Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk 5 pontban összeszedte a MÁV nagyobb hibáit, legalábbis azokat, amikkel Ő találkozik.Az egyik ilyen például, hogy az egyik IC-re "a szolgáltatás színvonalának emelése miatt" 780 forintos pótjegyet kell váltani, közben késik, és csatlakozásra nem vár. De nem csak ezekről ír, MÁV-os ismerősei is meséltek neki érdekes dolgokat:

Tisztelt MÁV-figyelő!

Van néhány ismerősöm, meg aztán a MÁV logikájának negatív értelemben való méltatásához nem kell sokat járni-kelni az országban. A következőket dobnám fel:

1. Nemrég az egyik pénztáros mesélte, hogy 2 éve az összes szabadságát pihenőnapokra adják ki. (Azelőtt érintőlegesen egyik kaller esti iskolás tanítványom már emlegetett ilyet.) Ez ugye olyan, mintha egy hétfőtől péntekig melózó embernek szombaton és vasárnap lehetne kivenni a szabiját, amikor úgyis szabin van. Papíron minden vezetve van, ha a mellékvágányt megszüntetik, akkor perelni fog a pénztáros pajti, addig is félti az állását. (Ha a mellékvágányt megszüntetik, akkor már nem lesz mit féltenie...)

Addig persze úgy megy szabira, hogy a munkatársa átvállal egy 2 napos kört (ketten vannak összesen ott, ahol korábban 3 embernek volt állása), de 6 napnál többet nem tud egyszerre otthon lenni, mert egyszerűen nincs rá mód!

2. Gyoma és Mezőtúr viszonylatban (20 km) kb. 1 éve a "szolgáltatás színvonalának emelése miatt" + 780 ft-ot (2x390 ft a pótjegy, nem is helyjegy) sarcol menettértiben a MÁV. Ekkora IC díjat pl. Debrecen-Nyíregyháza vonalon sem kell fizetni! Slusszpoén: az IC rendszeresen késik, a csatlakozásom nem vár meg, és dekkolhatok Isten tudja meddig a gyomai lepukkant állomáson, szemforgató állapotok között. Tudom, én csesztem el, mert nem vettem autót, és miért nem törődök bele, hogy a pénzemért azt csinálnak velem, amit csak akarnak. Pótjegy lényege: késés esetén nem lehet visszaigényelni az árát. Ettől különb, mint a helyjegy.

3. A menetrendben kiírt időpontok egyes járatok esetében egyszerűen nem teljesülnek az év 95 %-ban! (Pannónia, Krakóvia, stb.) Ha mindig késik fél órát legalább, akkor az az időpont legyen a menetrendben!

4. A gyors vonatokon nincs légkondi és legalább egy bevásárlókosaras büfés, ami akkor különösen baj, ha úgy lerohad a vonat, mint pl. 2009. júl 1-jén este Kétpón, amikor emberek sokasága étlen-szomjan,  hőségben várta, hogy legyen a vezetékben újra áram. (Csak órák kérdése volt, és lett.) Az ilyen helyzeteket még a gesztusok szintjén sem hajlandó kezelni a MÁV nevű gólem...

5. A nemzetközi IC-ken úgy oldják meg a meghibásodott vécék szervizelését, hogy kiragasztják a "nem működik" matricát, és néha már a Keletiben probléma, hogy 2 dugig megtelt vagonra nincs jó vécé. (Romániából indult, majd ha visszament, javítsák meg ők.) Ekkor a kalauz kérésére megcsinálnak egyet, persze már ettől is késik a szerelvény. Ezt azért is fontos volt leírnom, mert van olyan IC, amelyre csak két vagonba ülhet be a magyar belföldi utazóközönség.

Összegzésként: az lenne az elvárás, hogy a XXI. században egy versenyképes és környezetbarát tömegközlekedés alakuljon ki hazánk vasútvonalain, de ennek véleményem szerint azért nem tud megfelelni a MÁV, mert gyakran nincs tényleges felelősségtudata és érdekeltsége azoknak, akik a pozíciójukban igazán tenni tudnának a jobbításért. Ilyen dolgozói pedig vannak a MÁV-nak a hierarchiában mindenütt...

