Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Helyjegyes témában két panasz születik a legsűrűbben. Az egyik, amikor egy ülőhelyre több jegyet is eladnak, a másik –ami lent is olvasható-, hogy félig üres vonatra már nem adnak el jegyet, így az utasok csak jóval drágábban, a kalauztól tudnak jegyet venni, amit késés esetén nem is váltanak vissza. Olvasónk vasutasok, utasok segítségét kéri:

Kedves MÁV-figyelő!
 
Nagy élvezettel olvasom a blogjaidat, jó látni a sorstársak tapasztalatait. Én arra lennék kíváncsi, sokan járnak-e rendszeresen úgy, hogy félig még üres a vonat, de nem adnak el rá több helyjegyet, hogy kénytelen legyen a vonaton 900-ért megvenni az utas?

Egyáltalán hogy működik ez, minden városban csak bizonyos számú jegyet adhatnak el? (Füzesabonyban ugyanis még tudtak venni, igaz, nem tudom, pontosan mennyivel előre.)

Tegnap jártam így, és rendesen felidegesített, mert a húszperces késés után csak azoknak adták vissza a helyjegy árát, akik előre megvették, hiába mondtam, hogy a félig üres vonatra Miskolcon már nem adtak ki helyjegyet. Folyton azt ismételgette a nő, hogy "büntetést nem fizetünk vissza", hiába mondtam, hogy nem a büntetés összege kell (bár ez is gázos, hogy a saját hülyeségükért engem büntetnek), csak ugyanaz az összeg, amit a többieknek visszafizettek.

Köszi, ha leközlöd a blogodban, érdekelnének a kommentek.
 
Üdv, Annie

Címkék: közlekedés máv büntetés vonat ic vasút utas panasz jegy észrevétel visszaváltás helyjegy


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr171386121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.09.16. 14:35:32

Eddig még csak n+1-szer írtam le a nemzetközi vonatomn belföldi kontingenseinek működését... :(

Röviden tömören:
A nemzetközi vonatok helyeinek egy része a nemzetközi utasoknak van fenntartva, ráadásul úgy, hogy a nemzetköi utasoknak kedveznek, nyilván ettől nemzetközi a vonat...
A maradék részek a belföldi kontingensek, amit a vasút csak belföldön értékesíthet. Ez a belföldi kontingens jóval kevesebb az összes ülőhelyhez képest.
Hogy ez miért így van? AZért mert a nemzetközi voonatot 2-3-4-n+1 vasúttársaság üzemelteti, és az nem buli senkinek, ha a partnervasút eladja az összes helyet rá, mert akkor a külföldi partnernek nem lesz semmi bevétele belőle.
Szintén ugyanez a helyzet az el nem adott nemzetközi helyekkel: Hivatalosan nem adható el a pénztárban olyan hely, ami a kontingensen felül van. Nyilván, ha már az utas felszáll ennek ellenére a vonaton ki kell fizetnie, a pótdíjat és a pótjegy árát is, de azzal a megkötéssel, hogy ha oda nemzetközi utas ülne le akkor át kell adnia a helyet...

Röviden ennyi. Úgy kell értelmezni, hogy ha egy terméket 3-an árusítanak, és az egyiktől elfogyott mind, akkor nem mehet oda a másik cég polcára és veheti le a terméket mondván az én vevőm elvinné. A másik meg nyilván nem is adja oda, azt a saját vevőinek tartja fennt. Még ha nem viszik el a termékét akkor is jobban jár mert a partnernek nem szerzett bevételt. Kicsit sarkosított példa de kb ez a helyzet.

Ákibard! 2009.09.16. 14:36:34

Amúgy lehetne már egy GYIK-et csinálni, kicsit unalmas heti 1x leírni ugyanazt... :(
Tudom nem kötelező, de kb olyan amikor a gyerek visszakérdez: de miért?! Válszolsz majd ismét megkérdezi ugyanazt...

