Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Az európai uniós követelményekkel összhangban változik a magyar vasúti szabályozás. A kiemelt célok között szerepel - a nemzetközi vasúti személyszállítás liberalizációja mellett -, a nemzetközi és belföldi utasjogok érvényesülésének hatékonyabb biztosítása, az utasok biztonságának védelme, a vasúti szolgáltatások minőségének javítása.

Az új rendelkezéseknek köszönhetően már nemcsak a légiutas jogok, hanem a vonaton utazók jogai is szigorúbb szabályozás alá kerülnek.  Külföldi vasúttársaság a minőségi követelmények életbe léptetésével már jegyár növelést helyezett kilátásba – írja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

Az új rendelkezések kiterjednek - többek között - a vasúttársaságok kártérítési felelősségére. Fokozott helytállási kötelezettséggel tartozik a vasúttársaság akkor, ha az utas a vonaton, le- vagy felszálláskor vasúti balesetet szenved, csomagjai megsérülnek a vasúttársaság hibája miatt, valamint akkor is, ha vonatkimaradás, késés vagy csatlakozás lekésése miatt az utas nem tudja utazását folytatni.

Az új szabályozás alapján a fogyatékossággal élők számára fokozottan biztosítani kell azt, hogy a vasúti közlekedést akadálymentesen igénybe tudják venni többletköltség nélkül, megfelelő vizuális, illetve hangjelzésekkel lehetővé kell tenni a biztonságos és kényelmes utazás lehetőségét számukra is.

Szigorúbb szabályok vonatkoznak az utasok tájékoztatására is. Konkrétan meg van határozva az utasok számára biztosítandó minimális információk köre, melyet a vasúttársaságnak az utazás előtt, illetve az utazás során is meg kell adnia, így - többek között - a menetrendre, a leggyorsabb utazási lehetőségekre, a kerékpárok elhelyezési lehetősége, az első-másodosztályon igénybe vehető szolgáltatásokra, a panaszkezelés módjára, továbbá a higiéniai és levegőtisztasági minimumkövetelményekre vonatkozó tájékoztatást.

(BEOL)

Címkék: cikk közlekedés máv szabály vonat késés vasút kártérítés bérlet jegy beol


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr241309117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesteri Margarita 2009.08.14. 13:26:08

"a vasúttársaság hibája miatt" na, itt bukik a dolog, mert a MÁV-nál olyan nincs :D


Egyébként ebben a cikkben is van helyesírási hiba, be kell látnom végre, hogy nyelvtannáci vagyok az új rendszertan szerint :$

Nyomkarima 2009.08.14. 13:35:32

Az utasok biztonságának védelme nem kérdés, ez most is valós tény.a MÁV az ISO 9001 minőségbiztosítási szabvány szerint dolgozik(ha jól tudom).
A cikk többi része majd 2045-ben...

Nyomkarima 2009.08.14. 13:43:24

az audio-vizuális tájékoztatás alapértéke az ami a Railjet-en van.(szerintem)

Ákibard! 2009.08.14. 20:17:39

@Nyomkarima:
"az audio-vizuális tájékoztatás alapértéke az ami a Railjet-en van."

Az Mp3 lejátszóról lejátszott szabványszöveg, ( ha valami változik info nuku) és az elsötétülő kijelző, ami állítólag GPS alapú gyakorlatilag Győrből Bp felé indulva kb Komáromig lelkesen azt mutatta hogy közeledünk Hegyeshalom felé. Ott meggondolta magát, és követte a vonatot Pest felé.

Nekem nem ez az etalon neharagudj.

Nyomkarima 2009.08.14. 21:57:23

@Ákibard!: ebben az esetben, ez a mozdonyvezető hibája lehetett( nem mozdonyvezető hanem, személyszállítási elegytovábbító).Egyébként az utastájékoztatás GPS rendszerrel működik.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.15. 01:47:28

@petya.bacsi:

Idézz kérlek, és ne linkelgess. Tisztább, érthetőbb. Ne kelljen már oldalak között ugrálni ahhoz, hogy megértsük, mit szeretnél.

Ákibard! 2009.08.15. 04:21:36

@Nyomkarima:
"Egyébként az utastájékoztatás GPS rendszerrel működik. "

Ha GPS alapú akkor ne kenjük a mozdonyvezetőre, mert az mindig a koordináták alapján mért sebességet, és pozíciót jelzi ki.
Ha nem GPS-es akkor menjünk a tértképen Hegyes felé, holott a valóságban Pest felé tesszük, de akkor ne legyünk magunktól elájulva...

bgirl 2009.08.15. 12:39:03

Felénk ugye nem a Railjet jár, csak a Desiro, ahol szintén van kijelző, valamint megállók bemondása stb... Na ez csak akkor működik ha kedve van. Van h csak félúttól mondja a megállókat, van hogy csak a kijelző mutatja hol vagyunk, de van, hogy a kijelző csak azt mutatja h Budapest-Nyugati felé és hogy hányadika van és mennyi az idő.:D Szóval nem feltétlen kell ez.:)

Adani 2009.08.16. 16:20:32

@bgirl:

Én Flirtne is láttam a múlt hétne ilyet. Hatvanból indult 20:10 körül a Flirt a Keletibe és az út egy részén nem volt se hangos tájékoztatás se kiirás. Nem is ment a kijelző, aztán valahol Aszód után beindult mitha a vezér most vette volna észre, h nem kapcsolta be és bekapcsolta onnantól gödöllőig ahol leszálltam rendesen működött. Írta a megállókat mondta, h mi jön hová értünk be, pontos időt, dátumot, kamerával megfigyelt terület szöveget stb.

