboltba vagy meginni egy sört a legközelebbi kocsmában. Ha meg semmi sem mondanak akkor nem mer a ember elindulni, mert ugye elvileg bármikor jöhet a vonat.
Megaztán ha bemondják akkor tudjuk előre, h nem a MÁV hibájából történt, így nem a MÁV-ot fogják szidni, ezt meg is értik az utasok, hiszen erről tényleg nem tehet a MÁV és nem is lehet előre készülni rá.

Ákibard! 2009.06.23. 18:31:02

@Adani:
"Ha bemondják ,h gázolás történt akkor lehet tudni előre, h min. 1 óra. Így pl. addig el lehet venni pl. kaját venni a közeli kisboltba vagy meginni egy sört a legközelebbi kocsmában. Ha meg semmi sem mondanak akkor nem mer a ember elindulni, mert ugye elvileg bármikor jöhet a vonat. "
Nem feltétlen egy óra akár 20p is lehet... vagy 3 óra...

Amúgy pont ilyen esetekből voltak tömeges utaspanaszok amit monmdtál. Bemondták a 20p késést közben a vezér hozott rajta 10-et. A vonat után 10 perccel jöttek vissza az emberek, mondván asszondták' 20-at késik...

Amúgy pár hete Cellből egy Bz és mellékkel 32 perc késéssel indultunk, Győrbe -1 -el érkeztünk meg!!! :-)))))

scooby doo 2009.06.23. 21:43:34

@cegez: Persze. Régebben sokat jártam Kecskeméten,onnan vonattal, akkor még rendes tájékoztatás volt. Legalább, ha sokat késett (nagyon ritka eset volt!), akkor tényleg elugrottunk a Pennybe kajáért, WC-re stb., szóval tudtuk h volt még idő.

cegez 2009.06.24. 12:57:19

@Ákibard!: Dehát mit mondjak még... Én tényleg örülnék neki hasonló helyzetben. Igen, igen, igen! :)

Adani 2009.06.24. 19:53:11

És igen ott és akkor mindenki a MÁV-ot szidta, h tuti megint lerobbant a mozdony vagy leszakadt a madzag. Biztos volt ,aki dühösen elvonult és úgy gondolta, h soha többé vonat, inkább megy busszal vagy stoppal úgyis hamarabb odaér.

Ha bemondják, h gázolás volt akkor ez nincs, elvégre ezt meg lehet érteni ,h arról a MÁV nem tehet, h a vonatai alá ugranak egyesek, ahelyett ,h felszállnának rájuk.

magocska 2009.06.26. 13:58:11

Engem az (is) zavar, hogy nem használják ki a tájékoztatási eszközöket. Hiába van hangszóró, nem mondanak be semmit. Se a késéseket, se a megállók nevét, semmit. Pedig nagy segítség lenne.