Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk hiába várta a vonatot 1 és fél órán át Érd alsón az nem jött, pedig korábbi vonathoz ment ki az állomásra, nehogy elkéssen a munkából. Felhívta a MÁV Direktet, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy a vonatok nem késnek. Tovább várt majd rádöbbent, hogy az ügyfélszolgálatos hazudott, gyalog indult a munkahelyére:

Kedves MÁV-figyelő!

Mélységesen felháborítónak tartom, ami ma (09. 16.) megtörtént velem és kedves utastársaimmal. Érden lakom, és Érd-alsó felé szoktam utazni Pestre és vissza, a késések gyakoriak, mert csak egy vágány van. Ha az egyik vonat késik, akkor hamar fel tud torlódni a forgalom, ezért mindig hamarabb indulok "egy vonattal" Nagytétény-Érdligetre 4:57-kor kellett volna jönnie a vonatnak, de félóra elteltével még a következő vonat sem jött, elővettem a mobilom, és felhívtam a MÁV Direkt ügyfélszolgálatát, hogy megkérdezzem mi az oka, hogy nem jön a vonat egyik irányból sem.

Kedvesen hangon egy Úr a türelmemet kérte, hogy utánanéz a történéseknek, 2 perc múlva jött is a válasz, hogy azt az információt kapta, hogy a vonatok Érd-alsón át rendesen járnak. Nem értettem, akkor hol a búbánatban van?! Mindegy, nyugtattam magamat, várok még pár percet, hátha jön, elköszöntem ügyfélszolgálatusunktól, és vártam, vártam, és csak vártam, de az egy órával késsőbi vonat sem jött. Ekkora már mindenki pipa volt az állomáson, az emberek szitkozódtak, hogy minden nap ez van és, hogy kirúgják őket a munkahelyükről. Felhangzottak a milliós vezetői fizetések, végkielégítések is... Egy óra várakozás után bedobtam a törölközőt és elindultam gyalog Nagytétény felé a 33-as BKV buszhoz, 20 perc alatt sikerült odaérnem.

A munkahelyemről 1,5 órát késtem, égő arcall, de már elegem van, hogy a főnököm elött mindig mentegetőznöm kell a vasút miatt, hiszen elég gyakoriak a késések. Sajnos aki az Érd-alsó vonalon lakik, az rá van utalva a vasútra, nincs más. Nonszensz, hogy egyesek szétlopják a MÁV vagyonát, és nincs pénz semmire, még egy nyomorult utastájékoztatásra sem, de ez azért már türhetetlen. Én csak a munkahelyemre szeretnék beérni időben, de úgy látszik, hogy ez túl nagy óhaj-sóhaj. Mindennap megvívjuk a csatákant a mentrenddel, és elmondunk egy imát, ha nem késik a vonat. Lehet gatyába rázni magukat és tenni valamit "Tisztelt" MÁV vezetőség.

Üdv: Attila

Címkék: máv vonat késés vasút utas panasz tájékoztatás máv direkt észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr201395970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2009.09.21. 06:45:24

Pár éve megállt alattunk az Intercity Érd és Érd-felső között. Felhívtuk a MÁV illetékeseit, hogy mi az ok és várhatóan mikorra rántják össze annyira, hogy el tud indulni. Erre közölte a csaj, hogy nem érti a kérdést, mert a vonat már beért a Délibe... Ezek szerint akkor nem sok minden változott az idők folyamán...

VakondM 2009.09.21. 07:15:24

Az ügyfélszoli csak azt tudja amit jeleztek neki, így szokott sajnos előfordulni, hogy mást lát az ember helyben mint ami szerintük van.
Viszont látom egy jó ideig sláger lesz a millás vezető fizu és a végkielégítések.
Ezek nekem sem tetszenek, de ezt nem a szintén "egyszerű munkás" lelőhelyén az állomáson vagy a vonatokon kell szóvá tenni, az erre alkalmas helyszín a Hungária körúton a Népligetnél van. Fáklyákkal vasvillával felfegyverkezve lehet menni oda, úgyis nagy divat most a lincselés. De fejezzük már be az egyszerű dolgozó agyára menését ezekkel a szar szövegekkel mert nem tehet róla ha műszaki ok miatt van valami, nem tud kimenni a térközbe és betolni a vonatot vagy leütni egyedül a csoportosan kábelszüretelőket.