Píter 2009.09.16. 15:52:35

Nagyon unalmasak már az ilyen posztok és a kommentek egyaránt, ideje lenne már, hogy a probléma megoldásáról olvassunk és nem a szerencsétlen duplán fizető utasok szívásáról, lebaszásáról! A dolog háttere senkit nem érdekel, az emberek utazni szeretnének, nem gyik-eket olvasni- Győr-Bp vonalon és is sokszor fizettem pofátlanság-büntetést és ültem le az üres helyekre. Azóta mindig próbálom előre megvenni a pótjegyet, de ugye nem mki tudja már 1 hónappal előtte, h utazni fog... A lényeg, hogy mivel ilyen ócska, szar a rendszer, ezért minél hamarabb meg kell próbálni megvenni a jegyet, ha meg lemaradtál, akkor fizethetsz plusz 500at a semmiért. Másik megoldás amit egyik ismerősöm szokott alkalmazni, hogy, ha kiderül, hogy nincs jegy, akkor kérsz pótjegyet a holnapi vonatra, a jövőhetire, az 1 hónappal későbbire stb, aztán 50% hogy a kalauz észre sem veszi, ha meg igen, akkor tedd a fejed, hogy a pénztáros hibázott és 50% hogy vállrántással elintézi, ha pedig nincs szerencséd akkor 400+900ft. ennyi

crash 2009.09.16. 15:53:38

@Ákibard!: Unalmas elismételni.

Szerintem meg az az unalmas, hogy a miatt háborogunk, hogy vannak dolgok, amiket hülyén találtaki ki. Aki kitalálta, hogy azon a vonaton, amelyre X*2 ember szeretne jegyet váltani, csak X ülőhelyet biztosít, azt azonnal zavarják el a p... ...fenébe.
Nem hiszem, hogy nem tűnik fel, hogy adott időben, adott vonatok kapacitása elégtelen - az ilyen dolgokat próbálják megoldani inkább, mint hogy Gaál Noémit utaztatva jöjjenek rá arra, hogy Gödöllőről a Keletibe gyorsabb vonattal menni, mint Hévvel. Innovatív, mit ne mondjak :)

vanek ur 2009.09.16. 16:16:44

@Píter: "A dolog háttere senkit nem érdekel,"

Öreg hiba. Bármilyen ügyben ha a színfalak mögé látsz, ritkábban ér kellemetlen meglepetés. A legkönnyebb azt mondani, hogy "nem érdekel, oldják meg." Érdekeljen, mondasd el a folyamatot, lásd, hogy mi épül mire. Jó esetben lehet találni gyenge pontot a rendszerben, és erre kell felhívni a figyelmet.
Az alapján, amit Ákibárd írt, a rendszer jó. Ami probléma, az az, hogy kevés kocsival megy a vonat. (Mire elég 3 db 2. osztályú kocsi - ebből 1 dohányzó - Debrecen-Nyíregyháza felé, vagy épp a kör-IC-re péntek vagy vasárnap délután? Semmire, csütörtökön már nem lehet rá jegyet kapni. Még egyszer ennyi helyet el lehetne adni minden hétvégi vonatra.)

!ndex 2009.09.16. 16:26:24

A 21-ik században az internet világában miért probléma az hogy elindul egy 500 fős befogadóképességű vonat mondjuk Kassáról 200 utassal, miskolcon viszont volna 230 felszálló, de ebből csak 100nak adnak ki jegyet, mert inkább üressen megy a vonat a Keletiig minthogy eladnának. Ezeket a jegyeladósdi hálózatokat nem lehetne összekötni, szinkronizálni vagy tényleg ennyi barom ül ott a Kerepesi úton?

Píter 2009.09.16. 16:40:00

@vanek ur: Öreg hiba. Bármilyen ügyben ha a színfalak mögé látsz, ritkábban ér kellemetlen meglepetés. ??

