Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Pár hete volt itt a blogon egy pozitív sztori. Olvasónk elhagyta a csomagját, amit a MÁV dolgozóinak segítségével meg is talált. A BKV-figyelőn is volt már több ilyen észrevétel. Az utas felhívta a BKV-t, akik kapcsoltak egy diszpécsert, aki kapcsolatba lépett a villamosvezetővel. Ő eltette a csomagot és még azt is megmondta, mikor melyik végállomáson lesz, hol lehet átvenni.

A MÁV-nál ez nem megy zökkenőmentesen. Olvasónk a vonaton felejtette a csomagját. Persze csak akkor jutott eszébe, amikor már a vonat elindult. Próbált segítséget kérni, de nem kapott. Mire a Keletibe ért, a vonat és a csomag el eltűnt. A többit leírja Ő:

Tisztelt MÁV-figyelő és olvasók!

Két okból írom ezt a levelet (amellett persze, hogy remélem sokan elolvassák  :) ). Egyrészt felháborodásomat szeretném kiírni magamból, másrészt kommentekre vagyok kíváncsi. Nem arról, hogy a felháborodásom jogos-e, hanem hogy más szerint ennyire fals-e tán a világképem, hogy egy ilyen tökéletesen felépített és precízen működő rendszerről, mint a MÁV, hinni tudom, hogy van benne némi potenciál.

Szombaton délután nővérem IC-vel utazott fel Szombathelyről BP-re. Kelenföldön szállt le. Egy időben történt peronon való találkozásunk és a vonat továbbindulása. Ugyanekkor lett világos számára, hogy fent felejtett egy csomagot. Itt helyben ehhez azt szeretném hozzáfűzni, hogy ez bizony figyelmetlenség, hiba. Meg is mondják, hogy mindenki figyeljen a csomagjára. Azonban lássuk be, hogy emberből vagyunk, és ilyen még azzal is megeshet, aki állítja magáról, hogy vele ilyen sosem eshet meg.

Abban a pillanatban 2 megoldásra tudtam gondolni: 1. ember gyereke villámgyorsan felszáll Kelenföldön a 7E/173E (gyk.: piroshetes) kombinációra, és irány a keleti. 2. be az információba/vevőszolgálatra, kis segítséget kérni.

A vonat Kelenföldről a keletibe 15 perc alatt ér át, a busz pedig 25 perc, ha épp indul. Ez 10 perc különbség, úgy éreztem ez sok. Ezért mentem be az információba. Ez lehet, hogy hiba volt. Az is, hogy ezzel vesztegettem az időmet, meg az is, hogy azt hittem ez megoldással szolgálhat bármire. Vázoltam a hölgynek a helyzetet, miszerint 10 perc múlva ér a keletibe a vonat, tehát időben vagyunk még. Tudjuk hogyan néz ki a csomag, tudjuk pontosan, melyik kocsiban melyik helyen van.

Hölgy tekeri a fejét. Mondom ilyen nem szokott előfordulni? Azt mondja, dehogynem sokszor. Mondom és nincs semmi lehetőség arra, hogy a csomagot elcsípjük? Elvégre in progress vagyunk.

Komolyan uralkodnom kellett magamon, mikor a hölgy ártatlan arccal kérdezte, hogy "Ő most kit hívjon fel?" Finoman próbáltam érzékeltetni, hogy ezt most nehogy már tőlem kérdezze.

Ez után vette csak fel a telefont. Felhívta a vevőszolgálatot asszem, akik elküldték a talált tárgyak osztályára, akik visszaküldték a vevőszolgálathoz, és ezzel a kis próbálkozás véget is ért. Nincs rá ember, nem foglalkoznak vele, végülis mindegy milyen magyarázatot adnak, mert azt mondják amit akarnak. Az utasnak úgysincs választási lehetősége. Állítása szerint Kelenföldön adtak már le csomó mindent, amiért néha jönnek is a tulajdonosok. Mondom kúl…

Ekkor már nem volt más hátra, mint irány a Keleti. Természetesen, mire odaértünk a vonat már sehol sem volt. Talált tárgyak osztálya elég érdekes hely. Szépen festett oszlopos ajtó, belül elsőre olyan érzésem volt mint egy lakatosműhelyben, vagy asztalosműhelyben. És a bácsi is pont olyan köpenyben volt :)

Azt tudtam meg, hogy csomagot nem hoztak be az az elmúlt 15 percben, csakúgy, mint az elmúlt 15 évben sem. Kb a csomagmegőrzésre szakosodtak. Sosem ad ott le senki semmit... Hát bocs...