Jim Raynor 2009.09.21. 08:38:30

@VakondM:

beszarok az ilyen kommenteken.....a késésekről/vonatkimaradásokról mindenki tehet, csak a vasutasok nem.......

az egyszerű dolgozók kezdjenek el egyszerűen dolgozni. szerintem.

Vyca 2009.09.21. 08:59:31

@esef: Ha a vonaton vagy, miért a központi ügyfélszolgálatot hívod? A kaluz sokkal közelebb van, és pontosabb információkat is ad, mert ő közvetlenül informált a Direkttel szemben - akik ha jól emlékszem, mostmár helyileg Miskolcra költöztek..

A történethez annyit: Ha 20 percre van a buszmegálló, akkor én nem vártam volna egy órát. De ez csak a személyes véleményem.
Illetve nem szeretnék nagyon ellenségeskedő lenni, de ha minden reggel unod, hogy a vonatok késnek, és a buszmegálló csak 20 percnyi sétára van, akkor miért nem váltasz BKV-ra munkába járáshoz? Mert a történetedből az sugárzik, hogy az megbízhatóbb. (Kevésbé megértő és barátságos emberek szokták mondani, hogy "nem kötelező vonattal járni" - és itt van alternatíva...)

Vyca 2009.09.21. 09:06:12

Elfelejtettem hozzátenni, hogy a "nincs pénz utastájékoztatásra" kifogás meg eléggé ironikus.. Ott vannak az újjáépített és a felépített Érd felső, Érdliget és Barosstelep mh.-k. Meg lehet nézni, milyen állapotban. Barosson még a vizuális kijelzőt is lelopták. Érd felsőn meg Érdligeten már nincsen egyetlen citylight, ami ne lenne betörve. Ezért valójában felesleges is bármit csinálni, amíg a (jobb esetben neveletlen kölykök) nincsenek megnevelve.. Először talán társadalmi szemléletváltásra és rendes nevelésre van szükség.

banpepe 2009.09.21. 10:20:27

Ilyen volt nekem is, várom, nem jön, bemondja késik. Direktnek phone Miért késik a vonat? Nem késik, menetrend szerint jön. Kérdezem: Hol van? mondja ő: Én azt itt nem tudom megmondani. Végén kiderült, persze utasoktól, hogy az előző is 40 percet késett a 60 perces követési időbe.

crash 2009.09.21. 10:20:46

@Vyca: "nem kötelező vonattal járni"

Ajánlom figyelmedbe a post "Sajnos aki az Érd-alsó vonalon lakik, az rá van utalva a vasútra, nincs más." mondatát.

Nem vagy Te vasutas véletlenül?

Vyca 2009.09.21. 10:34:32

@crash: Ajánlom figyelmedbe a "és elindultam gyalog Nagytétény felé a 33-as BKV buszhoz, 20 perc alatt sikerült odaérnem" mondatot, és hogy ezt én is megemlítettem.

crash 2009.09.21. 10:44:25

@Vyca: És minek menjen gyalog, ha a menetrend szerint jár arra vonat?

Vyca 2009.09.21. 10:56:45

@crash: A poszt éppen azért született, mert mégsem jár menetrend szerint, ami beküldő szerint általánosságban igaz, és ekkor lehet, hogy megéri elgondolkodni másik eszköz használatán a munkába járáshoz - mint mondtam, a szövegből kiderül, hogy mégis van alternatíva.

crash 2009.09.21. 11:11:37

@Vyca: Lófenét. A vonat meg van hirdetve, járnia, jönnie kell. Ne az utas gyalogoljon már, mert a vonat nem jön.

Majd a csík húzza a repülőt, persze. Azért fizetik a sok MÁVost az adónkból, azért vesznek állami garanciával új járműveket, azért megy a felújítás állami-EU-s pénzekből, hogy járjanak a vonatok. Nem azért, hogy gyalogoljon az utas, a MÁVosok meg kifogásokat találjanak, hogy túl meleg/hideg/száraz/nedves az idő, és ezért nem jár a vonat rendesen.

