Normális országokban kárpótolják az utasokat a vonatkésés miatt, nálunk lehúznak róluk még egy bőrt, innen látszik, hogy mi egy beteg országban élünk. Olvasónk a vonat késése miatt lemondott az utazásról, inkább autóval ment. Később szerette volna visszaváltani a jegyet, de azt a MÁV csak úgy vette vissza, hogy 1000 forinttal kevesebbet adtak vissza, mint amennyibe a jegy került. Ez volt a kezelési költség.
Üdv MÁV-figyelő!
Valaki el tudná nekem magyarázni az alábbi esetet?
Vettem elővételben 2 db jegyet 160 km-re, én elborult azt hittem (no meg kissé a környezetvédelemre is figyelek...), hogy egy konferenciára vonattal is el lehet jutni. Nos, a vonat Nyíregyről ment Keszthelyre, én mikor félúton Pesten felszálltam volna, már majdnem másfél óra késésben volt, sőt, a kedves jegypénztáros megjegyezte, hogy lehet, ez megduplázódik. Ha nyaralni mentem volna, nem érdekel, de itt előadást kellett tartanom, így autó, benzin, M7-es matrica stb.
Előfordul.
Hazajöttem, a jegyet elvittem a MÁV-nak, hogy kérem vissza a pénzem, majd vissza is adták - enyhe hiánnyal... 1000 Ft a kezelési költség azért, mert miattuk nem értem volna oda a célomhoz, sőt, fizetnem kellett a benzinem, autópályamatricám. Persze most mindenki mondhatja, hogy ez a kezelési költség, de nem, ez nem az. Ez lopás. Olyanért fizetni, amit nem vettem igénybe, az nem egy elfogadható - szerintem. Ha tudja bizonyítani, hogy a vonaton ültem, de a kaller lusta volt odajönni, na akkor ok, rendben, vonja le az ezrest. De így, hogy kellemetlenséget és anyagi kárt okoztak nekem, hát... tisztességes helyen még kárpótolnának is, vagy szimplán csak annyit mondanának: bocsánat. De ez Magyarország. Én így nem szeretlek...
István
U.I.: senki ne mondja, hogy örüljek, hogy legalább ennyit visszaadtak. Ez nem így működik, amit nem használok, azért nem fizetek. Vagy ha veszek egy kiló kenyeret, azonnal hozzászámlázzák a vajkrémet is, ha nem is vettem?