Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk vasárnap Szeged és Budapest között közlekedett IC-vel. A kocsiban ahol ült, nem működött a klíma, az utasok izzadtak, mint a ló. Egy kalauz hölgy sietett a segítségükre, aki először ablakot nyitott, majd minden –a kocsiban ülő- utasnak keresett helyet az első osztályon, vagy más, klímás kocsiban.

Kedves MÁV-figyelő!

A poszton - valószínűleg jogosan - sok a negatív hír, kritika a MÁV felé, de most üde színfoltként egy pozitívat szeretnék közzétenni.

Vasárnap (aug 2) a koraesti Szeged-Bp IC-n történt, hogy nem működött a légkondi. Persze 32+ fok volt, mindenki izzadt mint a ló, a levegő nehéz volt. Nem tudom, mi a legfrissebb MÁV-álláspont erre az esetre, de tavalyi (talán ezen a blogon is olvasott?) kommentárok alapján én még ott tartottam, hogy a MÁV szerint a légkondi nem szerves része az IC szolgáltatásnak (még mintha olyat is magyaráztak volna, hogy az nem is légkondi az a szerkezet a "plafonon", csak légkavaró, ami ordenáré haz...kamu), szóval én ott tartottam, hogy légkondi hiányában az ember tűr, de semmi kárpótlás/pótjegy-visszatérítés nincs. Az így jártál tipikus esete.

De nem így most, ahol egy fiatal kalauzhölgy intézkedett: először hangosan körkérdést tett fel, hogy légkondi hiányában akarunk-e ablaknyitást, majd megmutatta, hogy is lehet kinyitni. Ezután - mivel az első osztályon volt hely - először a jelentkező időseket és kisgyerekeseket kezdte átterelni oda, ahol működött a légkondi.

Mikor több jelentkező nem volt, de még mindig volt hely odaát, mindenkinek felajánlotta, hogy át lehet menni az első osztályra...sőt, tanácsos is volt átjönni, mivel azt mondta, hogy csak olyannak adhat igazolást a pótjegy-visszatérítéshez, akinek tényleg nem jut légkondis hely. Mivel a végén is volt hely az első osztályon, talán senki nem kapott igazolást, de azt gondolom, hogy ez így korrekt, másrészt benne tényleg megvolt a szándék, hogy a kényelmetlenül utazók legalább jogos jussukat visszakapják.

Szóval - bár talán ennek természetesnek kellene lennie - a hölgy példamutatóan intézkedett a helyzetben, mindent elkövetett, hogy tényleg szolgáltatást nyújtson a MÁV a felárért. Én meg gondolkodtam, hogy elkérem valamilyen azonosítóját, és eljuttatom a MÁV-hoz jelen írással, ha nem gondolnám, hogy tök felesleges: félek, hogy semmilyen dicséretet (ne adj' Isten, akár többet) nem kapna főnökeitől.

Mindenesetre szerencsére ilyenek is történnek…

Címkék: hiba máv ic klíma utas kalauz észrevétel dicséret műszaki hiba


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr651290785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

8y 2009.08.05. 16:28:04

Nem is tudom, érdemes-e ezze foglalkozni, de: amióta nem tisztán IC-k járnak Szegedre és külön gyorsvonatok, a hibridek végén néha nincs is elsőosztály. Ha van, akkor üres. Így legalább volt lehetőség, hogy klímás kocsiban utazzanak mégis. Ez egy szerencsés helyzet volt, jó kallerrel. De ugyanezt egy másik IC-n nem biztos, hogy meg tudta volna csinálni. Amúgy jó olvasni az ilyent. (A légkondi hiánya előfordul Nyugaton is, bár azon a vonaton nem ajánlották föl a költözködés lehetőségét.)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.05. 16:30:55

@8y:

Ami el tud romlani, az el is romlik. Az MÁV számlájára nem írható fel, ha menet közben vagy induláskor elromlik a klíma. Ha napok óta így jár, akkor már igen...

Killyourself 2009.08.05. 17:29:57

es vajon, amikor en Bekescsaba-Bp vonaton utazok, es az ablakokat sem lehet nagyon sok helyen lehuzni,ami altal minimum 40 fok lesz, akkor mit tud kitalalni a kalauz?:D

Adani 2009.08.05. 19:30:01

@8y:

De sztem Nyugaton ha nincs légkondi akkor szó nélkül adnak engedményt a jegyből.

