Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Álljon meg az IC Hatvanban is!

 2009.03.09. 10:03

Tisztelt MÁV-figyelő!

1991. V-hó óta vezették be az Intercity forgalmat, először Budapest-Keleti-Miskolc-Tiszai pu. között, majd a későbbiekben a többi fő, nagyobb forgalmú vonalakon is.

Kérdésem: a 80-as vonalon közlekedő, valamint a kör Intercity-knek nem-e lenne a MÁV részére nyereségesebb, és az utasoknak is kedvezőbb, ha megállna Hatvanban is? Eleve azok az IC-k pl.: TVK, Borsod, Lillafüred, amelyek csak Miskolc-Pest viszonylatban közlekednek, csak Füzesabonyban állnak meg. Eredetileg azért határozott így a vasút, mert Hatvan már Budapest elővárosba tartozik. Igen ám de mi a helyzet többek között a Miskolc felé közlekedőkkel? 

Mivel hatvani vagyok, és van vasúti szabadjegyem, sokat utazok így ismerem elég jól ezt a vonalat, és az utazóközönséget. Az IC-re Hatvanban körülbelül 3x akkora igény lenne, mint Füzesabonyban, arról nem is beszélve, hogy a Salgótarján-Somoskőújfalui vonalon csak személyvonatok közlekednek, így Salgótarján az egyetlen megyeszékhely, ahova az új menetrend életbelépése óta gyorsvonat sem jár, IC meg még soha nem járt. Tudvalevő, hogy a Somosi vonal rendkívül rossz állapotban van, és nincs villamosítva. Ezért ha IC arra nem is, de legalább a személy-végállomáson Hatvanban nem ártana.

Szolnokról is érkezik személyvonat Hatvanba, mivel Szolnokról Pest felé a közlekedési viszonylatok kedvezőbbek, a Hatvanba érkező szolnoki személy utasai általában tanulók, vagy Hatvanban és környékén dolgozók. Nagyon kevés azok létszáma, akik Pestre mennek tovább a személlyel. Viszont Szolnokról Miskolcra csak kör IC-vel lehet átszállás nélkül eljutni, de akik Hatvanhoz laknak közelebb, azoknak jobb megoldás lenne pl., ha Hatvanban is lenne IC. A sátoraljaújhelyi gyorsvonat 120%-os kihasználtságú, zsúfoltak a kocsik. Az egri úgyszintén, bár ott az utasok zöme Vámosgyörk környékén leszáll.

Ugyanakkor számomra logikátlannak tűnik megállítani a kör IC-ket pl. Tokajban. Én Füzesabonytól Tokajig szoktam velük utazni, de akárhányszor szállok le, rajtam kívül 1-2 ember, ha leszáll. De ha megszűnne a Tokaji megálló, Szerencsről is könnyen el tudok jutni az Újhelyi személlyel célállomásomra.

Véleményem szerint az IC-k alkalmazásával javulnának a gyorsvonatok utazási körülményei. Főként az esti járatok alkalmával akkora a zsúfoltság, hogy a jegyeket sem lehet megfelelően kezelni. Azt mondják kocsihiány van, és azért nincs több kocsi a járatokon. Az IC-k valamelyest javítanák az utazási körülményeket szerintem. Az 1-2 perces hatvani megállás pedig nem okozna nagyobb gondot az amúgy is gyakran 5-10 perceket késő IC-knek.

Üdv: Péter

Címkék: máv vonat ic vasút hatvan ötlet utas javaslat észrevétel 80 as


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr27990824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.03.09. 10:09:05

Eddig olvastam...
"és van vasúti szabadjegyem"

A vasutasoknak menetrendtől eltérően előfordul, hogy megállnak a vonatok, volt erről szó, élj a lehetőséggel...

greggrant 2009.03.09. 10:50:24

@petya.bacsi: ejnye, de rosszmájú vagy ;-)

timla 2009.03.09. 11:57:22

Rendszeresen utazom a Kassa - Hidasnemet - Miskolc - Bp IC-ken.

Csak azt ne talaljak ki, hogy az egyik IC megall, a masik nem, mert ez az utemes menetrend halala lenne.

A Miskolc-Debrecen kozotti szakaszon szerintem szukseges, hogy megalljon a vonat tobb kisvarosban is, hiszen igy is alacsony a kihasznaltsag, e nelkul tenyleg meg lehetne szuntetni a korvonatokat. Meg aztan erdekes is lenne, hogy a Tokaj IC atrobog Tokajon, az Abauj IC, pedig Encsen (Abauj kapuja), stb.

