Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Mindig szidjuk az IC-t, mert lassan olyan már, mint egy sima gyorsvonat. Mindenhol megáll, ahol a polgármester ezt kibulizta magának, rendszeresen késik, mint a gyorsvonat és sokszor már azt a plusz szolgáltatást sem kapjuk meg, amiért fizetünk. De azért valami pluszt mégis csak kapunk: legalább hely van, és le lehet ülni. Olvasónk sem érti, hogy az emberek miért nyomorognak a vonatokon, miért sajnálják a 400 forintot?

Helló MÁV-figyelő!
 
Nem igazán értem, vajon miért sajnálják az emberek a 400 FT-os IC pótjegyet megfizetni a kényelmesebb, gyorsabb utazásért? Néhány hete utaztam Keszthelyre a Kvarner IC-vel, Balatonszentgyörgyön szálltam át a Déliből jövő gyorsra.

Az IC-n nagyon kevesen voltak, kellemes volt a klíma, percre pontosan érkeztünk B.szentgyörgyre. Megvártam a gyorsvonatot, és, valami elképesztő látvány. Szinte "dagadt az oldala" az emberektől, mikor felszálltam megcsapott az állotlevegő szaga, elképesztő. Én csak 10 percet utaztam rajta Keszthelyig, de nagyon sokan 4 órát ültek rajta Budapesttől.

Kérdem én: 400 Ft ennyire sok? Mikor annyi mindenre kiadjuk életünk során, pl. aki dohányzik, stb.

Én szinte mindig IC-vel utazom, eszembe sem jutott, hogy sajnálni, főleg sokallani kéne a 400 Ft-ot... De ezek szerint nagyon sokan nem így vannak ezzel. Ide tartozik még: én személy szerint még mindig inkább együtt utazom néhány külföldivel egy nemzetközi IC-n, mint ennyi sok "idétlen" emberrel a gyorsvonaton.Gondoljunk bele: ezek az emberek kifizették a szállást, az ételt-italt, a strandbelépőt stb, de 400 Ft-os IC pótjegyet már nem képesek venni. Így nem lehet utazni -főként a Balatonra-, és mégis...
 
Köszönöm, hogy elolvastátok, remélem kiteszitek a honlapra is :)

Címkék: közlekedés máv vonat ic vasút utas jegy észrevétel pótjegy gyorsvonat


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr791292329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bobbob 2009.08.06. 13:44:30

Munkába való utazás esetén is így gondolja a postoló? Napi 2*400, azaz kb. 18-20e/hó, mindez a jegy/bérlet árán felül esetleg még helyjegy is.
Balcsira leugrani az más, az egyszeri alkalom.

vidi-master 2009.08.06. 14:17:01

Keddi (augusztus 4.) élményeim:

1)
Venezia EN Kelenföld 16:50 helyett 16:54-kor indult (4 perces késés) és a "rendes" 17.47-es fehérvári érkezés helyett 17.57-re értünk oda (10 perc késés)

2)
Székesfehérvár-Balatonfüred személy
18:00 helyett 18:05-kor indult (5 perces késés - itt lehet arra fogni, hogy a csatlakozást megvárja, megjegyzem a hangosbemondón a türelemre nem hívták fel a figyelmet, rohanni kellett) és 18.47 helyett 19:02-re ért Balatonkenesére (itt persze lehet arra fogni, hogy Csajágon kereszteztünk a szembevonattal, és nem Balatonkenesén ahol papíron kellene).

írom ezt úgy, hogy vonatpárti vagyok és ismerem a vasút gondjait.

Csigorin 2009.08.06. 15:27:46

Talán mert megvonták a 67%os diákkedvezményt, néhány éve feleennyibe (se) került a jegyem Pestre és igen, jelen magyarországi viszonyok mellett 400 forint sok embernek sok. Akiknek semmit se jelent, azoknak legtöbbször úgyis van autója... Hétvégenként hazamenni 800 ft, egy hónapbanm már 3200, abból egy heti kaját meg lehet venni.

Ákibard! 2009.08.06. 16:17:47

@Csigorin:
Hát azért én is minden héten hazajártam győrből ugye ez havi 8 utazás, de nem sajnáltam azt a 400 ft-ot pótjegyre. Mindezt azért hogy ne kelljen nyomorogni a péntekre és vasárnapra 4 kocsissá zsugorodó ám 5x-ösen kihazsnáélt gyorsvonaton.
Nem mondom, hogy másra nem költeném szívesebben a pénzt, mert nem vagyok tehetős, meg diákmelóból van pénz, de nem sajnáltam magamtól.
És autóm sincs, meg jogsim sem, nem is kell....

