Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk a minap Veszprémből akart eljutni a Miskolc Tiszai pályaudvarra. Útját az Elvirával előre megtervezve, 1 átszállással szerette volna megoldani, ám akadt egy kis probléma. A Veszprémből érkező vonat Székesfehérvárnál megállt (bár addig menetrend szerint közlekedett), így az onnan induló vonatot lekéste, és órákat várhatott a következőre. Az utas arra keresi a választ, hogy a nyári menetrendben miért nincsenek megoldva a csatlakozások, és hogy egyik vonat miért nem várja be a másikat:

Tisztelt MÁV-Start Zrt.!

Tegnap (2009. június 22.) szerettem volna Veszprémből Miskolc Tiszai pályaudvarra eljutni a vasút segítségével. Az utat mind az Elvira mind pedig a nyári menetrendről kiadott tájékoztató segítségével terveztem. A 9053 számú személyvonattal indultam Veszprémből 16:33-kor, amelynek 17:36-ra kell menetrend szerint Székesfehérvárra érkeznie. Innen a 17:40-kor induló 5608 számú vonatra szerettem volna átszállni, és azzal egészen Miskolcig utazni, azonban ez sajnos nem jött össze. A 9053 számú személyvonat egészen Székesfehérvár állomás bejáratáig hajszálpontosan, menetrend szerint közlekedett. Azonban 17:34 perckor a jelző előtt megállt, és innen csak kb. 17:42 perckor engedték tovább, így az állomásra kb. 17:44 perckor érkezett. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az 5608 számú vonat már nincs az állomáson, de a biztonság kedvéért rákérdeztem az Önök munkatársainál, akik megerősítették ezt a félelmemet.  Az esettel kapcsolatban a következő kérdések vetődtek fel bennem:

- Miért nem várta meg a Veszprém felől érkező személyvonatot a Miskolc irányába közlekedő gyorsvonat? (21:27 helyett csak 0:20-ra ér haza, aki így jár, mint én is tegnap, azért ez nem mindegy!)

- Talán rosszak az információim, hogy egy gyorsvonat 10 percet vár, ha késne a személyvonat. (Ami különösen bosszantó ebben az esetben, hogy a vonat Veszprém és Székesfehérvár bejárata között végig menetrend szerint közlekedett, csak nem engedték be időben az állomásra)

- Amennyiben ez a vonat nem vár csatlakozásra, úgy kérem, haladéktalanul pótolják a hiányzó jelölést mind az internetes mind a papír alapú menetrendben!

- Ha esetleg úgy gondolják, hogy ez a nyári menetrendben, Keszthely-Miskolc között közlekedő vonat csak a fürdőzők kedvéért lett létesítve, úgy egy új jelölés bevezetését javasolnám. Mondjuk egy fürdőnadrágos figura lehetne, amelynek jelentése: "Fürdőzők számára fenntartott vonat" Ebben az esetben viszont újabb javaslatom lenne: mivel Székesfehérváron nincs értelme megállítani, ez a megálló kikerülhetne a menetrendjéből, így a fürdőzők gyorsabban elérhetnék úticéljukat! (Keszthely és Székesfehérvár között úgyis több gyors és személyvonat is közlekedik!) Továbbá kérem Önöket, hogy a lehető leggyorsabban tegyék meg a lépéseket, hogy az Elvira ne adja ki átszálláshoz ajánlatnak, hanem csak az olyan keresések esetében szerepeljen a találatok között, ahol Balaton-parti településről szeretnének utazni az emberek valahova Budapesten túlra!

- Amennyiben ez a vonat vár csatlakozásra, és nem csak fürdőzők számára fenntartott, úgy haladéktalanul kérem az ügy kivizsgálását, és a felelősök megbüntetését! Véleményem szerint ugyanis nem személyszállító társasághoz méltó, ami a felvázolt esetben történt! Ha nincs a jelenlegi törekvéseik között az utasok elvesztése, akkor úgy gondolom, hogy ez az eset nem ismétlődhet meg, sehol az országban!

Válaszukat előre is köszönöm!

Tájékoztatásul közlöm, hogy ezt a levelet a MÁV-Figyelő részére is elküldöm!