Amit szerintem tenni lehetne. Hatvan-Fuzesabony vonalon a szemelyvonatokat csatlakoztatni a korIC-khez.

Szabadjegy meg reszemrol no comment.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.03.09. 12:30:16

Megoldás:

Az IC mivel már rég elvesztette neve jelentésének értelmét, értsd: Magyarországon Már Monor és Albertirsa is nagyváros, szóval az IC-ket simán minősítsék gyorsvonattá.

Persze ekkor elveszne az IC pótjegy, de ügye a Szegedi vonalon már így is egy szerelvényen közlekednek az IC-k és a gyorsvonatok, szóval az IC valamiféle plusz adó behajtása valójában, nem pedig nagyvárosok közötti közvetlen kapcsolat biztosítása.

Poha 2009.03.09. 12:30:46

Sztem ez azert ratyi otlet, mert Miskolc-BP viszonylatban igy is fullon a vonat. Ha megallna 60ban is, akkor pld. Miskolc-Hatvan kozott 50%os (sacc) kisznaltsag lenne, onnantol meg 100%. Most a penteki/vasarnapi jaratokrol beszelek, amire Mis-Bp kozott igy sem lehet mindig jegyet kapni.

dontals 2009.03.09. 12:35:32

Önmagában nem rossz ötlet Hatvanban megállítani az IC-t. Én nem tudok érvet felhozni ellene. Az IC ma már úgysem azt jelenti, mint más országokban, hanem átvette a "normál" gyorsvonat szerepét, ahol még éppen elviselhető a színvonal.

Az, hogy Hatvan elővárosnak számít semmit nem jelent, mert Cegléden is megállnak az IC-k, Vácon pedig az EC-k (már ha jól tudom).

Az viszont, hogy a levélíró hatvani és vasúti szabadjegye van, kissé visszatetsző szerintem is. Inkább nem kellett volna ezt az infót megírni...

Nagyzee 2009.03.09. 12:52:20

Jól értem, hogy a levélíró IC híján Szerencstől Tokajig az újhelyi vonattal utazna?:p

Mellesleg a tokaji megállásra szükség van, sőt, akár Rakamazon is meg lehetne állítani az IC-t, mert a kör-IC ezen részén elég kihasználatlanok a szerelvények. De amúgy a hatvani megállásnak is lehet értelme.

mildi 2009.03.09. 12:55:55

@dontals: nem hát, tudvalévő h szabadjegyes nem kritizálhatja a menetrendet, mert nincs hozzá joga, csak annak van, aki fizet a jegyért, szabadjegyes járjon gyalog :(
(vö: képviselő éljen minimálbérből)
hatvan egyébként nem csak előváros, hanem gócpont is (akárcsak fabony), tuti lenne átszálló, ha jó a csatlakozás

@GayBears: sajna...ic-t sebesvonati menetrendben közlekedtetni, és bevasalni érte a pótjegy árát simán lehúzás :(

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.03.09. 12:56:49

Hatvanból van gyorsvonat Miskolcra két óránként, annyi elég.

A somosi (kis "s"-sel) vonatok csatlakoznak minden órában a budapesti és a miskolci/egri gyorsokhoz, amik a gödöllői megállást leszámítva ugyanúgy érnek a Keletibe, mint az IC-k.

Az IC-t az átszállás okán megállítani azért sincs értelme, mert pont a két "pók" között érkezik, fél órával a somosi vonatok érkezése és indulása előtt. Miért akarna bárki átszállni egy fél órával később induló IC-re, amikor van öt percen belül induló gyorsvonat?

Salgótarjánig a gyorsvonat menetideje hosszabb (!) volt, mint a személyvonaté, mivel az mozdonyos vonat volt, hiszen Hatvantól Budapesti villamosított a vonal, a motorvonatot meg nem érdemes ilyen vonalakon járatni, csak ha nincs más lehetőség. A mozdonyos vonatok viszont 20 km/h-val lassabban mehetnek Selyp és Salgótarján között, 60 helyett 40-nel (Selypig persze mindkét vonat mehet 100-zal).
Másrészt pont a 60 km/h végsebesség miatt az a +5 megállás, amit a személyvonat csinál a gyorshoz képest kb. 5 perc menetidő-különbséget jelentene, ha a gyorsvonat is motorvonat lenne. 5 percért bonyolítani, külön, ütemen felüli vonatot betenni nem érdemes, meglévő személyvnatok helyett gyorsot járatni pedig kicseszés, mivel a 81-es vonalon igen egyenletes az utasok eloszlása, Mátraszőllős-Hasznos megállóhelyen ugyanannyian szállnak föl, mint Kisterenyén vagy Nagybátonyban, ha nem többen néha. Mi alapján lehetne eldönteni, hogy kiknek "jár" a gyorsvonat, és kiknek nem?