Pl. ha nem jutsz fel a gépedre a reptéren, mert túltöltötték a járatot, akkor érdekel a háttere? Ha tudod a háttérét a dolognak, akkor jobb lesz?
Akkor ugyanúgy odaérsz időben? NEM.
Ha elfogyott a kenyér a boltban és hétfőig nem kapnak akkor számít? NEM. stb...

Ha fizetsz vagy fizetni akarsz 1 szolgáltatásért akkor a háttere nem érdekel, nem rád tartozik, nem neked kell teljesítened stb, tehát butaság amit mondasz. Az meg, hogy nincs elég vasúti kocsi és ugyanannyi kocsival megy 1 vonat kedden mint pénteken az nem újdonság, így volt az 10 éve is meg most is, az igények nincsenek figyelembe véve.

Amikor bevezették, hogy kiindulástól-célállomásig lehet jegyet venni (értsd bpről szegedre, nem mondjuk egy 300kmes jegyet) döbbenet volt amikor a tv-ben mutatták , hogy a máv nem tudja melyik vonalra mennyi jegyet adnak el a rendszer alapján, mert nem vették meg a rendszernek azt a részét (vagy vmi ilyesmi sztori) ami ezt összesítené, megmutatná. Remélem ezt már megoldották, mert akkor lehet a statisztika alapján folyamatosan újraszervezni a kocsik elosztását és menedzselni az újabbak beszerzését.

Michael Collins 2009.09.16. 16:44:48

@Ákibard!: Lehet hogy disle, dikszle, dixel, szóval olvasási problémáim vannak, de miből lehet tudni, hogy nemzetközi vonatról van szó?

YZ 2009.09.16. 17:10:58

Annie: az előre megvásárolt jegy csodákra képes. Olyan csodára, hogy nem fogy el, mire kiérsz az állomásra. Most már azért sem kell kimenni előre, hogy megvedd a jegyet, interneten is megteheted... Egy péntek délutáni vonatra aznap reggel még nem volt nekem olyan eset, hogy ne lett volna pótjegy...

Peron8 2009.09.16. 17:19:36

@Píter:
Nem szar a rendszer. Csupán védik a nemzetközi utast, ugyanis nemzetközi viszonylatra nem feltétlen kell helyjegy, valamint a nemzetközi utas a császár . De már múltkor leirtam a dolgokat erről. amúgy meg ha nincsen helyjegyem vagy pótjegyem akkor mi alapon mer valaki felszállni ? úgy látszik egyesek mindent megengednek magukank. az ilyet egy jó nagy nyaklevessel kéne lebaszni a vonatról és kész...
Undorító ahogy egyesek viselkednek!Én a kaller helyébe egy jó kis bírság, plusz rendőri segítséggel vezetettném elő az ilyeneket.

Michael Collins 2009.09.16. 19:58:46

@Peron8: Ezaz! Golyót a büdös dögöknek! Sőt, inkább a mozgó vomatból kidobni egy hídon, akkor megtanulja, hogy ki az úr a MÁV-nál, és hogy egy szar belföldi utasnak nincs semmi joga!

!ndex 2009.09.16. 20:20:47

FIGYELŐ!

Megérne egy postot az hogy titokban sunyi módon megszüntetik a Nyíregyházi kisvasút nagy részét holnaptól.
Valahogy nem harangozta be a média....
az index kisvasút fórumba várunk szeretettel tájékozódj és írd meg lécci.

-------

Peronnak meg elmondanám hogy Pécsre a csodálatos ICk miatt megszüntek a gyorsvonatok, ezekre a csodálatos IC-kre meg péntekenként már helyjegy sem volt, mindenki a kallert fizette zsebbe. Miért nem lehet hozzáb..szni pár gyorsvonati kocsit az IC-hez hogy legalább ilyenkor haza lehessen utazni?

Píter 2009.09.16. 20:22:55

@Peron8: ,,amúgy meg ha nincsen helyjegyem vagy pótjegyem akkor mi alapon mer valaki felszállni ? "

Talán mert a máv-start üzletszabályzata lehetőséget ad erre, azért b*zd meg!!