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.08.06. 16:21:24

a kedves posztoló akkor miért utazott ezen az "elképesztő" vonaton?

Felipe001 2009.08.06. 16:38:35

Azért, mert B.szentgyörgyön át kellett szállnom, gogy eljuthassak Keszthelyig.
De nekem az a 10 perc is elég volt...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.08.06. 16:43:46

@Felipe001: hívsz egy taxit. Nem sokkal drágább, pláne ha többen vagytok, és oda visz ahova akarod, nem az állomásra.
Jóesetben nem csap meg az "állotlevegő szaga" sem.

Felipe001 2009.08.06. 17:34:29

Na akkor most ennyi.
Nem vitázom senkivel, nekem ez a véleményem, tapasztalatom, ha nem tetszik, oké, írd meg.
De legyen ennyi elég, ez a második hozzámszólásod már kissé kötekedősre sikerült.
Nem azért írtam le a történetem, hogy utána itt veszekedjek.
De gondold végig egy kicsit: eddigi életed során hány és hány dologra adtál ki 400 Ft-ot?
És sok ember rajtad kívül is...
Remélhetőleg nem kapok ismét valami kötekedős választ...

HideousGenius (törölt) 2009.08.06. 17:57:50

@Johann Gambolputty de von Ausfern schplenden:

Ja, és még a pórnéppel sem kell vegyülni. :D

A postírónak:

Tudod, az a sok "idétlen", ahogy voltál szíves fogalmazni, ember lehet, hogy rendszeresen utazik, akkor meg nagyon sokba jön ki az a 400 Forint (ne 400- al számolj amúgy se, nekem pl. rögtön egy hónap alatt heti kétszeres IC pótjeggyel számolva szintén 3200 Ft- ba jönne ki az IC pótjegy, úgy, hogy mellette még fizessek albérletet is, vegyem meg az ottanra szükséges kajámat, meg még anyámtyúkja.)

Szeretném én, barátom, ha nem kellene nyomorogni a vonaton, de kissé drága mulatság lenne havonta. Ha évre lebontod: 9 hónap a suli- 9x3200=28800. Ennyit nem fogok kiadni pusztán IC pótjegyre, ez egyhavi albérletem nagyjából.

Őszinte tisztelettel:

Egy idétlen ember

Felipe001 2009.08.06. 18:41:56

Szerintem vagy nem olvastátok el figyelmesen amit írtam, vagy em tudom hol a hiba...
Évente egyszer-kétszer utazom a Balatonra, akkor viszont megadom a módját.
Gondolom az a sok ember a gyorsvonaton se kéthetente megy üdülni Keszthelyre.
Szóval: nem rólatok van itt szó, meg azokról akik ingáznak munka vagy bármi végett.
Ha így értelmezitek, akkor sajnálni tudom.
Nyilván senki nem fog IC-vel ingázni, ilyenről még nem nagyon hallottam...
Ja, és tudod hogy van a mondás: "akinek nem inge, ne vegye magára"
Alapvetően az IC-k nem ingázásra vannak kitalálva, ezek ha úgy tetszik "távolsági" vonatok, nem úgymond "zónázó" járatok.
Mert ahogy itt olvasom a kommenteket, itt mindenki rendszeresen, sűrűn vonatozik...
Mégegyszer hangsúlyoznám: itt egy balatoni útról van szó, és nem vonatos ingázásról iskola, vagy munka miatt.

HideousGenius (törölt) 2009.08.06. 18:47:34

@Felipe001:

Balatonra természetesen én sem gyorsvonattal megyek, mert egyrészt kinőne a szakállam (lány vagyok),míg végre odaérünk, másrészt azokon tényleg iszonyat tömeg tud lenni ilyenkor, én már meg se próbálom. Mea culpa, ezek szerint félreértettem a postodat, azt hittem, általánosságban beszélsz, mivel azt elolvastam, hogy te most egy balatoni útról írtál, de olyan "általános tapasztalatnak" tűnt. :D Bocsi.