Negyedrészt a közvetlen gyors két módon mehetne be Budapestre: vagy ütemen felül, de ekkor minden ütemes vonat elől félre kell állnia (bokorugró személyek, tehervonatok elől is!), ami lassú, vagy ütemes vonathoz csatolva, ami még lassabb. Egy átszállás (ráadásul ugyanazon peronon álló másik vonatra) max. 5 perc, egy csatolás 10-15 perc, és azzal a miskolci, egri, fabonyi, sátoraljaújhelyi utasok idejét is rabolná az az 5-15 budapesti utas. Merthogy Hatvanban átszálló kb. ennyi szokott lenni, hiába tele a dupla-Putyin.

Lejöhet persze az ütemes gyors után is külön vonatként az a két kocsi Budapestre, de ekkor nyílván később ér be, mintha átszálltak volna. Ennek meg mi értelme?

Salgótarjáni közvetlen gyorsvonatban akkor érdemes gondolkodni, amikor lesz gyorsvonati motorvonati flottja a MÁV-nak, és egy-két perc alatt lehetle-föl csatolni őket. Addig a "pórias" átszállás a leggyorsabb megoldás. Nem lehet minden városból közvetlen vonatot indítani: azt busznak vagy autónak hívják. Esetleg magánhelikopternek.

Szaki Danee 2009.03.09. 13:13:48

Tudtommal a MÁV-Start szenved az IC-kocsik hiányától (is), így nem biztos, hogy a Budapest-Hatvan forgalmat el tudnák vinni. Úgy tudom, a miskolci IC-k különösen népszerűek, tehát nem üres ülőhelyeket töltenének meg a Hatvanon fel/leszállók, hanem újabb kocsi(ka)t, amik viszont nincsenek. Ld. Dezsőke a Füzér IC-n, olcsóbb pótjegyes halberstadti vezérlő némely pécsi IC-n erősítésnek stb.

államcsőd · http://www.allamcsod.hu 2009.03.09. 13:33:26

persze, meg kálba meg vámosgyörkön meg mindenhol álljon meg. nem ezért ic :/

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.03.09. 13:42:00

szóval az ingyenjegyednek álljon meg a vonat :) zseniális, esküszöm, zseniális

RockyBalboa91 2009.03.09. 17:59:41

@gio: ezt minden utas érdekében írom, szó sincs arról hogy csak a saját szempontomat tartom szem előtt. Én mint hatvani, és rendszeresen vonattal közlekedő, ezt figyeltem meg. Semmi köze hogy nekem arcképesem van vagy nincs. IC-ért ugyanúgy én is fizetek helyjegyet.

@államcsőd: nem érted a lényeget... most nincs kedvem újra ugyanazt leírni csak más szavakkal

@Szaki Danee: tudtommal most készítik a 3G-s IC-ket...tudtommal 50 db lesz átépítve lengyel B-sekből azt azért nem hiszem h ne lenne 1 + kocsi csak ezért.

@Benbe: "Miért akarna bárki átszállni egy fél órával később induló IC-re, amikor van öt percen belül induló gyorsvonat?" De ha pl. Újhely felé, vagy a kör IC-kkel menne akkor nem mindegy, hogy még akkor Füzesabonyban is szálljon át. Na meg persze távolabbra rövidebb a menetidő is.

@Nagyzee: mivel a fő célállomásom Bodrogkeresztúr és Sátoraljaújhely, ezért megyek az újhelyi gyorssal. Amikor Tokajban az IC-ről leszállok, azért szállok le, mert Keresztúrból kocsival értem tudnak jönni. Ha megállna Hatvanban az IC akkor több mint fél órával lenne rövidebb a menetidőm Tokajba, vagy ha az újhelyi személlyel megyek, akkor szerencsre.