Ha érvényes menetjeggyel rendelkezel, akkor pót/helyjegy nélkül is fel lehet szállni pót/helyjegy köteles vonatra is. Aztán amikor jön a kaller ki kell fizetni a pótjegyet amit a pénztárban nem tudtak kiadni, plusz 500Ft pótdíjat. Szal nem tudom mit pattogsz itt, még plusz tiszta 500Ft hasznot is jelentenek a pótjegy nélküli utasok a mávnak!

Nem tudom te hol élsz, de hogy azt se tudod mi az a máv, az biztos...

,,nyakleves..kis bírság, plusz rendőri segítség" - nem vagy te komplett...

vanek ur 2009.09.16. 20:40:25

@Píter: "Pl. ha nem jutsz fel a gépedre a reptéren, mert túltöltötték a járatot, akkor érdekel a háttere? Ha tudod a háttérét a dolognak, akkor jobb lesz?
Akkor ugyanúgy odaérsz időben? NEM."
Ha tudod, miért van, nem ér meglepetésként a dolog, hogy ilyen előfordul. És ha épp ráérsz, még jelentkezhetsz is, hogy te szívesen mész a későbbi géppel (cserébe kapsz egy kis pénzt is).
"Ha elfogyott a kenyér a boltban és hétfőig nem kapnak akkor számít? NEM."
Viszont érdekel a miért: nincs pékség a közelben? Keveset rendeltek? Vagy a szokásos mennyiséget, de jött egy csomó külföldi turista, és felvásárolta az összes kenyeret.
Ha délután fogy el a kenyér, hiába mondod, hogy nem érdekel hogyan, akár a föld alól is, de szerezzenek friss kenyeret, nem fognak tudni. Ugyanis a pékségek nem dolgoznak délután (ellenben éjjel igen). Ha ezt az információt hajlandó vagy befogadni, akkor nem toporzékolsz, hanem Te oldod meg máshogy (veszel tartós kenyeret, ha van, vagy próbálkozol egy másik boltban).
"Ha fizetsz vagy fizetni akarsz 1 szolgáltatásért akkor a háttere nem érdekel, nem rád tartozik, nem neked kell teljesítened stb, tehát butaság amit mondasz." Valóban nem én teljesítek, de azzal, hogy belelátok a háttérbe, csak magamat védem. Így kevésbé tud megvezetni, hogy ezt vagy azt nem lehet. A másik, hogy meg tudom érteni az ő szempontjait is (mit miért tesz úgy, ahogyan teszi).
A menedzserek csak nálunk mondják, hogy "nem érdekel miért sz@r, oldjátok meg". Ezt sikerült nagyon rosszul átvenni Amerikából, ott ugyanis a jó menedzsert érdekli, hogy miért sz@r valami, mert tudja, hogy csak akkor képes változtatni, ha ismeri a másik oldal folyamatait, logikáját, és gondolkodásmódját.
Igen, a MÁV 2007-ig nem tudta, merre utaznak az emberek. Ma sem tudja, hogy melyik vonaton pontosan hányan utaznak. Miért? Mert nincsenek eszközei. Miért? Mert ebbe nem ruházott be. Miért? Másba se nagyon, mert mindenhova szétfolyt a pénz. Vagy mert az elmúlt 50 évben prímán megvoltak ilyen adatok nélkül, és ma sem érzik szükségét. Vagy mert a pontos adatok hiánya nekik jó, mert még több pénzt lehet kicsikarni az államból, ami aztán elfolyhat. vagy mert csak annyi pénzt kaptak, hogy a mindennapi működést tudták fenntartani, fejlesztésre már nem jutott. Vagy mind együtt.
Vajon miért nem teznek több kocsit a vonatra pénteken? Mert nincs (olyan)? Mert nem tudják, hogy kell? Vagy máshol vannak a kocsik, ahol még több utas van?
Ja, hogy téged mindez nem érdekel. Rendben van, de akkor nem is tudsz tenni semmit azért, hogy másképp legyen. Az nem elég, hogy üvöltöd bele a vakvilágba, hogy ez így sz@r.

vanek ur 2009.09.16. 20:43:17

@!ndex: Valóban ezt kellene csinálni. Érdekes módon a légi közlekedésben már 20 éve megoldották. Pedig fiatalabb ágazat, mint a vasút. Csak épp a légi közlekedést a IATA igen szorosan fogja, míg a vasutaknak nincs ilyen erős nemzetközi szervezetük (ugyanis nem hagyták a vasúttársaságok).

