Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Nincs mozdony, rossz a kocsi, nincs áram, nem jó a légkondi, nincs mozdonyvezető. Valami hiba mindig van, így a vonat átlagosan 30-50 perceket szokott késni. Olvasónk már átszokott a buszra:

Kedves MÁV-figyelő!
 
Június eleje óta minden pénteken próbálok hazajutni a Balatonra. 16.35-kor megy egy EC vonat, melyre mindig már egy nappal előbb megveszem a helyjegyet,hogy biztos kapjak. (Pénteken kb.délután 2-től már sosincs jegy rá) A vonat június eleje óta egy pénteken sem indult el a megadott időpontban. Okok: nincs mozdony, nem jó egy kocsi, cserélni kell-ez egy órás művelet, mire megoldják, nincs áramunk, nincs légkondi, nincs mozdonyvezető, stb. Minden pénteken. A minimum késés 30 perc, az átlag 50.

Múlt pénteken július 10-én merészen nem azzal a vonattal akartam útnak indulni. A 17.00-kor indulóval próbáltam hazajutni, 20 perces késéssel sikerült is hazaindulnunk vele, ez még jó átlag. Viszont mikor 16.45-kor megérkeztem a Keleti pályaudvarra a kedvenc kis vonatom-16.35-szokásához híven ott vesztegelt. Viszont látszólag minden rendben volt vele. Volt mozdony, volt áram, volt mozdonyvezető. 16.55-kor a Hangos közölte, hogy egy Táblás embert kérnek a 6-os vágányhoz sürgősen. A vonat 17.05-kor elindult, csak a Táblás ember hiányzott, aki a hideg kis sörével 10 perc alatt a helyszínre is ért és 30 perces késéssel útjára engedte a vonatot. Ez mi, ha nem vicc?
 
Írhatnék a déli parton levő sebességkorlátozásról is....nem értem. Komolyan nem. Hol az a rengeteg pénz,amit nap, mint nap az emberek a pénztárakban hagynak? Jó tudom,h a bársonyszékben ülőknek kell a pénz, de nem lehetne legalább egy keveset a sínek felújítására költeni?

Lehet akkor vasárnaponként és is újra vonattal és nem busszal járnék vissza  a fővárosba.

A busz kevésbé jó megoldás, de tuti,h 10percnél nem késik többet, és általában behozza a lemaradását mire felérünk vele, a vonat ehhez képest. Vasárnap lekéstem a buszt, gondoltam megyek vonattal.

Menetrendszerűen 18.25, megérkezett 18.50, bemondani hol mi van persze nem sikerült. Kérdeztük,h merre van a vonat, válasz:nem tudni. Végül egy órás késéssel értem fel vasárnap este Pestre, komolyan soha többet.
 
Már mosolygó utas
 

Címkék: közlekedés máv vonat késés vasút mozdony utas panasz észrevétel ec


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr711248980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.07.16. 11:35:14

"csak a Táblás ember hiányzott, aki a hideg kis sörével 10 perc alatt a helyszínre is ért és 30 perces késéssel útjára engedte a vonatot. Ez mi, ha nem vicc?"

Aha, ja persze :o)

A mozdonyvezető meg egy üveg tequla-val a kezében a mozdony tetején vezetett mi?

" és általában behozza a lemaradását mire felérünk vele, a vonat ehhez képest. "

A múltkor 32 perc késéssel indultunk Celldömölkről, és 2 perccel hamarabb értünk be Győrbe.
Jó, kapaszkodni kellett, de behozta a késést. Erről ennyit :)

Ákibard! 2009.07.16. 11:41:34

"16.55-kor a Hangos közölte, hogy egy Táblás embert kérnek a 6-os vágányhoz sürgősen."

Ezt meg valamelyik mélyebb álmodban hallhattad, mert a TÁBLÁS emberrel (Külsős forgalmi szolgálattevő) 450 MHz-es rádión kommunikálnak, és nem a hangoson keresztül... (Már csak azért is mert a rádió nála van, és csak ő hallja, míg a hangost nem feltétlenül hallja és nincs is nála...)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.16. 11:44:38

@Ákibard!:

4 éve vonatozok minden nap, és én is hallottam már olyat, hogy a táblás embernek (mozdonyvezetőnek és kalauznak is) a hangoson szóltak, hogy hova, melyik vágányra menjen. Nagy fejetlenségben ilyen is előfordulhat.