@petya.bacsi: nem győzöm hangsúlyozni, AZ IC-RE NEKEM IS FIZETNEM KELL A HELYJEGYET

RockyBalboa91 2009.03.09. 18:01:24

'Szerencsre. Bocsánat.

RockyBalboa91 2009.03.09. 18:09:56

@dontals: hát na... sejtettem hogy nem nagyon bírják itt a vasutasokat, de hogy ennyire nem...:)
csak azt nem bírják felfogni hogy attól független a fizető utasok érdekében is írtam ezt.

Sheldrake (törölt) 2009.03.09. 20:47:20

Nézd Péter, nem volt mibe belekötni, belekötöttek a szabadjegyedbe. (Megjegyzem én sem értek azzal egyet, hogy veszteséges állami vállalat ilyen grátiszokat adjon a munkavállalóinak. Nekem a nyereséges vállalat nem ad semmit, ahol dolgozom és nem ezért nyereséges szerintem. :)) Ennek ellenére egyetértek azzal, amit írsz, jóllehet egyre kevésbé érint, hogy mit csinálnak a vonatok a hatvani vonalon.

Ha nem írod a szabadjegyet, akkor meg a helyesírásodba kötnek bele, ha meg abba sem lehet, akkor a stílusba. A Bp.-Hatvan-Miskolc-Szerencs-Tokaj-Nyh. vonalon rendszeresen késnek a vonatok. Hétvégén sokan Gödöllőre mennek, elsősorban diákok vagy csóró oktatók (csomagokkal). Ezt csak azért írom, mert javarészt azért ők használják Vasárnap/Hétfőn és Csütörtökön/Pénteken az IC-ket. Záhonyból vagy a Nyíregyházól keletre eső szabolcsi településekről az északi országrészbe vonattal nem nagyon lehet eljutni átszállás nélkül. Ennek sajnos vonalvezetési okai is vannak.

Sokak számára annyira hihetetlen, hogy nem a saját érdekeit tartja szem előtt, hanem képes másokra is gondolni. Persze fikázni könnyű, de aki ehhez ért, kipróbálhatná a post írást is. :)

Aki átszállásban gondolkodik, gondolja hozzá az utazótáskát, bőröndöt, mappát, laptop táskát miegymást is. Ha hátizsákkal kirándulhatok, nem nagyon zavar, ha át kell szállnom. Csomagokkal azért kicsit bajosabb a dolog, főleg, ha a csatlakozó vonat nem vár 5 percnél többet és esetleg nem is lehet rá felférni.

en_té 2009.03.09. 21:15:11

Imho az összes vonat legyen IC, hogy ne legyen vita abból, hogy ki hol lakik és hol szeretne felszálni rá.

vanek ur 2009.03.09. 22:26:29

Hagyjuk már ezt az "állítsuk meg az IC-t minden bokornál" mozgalmat. Az IC egy távolsági, kevés helyen megálló vonat. 30 éve a miskolci expressz csak a Keletiben és Miskolcon állt meg. A nyíregyházi expresszek a Nyugatiban, Szolnokon, Debrecenben és Nyíregyházán álltak meg (és talán még Hajdúszoboszlón is). Ehhez képest tessék megnézni a mai megállásokat: lassan olyan lesz, mint 30 éve a gyorsvonat. (A mai gyorsvonat meg olyan, mint 30 éve a személy...)

Azért lobbizik a legutolsó falu polgármestere is az IC-ért, mert modern, komfortos és gyors. Csak éppen az nem esik le neki, ha minden fánál megáll az IC, akkor az nem lesz gyors. Kérjen inkább új, modern kocsikat, amiket rendesen takarítanak. És legyen meg az átszállási lehetőség egy kevesebb helyen megálló vonatra, ami ugyanolyan kényelmes.

A svájci vasút sokszor előjön példának: ott is ütemes a menetrend, és ott teljesen természetes, hogy át kell szállni. Az viszont igaz, hogy a vonatok pontosak, tiszták, és a szerelvények többsége a mai elvárásoknak (pl. légkondi) megfelel.

maglew 2009.03.10. 10:14:55

Hatvanban minek kéne megállni? Tökéletes gyorsvonatok vannak Pest meg Miskolc felé is és nem sokkal hosszabb az út. Ennyivel álljon már meg Vámosgyörkön is, hátha valaki előbb lejut Gyöngyösre, vagy Mezőkövesdnél is megállhatna a fürdő miatt. azért Intercity mert megyéket köt össze, és nem egy 60km-es elővárost.

