Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Több napja azt tapasztalom, hogy a személyvonatok a Déli pályaudvarról 25 perc késéssel indulnak. Amióta inga Bhv-k kerültek a vonalra, a menetrend is kiszámíthatatlan lett. Pedig egykor csak jót meséltem a martonvásári vonalról. MÁV-nak és a Közlekedési Minisztériumnak reggel írt levelem:

Tisztelt MÁV-Start Zrt! Tisztelt Minisztérium!

Az eddig általam dicsért Budapest – Martonvásár vonallal kapcsolatban írom panaszom. Többször írtam már Önöknek a vonallal kapcsolatban, de eddig csak pozitív levelekkel fordultam az ügyfélszolgálatukhoz.

A napokban megváltozott –nyári- menetrend szerint közlekednek a vonatok. A menetrend váltás előtt társaságuk erről a vonalról több Flirt típusú vonatot is áttett másik vonalakra, így vegyesen közlekednek most inga Bhv és Stadler vonatok. Többek szerint (mozdonyvezetők szerint is) ez az oka annak, hogy azóta minden nap összeomlik a menetrend, a délutáni órákban 20-30 perc késéssel indulnak a vonatok a Déli pályaudvarról. Nem csak a késve indulás nehezíti meg az utasok életét, hanem a további „félreállások” miatt felszedett késések is. A dologban az az érdekes, hogy a többi vonat általában menetrend szerint indul (vagy néhány perc késéssel).

Tudni kell, hogy például Budafok-Belvárosból Székesfehérvárra eljutni nem egyszerű, ugyanis a székesfehérvári személyvonatok Érd-felsőig csak Budatétény (Campona) megállóhelyen állnak meg, így aki a kihagyott megállóhelyeken szeretne felszállni, és eljutni Székesfehérvárra az ezt csak átszállással teheti meg.

Több embert is ismerek, aki erre a martonvásári vonatot használta, hisz az előbb indul, mint a fehérvári, és Martonvásáron talált magának csatlakozást, viszont amióta minden délután felborul a menetrend, és a vonatok késve indulnak, lekésik a csatlakozásukat is.

A fent leírt problémával kapcsolatban várom intézkedésüket és válaszukat!

Üdvözlettel: Gál Mihály

Címkék: közlekedés máv székesfehérvár vonat menetrend vasút levél csatlakozás személy martonvásár


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr241207373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbeleben 2009.06.25. 16:30:22

Hehe!
Én megjósoltam, hogy ez lesz.
A START elmebeteg kirakatvonatos turnéja meghozta a kívánt eredményt.
Az is érdekes, hogy olyan vonatok, amiket december óta egy FLIRT-ből állítottak ki, most a tanítási szünet alatt duplák lettek.
És persze senki sem veszi figyelembe a váltásidőket és egyéb apróságokat.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.25. 16:52:12

és küldeném ezt a postot TheElf-nek, és mindenkinek, aki szereti...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.25. 19:10:38

@Rabbeleben:

Tudsz valamit arról, hogy meddig lesz ez így? Hova lettek a "Flörtök"?

Ákibard! 2009.06.25. 20:00:28

@BKV figyelő:
Lejárnak Kaposvárra is pl... Balcsi mellé is mentek sztem...

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.06.25. 20:57:48

No akkor jelentem, hogy ma a 9.45-ös Pécs-Szarajevó IC 25 perc késéssel indult a Keletiből! Időben érkezett, tájékoztattak, de akkor is késve indult.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.25. 21:40:11

@Comandante en Jefe: Pont arról van szó, hogy mivel nyáron a balatonnál is sűrű követési időre van szükség, sűrű megállóknál, ezért sajnos oda is kellenek az ilyen szerelvények.

Mivel ilyenkor kevesebb jut az elővárosra, ÉS nem lehet ezeket pótolni mozdonyvontatással ezért sok vonatnak rövidebbnek kell lennie, ha ez nem elég, akkor a kevésbé kihasznált vonatokat ki kell venni a menetrendből.

