Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A lenti kép csütörtökön készült, 21:40 után, az 1-es vágányon álló Székesfehérvár felé induló személyvonatról. A hiba az a képen, hogy a vonatnak 21:38-kor el kellett volna indulnia, de csak 22 óra után találtak rá mozdonyt, így jó 30 perc késéssel, 22:10 körül indult el a Déliből. Nem csak ez a vonat késett, hanem az utána következő dunaújvárosi is, legalább 20 percet ugyan ezen okból, mert 21:58-kor még azon sem volt mozdony, nem volt ami húzza.

Ilyen kis apróságok miatt nem indulnak időben a vonatok (még este sem), és ezért nem vonnak felelősségre senkit, senki sem hibás, a vasút így tökéletes.



 

Címkék: máv botrány saját vonat késés vasút mozdony panasz déli észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr841343990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gcsabi 2009.08.29. 11:03:11

Nem tudom miből gondolod, hogy ezért nem vonnak felelősségre senkit?
Az ilen esetben kb. az szokott lenni:"Személyi alapbérét 10-20%-al csökkentem 3-6 honap időtartamra."
Ez úgy 40.000-160.000ft nettó. Gondolom máshol is így díjazzák, ha hibázol a munkádban!
Azért az sem lényegtelen miért nem volt mozdony? Elfelejtették a vonatot /ez azért nem szokott túl sűrün előfordulni/ vagy megdöglött a 30-35 éves gép? A második esetben valóban következmények nélkül marad, mert azokat akik 25-év alatt tönkretették az ország egyik legnagyobb infrastrukturáját képviselő MÁV-ot tényleg még sohasem vonták felelősségre.

Ákibard! 2009.08.29. 11:06:30

"és ezért nem vonnak felelősségre senkit, senki sem hibás, a vasút így tökéletes."

Hülye duma...

Ha ez a post menetrenváltás után 2 nappal születik, megértem, hogy ezt írod, mert váltáskor mindig vannak hibák. Ami papíron jó, nem feltétlen megfelelő az életben is.
A mozdonyoknak, szerelvényeknek, személyzetnek vannak fordulóik, ezeket nevezik fordának. emberek megtervezik, hogy a beérkező szerelvény mikor hoa fordul. nem feltétlenül megy ugyanoda, sőt nem feltétlen megy abba az országrészbe. (Lásd: Ceglédről/Szolnokról érkező szerelvény fordul Vácra.)
Rengeteg olyan van, hogy egy beérkező vonat mozdonya egy másik szerelvényre áll át, és ezt viszi.
Tehát papíron lehet hogy jó valami, de az elméletet nem igazolja a gyakorlat.
Ezért mondtam, hogy ha menetrendváltás után 2 nappal születik ez a post megértem.

jelen esetben valószínűleg baleset vagy bármi más ok miatt késett a beérkező szerelvény, aminek mozdonya vitte volna ezeket a szerelvényeket.

"de csak 22 óra után találtak rá mozdonyt"

Bármilyen jól hangzik is, a vasút szervezése nem úgy megy, hogy józsi felszól Tibinek, hogy Héééte, tudtad, hogy 21:38-kor megy egy fehérvári? Keríccsé má rá mozdonyt!!
És akkor Tibi bemegy a raktárba és kihoz rá egy mozdonyt.

Az a mozdony jön, egy másik szerelvénnyel, esetlegkésik, máris nem indul időben a másik.
Ez részben az ütemes menetrend miatt is van így, hisz annak lényege az állásidők csökkentése, mindent futtatni kell minél többet, akkor hozza a pénzt.
Valamit valamiért.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.29. 11:21:20

@gcsabi:

Szia!

Ha ez minden nap előfordul (és elő szokott fordulni), akkor nem hiszem, hogy a dolgozók felelősségre vonása ebben a formában én is valamit. Persze lehet, hogy a mozdony döglött meg, mert mint írtad öregek, de hogy minden nap, és itt is, egymás után két vonatnak ne lenne mozdonya...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.08.29. 11:44:26

@Ákibard!:
Részben jogos a dolog, azonban ha a jóember tudja, hogy a vasút szar, akkor nem ír rá olyan menetrendet amihez jó vasút kell. Ha tudom, hogy egy mozdonynak azonnal fordulnia kell egy másik szerelvénnyel, de az adott vonat csúnya késést tud összeszedni, akkor vagy a menetrendet vagy a fordát kell máshogy megcsinálni.