Inkább azért kéne küzdeni hogy ne kerüljön Kiskunfélegyházáról Szegedig ugyanannyiba a helyjegy mint aki Pestről Szegedig megy. Talán többen használnák az IC-t nem?

blokkos 2009.03.10. 11:28:52

Sőt hívjunk IC-nek minden vonatot és minden állomáson és megállóhelyen álljon is meg, ha kell ha nem, hogy az ingyenjegyes vasutasok kényelmesen utazhassanak a mi adónkból!

rp_bubu 2009.03.10. 12:16:53

Ezzel a "még itt is álljon meg..." módszerrel sikerült elérni, hogy ma ott állnak meg az IC-k ahol régen a gyorsok, a gyorsok meg ott ahol régen a távolsági személyvonatok... Inkább azt támogatnám, hogy az IC max egy közbenső megállással jusson el a megyeszékhelyekre, mert arra találták ki. A Miskolci IC eredetileg nem állt meg sehol.

Ákibard! 2009.03.10. 15:47:24

@maglew:
"Inkább azért kéne küzdeni hogy ne kerüljön Kiskunfélegyházáról Szegedig ugyanannyiba a helyjegy mint aki Pestről Szegedig megy. Talán többen használnák az IC-t nem? "

Ahol erre kimondottan szükség van, ott van ilyen. Viszonylati üzletpolitikai kedvezménynek hívják.
Külön kis könyvecske tartalmazza ezeket a viszonylatokat.

timla 2009.03.10. 16:37:27

Nem epp a temaba vag, de a napokban meselte egy utastarsunk, mikozben vartuk az IC-helyjegy aranak visszateriteset 15 percet meghalado keses miatt:

A holgy tobbszur utazott mostanaban Szerdai napon IC-vel, amire ugye most el a MAV egyik akcioja, igy ingyenes lenne a hasznalata. Szerintetek szolt rola a penztaros, vagy kifizettette a jegy arat? Sugok, siman kifiezettette az utassal, aki nem tudott az akciorol. No comment.

Mounty (törölt) 2009.03.10. 21:02:40

Miért vannak úgy oda azért a szabadjegyért a hozzászólók? Nézzetek körül! Minden közlekedési cégnél kapnak a dolgozók utazási igazolványt. Ezzel így van például a MÁV és a BKV is. Sőt, még a közeli hozzátartozók is megkapják ezt a kedvezményt (férj/feleség, gyermek).

És mivel ismerem én is valamelyest ezt a vonalat, ezért támogatom az írót álláspontjában, hogy az Inter City vonatok álljanak meg Hatvanban. Ez egy nagyobb féle átszálló állomás, ahová több vonal is becsatlakozik. IC-k több kisebb helyen is megállnak, itt is beleférne. Ha megteheti némely Nyugati pályaudvarról induló IC azt, hogy gyorsvonati menetrendben közlekedjen, hozzárakott gyorsvonati kocsikkal (az IC részen a helyjegybiztosításon felül tényleg csupán a légkondicionálásért és a nagyobb tisztaságért kell pluszban fizetni, ami ugyanúgy elvárható lenne minden vonaton, sőt, ahol Desiro, Talent vagy Flirt motorvonatok közlekednek személyvonatként, ott ezt "alapáron" megkapják az utasok), akkor a hatvani csatlakozó megállás is bele kell, hogy férjen. Ha a menetrenden akarnak spórolni, akkor ne azt a 2-3 percet nézzék, amibe egy megállás kerül, hanem lehessen nagy sebességgel közlekedni a pályán. Az lenne igazi idő és energiaspórolás. A 120km/h-s sebességre engedélyezett pályákon sokba kerül ám egy egész szerelvényt a 40km/h-s lassújelre lefékezni, majd visszagyorsítani 120km/h-ra! Energia! Mintha Neked kellene ugyanezt megtenned autóddal az autópályán, csak a vasútnál számolj legalább 1000x-er akkora tömegekkel és fogyasztással!