Micimacko 2009.08.17. 15:14:11

Szigorítanák a szabályokat????
Hát ha a jelenlegit betartanák, akkor ez a blog oldal nem is létezne ... Tekintettel arra, hogy abszolút pitiáner ügyekben is totál tehetetlenség (ebből fakadóan tájékoztatás hiány) képes fellépni még olyan központinak tekinthető helyen is mint Nyugati pu. eléggé szkeptikus vagyok, hogy csak azzal, hogy megpróbáljuk az eu elveit meghirdetni, változik-e valami ... Mondjuk, ha a tájékoztatás felelős illetékes a (gondolom nem alacsony) jövedelméből kellene, hogy valamilyen ráta szerint "részesedjen" a nem ill a hiányos tájékoztatásért, akkor elég hamar másként nézne ki többminden. És természetesen, ha nem megy a rendszer, akkor a kirúgáshoz nem járna végkielégítés :)

Alkotás mánia 2009.08.17. 16:22:34

Szigorításra mindenképp szükség van de nem a rendszerben.Hanem a jelenlegi rendszer betartásának az ellenőrzésében.Valamint meg kellene teremteni a hozzá szükséges feltételeket és megszüntetni azt az új divatot,hogy különböző szakágak nem akarnak szóba állni egymással.Tudomásul kellene végre venni az illetékeseknek,hogy a vasút csak egységben képes működni.
A vonatok kijelzőjén alkalmazott utastájékoztatás tényleg GPS alapú.Gyakran nem működik helyesen és olyankor a mozdonyvezető nem tud vele mit csinálni.A flirt-ökön a talenten a railjet-en van egy berendezés amibe be van /elvileg/ táplálva a menetrend.A vezér abba beírja az aktuális vonatszámot és az utastájékoztató abból másolja át magának.Ebbe a berendezésbe menetrend váltás óta nem volt pénz bevinni az új menetrendet.Így nem csoda ha szegény gépek megzavarodnak.Több helyen hiányoznak a pályáról a ballisztok amik feladják a vonatnak a jelet.Az alapján tájékozódik.

Micimacko 2009.08.17. 23:24:05

@utazóbagoly: semmit nem ér az ellenőrzés - legyen az akármilyen szigorú, ha nincsenek következményei ... Márpedig alulnézetből úgy tűnik, hogy fent többet törődnek azzal, hogy a juttatásaik meg a végkielégítésük meglegyen, semmint, hogy menjen a vasút, az utas meg kiszolgálva érezze magát és ne kiszolgáltatva. Hogy időben és pontosan tájékoztassanak, aha valamit elrontottak azt kijavítsák és ne másra kenjék ... stb.

Ákibard! 2009.08.17. 23:31:12

@utazóbagoly:
"Több helyen hiányoznak a pályáról a ballisztok amik feladják a vonatnak a jelet.Az alapján tájékozódik. "

Az ben balliszt hanem balíz, és azalapján nem tájékozódik, hanem az ETCS biztosítóberendezés része lenne az 1-es vonalon, nomeg Hodos felé, de pár hónapja egy balfaszkodás miatt a hatóság visszavonta az ETCS magyarországi üzemengedélyét, úgyhogy megint építettünk egy várat szarból, és még használni sem tudjuk...

Amúgy a 2-es metrón is ETCS rendszer kerül telepítésre, a baízok már kint vannak. Ráaásul mozgótérközös ETCS3 lesz... Fini :))) (Csak működjön.)

Alkotás mánia 2009.08.18. 12:51:55

@Ákibard!: Ha vissza vonták az engedélyt akkor miért folyik még mindig a tesztüzem és miért teszik fel egyre több gépre?A 80-ason is tervezik az ETCS kiépítését.Valamilyen tipust úgy is ki kell építeni mert EU-s előírás.Igazad van az utastájékoztató műholdas.
Nem rosz dolog ez az ETCS ha rendesen ki van építve a pálya és a gép is.Na meg persze a balízok is jó helyen vannak.

Alkotás mánia 2009.08.18. 12:56:20

@Micimacko: Sajnos amíg a vezetőinknek az az érdekük,hogy a vasútat minél jobban szétverjék nem várható pozitív változás.Hiába akarunk mi dolgozók szolgáltatni és tájékoztatni ha nem teremtik meg hozzá a feltételeket.Meg kedvünk se nagyon marad mikor végrehajthatatlan dolgokat találnak ki és fizetni meg nem akarnak semmiért.Lassan már az is utálja a munkáját aki szíves csinálta.

Micimacko 2009.08.19. 09:47:00

@utazóbagoly: láthatóan teljesen egyetértünk a helyzet megítélésében (erősen javításra szorul) és a megoldás irányában is (felülről kellene kezdeni a számonkérést!). Sajnos nem a vasút az egyetlen hely, ahol elkötelezett emberek is elvesztették a lelkesedésüket.

matteo14 2009.08.19. 10:39:45

"Konkrétan meg van határozva az utasok számára biztosítandó minimális információk köre"
-Szalatnak:Az őrházig egyenesen.Majd a második váltóná balra.