Rabbeleben 2009.08.29. 11:49:01

Vagy a menetrenden és a fordán kívül még sok mást.

Ákibard! 2009.08.29. 11:53:13

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Ez így van, vannak oylan hlyek ahol irreálisan kevés időt hagynak rá.
De van ahol van idő, csak ahogy mondtam az elmélet más mint a gyakorlat. Például Vácsról jön egy vonat, de abban az időben teszemazt egy IC-nek végeznek épp tolatást, ez nem lett figyelembevéve. Ergo késik, ami visszaindulna.

De az ilyenek általában hamar kiküszöbölődnek.

von Stirlitz · http://skodabusz.blog.hu 2009.08.29. 11:56:18

Azt gondolom, hogy az utast nagyon nem érdekli, hogy mondjuk a fehérvári vonatot az előző miskolc-tiszaújváros fordulót teljesítő mozdony viszi-e vagy helyből fordul valami. Legyen ami húzza a vonatát és kész.

Nincsen tartalékállag? Ha-ha-ha. 21:38-kor? Ha-ha-ha. Ez inkább a nemtörődöm hozzállás eredménye, minden leányka irányítója gondolom egymásra várt, hogy melyik mozdonnyal pótolják a fehérvári vonatra meg nem érkezett járművet. Mert, ha elromlik indulás előtt és úgy kell pótolni, na akkor talán megérthető, hogy nem sikerül időben pótolni... de kicsit előbb látszott a probléma.

Oldják meg és kész.

gcsabi 2009.08.29. 12:03:29

@BKV figyelő:
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Ha egy lepusztított elavult és szűk keresztmetszetű rendszerre ráerőltetnek, a meglévő adottságok figyelembevétele nélkül, egy egészen más infrastrukturális hátteret igénylő rendszert, akkor törvényszerű a káosz.
Nálunk olyan "szakemberek" irányítanak akik vagy szakmai alkalmatlanságból vagy politikai nyomásra hoznak hibás döntéseket. Bevezetnek egy valóban korszerű és /máshol/ nagyon jól működő rendszert az ütemes menetrendet,a minimális alapok nélkül.
Figyelmen kívül hagynak olyan alapvető követelményeket mint: a megfelelő jármű park,a szerelvény- és gépfordulókhoz szükséges állomási technológiai idő, a vonalszakasz áteresztő képessége /minden rendszer áteresztő képességét a legszűkebb kapacításu rész korlátozza be/, a stabil menetidőhöz tartozó állandó pályasebesség stb.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.29. 12:16:14

@Ákibard!:

Nem csak ezen a napon volt hasonló "hiba". Bármelyik nyári napon tudtam volna neked hasonlót mutatni.

@gcsabi:

Én sem azt írtam, hogy itt a vasutas hibázott, mert nem tudom kinek a hibájából nem volt ott időben a mozdony. Én is azon a véleményen vagyok, hogy itt leginkább a fent lévő "szakemberek" hibáztathatók.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.29. 12:22:37

@von Stirlitz:

Így van ahogy írod. A boltban sem érdekel, hogy miért nincsen kenyér...

Amúgy már 10-körül kiírták a késést (igen, 30 perccel az indulás előtt), ekkor döntöttem el, hogy a dunaújvárosival megyek, de azon sem volt mozdony, 15 perccel indulás előtt írták ki a késést.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.29. 12:25:27

@Rabbeleben:

Jól látom, hogy lekerültek a Bhv-k a martonvásári vonalról? Ezek szerint megint csak a nyári melegben mentek máshol. Pont a Délibe megyek, és látom plusz vonatok (amik csak csúcsidőben járnak) Flörtök, illetve ami eddig is Flirt volt az csatolt.

Ákibard! 2009.08.29. 12:44:16

@BKV figyelő:
" A boltban sem érdekel, hogy miért nincsen kenyér..."

és ha nem érdekel, hogy miért nincs akkor mi van?
Semmi.
Attól még nem lesz kenyér, hogy vered a melled, mondván nem érdekel miért nincs szüljenek neked kenyeret. Érted?