Jó munkát kívánok!

Tisztelettel: D. Zoltán

Címkék: közlekedés utazás máv székesfehérvár vonat vasút utas panasz átszállás csatlakozás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr931205214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.06.24. 12:54:24

Momentán ha minden irányból minden irányban megvárnák egymást a vonatok, akkor még annyira sem lenne menetrendszerű a közlekedés mint most. Nyilván mindenkinek a saját átszállása a fontos mert az ŐŐŐ, de sajnos van amikor pont neki nem biztosítanak átszállást. Vannak vonatok amik csatlakozóak azok várnak meghatározott időt.

Ez momentán egy fürdősvonat ami Keszthelyről Miskolcra megy. Most ha ez minden állomáson megvár minden késő vonatot, akkor minimum +2 óra menetidővel kell számolni...

Emeleltt azért 4 perccel számolni átszállásra...
Persze utaztam én már 1 perccel is, :)))))

@kukac@ 2009.06.24. 13:01:58

De ebből a levélből az jön le, hogy itt direkt szúrták el a csatlakozási lehetőséget, mert az egyébként pontosan közlekedő személyt megállították a bejáratnál. Szóval nem is a 4 perc volt itt kevés... De tegyük hozzá, hogy nem az utas tervezte az utat, hanem lényegében az Elvira... azaz a Máv-Start. Most nehogy már külön szűrőprogramot készítsünk hozzá, hogy a 25 percnél rövidebb csatlakozási idővel kiadott átszállásokat ne jelenítse meg.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.24. 13:05:27

Ja, a nevezett vonat, az csak nyáron közlekedő "fürdősvonat", ami nem azt jelenti, hogy más nem veheti igénybe, hanem azt, hogy a keleti országrészből a Balcsira tartóknak van kitalálva.

A vonatok általában azért nem várnak csatlakozásra, hogy más csatlakozásokat ne késsenek le (dominóeffektus, ugye).

4 perces átszállást a magyar vasúton, B-terv nélkül elég bátor dolog bevállalni, és erről nem az Elvira tehet.
Az csak írja ki a rövid csatlakozásokat is: tudjon róla, aki akar. Az más kérdés, hogy ilyenkor jó, ha lelkileg felkészülünk a csatlakozás mulasztására.

Nem a MÁV mentegetése miatt írom le ezt, mert abban biztos vagyok, hogy sokkal jobb menetrendet lehetne készíteni Fehérvár környékére, és hogy a késések nagy részét a MÁV dolgozóinak érdekes munkastílusa okozza...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.24. 13:09:35

@@kukac@:

ha nem is direkt késették meg a vonatot, szerintem nagyjából két eset van:
1) kicsit késett a vonat, vagy valamelyik másik miatt borult a rend, aminek a helyreállítása érdekében meg kellett fogni a veszprémit a bejáraton.
2) beleszarás...

@Ákibard!:
ugyanazt írjuk, nemá :)

oolajtoo 2009.06.24. 14:33:27

1. ok, hogy nincs benne a menetrendben, hogy csatlakozásra nem vár, de te sem gondoltad komolyan, hogy a keszthelyi gyorsvonat majd megvárja a mucsaji személyt ...

2. utaztál már életedben vonattal?
4 PERC ??? ÁTSZÁLLÁSRA, amikor az országot utazod keresztül? vagy bátor vagy, vagy h....

oolajtoo 2009.06.24. 14:34:30

lassan kezd elegem lenni ezekből az írásokból, hogy miért nem tudott a gyors 10 percet várni, és miért nem sikerült az átszállás ha az elvira leírta hogy menni fog ...

ez nem japán!