Ákibard! 2009.07.16. 11:48:55

@BKV figyelő:
A táblás embert alaposan kétlem továbbra is.
Mozdonyvezetők általában gépen rádión kérdezik meg, a jegyvágókat szokták a hangoson küldözgetni.

Érdekesség, hogy a jegyvágóknak szóló közleményben nem Jegyvizsgálónak, hanem "szakasz" -nak nevezik őket.

"A 909-es számú vonat szakasza sürgősen menjen a vezényletre!"

Elhiheted, nem véletlenül van így...

Ákibard! 2009.07.16. 11:50:19

@BKV figyelő:
És nem fejetlenség kérdése, hanem így a legegyszerűbb elérni a jegyvizsgálókat, célzottan.
A "táblás embert" és a mozdonyvezetőt rádión...

rickyramirez 2009.07.16. 12:26:59

"nem értem. Komolyan nem. Hol az a rengeteg pénz,amit nap, mint nap az emberek a pénztárakban hagynak?"
Megértem, ha valaki nem örül az állandó késéseknek. Én sem. Alapvetően igaza van. De leírom akárhányszor: az utasok által fizetett összegek (leszámítva azt a rengeteg embert, aki ingyen utazik) a teljes költségeknek csak kevesebb mint a harmadát fedezik! Ez egy nagyon tőkeigényes közlekedési forma, és az utasok által fizetett összegeken felül további állami pénzek bevonása nélkül még a jelenlegi színvonal sem lenne tartható. Tehát a színvonal alapvetően az állami szerepvállalás mértékétől és módjától függ.
Mondhatnám most, hogy a színvonal (finanszírozás) kérdésében fordulj az országgyűlési képviselődhöz vagy az illetékes miniszter(ek)hez, de azt hiszem, most, amikor másról sem szólnak a hírek, mint arról, hogy mennyivel kurtítják meg a magyar vasút pénzeit, ez gonoszkodás lenne. Ez van, a magyar kormány szembemegy az európai trendekkel, és visszafeljeszti a vasutat.
Problémát látok abban is, hogy a vasút kommunikációja már nyugat-európai, ám a színvonal egyáltalán nem az. Az előbbi alapján pedig sokan úgy állnak a dolgokhoz, hogy én fizettem, tehát megfelelő szolgáltatást várok el, mint mondjuk egy étteremben. Igen, és azt is megvizsgálták ezek az emberek, hogy amíg egy étteremben az összes költséget (és még annál is többet) kifizetik az árral, a vasút esetében mindössze a töredékét. Tehát megint az állami szerepvállalás kérdéséhez jutottunk. A MÁV-ot ma nem érdekli, hogy egy, kettő vagy tízezer utas elpártol tőle. Nem erről szól most a történet, hanem a vasút túléléséről.

Jim Raynor 2009.07.16. 12:41:37

@Ákibard!: ott voltál? ja, nem? akkor KUSS........

Killyourself 2009.07.16. 12:51:07

@rickyramirez:
igy is pofatlanul draga az utazas szerintem.
Es miert csak a koltsegek harmadat fedezik? azert, mert irracionalisan sok a koltseg.
Kb. fel eve hallottam egy riportot a radioban, hogy osszehasonlitottak a MAV-ot az osztrak vasuttal, es megallapitottak, hogy ugyanazt a munkat itt ketszer annyi ember vegzi el, mint ott....igy persze, hogy sok a koltseg, ha a MAV nem munkahely, hanem szocialis foglalkoztato...es igy nyilvan a tulelesert kell kuzdenie, mert senki sem fog vonatozni, ha mar ketten autozni olcsobb. Holott pont ez lenne a tomegkozlekedes lenyege, hogy elvonja az autotol az embereket...

Ákibard! 2009.07.16. 12:52:09

@rickyramirez:
"Ez van, a magyar kormány szembemegy az európai trendekkel, és visszafeljeszti a vasutat. "

Igen, érdekes, hogy megannyi dologban sikerül a nyugatot majmolnunk, a vasút kérdésében nem.

Vagyis úgy önmagában a tömegközlekedéssel kapcsolatban nem. Nyugaton már rég túlestek azon az időszakon, amikor az egekbe emelték a viteldíjakat, rengeteg lett a bliccelő, aztán csökkentettek olyan szintre, ami elfogadható volt, így a hülye is megvette a jegyet, mert nem érte meg bliccelni.