Üdv mindenkinek és köszönöm a figyelmet!

Címkék: közlekedés dolgozó máv vonat vasút érdekesség utas panasz észrevétel személyszállítás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr191231013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.09. 13:33:26

Gyome - Mezőtúron pályafelújítás miatt vannak a menetrendi kavarodások, aki arra jár láthatja is a munkálatokat. Egyébként meg milyen mellékvágányokról tetszik beszélni?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.09. 13:52:04

1. A szabadság 25%-a felől a dolgozó rendelkezhet. ha ez nincs meg, tessék pampogni, azért van a szakszervezet meg a GVH meg mittoménmi. ha papíron kiadják, és bemegy dolgozni, azt nem olyan nehéz bizonyítani, és csúnyán bukhat a cég...

2. Gyoma és Mezőtúr közt van nem pótjegyes vonat is, Bp-Nyíregy között menettértiben alapból 1040 az IC-pótjegy.
Hogy a csatlakozásmulasztáskor az utas bukja a helyjegyet, az tényleg pofátlanság, 100%-ig egyetértek. Tisztességes szerintem az volna, hogy ilyen esetben díjmentesen, lehetőség szerint IC-vel is a lehető leggyorsabban tovább utaztatják az utast.

3. hja, a nemzetközi vonatok...

4. a gyorsakon általában nincs légkondi, ez így van. Mit vársz a negyven éves kocsiktól? Sajnos még az IC-k mindegyikében sincs...

5. ja...:(

Pantográf 2009.07.09. 18:20:59

Ezerszer elmondták mások is,hogy akkor lehet elvárni "európai"szolgáltatást,ha mind az utasok,mind az állam kiveszi belőle a részét.Ha a sógorokat vesszük alapul,8-10szer többet költenek a kötöttpályás közlekedésre mint mi.Közel 25 féle kedvezmény van START-nál,ami röhej pláne,hogy az állambácsi baszik kifizetni a különbözetet vagy 30 éve.Egy nyüves Taurus 800 millába kerül az ÖBB-nek,Bangladesnek,és nekünk is.Ezt miből lehet kifizetni?Nyugdíjas jegyből?Vagy menekült kedvezményekből?Szerintem így nincs kiút.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.09. 20:40:49

@Pantográf:

"Ezerszer elmondták mások is,hogy akkor lehet elvárni "európai"szolgáltatást,ha mind az utasok,mind az állam kiveszi belőle a részét."

Mások meg azt mondták el ezerszer, hogy a MÁV nagyon sok pénzből, nagyon alacsony hatásfokkal gazdálkodik. Több pénzért sírni persze a legkönnyebb, de jelenleg a MÁV utasszállítási bevételei 300 MILLIÁRD (!!!) környékén vannak, ami nemzetgazdasági szinten sem piskóta.
Minden egyes állampolgárnak - csecsemőtől aggastyánig - akkor is kb. húszezer forintjába kerül évente a vasút, ha fel sem ül rá egyáltalán.
Ráadásul az itt megjelenő panaszok többségét elsősorban az utashoz való hozzáállás megváltozásával lehetne orvosolni, és csak kisebb részben pénzkérdés.

"Ha a sógorokat vesszük alapul,8-10szer többet költenek a kötöttpályás közlekedésre"
Erre valami forrás nem ártana, mert nehezemre esik elhinni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.09. 20:43:22

elnézést, a pontos szám 224 146 MFt (bevétel, 2008.)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.09. 20:50:26

@Comandante en Jefe:
Még1x bocs, ez az utóbbi a hülyeség. 2007-ben 210 milliárd körül van az állami apanázs, 60 milliárd körül a közvetlen bevétel, az első becslés a helyes.
(Mióta szétszedték a vasutat, kicsit nehezebb összevadászni a számokat...)

esef 2009.07.09. 21:22:13

@Pantográf:
Kicsit OFF, de megoldás: A cigányokat kell kipaterolni a fenébe. A megvont támogatásból egyből lesz pénz mindenre. (közlekedés, oktatás, egészségügy, családtámogatás, stb. )Még ekkora lopási mutatók mellett is...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.09. 22:59:22

@Pantográf: Először a te kommentedre válaszolok, a postra majd külön. Engedelmeddel: Egy mozdony árát az élettartama alatt kell kitermelni. Ha egy Taurus tudna bőven 200 feletti tempót, de csak 100zal mehet, akkor az bizony durva pazarlás.