Ákibard! 2009.08.29. 12:45:15

@BKV figyelő:
"Jól látom, hogy lekerültek a Bhv-k a martonvásári vonalról? Ezek szerint megint csak a nyári melegben mentek máshol. Pont a Délibe megyek, és látom plusz vonatok (amik csak csúcsidőben járnak) Flörtök, illetve ami eddig is Flirt volt az csatolt. "

Augusztus 24.-ével vége a nyári menetrendnek, a kevesebb vonat jár a balatn mellett az oda elpakolt járműveket visszahozzák. Ez minden évben így megy.

engine driver 2009.08.29. 13:04:33

@gcsabi:

A menetrenddel nem nagyon szokott probléma lenni. Vannak benne tartalékok. De a nagy meleg miatt változnak meg a közlekedés feltételei. A vonalak tele vannak lassújelekkel (sebességkorlátozással). Vagy a mozdony nem ér oda a fordulóra, vagy a szerelvény. Az időjárás is tartogat meglepetéseket. Bedől egy fa és kész a káosz. Elég hozzá egy kis szél.
Az egyik pályaudvaron egy hétköznapi napon 200 vonat érkezik és közel ennyi indul 13 vágányról. Ha az egyik vonatból kocsit kell kisorozni, valamilyen hibája miatt már borul a rendszer. Nem csak arra a vonatra lesz kihatással.

tz424 2009.08.29. 14:10:43

Egy hasonló eset, csak az a különbség, hogy már jún. közpe óta fennáll. Menetrend szerint 19.32-kor indul Kőbánya-Kispestről Kiskunhalasra a 7918-as sz. vonat. Ez a vonat elővárosi forgalmat is bomyolít ütemes menetrend szerint. Több mint két hónapja szinte mindennap 20-40-60 perces késéssel indul. A vonatot az a gép viszi amelyik Belgrádból hozza az Ivo Andric nemzetközi gyorsot. Ez menetrend szerint 17.49-re érne a Keletibe. Na ez a legritkább esetben fodult elő, min 60 percet késik, de jellemzőbb a 120 perces késés. Tehát a mozdony általában még meg sem érkezik amikorra már indulni kéne. Ilyenkor azt csinálják, hogy a 19.50-re érkező gyors mozdonyát kapcsolják 7918 elé. Így máris megvan a 30-40 perces késés. Ez az állapot mind a mai napig tart. Nem hiszem el, hogy nem lehetett 2 hónap alatt egy tertalék gépet vezényelni és megoldani a problémát!

gcsabi 2009.08.29. 14:14:16

@engine driver:
Az ütemes menetrend több annál, hogy minden óra x-perckor indul és y perckor érkezik minden vonat. Egy összefüggő egymásra épülő rendszer, ami rosszúl van összehangolva. Amikor egy vonat szerelvény forduló a végállomáson 10 percet biztosít az érkező utasok leszállására a szerelvény kitolására, gépkörüljárásra, induló vágáyra betolásra, beszállásra, vonatfelvételre és fékpróbára, akkor az egy rendesen érkező vonatnál sem lehet a rendelkezésre álló idő alatt megcsinálni, még az utasítások "lazább" értelmezésével sem! Pár perces késés az érkező vonatnál és egy rosszúl oldó kocsi már 10-15perces késést okoz. Amire nincs mindig tartalék idő a menetrendben/ami miatt néha ott is 10-20km/h-val lassabban megy a vonat ahol nem kellene.
A stabil és állandó pályasebesség nélkul vagy 15-20%-al hosszabb menetidővel terveznek az amúgy is lassú vonalakon, vagy folyamatos késési hullámokat generálnak. Egy egyvágányú pályán 10-perces álomásköz kapásból 20 perc késést okoz egy menetrendtől eltérő közlekedésnél és veri az összes vonatot és csatlakozást!
És ez csupán két elem egy-egy hibéja!
Ezekkel az infrastruktúrális lehetőségekkel mág nagyon-nagyon messze van a menetrend az optimálistól.
Arról nem is beszélve, hogy a folyamatosan alőforduló kisebb-nagyobb "rugalmas" utasítás értelmezés nélkül-/ami ugye a mi testrészünk és a csalány esete- még a mai helyzet közelében sem lennénk!