Peron8 2009.09.16. 21:10:22

Collins:
szerinted az elfogadható lenne ha egy nemzetközi utas álljon ? hát kérlek ! NEM! Nemzetközi vonat nemzetközi utazásra lett kitalálva.

YZ 2009.09.16. 21:52:28

@Peron8: Viszont amíg egy vonalon a _gyors_ utazást csak a nemzetközi vonatok teszik lehetővé, addig az a nemzetközi vonat bizony belföldi utazásra is ki lesz használva...

Ákibard! 2009.09.16. 21:58:07

@Michael Collins:
A 400-as pótjegyről.
Csak nemzetközi vonaton nincsen helybiztosítás (Ami plusz 140 lenne, ezzel kiadva a belföli IC-k 540-es pótjegy árát.)

Píter 2009.09.16. 22:01:56

@Peron8: Te tudsz olvasni?

,,elindul egy 500 fős befogadóképességű vonat mondjuk Kassáról 200 utassal, miskolcon viszont volna 230 felszálló, de ebből csak 100nak adnak ki jegyet, mert inkább üressen megy a vonat a Keletiig minthogy eladnának,,

,,Collins:
szerinted az elfogadható lenne ha egy nemzetközi utas álljon ? hát kérlek ! NEM! Nemzetközi vonat nemzetközi utazásra lett kitalálva."

magyarul ha 500 főnyi hely van, kint vett 200 ember jegyet, maradt 300 hely, itthon csak 100 jegyet adhatnak el, maradt még 200 üres hely, amit amint a vonat elhagyta az uccsó külföldi (nemzetközi) állomást feloldhat a rendszer és még vehet belföldön jegyet 0-200 ember és mindenkinek lesz helye!!!

egyébként meg amikor mondjuk bécsből bejön full tele az ec, akkor a helyjegy nélkül felszálló utasok már nem tudnak leülni a külföldi utasok helyére (lévén ők már órák óta a helyükön ülnek), magyarul a kocsik végében vagy a folyosókon fognak utazni, nem a nemzetközi utasok ülőhelyén.

sőt, a vonaton kiadott pótjegyekkel a nemzetközi utasok helyét egyébként sem lehet elfoglalni!

szal nemzetközi utas nem fog állni semmiképpen nagyokos.

Ákibard! 2009.09.16. 22:04:41

@Píter:
Fura, én is a Bp-Győr-Bp vonalat járom rendszeresen EC-vel és az összes kb 140-150 utazásomból egyetlen alkalommal fogott el a pótjegy.
Ja, amúgy meg mindig gondoskodtam magamnak előre pótjegyről.
Mi az az előre? Mielőtt elindulok a keletibe otthonról megveszem interneten. Fizetek kártyával, arra sincsen gondom.
Jah, és 30 percre lakom a Keletitől, azaz vonat indulás előtt 40-50 perccel veszem meg és még van pótjegy.
De sokszor nem is veszem meg előre csak a keletiben és mint mondtam csak egyszer jártam pórul.
Jah, és akkor sem feszálltam, és majd jól bűntessen mag, hanem vettem első osztályú jegyet.
Ugyanis akkor (2009 márc) 510 ft volt győrig egy 1.o.-ú kiegészítő,a bűntetés meg lett volna. Így utaztam 1.o-on és volt helyem is, mert csak a 2.o. pótjegy fogyott el.