vanek ur 2009.03.10. 22:23:17

@Mounty: Nem, NE álljon meg az IC itt is meg ott is. A miskolcra menő IC Misklocig meg se álljon! Legyen viszont normális gyorsvonat (megáll Hatvan, Kál-Kápolna, Füzesabony, Nyékládháza(?) Miskolc), olyan minőségű kocsikkal, mint most az IC, vagy egy új motorvonat. A személyvonat meg szépen megáll mindenhol.
Nyíregyháza felé is: Álljon meg Nyugati, Cegléd (átszállás Szeged-Debrecen), Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza. Esetleg megállhat Ferigyen is, ha már tettek oda egy állomást. Püspökladány, Karcag(!) - felejtsék el. Legyen viszont normális gyorsvonat normális kocsikkal, és az is ott álljon csak meg, mint a '80-as évek első felében.
Szegedre meg legyen meg a második vágány. és akkor mehet ott is külön az IC (megáll Cegléd, Kecskemét, Szeged), és a gyors.

jocee (törölt) 2009.03.11. 14:35:44

Az IC-k szép lassan helyjegyes gyorsvonatokká lassulnak,és helyette lesz más elnevezésű és mégdrágább "csúcs"vonatok!Lásd Railjet.A citykocsik állapotát elnézve már most se lenne pofám "minőséginek"nevezni!

Mounty (törölt) 2009.03.11. 22:33:55

@vanek ur: Amiről Te írsz (Budapest-Miskolc közvetlenül) az egy ma is létező vonatforma lenne: Inter City Rapid. És ha már Te szerinted a Nyugatiból induló IC-nek joga van megállni Cegléden, akkor szólok, hogy Hatvanban ugyanannyi joga lenne megállni. Ugyanolyan átszállóhely, több vonal csatlakozásával. Viszont a többivel egyetértek Veled: IC-k csak a legnagyobb városokban és a legkomolyabb csatlakozási helyeken álljanak meg, a többi helyre ott kellene, hogy legyenek a gyorsvonatok és a személyvonatok.

Mounty (törölt) 2009.03.11. 22:39:16

@vanek ur: A közvetlenül Budapest és Miskolc között közlekedő vonat létezhetne, a neve Inter City Rapid lenne. Amúgy ha szerinted joga van megállni az IC-nek Cegléden, akkor pont ugyanannyi joga lenne megállni Hatvanban is. A többivel egyet értek Veled.

Abd 2009.03.12. 10:19:14

@Mounty:

sok téma lett összemosva, és látom irigykedés megy erre-arra a plusz szolgáltatások igénybevevői körére. Igazad van, nem a szabadjegyen kéne lovagolni. miért ne segíteni egy cég a dolgozóin? csak egy ellenvetés az irigykedőknek, gyerek ha nem nappalin tanít, 24 év felett már nem jár ingyen utazás, a hozzátartozó vasutas munkája révén! Én sem a szabadjegyen vagyok kibukva. ez a legkisebb tétel és én nem irigylem a közlekedési dolgozóktól, hozzátartoziktól. A cégemnél kb fél millió ft a cafetéria, csak nem publikus. mivel nem közfeladatot ellátó vállalat. akkor most engem is meg lehet köpködni?

IC menetrend: az 1-es vonalon jól van megoldva.
Komáromban egy időben megállt egy IC vonatpár, igaz a leglehetelenebb időben. Nem volt kihasználva, meg is szűnt. A Szeged, Pécs, Miskolc viszonylatban át lehetne gondolni a megállási lehetőségeket. Valóban a rövidebb menetidő miatt fizetnék felárat. De inkáb megyek EC járgányokkal, olcsóbb tisztább, és ugyanolyan gyors, sőt még kényelmesebb is.
ne demagóg mód gondolkodjanak egyesek. Pl. Salgótarján megyeszékhely és miért nincs gyorsvonat.... röhej. Minek legyen közvetlen ic pl ezzel a logikával Egerbe is, ha nem kihasznált, nincs üzemképes járműpark, és utána meg nyöszörgés menne, hogy a fővonalakon nincs elég kocsi. Ha régios ország lennénk rég tullennénk a nehezén.. ezért nem lehet előrébb lépni. mki csak a saját kis kiváltságait félti és nem gondol bele hogy országszinten mibe kerül!

Abd 2009.03.12. 10:20:30

elnézés. tanul a gyerek.

vanek ur 2009.03.12. 16:46:57

@Mounty: Cegléd kontra Hatvan.

Cegléden most kitűnően működik az, hogy bejön Debrecen felől az IC, és pár percen belül ott van Budapest felől a Szeged felé tartó I..zé, szóval IC is meg gyors is egyben. A kapcsolat a másik irányba is működik. Ez szerintem egy jó intézkedés, nem kell Budapestig beutazni, ha valaki IC-vel akar menni Szegedről Debrecenbe vagy Nyíregyházára, és csak 1× kell átszállnia.
Egyébként péntek és vasárnap este szoktam arra járni (IC-vel, Debrecen felé/felől) és mindig sok az átszálló.