kovácspéterke 2009.08.29. 14:39:17

A múltkor, valamikor júliusban meg mozdonybezető nem volt. Be is mondták a Déliben, hogy a szombathelyi érkező vonat vezetőjét próbálják majd megkérni...

ninimimi 2009.08.29. 14:41:08

Miért kell ezen csodálkozni?! Csak megvalósul a sokak által bevezetni óhajtott szovjet vasút. Amikor az ismert vicc szerint a nagy orosz sztyeppén áll a vonat pár órája. Aztán a "türelmetlen" utasok küldöttséget menesztenek a mozdonyvezetőhöz és megkérdik:
- Miért állunk?
- Mert mozdonyt cserélünk.
- Miért?
- Vodkáért.
Sokat tett a máv komcsi vezetése, hogy idáig jussunk. Csak egy példa a Nohab mozdonyflotta kinyírása. Ezek a svéd mozdonyok még vergődésükben, szándékos elhanyagoltságukban is messze megbízhatóbbak, költséghatékonyabbak voltak, mint a mávot mára elárasztó szovjet mozdonyok, a szergejek.
Ez a

Peron8 2009.08.29. 14:49:56

@von Stirlitz:
nincs. ugyanis ha a 21,38 as vonatot annak a gépnek kell vinnie, ami pl 19,12kor tehert visz , a teher késik xy idöt, mire visszaér a gép, lesz pl22,05. szóval több ok lehet a késésre, amugy a teherfuvar a trakcionak jobban fizet és ugye itt is a minél többet fusson effektus látszik visszaigazolodni.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2009.08.29. 15:04:06

hai,

velunk is megesett akkor 75percet kestunk, ez egy 19:20as vonat volt ugyan abba az iranyba.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2009.08.29. 15:22:32

Hasonló sztori van Kiskunfélegyháza felé is. Szerda-csütörtök mentem volna a 19.32-essel arra, előreláthatóan 30 percet, azaz 45-50 percet késett. Miért? Mert késett vmi nemzetközi vonat, ami a Keletibe érkezik, és amiről majd megkapja a mozdonyt. Fasza. Ja és ahogy hallom, ez a késés rendszeres, majd amikor megszűnik a nemzetközi vmikor szept 30. környékén, akkor esetleg rendesen fog járni.

tz424 2009.08.29. 15:26:06

@Translator +X+: Kiskunhalas, ez az amiről írtam.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.08.29. 16:05:32

@Ákibard!:
És akkor még azt se felejtsük el, hogy a Déliben már rég megszűnt a napivizsga, legközelebbi "aktív" fűtőház az a Fradi, Fehérvár, esetleg Duna (ott pl hétvége kivételével), mert csökkentsük a költségeket...Az ilyen "mozdonyok" ciklusideje 60/96 óra. Lehet számolni, mennyi üzemképes mozdony van, mennyit kell ezért keverni, hogy mindenre legyen gép, ebbe őrülnek bele lassan a területi felvigyázók...Mai Battai vonatnál (4317) közölte az Mv, hogy 11.30-kor lejár az nv. Tehát Déliből ezt a gépet vizsgálni kell küldeni. Ami persze a fent említett helyeken történhet...Folytathatnám, de minek? A felsővezetést ez nem érdekli, szívjon vele a dolgozó! Persze alapbércsökkentés lehetőségének meglebegtetésével.

zsolt36 2009.08.29. 16:06:47

@tz424: Gyakorlatilag nincsenek tartalék gépei a MÁV-nak... Ami üzemképes, az általában forgalomban van...Úgyhogy ezen a helyzeten legfeljebb a forda változtatása segíthet...

zsolt36 2009.08.29. 16:10:24

@gcsabi: A MÁV felsővezetése kitalál valamit, az meg nem nagyon érdekli, hogy megvalósítható-e... Ezzel a járműparkkal (vagy inkább parkolóval, annyi a lerobbant köztük) csodát nem lehet várni...Inkább az a csoda, hogy hogy még járnak a vonatok egyáltalán...A késés sajnos napi rutinná vált...

Dódi 2009.08.29. 16:18:57

fél óra? az semmi, egyszer a vasárnap esti fél 8-as pécsi IC másfél órát állt a Keletiben ugyanezért. és még át is kellett szálni buszra Szekszárdnál, mert kisiklott előttünk valami, így éjjel 1-re értem Pécsre. persze másnap meló.
és csak a pótjegyek árát fizették vissza, ami kemény 500 Ft.

szal ez a máv, mit csodálkozol? tiszta Balkán.