Nagyon várom már, hogy nálunk is bekövetkezzen, hamarosan valaminek történnie kell ezügyben, mert az égbe emelt viteldíjak már megvannak, a rengeteg bliccelő már megvan, ideje lenne lépni... :(

Ákibard! 2009.07.16. 12:56:01

@Killyourself:
" MAV-ot az osztrak vasuttal, es megallapitottak, hogy ugyanazt a munkat itt ketszer annyi ember vegzi el, mint ott....igy persze, hogy sok a koltseg, ha a MAV nem munkahely, hanem szocialis foglalkoztato.."

Ehh... Ez önmagában nem korrekt összehasonlítás már csak azért sem, mert az osztrák vasút technikai színvonala a MÁV-éhoz képest jelenleg olyan mint az űrtechnológia és a flhúzhatós vekker.

Ami jelenleg a MÁV-nál van technikai színvonal (??) amellett még a jelen humánerő-forrás is kevés, ebből van a rengeteg túlóra.

Igen, rengeteg pénzzel megolható lenne, hogy egy vonalat egy ember irányítson, az osztrákoknál van ilyen, nálunk csak csökevényesen.

Náluk megolható volt, hogy átépítsék ilyen központi irányításúvá a mellékvonalakat, és úgy üzemeljenek, hogy az egész vonalon dolgozik 5 ember.

Nálunk azon gondokodnak, hogy holnap elindul-e még a kisvonat mellékvonalon.

Érezd a különbséget!

Megfelelő technikai színvonalon a MÁV is elbocsáthatna embert, a jeln színvonalon nem.

rickyramirez 2009.07.16. 13:45:33

@Killyourself:
Teljesen akkor lehet egyetérteni azzal, hogy pofátlanul drága az utazás, ha hozzátesszük, hogy azoknak, akik teljesárú jegyet kénytelenek venni (én is)! Azoknak biztosan nem, akik ilyen-olyan okból ingyen utaznak vagy akik 90%-os mérséklésű jegyet vehetnek. De az átlagjövedelmekhez képest a teljesárú tényleg nagyon sokba kerül, és most sem az volt a jegyáremelés során, hogy a teljesárú maradt, a többinél pedig emelkedtek volna az árak. Nem! Mindegyik szépen emelkedett, ráadásul jobban, mint azt az ÁFA-emelés indokolttá tette volna. Ez is lehetne egy poszt témája... De ha ugyanilyen utaslétszám mellett mindenki a jelenlegi teljesárú jegyet venné, akkor sem lenne meg a költségeknek még a fele sem. Ahhoz (ugyanilyen utaslétszám mellett!) fel kéne emelni monjuk hat- vagy nyolcszorosára, de lehet, hogy keveset mondtam, így persze senki sem utazna vasúton.
Valóban vitathatatlan az is, hogy a tömegközlekedést (és ebbe beleértve a helyit is) fejleszteni kellene, vonzóvá kellene tenni, jóval nagyobb állami illetve önkormányzati szerepvállalással. Csak hát ez megint oda vezet, amit már régebben is írtam: meg kell nézni, hogy ebben a rendszerben a nép érdekében gyakorolják-e a hatalmat, és máris megtudhatjuk, miért nem történnek meg ezek a kívánatos fejlesztések.
Az osztrák és a magyar vasút összehasonlítása viszont anélkül tényleg egy kicsit igazságtalan, hogy nem nézzük meg a dolgok hátterét. Az alapadottságoktól nem lehet elvonatkoztatni: ott eleve rövidebb a vonalhálózat, ráadásul még ezen a rövidebb hálózaton is több utaskilométerük van, és hát az elmúlt húsz év elmaradt fejlesztései mind mind meglátszanak a mai magyar vasút helyzetén és teljesítményén.

Adani 2009.07.16. 13:58:05

@Ákibard!:

A vízfejben ül sok felesleges ember, ott elég volna a fele is. Nem a váltókezelők meg forgalmisták bére a fő probléma sztem, hanem a túl nagy vízfej ott kéne nagytakarítást végezni. Egyébként az átépítésekkel csökkent az emberigény is Szajolban pl. ha jól hallottam mintegy 20 váltókezelő vált feleslegessé az új berendezés átadása óta.