Mert a BHV inga nem működik, nem kiszámítható.

Természetesen ahol a nyárra duplává alakított FLIRTet nem használják ki, ott azt rövidre kell visszaalakítani, és amit lehet azt beállítani Martonvásárra. De a nem működő vonatot ki kellene venni a menetrendből.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.25. 21:52:39

@Ákibard!: @TheElf:

Az a baj, hogy a Flirt elővárosi forgalomra készült. Jól gyorsul, könnyen megáll. Az ülései is olyanok, hogy 30 percnél, 1 óránál többet nem igazán lehet bennük ülni. Győrbe is lemenni és onnan visszajönni vele...

scooby doo 2009.06.25. 23:01:37

@Rabbeleben: A másik, hogy mindig olyan időkben (pl. martonvásári vonat, hétvégén ebédidőben!) küldik 2 kocsival, amikor még egy is sok. Néztem akkor, a 2 kocsiban összesen nem volt 30 utas.

Ákibard! 2009.06.25. 23:05:18

@BKV figyelő:
"Győrbe is lemenni és onnan visszajönni vele... "

Párszor megjártam már velük a Gv-Bp utat, és még élek :-)
Szerintem milliószor kényelmesebb, mint a talent pl.
Nem mondom, Kaposvárra nem járatnám le, ahogyan hétvégén a 70-esre sem, ellenben még mindig jobb ha minél többet futnak, minthogy álljanak Főleg a garanciaidőben...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.25. 23:08:40

@Ákibard!:

Legutóbb akkor jöttem vele haza Győrből, amikor "együtt" voltunk a Credonál. Tatabányáig és Tatáig is mentem már vele párszor. Nem azt mondom, hogy halál, de 1 óra után már fáj az ember dereka.

Ne álljon, ezt mondtam én is, tartalék vonat se kell. Csak hagyják őket azon a vonalon, ahol voltak. Ha pedig van fölös vonat (pl. hétvégén) tegyék át máshova.

Így nincs értelme. Ahol van, ott borul a menetrend. Pedig amikor csak Flirtek jártak másodpercre pontosan jött és indult a vonat...

Ákibard! 2009.06.25. 23:10:31

@BKV figyelő:
Azért tartalék elkél... Mondjuk amikor a Keletiben egyszerre akar 20 brinyós felszállni. Rugalmasan kezelik, hozzácsatolják.

Könyörgöm értsd meg, hogy ha ledöglik vonalon, ezt vontatni vell valamivel, és csak a saját egyedével tudod megtenni...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.25. 23:13:39

@Ákibard!:

Tudom, értem, és annak is örülök, hogy rugalmasan kezelik. Maradjunk akkor abban, hogy kell a tartalék vonat :)

gozos 2009.06.26. 00:13:53

Vonatok kihasználtságáról: olyan dolgok mikor fognak a magyar vasút életében bekövetkezni, hogy például a Déliből indul egy dupla Flirt vagy Talent Tatabánya felé, majd Alsógallán felszáll egy mozdonyvezető hátra is, Tatabánya nagyállomáson pedig gombnyomás és a vonat eleje megy Tata-Komárom-Győr, a vége pedig Oroszlányban bevégzi?

Visszafelé pedig ugyanez fordítva. Alsógalláig levő 4 kilométerben pedig a hátsó mozdonyvezető is összepakolja a hátizsákját és leszáll, várva a következő "áldozatát"?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.26. 00:15:51

@gozos:

Ugyan ezt írtam 1 hónapja kb. Így meg lehetne szüntetni az Oroszlányba járó külön vonatokat. (Megmaradna, csak erre nem lenne külön vonat)

gozos 2009.06.26. 00:18:40

De a fenti dupla -- két szimpla példát írhatnám Budapest-Dorog viszonylatban közlekedő Desirora is, aholis az első fele Esztergomba megy, a vége pedig Nyergesújfalú vagy Lábatlan állomásig.