Fandorin 2009.08.29. 16:19:55

@Ákibard!: Na ezért nem műkszik semmi mert azonnal jön a süket duma. Vazz ha 21:38 akkor annyi. A pénzemért ezt várom. Mint te, akkor mikor bemész a madaras teszkóba és kérsz 10dkg parízert..

záporjózsi 2009.08.29. 16:20:02

@gcsabi: Az eszközállomány jelentős része ott rohad órákon át az állomásokon és a parajosban. Most meg kellett mozdítani. Volt 10-20 "jó" éve a baktereknek. el lehet kezdeni minőségi munkát végezni...

záporjózsi 2009.08.29. 16:24:46

@gcsabi: "Amikor egy vonat szerelvény forduló a végállomáson 10 percet biztosít az érkező utasok leszállására a szerelvény kitolására, gépkörüljárásra, induló vágáyra betolásra, beszállásra, vonatfelvételre és fékpróbára, akkor az egy rendesen érkező vonatnál sem lehet a rendelkezésre álló idő alatt megcsinálni, még az utasítások "lazább" értelmezésével sem!"
...és az ingavonatokat miért nem lesz szíves a T. vasút használni és használható állapotban tartani? Miért közelítik az ingák fordulását a körüljáráshoz? Mert valahogy el kell szabotálni az ütemest. Az igaz, hogy a legalsó dolgozók szívnak a legtöbbet. De azért nem kellene széttárnia mindenkinek a kezét az ősi vasutas mondással: "Ezt nem lehet megcsinálni, hiába működik máshol!"

Rabbeleben 2009.08.29. 16:34:30

@BKV figyelő:
Igen, úgy tűnik.
Egy szutyok szerelvény maradt, a reggeliek mind duplák.
De ne kiabáld el, mert most kevesebb a martoni vonat.

Pepe135 2009.08.29. 16:44:38

DE legalább kényelmes kocsiban utaztál!

nekem volt "szerencsém" az egyik új piroshoz. Légkondi, üvegajtó stb. csak épp az ülés nem ülésre való. Fél óra után nem kényelmes. Mindez BP-Győr között!

Ákibard! 2009.08.29. 16:56:36

@Fandorin:
" A pénzemért ezt várom. Mint te, akkor mikor bemész a madaras teszkóba és kérsz 10dkg parízert.."

Pontosan.

És ha a madaras teszkóban csak 8 dekát kapsz 10 helyett, vagy 10-et kapsz és esetleg penészes, akkor odafáradsz az ügyfélszolgálathoz, és hipergyorsan visszafizetteted a pénzed, mert te nem ezért fizettél. Aztán majd máshol veszel frisset, és elégedetten távozol. Vagy nem.

Késés esetén a mávnál ugyanez van.
Ha késik a vonat (10 p-et meghaladó induló vonatkésés, ugye itt megvolt) visszafáradsz a pénztárhoz közlöd, hogy a vonatod 10 perce nem indul, te nem ezért fizettél, majd hipp-hopp visszakapod a teljes menetjegyed árát levonás nélkül.
Aztán mész mással amivel akarsz, és elégedetten utazol. Vagy nem.

Píter 2009.08.29. 16:57:52

@Fandorin: Így van!! A süketduma, rizsa, mellébeszélés nem érdekel senkit! Fizetett bérkommentelőnk eszmefuttatása szerint a menetrendet át lehetni írni kb időpontokra, tehát vonat indul mondjuk baktalórántházára minden nap kb 10 és kb 14 órakor plusz 0-120 perces késés alapból várható a máv működési struktúrájából adódóan. Megértésüket köszönjük! Röhej...