Szeged és Kiskunfélegyháza között is mióta bevezették a KÖFI rendszert gyakorlatilag távolról lehet kezelni az összes állomást az ott lévő szolgálat csak tiszteleg a vonatoknak, nem kell váltót állítani, meneszteni, hangost kezelni, de akkor meg miért van ott egyáltalán ember? Mellékvonali állomásokat zárnak be azért mert, minek tartsunk ott egy embert, aki csak meneszt meg a teljes sorompót kezeli, de ő legalább csinál valamit.

Nemrég pl. felszedték teljesen Fábiánsebestyén állomást. Miért? A bontás is pénzbe került és semmi haszna nem volt. 25 km-ers állomásköz lett a vonalon, emiatt ha bármi gebasz van nem tud hol félreállni a vonat, a pályafenntartó járművek sem tudnak közlekedni. Ok, most nem kell, akkor zárjuk be, legyen fénysorompó a tekerős helyett, és maradjon a vágányhálózat. A felszedés meg többe került annál is mintha rugós váltókat építettek volna be, szolgálat akkor sem kéne, de az állomás maradhat és keresztezni is lehet. Vagy ha azt nem akkor a bontáshoz képest fillérekből megoldható az, hogy kiszögelik a váltókat és szabadra állítják a jelzőket így bármikor újra megnyitható ha szükség lesz rá.

Sarkadkeresztúron pl. ez történt, illetve nem kiszögelték hanem kivették a csúcssíneket.

Egyébként embert spórolni lehetne távkezelt állomásokkal mellékvonalakon pedig MEFI és MERÁFI rendszerrel.

Ma is vannak olyan szakaszok, ahol 20-25km-es szakaszon egy ember sem szolgál a vonalon, lehetne több ilyen is.

De azért fejlődünk is, mert még 30-40 éve is sokkal több ember kellett a vonalak működtetéséhez. A gőzősök korában ugye a vezér mellé is kellett egy mozdonyfűtő, több tekerős sorompó volt vagyis több bakter, automata térköz hiányában térközőrök stb.

Adani 2009.07.16. 14:04:36

@rickyramirez:

Pont, h nem emelni kéne tovább a jegyárakat, mert így is magasak. Már eljutunk lassan oda, h még egyedül utazva is olcsóbb autóval menni mint tömegközlekedéssel, vagyis akinek van autója az használni is fogja. Sőt már a diákjegy is olyan, h két diák már ugyanott van ha autóval megy, vagyis ők sem fognak sokat gondolkodni ha van kéznél autó. Úgy 3-4 évvel ezelőtt is jobb volt a helyzet akkor még a diákjegy megfelelően olcsó volt. kb. 300 ft-ért le lehetett menni pl. Békéscsabáról Szegedre, ami kb. 100 km. Autóval pedig csak akkor jöttünk ki jobban ha 4-5 ember összeállt. De sokszor inkább bulizni vonattal jártunk mert nem volt drága feelingesebb volt, inni is tudtunk nem kellett bevállalnia vkinek ,h ő vezet és nem iszik stb. Ma pedig már ha ketten is vagyunk inkább bevállalja vki és megyünk autóval, mert olcsóbb.

Csak drágultak a jegyek, de nem fejlődött a színvonal. Hol van a kombinált busz-vonat távolsági bérlet, ami mindegyikre jó? Hol van a kombinált menetrend tervező, ami mindkét tömegközlekedési módot ismeri? Az egyszeri utasnak csak azt kéne beírnia mikor akar A-ból B-be menni és megkapná, h eddig vonat innen pedig busz. És ez a kettő csak a minimum lenne ha már ilyen pofátlanul drága.

Ákibard! 2009.07.16. 14:10:34

@Adani:

Az a 20 váltókezelő kicsikét sok, ha utánaszámolsz, még 4 túrra is csak 16 ember kell...

Hogy miért marad szolgálat?

Mert a központi irányítás sem csoda főleg nem az átadás utáni első héten.

Ha borul a ravatal, akkor át kell venniük a központ szerepét. Eddig 2x már beborult a ravatal pedig nem olyan régen helyezték üzembe.
Ha nem lenne ott senki, mi lenne addig, amíg újraélesztik a központi vezérlést?

Ákibard! 2009.07.16. 14:11:29

@Adani:
A lényeg, egy ember mindig marad, de nem lesz egyszerre egy fszt, 2 váltókezelő szolgálatban.