Ez munkabér megtakarítást is eredményez és kevesebb kihasználatlan járatot, hiszen fonódó-szétágazó rendszert valósít meg a vonal végein.

gozos 2009.06.26. 00:20:41

... valósíthatna... Jelenleg dupla vagy néha tripla Desiro megy Esztergomba. NYergesújfalú felé max ritkán közlekedő átszállásos lehetőség van.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.26. 03:21:02

@BKV figyelő: Halbik elosztása is elővárosi, és hidd el, balaton-budapest viszonylatot, amikor az utasok jelentős része kénytelen állva utazni... Hidd el nekem, ilyenkor pl. a FLIRT sokkal kényelmesebb.

Halbi is kényelmetl (elővárosi beosztás) de cserébe a gyakorlatilag 0 légmozgás miatt meg is főlsz amíg utazol rajta.

A FLIRT természetesen elővárosra jó, balatonra sok esetben a kisebbik rossz. Természetesen sokkal jobban örülnék, ha órás vagy 2 órás ütemben járna IC, még akkor is, ha nem lenne sokkal gyorsabb mint a mai vonatok csak IC szintű kényelmet kapnánk. Sőt, ha nem lenne ütemes menetrendben IC, de normális időpontokban, normális IC kényelemmel közlekedne naponta pár vonat, akkor szintén boldogabb lennék.

Megjegyzem: Igen nagy probléma az, hogy a megrendelő a vonatoknál csak a minisztérium.

Úgy gondolom, hogy az ideális helyzet az lenne, ha a megrendelők között szerepelne a minisztérium, az idegenforgalmat koordináló valamely intézmény, a helyi és a megyei önkormányzatok, és a versenyszféra is.

Jobban lehetne finanszírozni a vasutat, lenne megfelelési kényszer, akár a magánvasutak (akár külföldi vasúttársaságok) bvonására meg kellene találni a módot.

Hamar kialakulna egy normális egyensúly.

Pályavasút terén is egy részleges liberalizáció (Stratégiai fontosságú fővonalak állami képzben maradnak, de velük párhuzamos magántulajdonú vasútvonal építését valamint mellékvonalak privtaizációját és építését lehetővé téve) jöhetne utána.

VakondM 2009.06.26. 07:37:28

BKV Figyelő!
Tetszik a cenzúra! Igazán jó vagy :) Vagy lehet én tévedek és eltünős tintával írtam? :-o)

Leijon 2009.06.26. 14:53:30

Melyik vonatok FLIRT-ök Siófokig PEsttől? Életbevágó...

lurkó 2009.06.26. 16:04:55

@Ákibard!: Kaposvárra??? Ezt az infot honnan vetted? A környéken sem járt soha. Motorvonatból csak a somogy IC BV-je és Bz-k járnak pedig mutatóba jöhetne legalább egyszer. De fontosabbak az elővárosban mivel ott nem üresben futnak mint vidéken tennék. Az új Flirt-ekről mit tudtok? Kedden láttam probafutni a 5341-043,5341-044 számu egységeket öszekapcsolva. Ha jól emlékszem 60 db lesz.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.06.26. 17:54:35

@BKV figyelő: Sajnos tapasztalom nap, mint nap. Elővárosi halbi, elővárosi Flirt, egy másodosztályú kocsiból kiállított nemzetközi DACIA, melyen állunk annyian, mint a gyors 7 és 173-asokon a Móricz Zs. körtér - Ferenciek tere közti szakaszon. Ja, két kocsis gyors Szombathelyig, egy egységes Talent pénteki csúcsidőben hazafelé...

Győr felé sem jobb ingázni, elhihetitek...

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.06.26. 17:57:18

"melyen állunk annyian" - nem darabszám, tömöttségre értve a decemberi menetrendváltás óta 10-ből 9-szer, mert késik a román szerelvény Bukaresttől.

Az első osztályon nem is lehet állni a másodosztályú jeggyel. Helyjeggyel lerakja a vonatról a reklamáló utast a kaller? Akkor mire jó a helyjegy? Tehet róla, hogy az eredeti szerelvény 2-3 órát késik már a Keletibe?