Egyébként ez így teljesen korrekt bár minden kaller és vasutas így végezné a munkáját. Az említett kaller biztos tudja, h ők vannak az utasokért és nem fordítva.

8y 2009.08.05. 20:01:07

@BKV figyelő: Nem is írtam a MÁV számlájára.
@Adani: Hm, rászánom magam egy levél írására, amit ha MÁV-figyelő publikál, akkor elmondom, hogy mit tapasztaltam egy EC-n, amin a légkondi elég szélsőséges volt.

Helike13 2009.08.05. 21:40:03

"Én meg gondolkodtam, hogy elkérem valamilyen azonosítóját, és eljuttatom a MÁV-hoz jelen írással"

Ne tedd, mert jó megb*sszák a JV-t, hogy 2.o. jegyes utasokat átterelte az 1.o.-ra

gcsabi 2009.08.05. 22:14:20

@Helike13:
Nyugodtan irhat a START-nak, a kalauz szabályszerint járt el, senki sem bántja érte. Talán jól is esne neki, hogy értékelik a munkáját! A konkrét vonat alapján meg is találják.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.05. 22:52:41

@gcsabi:

Én egy sztrájk idején írtam dicséretet egy kalauznő miatt, aki tegeződött velem, kedves volt, beszélgettünk. Megbüntették, mert nem a hivatalos sablonnal kommunikált velem, hanem ember volt...

gcsabi 2009.08.05. 23:13:11

@BKV figyelő: Szomorú, hogy ez előfordulhat!
Ebben az esetben viszont pont úgy járt el a jegyvizsgáló, ahogy az előírás szól. Inkább az a baj, hogy a többi nem mindig teszi ezt, pedig ez lenne a dolguk!

petya.bacsi 2009.08.06. 03:20:49

Szerintem semmiképp se próbáljon írni a levélíró a MÁV-nak, hogy dicsérjék meg. Nem illik a cég profiljába, és a végén kirúgják.

Pár kalauzt szívem szerint én is javasolnék dicséretre, de nem teszem, mert tartok attól, hogy kirúgnák :S

Ákibard! 2009.08.06. 07:50:00

@Helike13:
Szabály szerint ha a klíma nem működik kell helyet keresni az utasnak olyan kocsiban ahol működik, akár első akárt 2.o. Ha 2.o jeggyel 1.o -ra ül be nem kell különbözetet fizetnie, ellenben ha az 1.o-n romlik el a klíma, és 2.o-n kap helyet akkor visszakapja a különbözetet, mert alacsonyabb kocsiosztályon utazik.

Ákibard! 2009.08.06. 07:51:03

@petya.bacsi:
Neked agyadra ment a Figyelő-izmus neharagudj.

Még ha nehéz is elhinni, ha dícséret illeti a dolgozót konkrét megkeresés esetén ilyen-olyan formában eljut a dolgozóhoz. (Felettese által)

Ákibard! 2009.08.06. 07:52:04

@BKV figyelő:
Aha... Ja-Ja-Ja...

Amúgy most értem haza a holkompommal, itt szálltam le az Örsön megnézed? :))))

Ákibard! 2009.08.06. 07:57:07

@BKV figyelő:
Aki nem érti a viccet: Ez hülyeség...

Már csak azért is mert ha így lett volna és védeni akarod a csajszit megmondod, hogy te kérted meg a tegeződésre, amire válaszolhat közvetlenebb stílusban.
De ettől függetlenül is hülyeség.

gcsabi 2009.08.06. 08:16:09

@Ákibard!:
Én nem vonnám kétségbe a történet valódiságát! A MÁV-nál él egy rendelkezés a nyilatkozás tilalmáról, valószínüleg ezért kapott büntetést. Ettől még nagyon szomorú és fölfáborító, hogy a MÁV néhány vezetője így jár el a munkatársaival szemben. Az ilyen "kockafejű vasutas"-hozzáállás nagyon nagy hibája a MÁV-nak. Aki hozzájut, annak ajánlom olvasgatásra a START panaszkönyvi bejegyzésekre adott minősíthetetlenül, cinikus, sablonos, semmitmondó, felelősséglerázó válaszait! Elképesztő példája annak a teljesen tarthatatlan hozzáállásnak ami nagyban jellemzi a MÁV működését!
A vasúttal szembeni ellenérzések és jogos panaszok legfőbb oka-a hiányos anyagi források rossz felhasználásán túl.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.08.06. 10:16:49

