Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Körülbelül 1 hónapja írtam a MÁV-Startnak és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumnak egy levelet a 30a vasútvonalról, a rendszeres késésekről. Megérkezett a MÁV válasza, ami rendkívül összeszedett és részletes, ezért is tartom közlésre fontosnak. A levél végére ezúton reagálok is: a társaság továbbra is számíthat az észrevételeimre, melyeket itt a blogon is publikálok majd, és levélben is elküldöm.

Tisztelt Utasunk!
 
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumnak és Társaságunk részére 2009. június 25-én elektronikus úton megküldött észrevételét köszönettel megkaptuk. Megkeresésével kapcsolatban – a minisztérium megbízásából is – az alábbiakról tájékoztatjuk:
 
A megkeresésben említett 30a számú vasútvonal közlekedését 2009. június 20-a és 2009. június 28-a közötti időszakban részletesen vizsgáltuk. A személyszállító vonataink menetrendszerűségét rögzítő rendszerünk adatai szerint a vizsgált időszakban a Budapest – Székesfehérvár vasútvonalon a járataink megközelítőleg 87 %-a menetrendi eltérés nélkül közlekedett.
 
Az ezen kívüli vonatközlekedés során előforduló késések igen szerteágazó okok folytán fordultak elő, főleg a csúcsidőszakban.
 
Az egyik fő ok a távolsági vonatok késése volt. Ezek a nagytávolságú közlekedtetés és az alacsony számú megállási helyeik miatt a személyvonatokkal szemben előnyt élveznek a forgalomirányításban. Amennyiben egy megkésett távolsági/nemzetközi vonat érkezik, a személyvonatot félreállítják a legközelebbi állomáson és a gyorsvonatott előreengedik. Ez az ütemes menetrend biztosította rövid fordulóidők következtében az ellentétes irányban közlekedő személyvonat esetén is késést okozhat.
 
Nagyon fontos kockázati tényezőt jelent még a csatlakozások biztosítása, mely esetén a csatlakozó járat késése továbbadódik arra a vonatra is, melyhez csatlakozik.
 
A késések másik oka, hogy a csúcsidőszakokban a nagytömegű utasszám miatt megnövekszik az utascsere – a fel és leszállásra fordított idő - ideje. Ebben az esetben a vonat a tervezettnél hosszabb ideig tartózkodik az állomáson/megállóhelyen, és ennek következtében szenved késést.
 
További okként jelentkeznek a különböző forgalmi zavarok, melyekkel sajnos nem lehet előre tervezni. Jellemzően ilyen a biztosítóberendezési zavar, a felsővezetékszakadás, a baleset, vontatójármű-meghibásodás stb.
 
Ezeken felül a vasúti pálya leromlott állapota miatt kényszerűségből kitűzött lassújelek is jelentős késéseket okoztak.
 
Itt szeretnénk megjegyezni, hogy megkezdtük a Budapest – Székesfehérvár vasútvonal rekonstrukcióját, - jelenleg Martonvásár és Gárdony állomások átépítése zajlik - melynek befejezése várhatóan 2013-ban történik meg.
 
A projekt célja a Budapest Kelenföld – Székesfehérvár vasútvonal komplex átépítése, összesen 63 km hosszúságban. Tárnok állomástól kezdődően a rekonstrukció végeztével 160 km/óra sebességgel lesz bejárható a vasúti pálya, kivéve – környezetvédelmi okból – a velencei tavi szakaszt. A rekonstrukció során Budapest-Kelenföld – Tárnok állomások között második vágány is kiépítésre kerül 19 km hosszban, mely kapacitásbővítés az elővárosi járatsűrítést szolgálja majd.
 
Sajnálatosan az ezzel járó vágánylezárások, illetve több előre nem látható a munkálatokkal összefüggő esemény (pl. kábelelvágások és egyéb biztosító berendezési meghibásodások) is közrejátszanak a jelentkező késésekben.
 
A levelében említett ingavonatok közlekedtetéséből adódó késések mennyisége a mérések alapján nem volt jelentős, az ezekhez szükséges vezérlő kocsik üzemképessége biztosított. Mindazonáltal a késések okozta kellemetlenségek miatt szíves elnézését és egyben megértését is kérjük.
 
Megkeresését köszönjük. Kérjük, hogy a jövőben is tiszteljen meg bennünket szolgáltatásainkkal kapcsolatos észrevételével.
 
Üdvözlettel: X Y

ügyfélszolgálati szakértő

Címkék: közlekedés máv ügyfélszolgálat vonat késés vasút válasz minisztérium máv start flirt bhv


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr751277487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.07.30. 13:10:15

Hm, szerintem korrekt, kielégítő válasz.

Egyvalamivel kiegészíteném még:

"kivéve – környezetvédelmi okból – a velencei tavi szakaszt. "

Nem környezevédelmi okokból, hanem azért mert a polgármester nem engedett zajvédőfalat felhúzni, anélkül pedig az EU nem enged 160-at...

Magyarország én így szeretlek, ugyebár...

Rabbeleben 2009.07.30. 13:46:04

"az ezekhez szükséges vezérlő kocsik üzemképessége biztosított."