Helike13 2009.09.21. 11:15:13

Én is tegnap nyomtam egy Érd-alsó NT-Érdliget sétát a 33-ashoz, de nekem 45 perc volt az út. A posztíró biztos teleportált, vagy futott.

Helike13 2009.09.21. 11:20:11

A Google Earth szerint 3,03 km az Érd-alsó-33-as busz végállomás távja. 20 perc alatt az elég sietős.

esef 2009.09.21. 12:46:53

@Vyca:
Annyira nem izgatott, készültem a másnapi számvitel ZH-ra... :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.09.21. 14:02:37

@Helike13:

Én is sétáltam már le a lakótelepről a Sulák árokig 20 perc alatt. Sietős tempóban a 20-25 perc nem olyan kevés.

Helike13 2009.09.21. 14:11:59

A Suláktól még azért messze van a busz.

Budafoki 2009.09.21. 16:02:29

@Helike13:
A levélíró a Nagytétény-Érdliget - 33-as busz távot tette meg 20 perc alatt. Az reális.

@crash:
De ha mégsem jön, minek erőlteti? Okos enged, szamár szenved. Mások mindig beírják, hogy többet nem szállnak vonatra. Neki igazán van alternatívája, tényleg miért erőlteti a vonatot?

Még egy alternatíva (ő az érdi, miért nem tudja?):
700-as jelzésű Volánbusz Bp., Tétényi út megállóból mindennap 5.06-kor indul (Budatétény, Camponáig). Munkanap még 4.41-kor indul 701-es is Nagytétényig, a 33+33E buszig. Budapest-bérlet is jó rájuk. Ez a Volánbusz-megálló 200 m-re van a vasúti megállótól. A 33-as már 4.45-től jár (előtte meg a 973-as) - lehet, hogy a busz hosszabb menetideje miatt korábban kell indulni, de ez megbízhatóbb, mert max. 15 perc múlva jön a következő.

Amúgy a vonat 4.56-kor indulna, nem 4.57-kor.

petya.bacsi 2009.09.21. 16:12:53

Volt, amikor én, mezei utas előbb tudtam, hogy felsővezeték-szakadás van, mint a MÁV-Direkt, szerintük rendesen jártak a vonatok. Na bumm :)

tilosaz 2009.09.21. 18:42:51

Érd-Alsón van Volán pályaudvar is. Jár busz is Nagytétényre, itt a link, tehát elvileg nem kellett volna se annyit várni, se gyalogolni.

www.volanbusz.hu/menetrend.php?type=helykozi&menetrendilap=700-701

Ezzel együtt előfordul, hogy késnek a vonatok, most nyáron rendszeres volt a késés és a felborult menetrend.

tilosaz 2009.09.21. 18:43:58

Budafoki, bocs, nem láttam, h te is beírtad.

VakondM 2009.09.21. 19:56:34

@Jim Raynor: Szarjál is be apa! Ha nincs pénz karbantartásra és nincs miből javítani akkor az annak a hibája akinek a dolga lenne beszerelni a cuccokat amiket meg sem kap???? Gondolkozni kéne de az a többségnek nem megy, csak az agymosott duma amit lehet hallani, olvasni.

Az átszervezéseknek, leányvállalatosdiknak pont az a lényege, hogy mindenki más cégnél van. A vonatok műszaki részéért a MÁV Gépészet felel és a műszaki személyzetet (mozdonyvezetőt) pedig egy másik cég, a Trakció adja. A forgalom megint másé...
De azért áruld már el kedves barátom így a beszarás előtt, hogy szerinted a forgalmista aki egy jelzőt kezel mit tehet annak érdekében, hogy a vonat ami valahol valami miatt áll, elinduljon?