Szóval a kis kálvária eredménytelen volt, és nincs is happy end. Viszont beigazolódott, hogy a az utasszállítással foglalkozó MÁV, akiknél rendszeresen előfordul poggyászprobléma, nem lát semmi eshetőséget arra, hogy ezt kezelje. Hangsúlyozom, nem arról volt szó, hogy valami VOLT valahol, hanem hogy egy csomag MOST is van valahol, és el kéne hozni. Vevőszolgálat tehetetlen, talált tárgyak osztálya tehetetlen. A kalauzt ugyebár értesíteni nem lehet (pedig állítom, hogy az simán megoldaná). Továbbá nem kimondott tény, hogy a takarítószolgálat minden talált holmit elrak zsebbe. Tudniillik, mire a vonatot kitolják a peronról, addigra átmegy rajta a takarítószemélyzet, és semmi nem marad már rajta.

Azonban a takarítást nyilván egy alvállalkozón keresztül oldják meg (nem fejteném ki, hogy milyen embereket alkalmaznak erre, de szinte egy kategóriába sorolnám a BKV orkjaival..), ezért nincs velük kapcsolat, nem lehet jelezni, hogy esetleg van ott egy csomag. Nyilván felettesük sincs közel s távol. Így a vonaton talált tárgy akár nyomtalanul el is tűnhet.

Világos számomra, hogy a MÁV nem vállal felelősséget az utas csomagjáért (ami egyébként talán nem is lenne olyan nonszensz dolog, mert esetleg az utas számíthatna a társaságra, ha már balf*sz volt.. épp csak nem Mo-on). De a végtelenbe érő, körbejárós tehetetlenség engem azért eléggé meglepett.. Naiv vagyok ugye?

Emellett végiggondoltam a másik választási lehetőségemet is. Ha nem vesződök Kelenföldön, és egyből busz, akkor is kb. 10 perccel később érek a Keletibe, mint a vonat (úgy, hogy szombat du. nem volt forgalom). Ha a vonat beér, az utasok kb. 5 perc alatt leszállnak, 10 perc alatt pedig már végzett a takarítás is. Úgy gondolom, nem lett volna esélyünk. Magyarország,  én így szeretlek!

Üdv: Hompi

Címkék: utazás máv ügyfélszolgálat vonat csomag ic vasút utas panasz keleti kelenföld észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr971169083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helike13 2009.06.07. 13:50:43

Az elég durva, hogy a jegyvágó nem tud kapcsolatba lépni az állomásokon lévő személyzettel. Gyakorlatilag teljesen el van szigetelve a külvilágtól. Előfordult olyan eset is, hogy a kedves utasok kidobták a jv-t a vonatból. Gondolom nem tudott senkit segítségül hívni.

ZBR 2009.06.07. 14:05:32

Erősen határeset. A szerelvény nem feltétlenül indul vissza tíz percen belül, tehát valahol ott van, elképzelhető, hogy már nem a peron mellett, hanem a tárolón, de jön az még vissza, illetve meg lehet kérni, hogy kísérjen valaki oda.
A takarítók is helyben vannak, egy akármekkora koffert ők sem tudnak elüntetni kb. 5 perc alatt...
A Keletiben van ügyeletes tiszt, esetleg őt illett volna a hölgynek felhívnia (a telefonszámukat egyébként sehol nem lehet megtalálni, mielőtt bárki személyesen próbálkozna), vagy valóban a jegyvizsgáló irányítóját/vezényletét...

De nem tudom azt néztétek-e, hogy ment-e másik vonat utána a Keletibe? Simán lehet, h perccel a vonat után beértetek volna.

eversmann (törölt) 2009.06.07. 14:19:50

A Keletibe az ügyeletes tiszt képes lenne kiküldeni télen a vonatokat fűtés nélkül, mert hülye... na mindegy.
Abba igaza van a levélírónak, hogy a hiba ott van,hogy fennmaradt a csomag. De arra is kéne gondolni, hogy valamelyik kedves utastárs nyúlta be, aztán azzal próbáljon meg az kezdeni valamit, akinek kettő édesanyja van.
Az a baj, hogy szegény MÁV-ot mindenki oltja, de csak 2-3 ember miatt. Érdekes módon nekem még nem nagyon volt gondom velük.
A kalauzt meg el lehet érni, van telefonja. Másként nem tud rendőrt hívni a következő állomásra, ami mostanság egyre sűrűbb.

Hompi 2009.06.07. 16:52:40

@eversmann: A kalauzt meg el lehet érni, van telefonja.