Felipe001 2009.08.06. 19:07:06

@HideousGenius:
Lehet én sem fogamaztam a legegyértelműbben... én kérek elnézést mindenkitől.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.08.06. 19:09:23

@Felipe001: "akkor viszont megadom a módját"

add meg rendesen, hívj egy taxit, 2 rugóér elvisz BSZGY-ről Keszthelyre, nem fog az földhöz vágni évente 2x remélhetőleg...

Vagy ha annyit nem ér meg, akkor mégse lehetett olyan szörnyű az a 10 perc.

Adani 2009.08.06. 20:09:22

Azért nem mindenhol van ez így. A 120-as vonalon pl. az órás ütemben minden 2. vonat IC ha akarod ha nem kifizeted az IC jegyet ha akkor kell menned. Nincs választási lehetőség. A gyorsvonat sincs tele, ülőhelyed van az ablak is lehúzható, és ugyanott áll meg ahol az IC is. Az IC-n meg ha a klíma rossz akkor még az ablakot sem tudod lehúzni ,h legalább legyen légmozgás.

Felipe001 2009.08.06. 20:13:08

@Johann Gambolputty de von Ausfern schplenden:
Nem fogok itt veled "betűháborút" vívni,bármennyire is szeretnéd...
Tudnék én neked egy jó helyet ahova taxival vagy anélkül is elmehetnél...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.08.06. 20:48:27

@Felipe001: mi a problémád drága felebarátom?

Tanácsot adtam hogy hogyan kerüljed el azt a neked annyira megrázó 10 perces rémutazást, nem is annyira nagy befektetéssel...

Sajnálom hogy ezzel megzavartalak...

Felipe001 2009.08.06. 21:02:40

@Johann Gambolputty de von Ausfern schplenden:
Mondtam, lenne néhány tippem nekem is, hova utazz el...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.08.06. 21:12:25

@Johann Gambolputty de von Ausfern schplenden: Bizonyára kedves rutinos kötözködő létedre tisztában vagy azzal a ténnyel, hogy nyáron, a balatonra tartó forgalom jelentős részét nem a munkába utazók adják. Azok többsége ugyanis máskor is utazik, vagy nem a hosszabb távú vonatokat veszi igénybe. Szezonon kívül pedig a kevesebb, rövidebb vonat is kihasználatlan.

Ebből talán érthető a feltételezés, hogy az utasok többsége bizony nyaralás miatt utazik.

Tovább megyek.

A munkába járásra használt vonaton is kisebb lenne a zsúfoltság, nem kellene sokat tenni hozzá.

Miért?

Ha aki megteheti ICn utazik, akkor nem csak ő utazik kényelmesebben, hanem az is aki a gyorsvonaton marad.

Ha gyorsvonaton az első osztály is kihasznált, több hely marad a másodosztályon is az ott utazóknak.

Ha a nyugdíjas aki ingyen utazik csak csúcsidőn kívül kapná meg a kedvezményt akkor értelemszerűen csökkenthető lenne a csúcsidőben a zsúfoltság.

Felipe001 2009.08.06. 21:43:32

@TheElf:
Szerintem te kezdtél kötekedni, de mindegy.
És: eddig ezt próbáltam itt megértetni, hogy nem az ingázókra tartozott a levelem, stb stb. Most esett le? Nem baj.
De máskor előbb gondold végig a levelet, értelmezd, és azután írj véleményt.
És: aki nyaralni megy, 400 Ft-ja már nem marad pótjegyre a jobb utazásért?
Eddig erről szólt a levelem, és a kommentjeim...
Csak itt majdnem mindenki az ingázókat vette alapul és írt nekem minden zagyvaságot, élen a te kommentjeiddel.
IC-vel ingázni, meg naponta utazni...szép lenne... főként, hogy ezek a vonatok csak a nagyobb állomásokon állnak meg...
Úgy gondolom egy balatoni vonatozás története nem a vonattal munkába, iskolába járókról szól... de én kérek elnézést, ha nem értettétek meg első olvasatra a levelem. Szerintem egyértelmű volt, mindegy.
Még egyszer utoljára: valaki nyaralni megy vonattal. Kifizeti a szállást, stb ami ide tartozik, 400 Ft-ból inkább vesz egy (fél) doboz cigit, mint IC pótjegyet... mindegy, annáll kevesebben leszünk és eddig is voltunk az IC-n...
De mondom, szívből örülök, hogy megértetted, hogy nem az ingázók volt a levelem tárgya...

siófoki35 2009.08.06. 22:42:06

Kedvencem a szegedi vegyes IC, ahol a gyorsvonati kocsik sokszor kényelmesebb ülésekkel vanank ellátva, mint az IC-kocsik(gondolok én most a félig első félig másod osztályú AB kocsi 2. osztályú részére pl..)