Cadoozle 2009.09.21. 20:02:07

Először is gratulálok, hogy leesett valakinek a 15 kommentben, hogy Nagytétény-Érdliget volt a kiinduló állomás, és nem Érd-Alsó. Teleportáltam, hazudtam, lehet rágalmazni. De akkor sem megyek busszal, szívesen átadom a lehetőséget annak aki a BKV+Volán kettősre invitál. Hogy miért is? Talán a késések jelentéktelenek a MÁV-hoz képest, de 33-as busz egy trágya, lehet E vagy A (megszűnt), kínszenvedés mire beérek vele Pestre, megáll fűnél-fánál még az "E" is. Amikor Érdre költöztem, csak busszal jártam. 1,5 hónapig bírtam. Volt, hogy 1 óra 10 perc alatt ért be Pest központjába, lehet utána számolni, hogy mennyit vesz el az életedből havi szinten a busz. A lassulást a Camponánál kezdi, annyi a lámpa, majd következik a Leányka lakótelep, majd a Hengermalom, de tovább nem is folytatom. Igazából az a baj, hogy anno állítólag meg lett ígérve, hogy Érdre bejön új járatokkal a BKV, ha kész lesz 6-os utat körülölelő felüljáró. Nos, a felüljáró elkészült. A BKV meg maradt ott ahol van. Talán nem is meglepő, mert Volán és a MÁV iszonyú nagy profitot veszítene. Szóval egy szónak is száz a vége, ahogy crash-re asszociálok: Mit kapok a befizetett adómért és a bérletem áráért cserébe? Egy közösségi közlekedésnek nem nevezhető valamit.

VakondM 2009.09.21. 20:10:00

@Attila08:
Önnek jár! Jaj nem ez nem az a figyelő :-x

Sweetie 2009.09.21. 20:17:23

@Vyca: Talán béreljek magánrepülőt a munkába járáshoz??? A másik meg, hogy ha láttad már életedben a Nagytétény-Érdliget vasútállomást, akkor tudhatnád, hogy nemhogy váróterem, de még egy kalauz sincs, sőt még a kuka is egy műanyag vödör volt, amit már lerúgtak a helyéről...

Budafoki 2009.09.21. 21:27:35

@Attila08:
Oké, csak akkor nem azt a valótlanságot kell írni, hogy nincs alternatíva, hanem hogy az utazás vonattal x idő, busszal y-szor x (ahol y>1).

Arról, hogy a BKV nem jár ki Érdre, nem a BKV tehet, hanem az érdi önkormányzat és a kölekedési minisztérium. Ez helyközi közlekedés, amit a minisztérium rendel meg, de az önkormányzat megrendelésére is kijárhat a BKV (mint a többi agglomerációs településre). Szóval az önkormányzatnál kéne kopogtatni.

Budafoki 2009.09.21. 21:29:09

@Sweetie:
Kalauz ne is legyen egy vasúti megállóban, neki a vonaton kell dolgoznia. :)

Píter 2009.09.21. 21:34:13

A máv-direkt az külön posztot érdemelne. Csak az utóbbi 1 hónapban 3 olyan eset volt amikor jobb híján őket hívtam segítségül és mind3szor félretájékoztattak, vagy nem tudtak semmit--

scooby doo 2009.09.21. 23:06:47

@Vyca: Egyetértek. Reggel a 33 még beér elég rendesen, mert nincs dugó. Akkor mért nem BKV-zol? A vonattól egyelőre ne várj mást.

VakondM 2009.09.21. 23:19:26

@scooby doo: Reggel fél 8 ig a 33as elég jól tud haladni, a legelső lehetőségnél pedig át kell szállni a 233E-re. Akkor jó gyors az utazás.

kis.bence 2009.09.22. 00:19:18

Tudjátok mit nem értek?

Mi a fenéért raktak a vonatokba GPS-t, ha még így sem bírják lekövetni, a szerencsétlen kocsik helyét...

Legközelebb milyen "sikeres" beruházásba fognak? Saját MÁV műholdakat fognak ráállítani a szerelvényekre n^x milliárdért?

crash 2009.09.22. 08:10:16

@kis.bence: Áááá... a műhold túl olcsó lenne. Bevezetik a BKV-nál bevált végkielégítés-rendszert :)

Vyca 2009.09.22. 09:07:59

@kis.bence: Már elkezdték kialakítani, hogy a vonatok követhetők legyen bárki számára a neten. És a GPS-t szerintem még csak arra használják, hogy a voant tudja hol jár, és abból az utastájékoztatás... De javítsatok ki, ha tévedek.

rockersrac 2009.09.22. 12:10:45

@Vyca: Ha jól tudom a vonatokon nem gps alapú a tájékoztatás,hanem olyan mint a villamosokon! Be van építve pár érzékelő amiből egy azt figyeli hogy mekkora távot tett meg a jármű,és adott távolságnál bemondja a bemondandót,aztán az ajtóknál is van érzékelő,ami az ajtó nyitást/ csukást érzékeli! Lehet hogy tévedek és a vonatoknál nem így van,de pl a villamosoknál így van! :D

Sweetie 2009.09.22. 13:12:28

@scooby doo: Miért ne lehetne a vonattól mást várni??? Miért nem jöhet időben???