Hatvanban vajon ki tudnál alakítani egy, a ceglédihez hasonló IC csomópontot? Egyelőre nem is jár arra más IC. Mondhatnánk persze Salgótarjánt, de szerintem messze nincs annyi utas Salgótarján-Miskolc között (pláne aki még fizetne pluszban az IC-ért), mint ahányan Szeged-Nyíregyháza között vannak.
Másrészt Hatvan és Miskolc között kb. 15 perccel, Hatvan és Budapest között kb. 3-4 perccel tart tovább most az út gyorsvonattal, mint tartana IC-vel. És a gyorsvonatokhoz minden, Hatvanból kiágazó vonalról van csatlakozás Bp és Miskolc felé is.

krtek24 2009.03.12. 21:37:12

@timla:

Valószínűleg azért fizettette ki vele a pótjegy árát, mert nem a megfelelő szerdán utazott a hölgy az IC-vel.

Ákibard! 2009.03.13. 01:35:17

@timla:
"Sugok, siman kifiezettette az utassal, aki nem tudott az akciorol. No comment. "

No comment. Ugyanis olvasni tudni kellene. Csak a hónap első szerdáin van ingyen a pótjegy. És azokon a napokon nem szólás vagy nemszólás kérdése, mert a gép automatikusan ingyenes pótjegyet nyomtat. A nemgépes pénztáraknál pedig a helyközpontos jelzi az ingyenességet.

Erről ennyit...

cbc 2009.03.17. 15:14:18

Baszomfalván meg Bezerge-alsón ne álljon meg?

Így is teljesen tönkre vannak téve az IC-k, mert minden valamirevaló országgyűlési képviselő kibulizta, hogy a sárkupac falujában is megálljon, napi 2 db utasért.

Gyönyörű példa a pécsi vonal, hajdan nem állt meg sehol, 2 óra 25 perc alatt leért. Aztán először csak Szentlőrincen, utána Dombóváron, majd Sárbogárdon, aztán Sásdon is nekiállt megállni, esetleg még megállhatna Érden, Pusztaszabolcson, meg Tolna-Mözsön is, és kirakhatnánk rá hogy személyvonat.

Kb. 3 óra a menetideje, ami már autóval lazán verhető, két fő esetén árban is.

Szaba77 2009.04.21. 17:34:38

Ez egy nagyon rossz ötlet, mint pl, h legyen a villamos helyett troli.
Legyen egy külön IC hatvanba, esetleg tovább Salgótarján felé. Ha pénteken és vasárnap a hatvani forgalom is a Miskolci IC-ket használná, nem lehetne jegyet kapni a vonatra. Én szerdán szoktam megvenni a jegyet, mert később egyszerűen nincs!
Legyen külön vonat.

PoetaDoctus 2012.04.30. 19:26:52

Hatvan nem akkora közlekedési csomópont, mint Füzesabony. Füzesabonyból vagy hat elágazás van. Ezért áll meg az IC. De hogy a pécsi IC mi a szarért áll meg Sásdon meg Szentlőrincen, azt nem értem. A Nyugatiból induló IC-k megállóiból ki lehetne venni egyet-kettőt. Az UNG IC ne álljon meg Szajolon, Fegyverneken és Kisújszálláson. Csak itt kéne megállni: Zugló, Köki, Ferihegy, Cegléd, Szolnok, Püspökladány, Hajdúszoboszló, Debrecen, Nyíregy.

Mézesmázos Mózes 2019.07.29. 20:38:17

Füzesabony valóban sokkal fontosabb csatlakozó állomás mint Hatvan, de nem a vonalak száma, hanem az azokon lévő települések jelentősége miatt.
Füzesabony gyakorlatilag Eger csomóponti szerepét pótolja, az egri vasút gyakorlatilag egy HÉV-vonal, ami Eger megyeszékhely nagyvasúti összeköttetését szolgálja.
A 108-as vonalon Balmazújváros, Tiszafüred, Poroszló, Egyek és Hortobágy együttesen több mint 40 ezer embert szolgál ki. Eger lakosságával együtt ez már 100 ezres nagyságrendet jelent.
süti beállítások módosítása