Őőő azért ebben nem vagyok biztos ám. Persze, privát mobilja biztosan van. De máv által adott már nem annyira. Ugye rádió, mint a BKV-nál, nincs hiszen a kalauz nem egy helyben van, a hátán meg nem hordja.
Továbbá tekintettel arra, hogy a néni az információban papírról nem tudja kinézni a Talált tárgyak osztályának telefonszámát, így nehezen képzelem el, hogy jól nyilvántartják, hogy épp melyik kalauz kíséri a vonatot, és annak mi a telefonszáma (pláne a privát...).

Hompi 2009.06.07. 17:05:53

@ZBR: A szerelvény nem feltétlenül indul vissza tíz percen belül, tehát valahol ott van, elképzelhető, hogy már nem a peron mellett, hanem a tárolón, de jön az még vissza, illetve meg lehet kérni, hogy kísérjen valaki oda.

Hát annyira nem... A vonatot takarítás után kitolják rendre. Sőt legtöbbször több részre is kapcsolják szét. A keleti mögötti vágányrendszer hatalmas, ha oda kivisznek valamit, jó eséllyel nem találod meg. Valamint a segítséggel is az a gond, hogy ha a vevőszolgálat nem foglalkozik veled, akkor egy váltókezelő pl még annyira sem fog futkosni a csomagod miatt..
szerintem...

Megmondom a véleményem. Akkoris! 2009.06.07. 17:58:40

@Helike13: Bizonyos esetekben még a mozdonyvezető sem tud kapcsolatba lépni az állomásokkal (se). Igen, a mobiltelefonok világában!

Persze ha valami fontos ügyben kell értekezni, akkor ilyen esetben saját telefonról, saját pénzből ...

MÁV 2009 ...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.06.07. 18:09:33

Legközelebb próbálkozzatok a MÁV Direkktel telefonon ÉS menjetek a vonat után.

mildi 2009.06.07. 18:52:11

fent felejtett csomagot az utastársak szokták lenyúlni, ők ugyanis látják, h a gazdája leszállt...
a keletiben nem csak a takarítók, hanem a kocsivizsgálók is ellepik a szerelvényt (speckósan az én esernyőmet ők nyúlták le), ha kaller találja meg, le szokta adni.
a start egyébként nekiállt ellátni belsős mobillal a kallerokat, nem tom, mkinek van e már, de sztem a fővonalon, pláne ic-ken dolgozó kalleroknál van. aki kapcsolatba tud lépni a kallerral, az a területi szeszás menetirányító, őt kellett volna hívnia kelenen az infósnak. bár a menetnek ez nincs benne a munkaköri leírásában, azért nem esik nehezére odaszólni.

Ákibard! 2009.06.07. 19:36:01

@eversmann:
"A kalauzt meg el lehet érni, van telefonja."

Megkérdezhetem melyik törvény kötelezi arra a munkavállalót (legyen MÁV jegyvágó, vagy épp kukásember az FKF-nél) hogy a SAJÁT, MAGÁN telefonszámát bárkinek megadja azért, hogy SZOLGÁLATI célból tudjanak rá telefonálni?

NAGGGGYON vicces lenne. Egyik pillanatban hív az asszony, mit főzzön vacsira, utána a Keleföld infó, hogy bizony egy csomag ottmaradt, később meg pl SZombathely, hogy nem e látott mégvalamit...

GYerekek gondolkodjatok már... Odafelé működik, a jegyvágó a saját telefonjáról ha AKAR a SAJÁT KÖLTASÉGÉN intézkedhet az ÁLLOMÁS felé, visszafelé mégis hogyan?! VAgy egy Kelenföld szerű állomáson legyen ott naprakészenm minden nap az arra közlekedő összes vonat jegyvágójának a telefonszáma, hátha esetleg valaki csomagot akar kerestetni?!

Igaza volt az infósnak, mégis egy mozgó vonaton kit hívjon fel??? Szegény még ha AKAR segíteni, akkor sem TUD...

Ákibard! 2009.06.07. 19:42:06

@mildi:
"hanem a kocsivizsgálók is ellepik a szerelvényt (speckósan az én esernyőmet ők nyúlták le),"

Én az új Adidas felnőtt pulóveremet hagytam fent a Keletiben a vonaton, a metrón jutott eszembe. Sprint vissza, vasárnap lévén még bent állt. Felszállok, azonnal megmoccan, megyünk a tárolóra. Odaérek a helyemre már nincs ott. Mire a vonat eleére (azaz a végére) érek, már nincs ott a tolatásvezető, kiértünk a helyünkre. Csalódottan leszállok, ballagok előre, a másik vágány mellett egy tolatásvezető kezében egy csomaggal. Kérdezem nem talált-e egy pulcsit, kérdezi attól függ milyen színűet. Mondom fekete Adidas, XXL-es. Már nyújtotta is oda. Mondta hogy iodőben jöttem mert épp ment vissza leadni a talált tárgyak osztályára, ott meg már fizetnem keleltt volna érte...