Sweetie 2009.09.22. 13:18:57

Aki nem jártas ebben a dologban, az sosem fogja megtudni milyen kínszenvedés Nagytétény-Érdligettől bejutni a városba... Mondjuk én babakocsival nem biztos, hogy arra vágyom, hogy 25 percet gyalogoljak a 33-ashoz. vagyis jobb esetben 25 percet:) Különben is múltkor a városban volt dolgom, időre kellett mennem és az út busszal kereken 60 perc volt...erről ennyit:)

Snake 2009.09.22. 14:09:10

@rockersrac: Pedig GPS alapú van a vonatokon.

Villámhetes 2009.09.22. 14:15:46

Szerintem a 30-as vonalon lévő vágány és állomásfelújítás kavar bele a menetrendbe.

Traktoros 2009.09.22. 15:32:43

@Villámhetes: És még mielőtt bárki is megkérdezné, hogy miért éppen nyáron kellett nekifogni, érdemes tisztázni azt az érdekességet, hogy az építőiparban (tehát nem csak a vasútépítésben) vannak olyan munkák, amiket télen nem lehet megcsinálni.

A vasúti töltést télen nem építheted meg, mert fagyott a talaj, és tavaszra hullámvasutad lesz, ha olvadáskor elkezd roskadni (bevágás esetén meg keresheted a síneket a félméteres sárban). A síneket sem hegesztheted össze télen (sőt néha még nyáron se), mert a sín (nem levegő, a kettőnek egymáshoz nem mindig van sok köze) hőmérsékletének a hegesztés idején 15...25 °C között kell lennie, ellenkező esetben a hegesztés elszakad, vagy nyáron a pálya úgymond' kivetődik (ld. nemrég a pécsi vonalon kisiklott gyorsvonat esete), vagy jobb esetben csak fodrozódik, de már akkor is jelentős 5-10 km/h sebességkorlátozást kell bevezetni.

Ezeket csak a tisztánlátás érdekében írtam le, nem kioktató jelleggel.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.09.22. 15:50:58

@Jim Raynor: ha téged olyan számítógép elé ültetnek le, hogy csinálj meg egy excel táblát egy óra múlva, ami tíz percenként lefagy és 8 perc alatt indul újra, akkor te vagy a hibás, vagy az, aki ilyen szart adott eléd?

Villámhetes 2009.09.23. 00:49:51

@Traktoros: Én ezt tudtam,és egyetértek.Ki kell bekkelni azt a kb. 1 évet(vagy többet) míg kész,utána majd repesztenek a vonatok!:).De addig is ha ez a késés gyakrabban fordul elő,bizony más alternatíva után kell nézni.(Ha kedves Attila-és a többi utas-meg akarja tartani a munkahelyét...)

Villámhetes 2009.09.23. 00:59:06

Egyébként én 100X inkább vonatozom,mint buszozom(bár sajnos elég ritkán),de a szükség törvényt bont.

Traktoros 2009.09.23. 14:06:52

@Villámhetes: Ja, nem is konkrétan neked címeztem! :)

anemo 2009.09.23. 22:05:28

@Villámhetes: pontosan, a késések okát kábelvágásnak hívják. Ennyi.

scooby doo 2009.09.25. 19:23:31

@Sweetie: Én inkább zt szoktam meg, h sose jön pontosan. Ennyi. Persze néha kapoott tőlem is pirospontokat, de ez ritka eset volt. Nálam a MÁV leszerepelt, így arra az 1-2 napra marad a Volán, a többin meg a BKV hálistennek.
A 33-ról meg annyit: csúcsidőben tényleg nehéz, sőt, inkább lehetetlen tartani a menetidőt, de csúcson kívül egész jó.
Nálam meg fordított a szitu: inkább kelek korábban, de nem vonatozom, ha nem muszáj, nekem elég volt az az egy év. Inkább a 33 (E, 233E).
süti beállítások módosítása