gcsabi 2009.08.29. 17:03:46

@záporjózsi:
Az ütemes menetrendnek pont az lenne az egyik lényege, hogy kevesebb járművel nagyobb futásteljesítményt érjenek el. Csak ehez kellene a megfelelö korszerű járműpark ami nincs! Az ország nagyobbik felében a 70-es években gyártott roppant korszerű és tip-top állapotban lévő kocsik és mozdonyok járnak. Ott Talentet, Desirót meg Taurust legfeljebb képen láttak.
A "parajos"-ban legfeljebb a javíthatatlan ócskavasak álldogálnak.
Sok helyen olyan gyorsvonati kocsik közlekednek amiben vallatni lehetne, de kulturáltan utazni nem. Tew állomvilágban élsz, ha azt képzeled, hogy a MÁV dugdossa a sok-sok korszerű járművát!
Próbálj meg 12-órát ledolgozni egy siemenses állomáson, ahol a lusta bakter úgy 1000-1200-szor állítja át kézzel a váltokat, ami 20-30kp/db, vagy egy olyan korszerű kisállomáson mint Pécs ahol egésznap szaladgál a váltózárkulcsal a XI.-századi helyszini állítású váltók között!
Szerinted a rendelkezőasztalnál hogy a búbánatban szabotálom el a nemlétező ingavonatokat.
A nemlétező vezérlőkocsi és a távvezérlésre alkalmas mozdony nélkül nehéz ingavonatot összeállítani, de ha van használható ötleted mondjad el légyszives!
Azoknak kéne széttárni a kezét akik az elmult 25-évben hagyták szétrohadni a vasutat. Azért van egy drága és szar vasutunk, mert olyan mozdonyokkal amik a dupláját fogyasztják egy korszerűnek ,olyan kocsikkal amiket dupla energiával lehet vontatni az évtizedek alatt soha fel nem újított pályákon sokszoros költséggel üzemel. Egy trabant sem lesz audi mert GPS-t szerelnek bele.

betacam 2009.08.29. 17:10:40

Tisztelek, becsülök minden véleményt, Máv dolgozóét és utasét egyaránt. Persze nekem is van véleményem és ez nem túl fényes, igazán sajnálom, hogy akikhez szól ez a blogg, azok nagyívben szórnak rá. Engem mint utast, akitől elvárják, hogy jegyet vegyek, vagy bérletet és ezt a vonaton kívül még az állomásokon is ellenőrzik, megilletne az a jog, hogy az időben induló vonatok időben érkezzenek, legyenek tiszták, csakúgy mint az állomásépületek. Ne csak a vezérkar fizetése legyen európai, az utasok körülményei is. De lássuk be, ez a sok tanult vasutas mindíg-mindenre talál kifogást, magyarázatot.Rádőlt, leszakadt, befagyott, átfújt a hó, nem fújt át a hó, hőség van, nincs hőség és még ezer kifogás. Az is kacagtató, hogy megjön a szerelvény és a mozdonyvezető slozira sem tud elmenni mert indulhat vissza egy másik vonattal. Ki az a szamár, aki ezt így kitalálta ? Az arccal a kassza felé szemléletet végre keverni kéne az utasokra is figyeljünk oda, elvégre őértük lennénk, vagy mi a fene szemlélettel. Szegény vasutasok apróért dolgoznak, szemben a kifogásgyártó vezérkarral.

Michael Collins 2009.08.29. 17:27:21

@ninimimi: Ugyan má'! A CCCP-ben volt Eltünt Vonatok Minisztériuma is (legalábbis Boncz Géza szerint) :)!

Michael Collins 2009.08.29. 17:30:42

Nem tudom van-e köze az ütemes menetrendhez, de a Miskolc-Bp-Pécs összeköttetés elég gagyi. Bp-re általában késve érkezik be a vonat, ami hivatalosan nem is Miskolc-Bp-Pécs irányba közlekedik a menetrend alapján. A hivatalos indulás elött 5-10 perccel derül ki melyik vágányról indul a vonat (persze általában késve). A vonatok bp-i takarításáról már nem is érdemes beszélni, hisz nincs is idő rá.

humorpalanta 2009.08.29. 17:45:28

Ákibard! hiába is mondasz akármit, már előre van véleményük. Orbán király beléjük nevelte. Nem tudsz tenni ellene.