Rabbeleben 2009.06.26. 19:30:45

@BKV figyelő: Úgy tűnik, kezd visszaállni az eredeti állapot FLIRT ügyben, az elmúlt időszak remélhetőleg csak apró botlás volt.
Bár most is vérzik néhány sebből ...

Rabbeleben 2009.06.26. 19:31:22

@Ákibard!:
Kaposvárra még nem járnak.

Rabbeleben 2009.06.26. 19:33:10

@scooby doo:
Inkább guruljon, mint álljon.
A hírek szerint így is gyalázatos a futásteljesítményük a tervezetthez képest.

Rabbeleben 2009.06.26. 19:36:58

@Ákibard!:
"ha ledöglik vonalon, ezt vontatni vell valamivel, és csak a saját egyedével tudod megtenni... "

Nem, nem és nem!
Utoljára!
Nem csak a saját fajtája tudja húzni, hanem egyéb mozdony is!

Rabbeleben 2009.06.26. 19:41:18

@BKV figyelő:
"Így meg lehetne szüntetni az Oroszlányba járó külön vonatokat. (Megmaradna, csak erre nem lenne külön vonat)"

Ehhez az is kellene, hogy a jármű gazdája egy menetrendi időszakra el tudja dönteni már a tervezéskor, hogy melyik vonatokat milyen járművel óhajtja kiszolgálni.
De amíg kéthetente különféle helyeken szervez országjáró turnékat, addig ez csak ábránd marad.

Ákibard! 2009.06.26. 19:42:08

@Rabbeleben:
Csak alkalmazni nem merik ugyebár.......
Azt tudom, hogy van az utastérben egy segélyvonókészülék...

Rabbeleben 2009.06.26. 19:45:50

Balatonra nagyon rossz megoldás a FLIRT.
Persze szép, új és piros.
De ennyi!
Nem erre van kitalálva, szenvedés vele egy balatoni túra.
Nincs sehol megfelelő lehetőség víztöltésre, szippantásra.
És ha csoportos foglalás van, képtelenség megoldani a helybiztosítást.

Rabbeleben 2009.06.26. 19:48:56

@Ákibard!:
Nem az utastérben van a cucc, hanem a két vezetőfülkében.
Merik alkalmazni is.
A tolás már kicsit macerásabb.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.27. 23:00:30

@Rabbeleben: Az a baj, hogy sajnos nem csak ez a rossz megoldás, hanem a többi még rosszabb is.

Ákibard! 2009.06.29. 19:37:16

Tényleg nem lehet az utasok kedvében járni:

Itt azért sír valaki mert visszajöttek a Flirtek...

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=91491093&t=9016285

csak_egy_utas 2009.07.02. 12:13:15

Én is nap szinten utazom a Martoni személlyel és tényleg egy vicc, amit mostanában művelnek. Hétfőn például azért nem indult a flirt, mert nem volt aki vezesse :D a kalauz rohangált szegény, mint pók a falon....

Egyébként múlt héten voltam Veszprémben vizsgázni, a gyorsvonatot lekéstem hazafelé, maradt a Fehérvári személy és láss csodát ott volt a flirt, csakúgy, mint tegnap. Tehát Veszprém-Székesfehérvár vonalra állítoták be őket, amin napközben rajtam kívül egy nyugdíjas volt és egy kalauz :D

csak_egy_utas 2009.07.02. 12:13:50

Én is nap szinten utazom a Martoni személlyel és tényleg egy vicc, amit mostanában művelnek. Hétfőn például azért nem indult a flirt, mert nem volt aki vezesse :D a kalauz rohangált szegény, mint pók a falon....

Egyébként múlt héten voltam Veszprémben vizsgázni, a gyorsvonatot lekéstem hazafelé, maradt a Fehérvári személy és láss csodát ott volt a flirt, csakúgy, mint tegnap. Tehát Veszprém-Székesfehérvár vonalra állítoták be őket, amin napközben rajtam kívül egy nyugdíjas volt és egy kalauz :D