Szelid sunmalac 2009.06.24. 14:37:35

Alapvetoen csopaki vagyok, de Pesten dolgozom. Joforman kozvetlen vonat most mar nincs, es nagyjabol 3 oraba telik megtenni 150 kilometert (Bp. Balatonfured), oda-vissza kb. 5-6000 forintert. Ha ketten (!) mennek autoval, akkor az mar jobban megeri es fele (!) annyi ido alatt ugyanott vannak.
Ellenben most jottem vissza Hamburgbol, ahonnan vonatoztam Hannoverbe es vissza. Oda elso-, vissza masodosztalyon.
A tavolsag 180 km, az ido 1 ora 18 perc. Ar: masodosztalyon 42 euro helyfoglalassal, de hetvegei jeggyel 4 fo 25 euroert (osszesen!) annyit utazik es oda amennyit es ahova csak akar. Barmilyen negy fo egy jeggyel!
De lassuk csak a tobbit...
www.db.de honlapon regisztralok (persze jegyet lehet venni az osszes megalloban az ezeregy automatabol kp-ert vagy hitelkartyaval, esetleg vasutikartyaval...). Tiz perccel az adott vonat indulasaig vehetek jegyet. Azt kinyomtatom, ahogy a menetrendet is, az osszes tobbi dokumentumot (hol milyen atszallai lehetosegek vannak, hova, milyen latnivalok vannak adott helyen stb.) elkuldik postan az altalam megadott helyre (persze csak ha idoen rendeltem a jegyet).
Kivalasztom hol szeretnek ulni. Az elso es masodosztaly kozt alapvetoen nincs kulonbseg, ugyanazok a vagonok vannak: az ulestamla dontheto, az ules maga elore-hatra mozgathato, az ulesek kozt konnektorok a laptopoknak, kijelzok a vagonokban, hogy lasd mennyi ido meg a kovetkezo allomas, mi az adott sebesseg, milyen tavol van, mennyit tett meg a vonat az elozo allomastol. A ket osztaly kozti kulonbseg abbol adodik, hogy elso osztalyon jon a pincer, megkerdezi mit hozhat es ki is hozza. Ingyen valaszthatsz 30 fele ujsagbol, amennyit akarsz, termeszetesen ezt is hozzak. Kapsz sonka-izu piritott mandulat es repetazhatsz, kapsz nedvesitett torlokendot.
Ami meg kozos a ket osztalyban: mindenutt van ingyen wifi csatlakozas, az ulesek es mosdok tisztak, mitobb, nem csak wc-papir, de folyekony kezmoso, dugaszaljzat a borotvanak is van, illetve wc-kefe es vakuum-wc.
A helyfoglalaskor persze azt is meg kell adni az osztalyon kivul, hogy dohanyzo/nem dohanyzo, fulkes/egyteru, csendes (nincs terero a telefonhoz es mindenki kussban van)/mobil (kulon eros terero alagutban, mindenhol), folyoso/ ablak ulest szeretnel. Pontosan nyilvan van tartva, hogy hol hany ules van. A nagyobb kofferrel erkezoknek a kaller magatol segit felpakolni, a bufekocsiban meg sem probalnak atverni es teljesen atlagos arak vannak.
A vonat erkezik Hannoverbe 18.32-kor indul 18.36-kor, erkezik Hamburgba 19.54-kor stb. Egy percet nem kesik vagy siet! Pedig votl, hogy megallt, de utana ugy alakitotta a sebeseget, hogy pontos legyen.

Ezek utan itthon vonatozni...hat nem sok hozzafuznivalom maradt...Persze lehet nagy a pofank, hogy a nemetek igy, meg ugy, de a tenyeken kurvara nem fog valtoztatni egyetlen hozzaszolas sem.

Ákibard! 2009.06.24. 14:37:47

@oolajtoo:
Az elvira nem azt irta hogy menni fog. Ő egy utazási ajánlatot ad, keres az adatbázisban. Ő gép te ember vagy. Neked a felelősséged eldönteni, hogy az a 4 perc elég vagy sem.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.24. 14:53:58

@Szelid sunmalac:

Igen, a német vasutak lényegesen jobb, mint a magyar, ez nem újdonság.

De azért az is csak egy szelete az igazságnak, amit itt leírtál. Egy túrista lehet, meséli majd ország-világnak, hogy Magyarországon milyen frankó a vasút, mert utazott Bp-Győr között egyszer oda, egyszer meg vissza.

