Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Leállt az S-Bahn Berlinben

 2009.07.20. 15:00

Hetekre leáll a német fővárosban a kulcsfontosságú városi gyorsvasút, az S-Bahn. A közlekedési hatóság határozata szerint a kocsik kétharmadának ki kell cserélni a kerekét, mert már nem biztonságosak.

A rendkívüli káosz - amelyhez hasonlóra még nem volt példa a városi vasút történetében - súlyos műszaki hiba miatt alakult ki. Az illetékes hatóságok május elején az egyik szerelvény kerekén törést észleltek, és ezt követően elrendelték az összes vonat valamennyi kerekének ellenőrzését. A vizsgálat során bebizonyosodott, hogy 4000 S-Bahn kereket biztonsági okokból sürgősen ki kell cserélni.

A hatóságok ezt követően döntöttek úgy, hogy a szerelvényeket fokozatosan kivonják a forgalomból, és külső vállalatok bevonásával megkezdődik a javítás. Hétfőtől a korábbi szerelvények egyharmada közlekedik csak, egyes pályaudvarok teljesen kiestek a forgalomból, és egyes csomópontok - például az Ostbahnhof vagy épp a schönefeldi nemzetközi repülőtér - városi vasúttal megközelíthetetlenné váltak. A többi járat is rövidített útvonalon és kevesebb kocsival közlekedik. Mindez a berliniek számára rendkívüli nehézségeket okoz, ugyanis naponta több mint egymillióan S-Bahnnal közlekednek a munkahelyükre.

Az elkövetkező hetekben megnövelik a földalatti - az U-Bahn - és a regionális vasutak, az autóbuszok és a villamosok számát. A lakosságot felszólították, hogy mindenki korábban induljon el a munkahelyére, és minél többen üljenek kerékpárra. Az autósokat pedig arra hívták fel, hogy egyes S-Bahn állomásoknál ajánljanak segítséget a "megszokott" vasútra hiába várakozóknak.

Közben folyik a felelősök keresése, illetve az illetékes hatóságok egymásra mutogatása. Az anyavállalat Deutsche Bahn (német vasút) igyekezett minden felelősséget elhárítani, az S-Bahn korábbi vezetőit azonban leváltatta. Szakértők szerint a kerekek konstrukciós hibáit már jóval korábban észlelték, az illetékesek azonban a májusban történt feltárásig semmit sem tettek.

Sokan a Deutsche Bahn vezetőségét vádolják, utalva arra is: a vasút tőzsdére vitelének korábbi - elsietett - terve miatt teljes mértékben "megfeledkeztek" a szükséges javításokról, illetve karbantartásról. Mások pedig az elmúlt időszak takarékossági intézkedéseivel magyarázzák a szükséges karbantartói kapacitások hiányát.

A kialakult közlekedési káosz méreteire utal: az S-Bahnt a korábbi "békeidőkben" hétköznapokon mintegy 1,3 millióan használták. 2008-ban az utasok száma 388 millió volt. A járműpark 632 szerelvényből áll, amelyek 15 vonalon, összesen 332 kilométeres útvonalon kötnek össze 166 pályaudvart Berlinben és közvetlen környékén.

A hírek szerint a rendkívüli időszak legkevesebb három hétig tart, de a normális közlekedés helyreállítását csupán "karácsonyi ajándékként" ígérik. Az S-Bahn elődjét 1924-ben hozták létre, a berlini városi vasút mai nevén 1930 óta, jelenlegi vállalati formájában pedig 1995 óta "fut".

(Index, MTI)

Címkék: közlekedés berlin külföld vonat vasút pályaudvar


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr441256710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2009.07.20. 16:07:11

hülyeség az index cikke. hogy miért? ezért:

www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1518,637089,00.html

a várt közlekedési káosz a megfelelő forgalomszervezés, a tájékoztatás és az egész németországból összevont pótszerelvények miatt javarészt elmaradt.

Marr 2009.07.20. 16:53:34

Tavaly DB sztrájk (= S-Bahn egyáltalán nem járt) alatt is kiválóan megközelíthető volt Schönefeld. Úgy is elég regonális vonat és busz áll meg ott, hát még ha sűrítik is a járatokat...! A jegy/bérlet meg ugyanaz.

Mindjárt olvasom a Spiegelt is...

Marr 2009.07.20. 16:59:53

@Káposztakukac: Jó, azért az üzletember a harmadik világ-utalással ott van. :DDD Az én BKV-hoz szokott lelkemnek (és a berliniek többségének is) épp elég volt, hogy a kezembe nyomták a megváltozott menetrendet és megmutatták az ideiglenes megállót. :P

Metál -e a bimetál? 2009.07.20. 20:03:24

ennek is a bkv az oka!!!

mi a véleményetek?

bumbi09 2009.07.20. 23:58:01

Szerintem a BKV-nál is lesz még ilyen -sőt sokkal nagyobb- káosz egyszer...

Laci939 2009.07.21. 07:14:24

Az járművek állapota Budapesten se jobb, de itt nem is tesznek ellene semmit.

Káposztakukac 2009.07.21. 12:42:19

@Laci939: szerintem te még nem jártál berlinben... legalábbis az s-bahnon nem. most leztt lecsrélve szinte az egész járműpark. a kerekek meg gyártási hibásak.

Alkotás mánia 2009.07.21. 19:53:18

Pár éve nálunk is eljátszották ezt a Bz motorvonatokkal.Most pedig a talenteket állították le fékhiba miatt.Számunkra nem ismeretlen az ilyen probléma.Jó lenne ha a vezetőség figyelemmel kísérné a német vasút probléma megoldását mert lenne mit tanulniuk tőlük.

Marr 2009.07.21. 22:46:48

Szerintem is példásan oldották meg a problémát, nem értem, milyen káoszról beszél bumbi09. Jelezném, ||kirúgták|| a vezetőket egy ilyenért. Még szebb lenne, ha felmondtak volna.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2009.07.21. 23:20:29

eroteljes OFF, de valaki tudna segíteni, hogy hol lehet kalauznak jelentkezni, illetve mik a feltételei? Köszi elore is!

Alkotás mánia 2009.07.22. 13:35:50

@vwpolo:Nem tudom te hol laksz de ha megkérded a kalauzokat szerintem szívesen megmondják hol találod meg a nagyfőnöküket.Kérsz tőle időpontot és előadod neki mit szeretnél.Ő majd megmondja van-e felvétel illetve,hogy milyen feltételekkel.Igazából elég hozzá az érettségi.A többit a vasút intézi.Nem rég a munkanélküli is indított ilyen tanfolyamot.Inkább azt javasolnám,hogy a nagyobb állomásokon próbálkozz mert a kicsiken ritkán van ember hiány.Azért még gondold át néhányszor és tájékozódj mert több az árnyoldala mint a szép része.Arról nem is beszélve,hogy anyukád rászokik a csuklásra mert nagy divat lett mindenért a vasutast hibáztatni.