@Ákibard!: talán próbáltad? Minek írná le ha nem igaz?
Ha kikerül a címlapra, sokkal nagyobb elismerés ha itt olvashatja, h jófej volt, mert nem vagy nehezen beazonosítható és büntetés sem jár érte.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.06. 11:26:14

@Ákibard!:

A levelet kitettem ide a blogra is, többen is mondták, hogy ebből panasz lesz és nem dicséret. Jött a MÁV válasza (ha lesz szabad 10 percem megkeresem).

n@KI 2009.08.06. 18:32:43

@BKV figyelő:
A MÁV válasza, ha komolyan gondolja az "Utasbarát szolgáltatói" mivoltát, csak az lehet, h. megkeresi a jópofa kaller csajt, és jó bátran megdicséri, és persze hátba veregeti egy tömött (már leadózott) lóvét tartalmazó borítékkal ! Had legyen neki is egy jó napja!
Mindez csak utópia, eltévedtem??

matteo14 2009.08.06. 18:38:10

POZITÍÍÍÍÍÍÍÍ(nyúzás ezerrel)ÍÍÍVV!!!!
Jó dolog ilyet olvasni.A múltkor a keszthelyi gyorson se lehetett le húzni az ablakot.A kaller próbált segíteni:)De sajna nem sikerült:(

Zöldellő Bambuszrügy 2009.08.07. 16:19:53

Asszem vágom melyik kaller lehetett. Én Budapestről utaztam Szegedre, akkor is állt a légkondi, és felajánlotta, hogy aki akarja, átülhet az első osztályra.

Szimpatikus.

Alkotás mánia 2009.08.08. 10:31:45

Én nem szeretném ha bármelyik utasom dicsérő levelet írna rólam a főnöknek.Annak még soha nem lett jó vége.Való igaz,hogy a főnökön át eljut a dolgozóhoz csak már nem pozitívan.Nekem elég ha ott helyszínen mond egy "köszönöm"-öt és le van tudva.Nem akarom a főnöktől vissza hallani,hogy milyen utasbarát vagyok mert mehetnék a szőnyeg szélére amiért nem utasítás szerint jártam el.

kgb1111 2009.08.24. 14:16:56

A jegyvizsgálókat folyamatosan ellenőrzik várt és nem várt helyzetekben épp pár nappal ezelőtt hallottam az egyik hölgytől,hogy a bokorból figyelik őket a főnökeik nem tudom ilyen körülmények között kinek lenne kedve dolgozni?!Csak valahol muszály.Arról.hogy működik-e a klíma vagy nem ,nem a jegyvizsgáló tehet csak a kellemes megjegyzéseket kénytelen hallgatni.Folyamatosan zárják be a pénztárakat a vonaton kéne kiadnia a jegyet de sokszor végig sem ér két állomás között.Az utasszámlálásnak az égvilágon semmi értelme nincs mindíg olyankor tartják amikor az amúgy forgalmas vonalon egy lélek nincs pl vasárnap délután .Az nem számít hogy hét közben fel sem lehet férni de lám lám nincs utas be kell zárni.De lehet ,hogy nem a vonalakat kéne bezárni hanem a főnökök fizetését csökkenteni.Az nem létezik,hogy egy veszteséges vállalatnál 80 millió forintot kell avezérnek keresni.Ha beérné a felével az 500 ember munkahelyét mentené meg.Úgy valóban nem lesz nyereséges ha ennyit kell kifizetni és ez csak egy ember...De itt nem az a cél ,hogy 500 ember keressen 80000 ft-ot hanem,hogy egy ember 80 milliót.Nem hiszem,hogy olcsóbb az 500 ember munkanélkülije táppénze bedőlt hitele stb...Persze,hogy nem megy az ember olya vonalon ahol a 25 km-ert 1,5 óra alatt teszi meg de talán ha a pályára költötték volna a pénzt akkor ez nem így lenne.Ezekkel a gondolatokkal csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet ,hogy addig amíg a vezetők azt sem tudják mennyi pénzük van a melósok éhbérért dolgoznak nem a melósra kell haragudni ha nem vigyorogva dolgozik vagy netán csinál magának egy kis mellékest.A kalauz egy két jeggyel a főnök 2000 vagonnal melyik jobb? szerintem nem azon a pár jegyen múlik.