És rendszeres használóként a német vasút árnyoldalai is előjönnek - amikor csúcsban folyton késnek a regionális vonatok, amikor mellékvonalon 30 éves, zajos kocsiban utazol, amikor az ICE-n rossz a légkondi, és olyan szauna van, hogy mindenkiről dől a víz, ja és egy ülőhelyre kb. 2 utas jut...
Mert ott is előfordulnak ilyenek, ha nem is olyan sűrűn, mint nálunk.

Lameth 2009.06.24. 14:54:48

Nekem egyszer a Székesfehérvár-Sárbogárd-Pécs vonalon állt negyed órát a vonat Sárbogárd előtt. 10 perce állunk, IC be, IC ki, utána mi is be. Komolyan mondom, ha tudom, még gyalog is beértem volna az állomásra. Persze helyjegy árát vissza nem adják, két órával később értem haza, stb. stb...
Azóta járok busszal. Olcsóbb, gyorsabb, pontosabb, csak hát kényelmetlenebb is.

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2009.06.24. 14:56:21

@Ákibard!: OFF: Kedves Ákibard! A hsz-od tartalmából úgy tűnhet, a vasútnál dolgozol - stílusából pedig, hogy annak is az ügyfél(?)szolgálati(?) szekciójában... :-)

ON: közel négy évtizede vonatozom, itthon is, de Európában is. És ismerőseim legnagyobb megdöbbenésére nem is óhajtok váltani. Ám ettől még lehetek értelmes ember, akinek nincsenek gondjai a szövegértéssel.
A posztolónak tökéletesen igaza van, mind az információk, mind a szolgáltatás minősége (minősíthetetlensége), mind pedig a következmények nélküliség tekintetében. Egyet sose' felejtsetek el: ha nem tesszük szóvá ezeket, minden marad a régiben. És ő éppen szóvá tett valamit, teljes joggal.
Aki pedig még mindig azt gondolja, hogy "hülye" az, aki a hozzáférhető információk birtokában tervezi az utazását, annak kívánom, hogy élete minden területén hasonló cumikkal szembesüljön. Hátha előbb-utóbb felfogja, mit is akart közölni a (jogosan!) felháborodott posztolónk...

oolajtoo 2009.06.24. 14:58:11

@Ákibard!:
ugyanezt gondolom én is.

sokan viszont azt gondolják, hogy ez automatikusan azt jelenti, hogy a csatlakozó vonat majd megvárja.

hát nem.

KolompárRómeó 2009.06.24. 14:58:44

@Szelid sunmalac:

OFF:
Ejnye, ne tessek a DB-t a MAV-val hasonlitgatni semmilyen szempontbol :)

29 EUR volt a HH-Travemünde is, 5 foig. Benne foglaltatva a Hamburgon beluli tomegkozlekedes S-Bahn-on, AKN-en, metron, akarmin.

Viszont azert itt is vannak arak. Amikor idonkent Berlin es Braunschweig kozott jartam, akkor biza az ICE-t fizette a ceg, az meg 30ezer korul volt oda-vissza. Termeszetesen azzal az elmennyel vegyitve, hogy a sebessegjelzo 250 korul volt a csucson. A 150 mar gyenge docoges volt.

ON:
4 percet szamolni atszallasra? Minimum 35-40-et. Ha fovonalon utazik az ember. Kiskunbudosfuttyosi szemely eseten meg nem kell tervezni, csak elindulni. Ugyse akkor ersz oda, amikor gondolod. Egy jo kis kalandtura :)

KolompárRómeó 2009.06.24. 15:01:03

@Francescoli: teljesen igazad van, csak hogy most Mo-rol van szo. Es akarmennyit is teszunk szova (amugy en is ilyen jogosan felhaborodo ember vagyok, szoval teljesen egyetertek veled es a posztoloval is!), lofax nem fog tortenni.

50 ev mulva is ugyanez lesz a helyzet. Sajnos :(

Szelid sunmalac 2009.06.24. 15:03:51

@Comandante en Jefe: Hat utaztam mar joparszor, nemcsak Nemeto.-ban de Svajcban is (az iment csak egy utat irtam le), es egyszer! fordult elo kellemetlenseg. Itthon, amit leirtal, az OSSZES utra igaz, es meg EGYSZER SEM talalkoztam olyannal, mint amit en irtam :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.24. 15:19:45

@Szelid sunmalac:

Hát Svájcban nekem sem rémlik csatlakozásmulasztás. Egyszer volt asszem 18 perc késés, de az már extrém :) . A németeknél már sokkal rosszabb a mérlegem.