Visítva-fetrengve röhögő szmájli.

CuckOO 2009.07.30. 15:11:19

Tájékoztatjuk a tisztelt utazóközönséget, hogy a menetrend szerint Székesfehérvárról induló és Budapest Déli Pályaudvarig közlekedő személyvonat előreláthatólag 60 percet késik.


Pár hete ez fogad, amikor kisétálok az állomásra.... De néha csak 40 perc :-)

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.07.30. 17:15:13

@Ákibard!: mégpedig ezért nem, met akkor a vasút bal oldalán (tóval átellenes oldalán) levő házakból zavarná a kilátást a tóra... egyértelmű bullshit azokból a házakból amúgy sem látni a tavat. Ez a zajvédő fal amúgy szerintem tök jól határolná az üzemi területet. Aki azon belül van, és nem vonaton, vagy nem engedéllyel, azt szépen fogdára, vagy pézbüntetés, vagy ilyesmi. Ja, és megszüntetné az állandó pályán való átjárást... A polgármestert pofáncsapni, a megélhetési bodzaszedők által okozott kárt megtéríttetni vele.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.07.30. 21:03:40

Ma is késve jött a 17.38-as Kelenföldre. Tegnap is kimaradt a 17.38-as martonvásári vonat. Az előtte lévő pedig Albertfalván állt 15 percet...
Arról nem is beszélve, hogy délután összevontak több martonvásári és székesfehérvári járatot is. Budatétény felől pedig javasolják, hogy Érd felsőről gyalogoljon át a t. utas Érd alsóra.

Sajtika 2009.07.30. 21:42:08

pl a szombathelyi vonat, miota minden kerek orasi indulast at tettek ora:03 as indulasra, azota rendszeresen negyed orat kesik vagy 20 percet..
arrol nem beszelek, hogy a mav meg egy luzer, hogy buszkelkedik a 160as sebesseggel.. amikor apameknak visszakellet venni a betonalj minosegbol, mert nem voltak hajlandoak megvenni mavek a 240et birot.. ezmi? EU, MO csak igy tovabb.. de azert a segelyt fizetem a ciganyoknak :>

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.30. 21:55:50

@Fricy:

Ez volt este is. 30 percet késett a martonvásári, 25-öt a fehérvári. Dunaújvárosi indult csak időben.

petya.bacsi 2009.07.31. 06:36:46

Szokásos kamurizsa.

És persze a szokásos Ctrl+C, Ctrl+V.

GeorgeJr blogjában is volt már ilyen válasz, hogy "nagytömegű utasszám miatt megnövekszik az utascsere – a fel és leszállásra fordított idő - ideje".

Már megint a fizető utasok. Nem elég, hogy morognak, még fel is tartják, akadályozzák a közlekedést. Fúj!

De jó, hogy 2145-re majd minden szép és jó lesz. Persze.

siófoki35 2009.07.31. 10:43:31

"nagytömegű utasszám miatt megnövekszik az utascsere – a fel és leszállásra fordított idő - ideje".

Akkor tervezzenek ezzel az utasszámmal. Ennyi.

racionálisan radikális 2009.07.31. 17:03:44

@chipetke: Azt nem tudod, hogy a polgármester melyik pártból van? A sokévi átlag alapján legnagyobb esély az MSZP-é, de az SZDSZ sem lehetetlen(bár vidék) De lehet h tévedek....

Ákibard! 2009.07.31. 18:33:00

@siófoki35:
Bölcsész leszel látom...

gcsabi 2009.07.31. 20:32:31

@Sajtika:
Csak én nem értem, hogy miért is kellene egy 160-as vonalhoz a drágább 240-es betonaljakat megvenni?

Tomi324 2009.08.02. 13:21:16

Én a zajvédő falra felfuttatnék mondjuk borostyánt, egyből nem lenne olyan ronda :) De mielőtt lehurrogtok, tudom, hogy meg lehetne valósítani, csak nem akarják.....és ha ki is viteleznék, akkor is borostyán helyett mondjuk parlagfüvet futtatnának fel....egyre megy... :))))

Jegkoko 2009.08.03. 08:53:21

Elég nevetsgéges néha, hogy félreállítják a személyt egy egy gyorsvonat miatt, ráadásúl ugy, hogy bőven el tudna érni a következő állomásig és ott kéne várnia 1-2 percet, de nem inkább megáll a semmi közepén.Egyébbként hiányzik érd alsón és felsőn is a 2 vágány, bár felsőn meg van csinálva, de tárnokig már megint csak egy vágány megy, ami megintcsak lassítja a közlekedést.

gcsabi 2009.08.03. 09:38:54

@Jegkoko:
Nem szoktak ok nélkül félreállítani vonatokat, mert a szolgálattevőt ezért meg szokták büntetni. Valószínübb, hogy a következő allomásra-esetleg egy szemből odaérkező vonat miatt- nem tudnák bejáratni és a következő vonat is megállna. A másik ok a gyalázatos állapotú pályákon összeszedett késések -vagy az eleve sz....rul elkészített menetrend-miatt. /mielőtt lehülyéznétek a MÁV-ot, a menetrendet nem a START nem is a MÁV készíti el.Egy "hozzáértő szakemberekből" álló külső céggel a minisztérium készítteti és nagyjából a START és a MÁV javaslatai gondos figyelmenkívül hagyásával.