Ákibard! 2009.09.16. 22:07:24

@Píter:
"amit amint a vonat elhagyta az uccsó külföldi (nemzetközi) állomást feloldhat a rendszer és még vehet belföldön jegyet 0-200 ember és mindenkinek lesz helye!!!"

Csak ez nem igy működik.
Egyaz, h nincs egy egységes rendszer erre európában (nyugaton sincs nem csak nálunk) emellett ittérvényesül amit irtam: a külföldi vasút nem érdekelt abban, hogy azokat a helyeket a máv belföldön eladja, amit ő nem tudott eladni. Ebben akkor lenne érdekelt, ha a vonat bevétele egy kalapba menne, amjd onnan osztoznának. De nem, a belföldi poótjegy ára az a máv-nál marad innentől pl az osztrák vasút nem érdekelt abban, hogy a mávnak átadja a helyeket. Stimm?

Píter 2009.09.16. 22:08:49

@Ákibard!: ,,Jah, és akkor sem feszálltam, és majd jól bűntessen mag, hanem vettem első osztályú jegyet."
Ilyen esetben nekem is mindig első kérdésem, hogy elsőre van-e pótjegy. De volt, hogy arra sem volt, nem is egyszer. Persze ez inkább Bp-Győr esetén szokott lenni.

vanek ur 2009.09.16. 23:00:30

@Ákibard!: Itt van a kutya elásva. Dögöljön meg a szomszéd tehene is, avagy ha az enyém nem lehet, másé se legyen. Pedig az a vonat, ami jön Ausztriából, Romániából, vagy bárhonnan, az utána vissza is megy. És akkor meg ő adhatná el a saját belföldi utasainak az üres helyeket. Senki se jár rosszul, legfőképp az utas nem.
Miért nem képesek ezt megérteni? EZ érdekelne...

filmekaneten 2009.09.17. 08:38:42

Píter: Csak azt nem értem, hogy a tisztában vagy vele, hogy ha pót, hely, vagy pót és helyjegy nélkül szállsz fel a vonatra akkor jogos a pótdíj akkor miért nyavalyogsz?

filmekaneten 2009.09.17. 08:39:56

Amúgy egy ideje megy az utasszámlálás, mert láttam pár jegyvizsgálót szorgosan irkálni az űrlapokat. (sőt, talán lassan vége)

RedWing 2009.09.17. 09:25:25

@!ndex: Talán ezért kellene előre megvenni a jegyet. Én is azon a vonalon utazok és mindig megveszem szerdán vagy csütörtökön és érdekes, mindig kapok.

esef 2009.09.17. 10:26:53

@vanek ur:
Régen (2001-2004) én pont ezért vettem meg a hétvégi IC-pótjegyemet hétfőn vagy kedden. Érdekes módon mindig volt hely... (Bp.-Pécs-Bp.)
Most meg már, hogy nem vagyok diák, meg család is van, olcsóbb autóval...

Budafoki 2009.09.17. 12:17:44

@Píter:
@Ákibard!:

A nemzetközi vonatokon, amelyek IC-ként, EC-ként közlekednek, nemzetközi forgalomban többnyire nem kötelező a helybiztosítás. (Hogy honnan tudni, hogy nemzetközi a vonat? A kiinduló- vagy célállomása külföldön van.)

Emiatt senki nem tudja előre, hogy hány nemzetközi utas lesz a vonaton.

Ezért kell nekik valamennyi helyet mindenképpen fenntartani (ebben a vasutak állapodnak meg egymással), a többit lehet belföldre eladni. Bizony lehet, hogy a nemzetközi helyek üresek maradnak. Erre csak az lenne a megoldás, ha nemzetközi forgalomban kötelező lenne a helyjegy.

sütöde 2009.09.17. 14:39:45

@Ákibard!:
Leírhatod 1000 - szer a barom utas úgysem érti meg !!!!

AB Studios 2009.09.17. 21:30:19

Ezt a sok értelmes kommentet... váh... :-(