Persze, azért örülnék, ha csak olyan vasútunk lenne...

De: Magyarországon többé-kevésbé rendszeres utasként biztos vagyok benne, hogy az "összes" útra nem igaz, hogy előfordul kellemetlenség. Az IC-k többé-kevésbé rendben vannak, kisebb késés előfordul, ennél durvább esetek ritkán. A többi vonat gyakrabban késik, de az esetek olyan 2/3-ában nincs gáz, már azon túl, hogy koszosak meg büdösek a kocsik, bár ezen a fronton legalább a helyzet jobb, mint pár éve.

(Ha nálunk akarsz olyan kényelmet, amilyet leírtál, akkor menj a railjettel Győrbe. :)

Sir Nyű 2009.06.24. 15:51:20

@Ákibard!, @oolajtoo: : Engedtessek meg, hogy szanalmas, provincialis hozzaallasnak minositsem tobbek hozzaszolasat. Miattatok teheti es teszi meg a MAV, hogy a meghirdetett menetrendi 4 perces atszallas nem eleg. Miattatok van, hogy a menetrend max. nem- vagy felhivatalos tajekoztatas a vasutasok reszerol es nem az, amihez a lelegzetveteluket is igazitaniuk kene. Az ilyen kommentekkel csak a mostani helyzetet legitimaljatok. Kicsi vallvonas, ez van, igazodjal te ahhoz, amiert (sokat) fizettel. Es minden megy ugyanugy tovabb.

Kopi3.14 2009.06.24. 16:36:22

@Herr Nyó: a vasutasokon kívül is bármikor történhet bármilyen kalamjka, pl. váltómeghibásodás, baleset, ami broítja a fél ország menetrendjét. Olyankor repítsék a vonatot? Egy fa kidőlése is okozhat ilyeneket. Akkor mi legyen? Tüzeljék el helyben, vagy valami mást kövessenek el? A késő, a vonat után rohanó utas is kéásleltetheti a vonatot egy perccel, pár ilyen, s máris ott van a nevezett késés. Kívülállóként, a konkrét problémából semit nem ismerve kurva okosnak lehet lenni, mint rajtad is látszik.

@Szelid sunmalac: próbáld ki az elővárosi kölzlekedést DB_vel, mondjuk NRW-ben. teléjesen más véleményed lesz róla.

@Francescoli: ha a menetrend nem jelöli, hogy csatlakozásra vár, akkor a kedves posztoló miből gondolta, hogy várni fog? Miért ez volt evidens neki, s nem a csatlakozásra nem vár állapot? Pláne, hogy magasabb rendű vonat vár alacsonyabb rangúra, s nem fordítva.

Nemrégiből egy személyes tapsztalat: utolsó aznapi IC Bp-Pécs vonalon, Érd elágnál a kitérők midnegyike Tárnok felé állt, így egy halom vonat dekkolt egy jó időt. Mikor továbbindultunk, a jv végigjárt a vonaton, összeszámolta az utasok merre szeretnének továbbutazni, hogy milyen csatlakozásra kell a vonatoknak várni. És ezt leadta, senki nem késte le a csatlakozó vonatot, nem votl semmi probléma. S minő meglepetés, senki sem sírt, milyen szar a MÁV. Azok a vonatok csatlakozásnak vannak hirdetve.

GhostBusters 2009.06.24. 17:20:19

@Herr Nyó: No, bár nem tisztem, de azért megpróbálok igazságot tenni a rendelkezésre álló kevés időmben.
Szerintem az igzazság valahol a két álláspont között helyezkedik el, kicsit közelebb a posztolóéhoz. És miért? Mert ő fizet. Mert ő a fizető utas!
De igaz az is, hogy sajnos a magyar vasót helyzetében annyi, de annyi külsö, ill. belső tényező befolyásolhatja egy vonat időben való érkezését, hogy el sem lehet mondani (egy párat már említett Kopi 3.14 korábban).
De ez a fizető utast nem érdekli! Ezt tanuljuk már meg! Beköszöntött a kapitalizmus!