1116001 2009.08.07. 10:05:34

Olyan vicces mikor ilyenkor előjön az a duma hogy igen 400 vagy x száz forint mekkora kiadás! (pl több milliárdos népszavazás vacak 300ftról)

Mikor még a diákok 95%-a is (jómagamis az vagyok) egy laza péntek esti szórakozáskor is több ezres nagysárandben költenek. De a dohányosok is hány ezer ftot dobnak ki csak a cigikre.

Metal_Storm 2009.08.07. 10:12:34

@Felipe001: megnéztem az elvirán, hogy Siófokra Budapestről hány Ic-vel lehet eljutni. Egyel sem, mert a 30a vonalon az ütemes menetrend óta nem járnak. Link, hogy ne a semmibe beszéljek:
elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf
csak egy keresés gombot kell megnyomni hozzá.

Általában az emberek azon a tömött vonaton olyan helyen szállnak fel, ahol az IC, EC, InterPici, ICR, TGV, MagLev lassítani sem lassít. Arra meg nem fognak építeni, hogy majd átszállnak egy fejállomáson, mert úgyis lekésik.

A másik: két végállapot van az ilyen helybiztosításos vonatokkal:
- túl meleg van kint, így a légkondi nem működik bent... szauna

- nincs kint meleg, megfagysz a vonatban bent...

Nem kötekedni akarok, de mert neked sikerült azon kevés kiválasztott közé kerülnöd, akinek pontos és eseménytelen volt az utazása, még nem kell általánosítani és véleményt alkotni más emberek utazási szokásairól.

Több mint 200.000 km-et vonatoztam az elmúlt 5 évben, a TGV, MagLev kivételével minden hazai vonattípussal. Nem a levegőbe beszélek, és a többi "bírálód" sem, amikor azt mondják, hogy ez így "olyan mint a dzsihád... NEM JÓ!"

Drágább, mint az autó, és még nem is kényelmes, lassabb...

HA meg késik, akkor sem kapod vissza a jegyed (pótjegy, egyéb kiegészítő) megfelelő részét, mert olyan nincs a MÁV-nál, hogy ők tehetnek a késésről.

Azért itt mindenki örül annak, hogy jól utaztál és azon kevesek közé tartozol aki elégedett volt a MÁV szolgáltatásával.

Üdv

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.08.07. 11:05:24

@Felipe001: Szerintem MOST állj le.

Ad 1: Bunkó válasz előtt az értelmes ember megnézi ki kinek írt valamit

Ad 2: Kommentjeim? Összesen 1 azaz 1 darab van az sem neked szól

Ad 3: Ugye kedves Felipe, mással már vitatkoztál, akit megszólítottam a kötekedés miatt, mondván a hozzászólása a kákán is csomót keresve kötött beléd.

De látom, te nem csak vele, velem szemben is érdekes hangnemet engedsz meg magadnak.

Választottál volna valami elitebb iskolát, mert ott nem csak kisebb a tömeg, de olvasni is megtanítanak. Meg viselkedni is, ha már máshol nem sikerült. Jó tanács: A gyerekeid adj esélyt egy jó iskolával, nem olyan drága, mint az, ha tőled tanulnák a jómodort.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.08.07. 11:07:41

@Metal_Storm: Az elvirát nem lehet úgy linkelni, hogy csak a keresést kelljen megnyomni, többek között ezért sem szeretem.

Píter 2009.08.07. 11:51:02

Látszik a posztoló is nagyon képben van máv ügyileg... 400Ft-ba a helybiztosítás nélküli ic pótjegy kerül, a normális ic pótjegy 540Ft (!!) a legtöbb (csak belföldön közlekedő) ic vonatra pedig utóbbit kell megváltani... meg egyébként is nevetséges párhuzamot vonni ic/ec/en stb. és személy/gyors vonatok között, a legtöbb ic ugyanúgy lepusztult ócskavas, a sokat emlegetett klíma meg hol megy, hol nem megy... akkor már inkább egyből hasonlítsuk össze a pótdíjas vonatokat desiróval, meg a talentel meg majd a többi új vonattal (pl flirt,) ahol a sima jegy áráért van légkondi, normális belső tér, kamerák stb.. Szal nehogy már az ic/ec/en stb pótdíjas vonatok minden szempontból, mindig és feltétel nélkül jobbak legyenek, mert ez nem igaz...