Persze egyből előjön a kommunistázás, mert az is egyből beléjük lett nevelve. Minden, ami komcsi, az szar. Érdekes módon jó, hogy le lettek gyártva azok a régi jó kis kommunista módon készült termékek. Kíváncsi lennék, hogy hol lennének az emberek, ha nem így gyártják le pl. az Ikarus 200-as sorozatot...
Igen, vannak dolgok amiket elrontottak, nem kevés. De nem minden rossz. És már elmondtam ezerszer, hogy ebben a kormányban, meg az előzőekben sem voltak kommunisták. Ezek nem kommunisták, hanem hatalommániások. Szinte csak azok vannak a Parlamentben. Miért van az, hogy a jobboldal háromnegyede mintakommunista volt? Nem most kéne szidni őket, akkor kellett volna.

matteo14 2009.08.29. 20:16:37

Ez egy új szolgáltatás.MÁV fittnes.Az utasok tolják a vonatot.Így kemény munkával egy Déli-Kelenföld távon akár 1000 kcal lehet elégetni.

Peron8 2009.08.29. 21:27:31

@humorpalanta:
,,Ezek nem kommunisták, hanem hatalommániások"
Dehogynem, a mentalitásuk az, meg Kiss, Lendvai nehogy már demokrata legyen ...erősen benne volt a kezük a előző rendszerben..
Erről ennyit..nézd meg az életutukat, érdeklődj és megtudod kik alkotják a maszop táborát.

CuckOO 2009.08.29. 22:49:54

Hát ez már undorító....

Az a viccesnek nem mondható dolog, hogy szerdán ugyanez a vonat késett 40 percet gondolom ugyanezen okokból. Akkor kivételesen nem az én idegeimet tépték szét vele, mert Kelenföldön szálltam fel és úgy hogy pont oda értem néztem is hogy ez mi. Röhej.

Ugyanez a 21:38-as volt!

záporjózsi 2009.08.30. 16:32:22

@Michael Collins:
Ez tipikus MÁV. Németországban azért elnézést kérnek, ha a szomszéd vágányról megy a vonat, mert nem azt szoktad meg... A kocsik közül sok ott is az 1970-es évekből származik, de rendesek, mennek. A Miskolc-Keleti-Pécs vonatok jók lennének, csak természetesen a MÁV ezt is elszabotálja. Mindig beterveznek olyan csavarokat, amelyek ellehetetlenítik a menetrendet betartani akaró vasutasokat. Ezek után persze rámondják, hogy lehetetlen... Ha majd az adott vonalakon óránként és irányonként 12 vonatnál többet akarnak folyamatosan leközlekedtetni, akkor tessenek nyivákolni. Addig biztosítsák a körülményeket a leközlekedtetéshez...

@gcsabi: Ez szép. Hogy is van az, hogy a szilik trafóit már a V6*-nál sen újítják fel rendesen? V6* után tiszta dzsúz a fokozatkapcsoló, egyes esetekben nagyon hamar körtüzesedik a motor. Hány négylábú Taurus van a 10-ből? Miért döglöttek jobban az okoska Csörgők, mint a simák? Miért is fogyaszt alapjáraton többet a remot Szergej, mint a kolomnás? Miért nem sikerült 20 év alatt a dekoritlemeztől elrugaszkodni a gyorsvonati kocsik fővizsgáinál? Miért nem sikerült a mai napig rendesen összeszedni a 120 milláért (egy új, erősebb, takarékosabb és gyorsabb gép 40 évre, újonnan 700-750 milla) összegányolt cirmos-sziliket és a halbi vezéreket inga-gyorsvonatokba?

"Szerinted a rendelkezőasztalnál hogy a búbánatban szabotálom el a nemlétező ingavonatokat."
Mondtam, hogy akik alul vannak, azok szívnak. Te szívsz, így jártál. De akik hagyják, hogy szétrohadjanak a teljesen feleslegesen felújított (jobban megérte volna újat venni...) Bhv kocsik, nincs elég az elővárosban, kiküldik a szerelvényt a Balatonra 1000-es Szilivel (nehogy má' ingaként menjen a papagájjal...), stb. azok azért igazán egyszer elszégyellhetnék magukat...

"A nemlétező vezérlőkocsi és a távvezérlésre alkalmas mozdony nélkül nehéz ingavonatot összeállítani, de ha van használható ötleted mondjad el légyszives!"
Karban kellene tartani ami van, illetve be kellene látni, hogy a héblik a vasutasokkal drágábban üzemelnek, mint egy motoros kitérő. Persze azt is karban kell tartani... Felújított Bhv inga szerelvényből készült 56 db, egy vezérkocsi elvileg Monorierdőnél összetört, meg talán már van papagáj szili is selejtérett, de mindenesetre van elvileg 56 szerelvény és 60 gép. Hadrafoghatók? Korántsem. Van 27 halbi vezér és 30 cirmos szili. Együttműködnek? Korántsem. Felelős? Ja, az nincs... A MÁV azt sem tudja karbantartani amije van...