GhostBusters 2009.06.24. 17:31:37

De a posztoló is hibázott, tegyük hozzá.
A mai magyar vasúti viszonyok között 4 percre nem szabad játszani, sajnos.
Amíg ezek a viszonyok nem változnak, addig ez így is lesz.
(Majd ha minden késés után fizetniük kell, akkor majd megnézheti magát az a vasutas, aki nem engedi be Fehérvárra a vonatot - szépen le lesz vonva a fizetéséből...)
És akkor majd egyszer eljön az az állapot, ami után nem nagyon lesz több ilyen.
És egyszer, nem sokkal ezután, eljön majd az is, hogy ez a vasútbiztonság rovására sem fog menni.
Még ha most nehezen hisszük is...

Indakukac 2009.06.24. 17:32:16

Csak a nyári menetrenddel vannak gondjai a T. utazónak?! Boldog ember!!!!!!

Kopi3.14 2009.06.24. 17:42:00

@GhostBusters: azért 4 perc késés sehol nem fizetős tartomány. S ha valami elindul késni, akkor inkább azt fogják nem növelni, mert az nagobb kártérítést fog adni.

Emellé ha az bekvöetkezik, akkor majd hallgathatjuk, mennyit nem voltak képesek várni, pedig már majdnem fogtam a végtárcsát, mert késett a vonatom és a csatlakozó nem várt egy pillanatot sem, stb. szövegeket...

rickyramirez 2009.06.24. 18:09:12

@GhostBusters:
Az a tény, hogy beköszöntött a kapitalizmus, és annak is a jelenlegi formája Magyarországra, az éppen elég baj! De nem is ez lenne a válaszom lényegi része. Hanem hogy egy ilyen alulfinanszírozott cégnél általánosan hogy lehet megkövetelni a magas színvonalú szolgáltatást. Fizető utas? Igen, de meg kell érteni, hogy ennyi pénzből, amit a magyar állam biztosít, túl sokat kihozni nem lehet. Valaki a német és svájci vasúttal hasonlítgatta a magyart... Azt is nézzék meg, akik ezt teszik, hogy ott rendben van-e a finanszírozás: összességében igen. Magyarországon rendben van? Nincs! Az állam a közfeladatait nem látja el elvárható szinten: az emberek csak eszközök a hatalom tényleges birtokosai számára, amíg szükségesek, használják őket, amikor nem, eldobják.
Itt tényleg "B" tervet is készíteni kellett volna, viszont annyiban jogos az utas észrevétele, hogy a MÁV kommunikációja már nyugat-európai, és sokan ez alapján magas színvonalú szolgáltatást képzelnek el a valóságban is. Azt kellene neki megérteni, hogy jelenleg ha elveszítenek egy utast, nem fognak vele foglalkozni, tehát a saját súlyával legyen mindenki tisztában.
Az meg eléggé érthetetlen, amit a MÁV-os dolgozó fizetéséből történő levonásról írtál. Egyrészt nyilván objektív okokból nem enged be pl. egy vonatot, tehát ilyen miatt ha bárkit anyagi hátrány érne, senki nem dolgozna a vasútnál, mert ez nonszensz állapot lenne, másrészt a munkabérből nem lehet csak úgy levonogatni tetszés szerint: szigorúan a jogszabály által meghatározott tételeket és meghatározott mértékig, még a szándékos károkozás esetében is van egy maximálisan levonható jövedelemrész megállapítva. Szóval jogállamban ilyen össze-vissza levonogatás nincs.

Adani 2009.06.24. 19:46:21

Itt arról volt szó, h pontosan ért be a vonat, de a jelző megfogta. Ilyenkor annyit azért megtehetnének a vasutasok, h igyekeznek minél gyorsabban behozni az állomásra hátha van átszálló valamerre.