Jegkoko 2009.08.03. 12:39:16

@gcsabi: Aha tehát akkor az ugy jó, hogy a marton felől jövő flirtet félreállítják és elengedik a gyorsvonatot.Holott beállhatna a flirt az első vágányra és fel lehetne szálni és addigra a gyorsvonat is elemmenne a második vágányon.De ez oda vissza igaz.

gcsabi 2009.08.03. 13:26:55

@Jegkoko:
Bocs én általánosságban írtam. Azt nem értem, hova állítják itt félre az első vágány helyett? Nem jártam még ott. De az előbb a következő állomásról volt szó...

CuckOO 2009.08.04. 12:06:38

Másik sztori, szombaton mentem délibe, 13:49-essel akartam menni Érdről. Sikerült elérnem a 13:34-es Pusztaszabolcsit ami késett egy gyors vonat miatt. És innentől megindult a lavina. Kelenföld előtt megálltunk és 20 percig néztem, ahogy 5-6 vonat elmegy mellettünk, közöttük az ugyanolyan ''rangú'' személyvonatok is mint a Pusztaszabolcsi. Mivel Flirt volt, ezért azt a pár perc késést amit Érdig összeszedett simán letudta faragni útközben, de gondoskodtak róla, hogy nekünk kelljen bevárni az összes vonatot, mert azok nem tudnak várni 2 percet.... Legyen egy vonatnak 20 perc késése....

Fly_G_Fly 2009.08.05. 13:17:59

@racionálisan radikális:
Bizony nagyon nagyot tévedsz!
Ugyanis Gárdony városnak FIDESZ-es polgármestere van!!!!!!!!!!!!!

combo 2009.08.05. 16:48:27

Azt nem értem, hogy ha tényleg a helyi település nem engedte felhúzni a zajvédő falat, akkor ez miért nincs világgá kiabálva? Miért nem csinál a MÁV (vagy akárki) ebből a közösségellenes viselkedésből "ország szégyenét"? Nem értem, mit kell itt finomkodni, mint anno Kőrösheggyel (akinek - plusz a szomszéd falunak - a viaduktot köszönhetjük).

rszvsz 2009.08.06. 09:35:19

Nem értem mit marháskodtok a zajvédő falon?
160km/h. Azon van a vicc hangsúlya!
Mi fog annyival menni?
Flirt?
V43-as vontatta százéves kocsik?
V63-assal rántott tehervagonok/kamionok?

Mert az kevéssé hiszem, hogy RailJet vagy ICE szerelvények fognak ott vágtatni, amikor a klozetek kipucolása/ üzemeltetése meghaladja a máv képességeit...

A késés témához:
pozitívum: hétfőn a hajnali fél5ös Tapolca-Bp csoda személyvonat 0p késéssel ért be! Világszenzáció!
negatívum: 3 hete szombat reggel a 7.18-as mozdonya lerobbant Kelenföldön. Több, mint 1 óra volt mozdonyt szerezni... Ezeknek aztán tényleg kell a 160-as pálya. 50km-t 1 óra alatt nyomott le a mozdony. Mert a Déliben parkoló 5+ mozdonyból egyet se sikerült életre hívni.

Ákibard! 2009.08.06. 15:16:46

@rszvsz:
Nem mi marháskodunk hanem az EU. 160-at nem enged zajvédő nélkül, ez van. A pályát meg nem 1-2-10 évre építik azaz hogy most mi jár arra nem azt jelenti hogy majd mi jár arra...

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.14. 16:04:55

Kiváló ez az oltós levél a MÁV-tól! Arra azonban kíváncsi volnék, hogy pl. a tegnapi napon miféle csoda folytán jöttek össze 40-70 perc késések a Bp Déli Pu - Martonvásár (menetidő a menetrend szerint 37-41 perc járattól függően) vonalon du. főműsoridőben. Mindezt úgy, hogy amikor végülis már a Déliből ezzel a késedelemmel elindult a vonat, akkor a menetidő szinte menetrendszerű volt. Tehát - feltételezésem szerint - a nem azonnal visszafordított ingajárat nem azért késett már indulása pillanatában 45 percet, mert az utasok le- felszállásukkal azt gátolták, vagy mert Tánok-Szfvár szakaszon meló van... Mert az a szerelvény, ami tegnap 17:38 helyett 18:20-kor indult, az kb. 16:00 óta állt a 10-ik vágányon a startra várva... Ezért ha vki tegnap azt kérdi tőlem, hogy "itt van egy korsó frissen csapolt vasutasvér, kéred?" Akkor azt gondolkodás nélkül felhajtottam volna. Még akkor is, ha 161 év óta ez a legmelegebb nyár, meg ez a legnagyobb arányú vasútfejlesztés a Bp-Vác vonal óta...