Newscat 2009.07.16. 15:11:00

"A busz kevésbé jó megoldás, de tuti,h 10percnél nem késik többet, és általában behozza a lemaradását mire felérünk vele"
Nem sokszor járok Pestre,ha igen,akkor is csak átutazóban. Változó,hogy busszal vagy vonattal, de egyre inkább a vonat felé húzok. Háromszor mentem busszal.Háromból háromszor 40 perces késéssel értünk fel.Szóval,inkább azt mondanám,hogy a busz tuti,hogy 10 percnél többet késik.

Ákibard! 2009.07.16. 15:13:58

@Newscat:
Én is egyszer mentem busszal Győrbe, 20 perc késés, plusz benyomorítva egy akkora ülésre amin egy 5 éves se férne el kényelmesen.
Én még mindig azt mondom hogy vonattal 40 perc késéssel de kényelmesen, mint busszal, de kényelmesnek mondott buszon kényelmetlenül...

Adani 2009.07.16. 16:04:09

A busz akkor tud kellemetlen lenni ha csomaggal mész pl. utazótáska. Az ülés alá bajosan fér be a felső csomagtartóra sehogy, ha tele a busz a melletted lévő ülésre sem teheted, akkor az öledben van, de viszont akkor mozdulni sem tudsz. Ráadásul buszon se kis se nagydolog se cigi. Ha bulizni megyünk akkor inkább vonat, mert ugye sokszor rákészülünk némi otthonról hozott alkoholos itallal és ugye ha sörről van szó akkor az szinte azonnal ki is akar jönni, buszon pedig kellemetlen. A vonaton csomaggal is jobban elférsz, nagyobb táska mehet a felső csomagtartóra.

Killyourself 2009.07.16. 17:24:42

@Ákibard!:
ok, igaz!
mindenesetre jelentosen csokkenteni kell a koltsegeket.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.16. 18:20:10

@rickyramirez: A repülés is rendkívül tőkeigényes, gondolj csak a repülőterekre, a légiirányításra, a repülőgép személyzetére (cabin crew-t is beleértve).

Mégsem hallom, hogy mondjuk a Wizzair minden évben sokmilliárdos állami támogatásért sírna. Vagy hisztizne az 1 forintos kedvezményes jegy miatt.

És baromira nem igaz az sem, hogy a 90%os kedvezmény baromi drága lenne, ugyanis aki ezt kap, az nem tudná megvenni a teljes árú jegyet. Ergo vagy 10%ot fizet, vagy semmit. A vonat mindkét helyzetben egyformán jár.

A vasúti személyszállítás mindenhol az emelt szolgáltatási szintű, nagyobb távolságú, nagyobb sebességű vonatokon megkeresett haszonból tartja el az elővárost, a személyvonatot, stb.

Nálunk erre TELJESEN és TÖKÉLETESEN alkalmatlan az IC szolgáltatás, elsősorban a MÁV saját döntései miatt.

humorpalanta 2009.07.16. 19:30:30

A MÁV nál szerintem nem a vontatás és a személyzet a legnagyobb probléma, hanem a pálya. Pl. Győr felé simán lehetne még egy sínpár, a Balaton Déli partjára is. Ezek csak kiragadott példák. De ha megépítik, fenn is kéne tartani.

Adani 2009.07.16. 20:26:20

@humorpalanta:

Néhány helyen valóban igény lenne akár 3 vagy 4 vágányra is ( pl. Szajol és Szolnok között is van szűk keresztmetszet), de ameddig sok helyen még a duplavágányú pálya sincsm eg pedig igény volna rá ( pl. 150-es, 140-es vonal esetleg a 120-as alsó része Lőkösháza felé) addig nem kéne harmadikat építeni, majd ha mindenhol lesz kettő ahová kéne akkor.

gcsabi 2009.07.16. 20:53:58

@TheElf:
A vasúti személyszállítás sehol sem tartja el önmagát, a nyereséges járatok legfeljebb csökkentik a ráfizetést. Állami költségáttvállalás nélkül nem lehet tömegközlekedést üzemeltetni.
Alapból a kedvezmények állami térítése hiányzik, attolé függetlenül, hogy szerintem túl sok a kedvezmény. A 90% és az ingyenes utazás nagyon durva.
Szerintem mindenkinek fizetni kéne a 10%-nál kicsit többet, akkoris utazna, ha kell, ha nem akkor ne utazzon 0FT-ért!
Inkább az utolsó nagy jegyár emelés volt nagyon elhibázott mert versenyképtelenné tette a vasutat az autóval szemben.
Ergo nem a 10%-os utassal kellene megtölteni a vonatokat, hanem elfogathatóbb alapárral jegyet váltó utassal, mert tényleg ugyanannyiért "megy" a vonat 5 és 150 utassal is.