Egyébként ha átszállni óhajtasz és pláne ilyen rövid idő van rá sztem szólni kell a kallernak, van esély rá ,h tud intézkedni. Nekem már bejött egyszer-kétszer. Egyszer Mezőtúron szerettem volna a kallertól megkérdeztem, h van-e esélyem rá. Mondta, h be fog szólni mobilon Mezőtúrra, h van átszálló és akkor meg fogja várni a csatlakozás a vonatot. Meg is várta, igaz csak 1-2 perc volt. Egyszer meg Szolnkonk ellett volna a szentesire átszálljak, szintén szóltam, mert késésben voltunk mondta, h ha Szajolnál nem fogják meg a jelzőnél akkor beérünk és el tudom érni futva, ha megfogják akkor nem biztos, h megvár, szólhat, de nem biztos, h menni fog. Gondoltam is ha megfogják Szajolon akkor leszállok és elgyalogolok az állomásig és akkor felszállok rá ott. De szerencsére nem fogták meg és beértünk futva mentem a vonathoz, el is értem, aztán kiderült, h kár volt sietni annyira, mert 10 perc késéssel indult.

Igaz volt példa az ellenkezőjére is Cegléden volt mikor 10mp-et sem bírtak várni pedig közös peronra érkezett a vonat a csatlakozással, de épp, h megállt és leszálltam róla már indult is a csatlakozás. 10 mp-et sem bírtak várni ha ennyit várnak elértem volna. Cegléden ez általános dolog mondván ütemes menetrend nem várnak egy mp-et sem ,egyszer meg is mondta a kaller, h Cegléd ilyen az utolsó vonatot váratják csak a többit nem. Hagyott is már ott párszor a vonat. Békéscsaba az ahogy eddig néztem az ellenkezője, sokszor mondják be, h a Gyulára(Kötegyánra, Vésztőre) menő személyek késve indulnak ( bevárják a késett vonatokat Bp-Szolnok felől).

A lényeg az, h ha át akarsz szállni szólj a kallernak veszíteni nem veszítesz vele semmit, és lehet, h tud segíteni vagy legalább megpróbál. Igaz ő is csak annyit tehet, h szól az állomásnak ahol át kéne szállnod, h van átszálló ne indítsák, aztán vagy megvárnak vagy nem, de hát a semminél ez is több és ő ott a vonaton nem is tehet mást nem is lehet elvárni tőle többet.

scooby doo 2009.06.24. 19:52:04

4 percet átszállásra hagyni komoly hiba a MÁV-nál, erre most az olvasó is rájött valszeg.

Kopi3.14 2009.06.24. 20:24:14

@Adani: miért várjon vonat olyan esetben, amikor nem csatlakozó?

gozos 2009.06.24. 21:04:47

Hát? Ismét beigazolódik az, amit sok éve károgok: miért az acéltest célbajuttatása az egyetlen cél? Pedig elvileg a fizető utas lenne. Vagy mégsem?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.24. 22:31:24

@Comandante en Jefe: ICk rendben vannak? Venezia EN rendszeresen késik. Belföldi szakasz? Halbik. Nyáron, légkondi nélküli kocsira, 0 pontosságra, helybiztosítás lehetősége nélkül fizeted az IC pótjegyet. Úgy, hogy előfordult, hogy első osztályon nem volt hely, pedig pótjegyet fizettem. A vonatot végigjárva sokszor láttam, a leggyengébb színvonalú kocsi a magyar. Hozzáteszem, a külföldi kocsi közül nincs első osztályú, de amikor a halbiban nincs hely elsőosztályon, és át lehet húzódni a külföldi kocsikba, akkor az ottani másodosztályú kocsi jobb mint a magyar elsőosztály.

Asszem talán Helikon IC az amelyik a "halálvonat", rendszeresen késik. Miért halálvonat? Mert olyan IC amin többször nem csak a légkondi nem ment, de működő WC sem volt órákig más névre nem méltó. Ja, közel órás késés...

Vagy az lenne a nagyjából rendben, hogy az ICn nem nagyon fordul elő, hogy nem tudsz felszállni mert már állóhely sincs, mert nem jut kocsi kocsihány miatt a Balatonra?