Adani 2009.08.30. 18:01:15

@ninimimi:

Jaja.
-Miért állunk?
-Mozdonyt cserélünk.
-Mire?
-Vodkára.
-Akkor hogy megyünk tovább?
-Részegen.

gcsabi 2009.08.30. 18:22:10

@záporjózsi:
Hát pont itt van a sok döglött kutyából néhány elkaparva!
Sajnos nagyon sok ilyen anomália leledzik a vasúton-mint ahogy az országban sokfelé-aminek az okairól legfeljebb elképzeléseim vannak. Nem gondolom, hogy belső szabotálás lenne az oka, inkább egyrészt a követhetetlen pénzmozgások mögöttö korrupció, másrészt a sok év óta tartó,a szakmai felsővezetők kinevezési gyakorlatából fakad, Sok-sok éve olyan, állandóan változó, "szakmai" vezetés van , akik minden kivülről rájuk erőltetett elképzelést benyelnek, függetlenül a szakmai kompetenciájuktól. A jó fizetésért bármit elfogadnak, hisz pár évente úgy is teljes management le lessz cserélve, minek akadékoskodjanak amíg a nagy lóvét zsebre lehet tenni!
Így lehetett az egész MÁV szanaszét szervezésével a mai káoszt létrehozni. Ezért lett sok helyen ilyen torzszülött a-különben korszerű és jó-ütemes menetrend.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.08.30. 21:28:33

A nagyobb gondot a menetrend mint adatbázis szerzői jogi védelme jelenti.

Ákibard! 2009.09.01. 18:37:26

@Adani:
Köszönjök Danika, vicces gyerek vagy, mennyiszer sütöd még el ugyanezt a poént? :-//

Ákibard! 2009.09.01. 18:38:18

@TheElf:
Ez hogy jön ide? Tényleg nem kötekedés, csak ki részére és milyen akadály a szerzői jogvédelem? Házon belül ez nem okoz gondot, külsős meg nem érintett. Vagy csal én nem értem?

Ákibard! 2009.09.01. 18:41:58

@nyunyógomez:
Én mindezzel tisztában vagyok, sőt, van felvigyázó ismerősöm is az említett helyek egyikéről... Így ismerem a napi problémákat.
Az a baj, hogy sem a felső vezetést nem érdekli sem a (joggal) háborgó utasokat, de az a baj, hogy a haragukat ugyanolyan ártatlan embereken töltik ki mint ők... (vjv, mv, külsős, pénztáros...)

Azt meg ne várja senki, hogy bevállalja a lejárt nv-vel való közlekedést, vagy épp 12 órán túli vezetést...
Maximum önköltség legyen 12 óra felett, abból nagy baj nem lehet...

pityulaman 2010.01.04. 22:04:43

4 megjegyzes:
1. Volt mar olyan, aki belehalt vonatkesesbe? (vonatszerencsetlensegen, gazolason kivul)
2. Barki barhogy veri a segget a foldhoz, akkor sem fog a vonat hamarabb indulni. (Lattam mar olyat, hogy a kalauznak szidtak az anyjat, holott O tehet a legkevesbe rola)
3. Ha mondjuk muszaki okok miatt indul kesessel egy vonat, az lehet azert is, mert nincs megfekezve a szerelveny. Az pedig annak a tyukszaros kis eletet is vedi, aki a legjobban durrog.
4. Rengeteg adminisztracio szukseges ahhoz, hogy az a nyamvadt szerelveny legalabb elinduljon.
(+1: nem berelt fel engem senki, csak dolgoztam a vasutnal, van rola sejtesem, hogy hogyan mukodik)

esprit 2013.12.14. 19:13:28

18 óra 50-kor indulna Sülysápra....54-kor betolják a szerelvényt és elindul 19 óra 05-kor.
3 hónapja lakom Gyömrőn, de eddig a vonatok 10%-a ha pontos volt. Afrikai állapot....
süti beállítások módosítása