33 2009.07.16. 20:58:53

Régebben nem értettem,hogy miért van az,hogy Vácról hamarabb felér a vonat Istvántelekig,mint onnan be a Nyugatiba. Azóta volt szerencsém betekinteni egy másik fővárosi pályaudvar "irányítótornyába". Most már értem....
Amikor megláttam a kapcsolótáblát,azt hittem Üzbegisztánban vagyok,50 évvel ezelőtt!!! Nem tudtam,hogy sírjak,vagy nevessek a berendezés láttán.A modellvasutakat is jobb cuccal irányítják.Nem irígylem az irányítókat....(sem). Bezzeg A6-ra,meg végkielégítésekre van pénz...

33 2009.07.16. 21:08:12

Ja,és ki a f.sznak van kedve 35-fokban,Tapolcáról Sz.fehérvárig Bz-vel utazni 3 órát,60-nal. Még lehúzható ablaka sincs.A sok tapló fejest utaztatnám ezzel. Ez az országimázs(meg a Várban közlekedő Ik-405-ös busz),nem a Tony Curtis.......

rickyramirez 2009.07.16. 21:27:03

@TheElf:
A repülés nem alternatívája a vasúti közlekedésnek (legfeljebb igen-igen korlátozott módon), így azt a közforgalmú autóbusz-közlekedéssel kell és lehet összehasonlítani. Ebben az esetben pedig jogosnak tűnik a "sokmilliárdos állami támogatás" iránti igény, hiszen a vasútnak kell a pályát építenie, fenntartania, a biztosító- és irányítóberendezéseket üzemeltetnie, az esetleges akadályokat elhárítania, stb..., míg ezek az autóbusz- közlekedés esetében nincsenek meg.
Az emelt szintű szolgáltatásokkal sehol nem lehet egy teljes vonalhálózatot eltartani, főleg nem egy alapterületére nézve olyan kiterjedt hálózattal rendelkezőt, mint a magyarországi. Még akkor sem, ha az IC-k valóban IC-k lennének.
A jegyárakról meg csak annyit: nem igaz, hogy aki most pl. 90%-os kedvezménnyel utazik, az - amennyiben teljesárú vagy legalább 50%-os mérséklésű jegy váltására kényszerülne - nem utazna ez esetben. Lehet, hogy lenne egy-két ilyen eset, de összességében nem ez számít. Ezek többségében évtizedes szociális alapú kedvezmények, amelyekhez eleddig még nem mertek hozzányúlni. Nehogy az legyen már igazságos, hogy a minimálbért kereső melóssal kifizettetik a teljesárú jegyet, aki meg mondjuk rendelkezik egy Magyar Igazolvánnyal és többször akkora jövedelemmel, az pedig ennek a tizedét fizeti csak (ez nem évtizedes dolog, csak azért említettem, mert bántja a csőrömet). Szóval nem akarok ilyen vitába belemenni, de a jegyárak egységesítése felé kellene elmozdulni, az állam pedig a szociális ellátórendszer egyéb csatornáin keresztül támogathatná az általa arra érdemesnek tartott személyeket.

Ákibard! 2009.07.17. 08:10:03

@33:
Elmondom, hogy az a "Üzbegisztánban vagyok,50 évvel ezelőtt!!! " kinézetű "kapcsolótábla" még mindig üzembiztosabban működik, mint a számítógéppel támogatott Alcatel rendszerek.
GYőrben amióta Alcatel van (Nincs kapcsolótábla, csak 3 TFT monitor, meg egér) azóta rendszeres a biztberdöglés, nomeg állandó helyeken állandó a vészfékezés, mert ott elveszíti a jelfeladást a gép...

Tehát nem mindig a legkorszerűbb a legjobb.

Komáromban pár hete órákig állt a forgalom, mert nem akart észheztérni a biztber szoftvere. És nem gagyi magyar, hanem Siemens-Alcatel koopráció...