Ákibard! 2009.06.25. 08:43:04

@Francescoli:
": OFF: Kedves Ákibard! A hsz-od tartalmából úgy tűnhet, a vasútnál dolgozol - stílusából pedig, hogy annak is az ügyfél(?)szolgálati(?) szekciójában... :-)"

Kettőből semmi.
Ne lottózz, nagyon szar élmény minden számot pont mellélőni :)))))

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.25. 13:49:06

@TheElf:

Nem ezek vannak rendben, hanem az IC-szolgáltatás _általában_ van többé-kevésbé rendben, sajnos kirívó kivételekkel. És IC-t írtam, nem EC,EN-ot.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.26. 03:31:10

@Comandante en Jefe: Ezek közül 2 ICként fut :) (vonatnévben IC), egyiknek mindkét megadott végállomása a mentrend szerint Magyarországon van. De keressek máshol is problémát IC szolgáltatás kapcsán? És nem, nem az északi partra gondolok.

Mondjuk, hogy nem mindig sikerül biztosítani az étkezőkocsit, így nehezen tervezhető mit is csinálsz az út alatt. Így nem tudod megszólítani azt a célközönséget, aki azért ülne vasútra mert az ideje drága. Ugyanakkor az IC sebessége sem jelent időnyereséget...

Hogy az IC hálózat finoman fogva sem fedi le az igényeket?

Hogy az utolsó IC motorvonat beszerzés sem egy friss projekt, így gyakorlatilag nincs olyan IC járműpark ami képes lenne dinamikusabb gyorsulásra, a mai pályákon normális sebességre, megbízhatóságra, mert ugye ilyesmit nem fejlesztenek?

Hogy az IC szolgáltatás a késések esetén a kártérítés, stb. visszásságai miatt gyakorlatilag elvesztette a hitelét?

Hogy azonos vonaton van gyorsvonati és IC szakasz...

Hogy az IC szolgáltatáshoz fonts, hogy az ICre más járatok hordják az utasokat kiszámítható átszállási lehetőségekkel, mert egyébként az IC nem működik... De sajnos a megengedhetőnél gyakrabban van probléma az átszállásal.

Végülis ez rendben van, az, hogy 10 perces úton nem biztos, hogy van végig ülőhely az katasztrófa lenne...

Kopi3.14 2009.06.27. 12:58:50

@TheElf: A mai plyák sebeségét szerintem a legutolsó Szili is röhögve hozza. Kivéve 1-es vonal.

Adani 2009.06.27. 13:59:12

@Kopi3.14:

A Szilik végsebessége hivatalosan 120, de egyes mozdonyvezetők szerint még kocsikkal megrakva issimán bírja a 130-at is ha nagyon akarják. Sőt ha nagyon, de nagyon, dem ég annál is jobban akarják akkor a 140-et is. Ennél gyorsabb pálya meg az 1-est kivéve tényleg nincs pontosabban van, de még hivatalosan nem emelték fel ( Szajol-Mezőtúr pl.). Néhány Szili viszont le van korlátozva 80-ra.

Egy Bzmot is bír 85-el meg 90-el menni ha nagyon sarkantyúzzák, sőt egyik ismerős szerint a 100-at is viszi, ha nagyon kínozzák. Elvileg minden vonatban van tartalék, más a hivatalos Vmax és más a gyakorlati, de valszeg nem tesz jót egy Szilinek ha pl. tartósan 140-el hajtják nem véletlenül szabták meg 120-ban.

Ákibard! 2009.06.27. 15:04:14

@Adani:
GM-ben 150-et is mértek már. Ceglédbercel körül volt egy hőnfutásjelző az jelzett be, először nem tudták mi az. Kimentek a térre viiii... A Psz-át nem tudták leolvasni. Cegléden már leváltó várta a vezért.

Persze akkor még újak voltak...

Kopi3.14 2009.06.28. 16:30:56

@Adani: Ez nem mond nekem ellent.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.29. 19:51:49

@TheElf:
Nem azt mondtam, hogy minden szép és jó, hanem hogy az IC-szolgáltatás többé-kevésbé rendben van. Nekem is vannak rossz tapasztalataim, és ötleteim, hogy mire kéne jobban koncentrálni.