Természetesen pazarlás béren, az ehhez kapcsolódó járulékokon, fűtésen, a munkaszervezés költségein, dolgozóknak járó juttatásokon, stb. De persze a fűtésen, légkondicionáláson (ICk esetén) is. Sőt, a lassabb vonat kevésbé vonzza az utasokat, ergo kevesebb lesz az árbevétel.

A lassújelek ezért pénzbe kerülnek, sok esetben többe, mint amennyiből ki lehetne javítani a pályát. Tudom, az így elfolyó pénz nem azonnal tűnik el, míg a javításra azonnal kellene költeni, de ettől még ez is egy igen pazarló működés.

A normális karbantartás azért is fontos, mert hosszabb távon megtérül, sajnos a karbantartási hiányosságokat láthatjuk.

Megjegyzem, az, hogy a vasutas nornálisan végezze a munkáját, mert akkor van jövője, nem feltétlenül kerülne sokkal többe, ha kevesebbszer lenne bunkó, flegma, stb. a vasutas, akkor más lenne a helyzet.

Grg76 2009.07.10. 10:04:17

MOndjuk nem tudom mit ért volna a klíma ha a vezetékben nincs áram?
Én mondjuk személy szerint rühellem a klimás járműveket, mert ugyan az igaz, hogy ha működik akkor viselhető, de ha nem akkor még ablakot sem lehet nyitni, vagy ha mégis azon a lövészrésen nem sok légmozgás van...

mav 2009.07.10. 11:24:14

Mi a fene tud egy WC-n elromlani? az hogy nincs benne víz az oké, dehát azt a nagy lukat milyen elefántsz..ral lehet eltömíteni hogy elduguljon?

Amúgy balcsi felé tavaly a vonat első 3 kocsijában egyetlen wc sem volt működő. :(

Ákibard! 2009.07.10. 15:05:44

@mav:
Vákuum WC-ről beszélünk, ugyebár azt nagyon künnyű eldugítani. De sajnos az utas érdekes szerkezet, eldugítja az ejtőcsöveset is. Millió papír, pelenka, WC papír, stb stb stb... Tehát nem egyszerű az élet :)))

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.10. 19:35:19

post kapcsán:

Ugyan már, a pótjegy kapcsán ne két irányt (két pótjegyet) hasonlítsunk egy árához, mert az nem néz ki túl jól. S amíg sok esetben pótjegyes vonatokon sincs sem légkondi, sem működő / elérhető büfé szolgáltatás, addig gyorsvonaton felesleges reklámálni.

A román kocsihoz meg nem feltétlenül jó, ha hozzányulunk, mert baj esetén a románok azt mondhatják, milyen jogon nyúlt hozzá a MÁV ők tették tönkre. Itt a magyar kocsik hiányáról lehet beszélni, de ugye azt mondják: nem arra kell tervezni, hogy a román kocsi rossz, a magyar kocsira máshol általában nagyobb szükség van. Nem román, de szintén külföldi kocsik kapcsán ugye a Balaton mellett is van hasonló problémákkal rendszeresen kűzdő "halálvonat".

Ákibard! 2009.07.10. 21:16:10

@TheElf:
"A román kocsihoz meg nem feltétlenül jó, ha hozzányulunk, mert baj esetén a románok azt mondhatják, milyen jogon nyúlt hozzá a MÁV ők tették tönkre."

Nem is lehet hozzányúlni.
A meghibásodott WC-s osztrák kocsit mi is visszaküldjük, ahogyan ők is visszaküldik a mi elromlott kocsinkat...
Futáskiegyelítésen vannak a kocsik, nem külhoni felújításon-szervizelésen.