johnny66 2009.08.07. 11:55:48

Én sem sajnálom a 400ft-ot.
A probléma akkor van, amikor az alapvetően elvárható minimális szinvonalért kell ezt kifizetni. Ez nem normális.
A helyfoglalás még erre is rájön ha jól tudom..

pizsama 2009.08.07. 12:07:42

Úgy tűnik a posztíró még sosem ült nem működő légkondival közlekedő, tömött IC-n !!!

Múltkor pl. a Railjet-en is volt egy ilyen kocsi (szépen ki volt írva németül, hogy a klíma nem üzemel). Győrben szálltam fel pont abba a vagonba, és hiába nem ment a klíma, a kocsi tömve volt. Szerencsére a szomszédos kocsiban (ahol működött a klíma) egy kedves amerikai lány mellett találtam még 1 helyet, leültem mellé, és Pestig elbeszélgettünk!

Amúgy meg az egyik kedvenc vonatom a Győrbe a Déliből induló 20:23-as személy! Hűvös, csendes, nem kell pótjegy. Lehet ma is azzal megyek haza.

zergics 2009.08.07. 14:12:24

Az IC pótjegyet én sem értem. Svájcban pl nem kell külön fizeti érte....

Snake 2009.08.07. 14:52:00

@zergics: Mert ott nincsen gyorsvonat.

Jenya 2009.08.07. 15:32:56

Sziasztok Keszthelyre nincs IC pótjegy vásárlási lehetőság!
Aug 5 Helikon IC-vel jöttem haza( nyaralásból)annak ellenére hogy végállomásról indultam-ahol még van ülőhely-szerettem volna IC pótjegyet venni-biztos ami biztos és egy fokkal kulturáltabb utazás .
No, NEM LEHET IC pótjegyet venni!!! OK: nem tudja a máv biztosítani a légkondis IC kocsit!
hihetetlen de így történt. 30 percet késő csihes mocskos cseh fülkés dögszagú kocsival jöttem azt a kis 3.34perces utat.
Tesómék ugyanezzel jönnek fel szombaton,Helikon IC nek nevezett nem ICvel 2 gyerekkel, ők sem tudtak venni pótjegyet .
Hogy is van ez ? hogy IC de nem biztosítjuk az IC kocsit ezért nem az?

Ákibard! 2009.08.07. 20:18:27

@Jenya:
"Hogy is van ez ? hogy IC de nem biztosítjuk az IC kocsit ezért nem az? "

Mi nem érthető? A csehek adják a kocsit rá, és képtelenek garantálni, hogy IC kocsit küldenek, nem gyorsvonatit. A MÁV meg nem mer pótjegyet szedni rá mert ha nincs légkondi ugyis vissza kell fizetni.

lightby 2009.08.07. 23:47:32

Kezdetben (i.u. 2000 körül) a Keszthely-Bp vonalon az ic az ic volt. Menetidő 2:30. Az évek során a menetidő megnövekedett. Először 2:50, majd 3 óra fölé változott. Ezzel beérte a gyorsvonatok menetidejét. Nem éri meg ic-t választanom csak azért, mert tuti helyem lesz és nem zötykölődik annyira. Az igaz, hogy az ic menetidejét jobban "garantálják", de általában (ha Magyarországon éppen szobahőmérséklet van), a gyors sem késik. Ezért szerintem a kanizsai vonalon nem éri meg ic-vel utazni. Aki meg akar, az pedig kapja el a naponta egyszer közlekedő IC-t...

ui: amúgy már megszoktam, hogy 3:30-4 órás a menetidőt errefelé. Egy pozitívuma van, hogy amikor Miskolcra (hasonló távolság) utazom gyorssal, mindig örülök, hogy milyen gyorsan leértem (2:30), mintha IC-vel utaztam volna ;)

petrusxx 2009.08.20. 06:27:33

@Metal_Storm: most vagy én értetem félre nagyon valatmi vagy elbsztam vagy nem tudom de azon a napon amin írtál Bp-Sifok: 06:05 Kvarner IC - 10:00 Helikon IC - 16:35 VENEZIA EN (bár ez EN ez nem számit :P )