A végén rádión még azt is megkérdezte, hogy nem-e megy egy mozdony vissza a peron mellé hogy visszajussak.

Úgyhogy megint a kocsivizsgálók lopósságára általánosítani nem korrekt dolog...

Ki tudja, az ernyődet is lehet egy utas vitte el...

Ákibard! 2009.06.07. 19:45:06

@Hompi:
"pl még annyira sem fog futkosni a csomagod miatt.."
A váltókezelő nem is, de rádión legalább 10-15 ember érhető el akik a tárolón mozognak (kocsivizsgálók, tolvezek, villanyászok) könnyen találni olyat aki a közelben van és megnézi neked...

Szoktam hallgatni a keleti rádiózást van iylenre példa.

Sőt, amin mosolygok mindig, és sűrűn megesik:
A tolatásvezető kérdezi a rendelkezőt, hogy a mittudoménmilyen vonat mikor és honnan indul, mert egy utas kérdezi...
Mondhatná, hogy "mittudom én" menjen az infóhoz, de nem, megkérdezi rádión, holott a rádió nem erre van.
Csak ilyen dolgokról nem olvasunk itt sikket....

mildi 2009.06.07. 21:44:04

@Ákibard!: nem lehetetlen, csakhogy az én ernyőmet nem lehetett csak úgy észrevenni, beraktam az ülés és a fal közé, leszálltam, ittam egy kávét, majd kapcsoltam, és rohantam az ütihez telefonálni....mondtam, megtalálják, tegyék félre, válasz, h ij, mondtam, minimo kollegával ne csesszenek már ki, de hát igen. ha lett volna időm, kimegyek érte a tárolóra, de indult az ic-m...ott se mki angyal, na

lurkó 2009.06.07. 22:30:13

@Ákibard!: Igaz nem régóta de van a jegyvizsgálóknál szolgálati telefon. Feljelentkezéskor kell átvenni. Mindenkit el lehet érni csak akarni kell! Nem a csodát várni. 06-40/494949 akik ott vannak azoknak az a dolguk hogy segitsenek azért fizetik őket. Hát akkor segitsenek!

MTBence 2009.06.08. 02:47:51

Hasonló történetem nekem is van:
Még évekkel ezelőtt Pécelen anyummal szálltunk le a vonatról. Vonat indul, nekünk eszünkbe jut, hogy a vonaton maradt egy csomag. Nem túl nagy értékű, de bosszantó, hogy ottmaradt. Nosza, bementünk a forgalmiba, hogy szóljanak már át a következő állomásra, Isaszegre, hogy vegyék le a csomagot, a következő vonattal elmegyünk érte. Átszólás megtörtént, a csomagunkat a pontos leírás alapján meg is találták. Viszont, aki mellettünk ült, az azt hazudta, hogy a csomag az övé. Röviden, tömören ennyi. Intézkedés: 5-ös (megjegyzem a vonalat nem ismerők számára, hogy a Pécel és Isaszeg közötti utat a vonat 5-6 perc alatt teszi meg), végeredmény: 1-es.

Hellisfitar 2009.06.08. 10:08:39

Két hónappal ezelőtt asszony fent felejtette a nagykátai gyorsítotton a gyerek frissen vásárolt pelenkáját (kb. 2500-3000 Ft, vagyis nem az a hú, de nagy összegű csomag). Persze neki is leszállás után 10 perccel jutott eszébe, mikor telefonon beszéltünk. Nosza, rögtön hívtam a Máv direktet, ahol a munkatársnak vázoltam a problémát (járat, időpont, állomás), aki rendkívül segítőkész volt: felhívta Nagykáta állomást, majd sajnálkozva közölte, hogy ott csomagot nem adtak le, és a vonat időközben szerelvényként tovább haladt Szolnokra. Megadta a szolnoki állomás megfelelő számát (elveszett csomagok, 0-24 - elvileg...), amit egész délután 5-6 percenként próbáltam hívni, persze sikertelenül, nem vették fel. Mivel tőlünk kb. 70 km Szolnok, így tovább nem foglalkoztam a dologgal, ha le is adták volna ott, asszem többe kerül elautózni, de talán vonatozni is érte, mint maga a pelenka.
Három nappal később ismerős utastárs a vonaton elmondta, hogy egy fiatal lány látta a fent felejtett pelenkát, és leadta a következő - tápiószecsői - állomáson. Hát telefon ismét, 06-40-49-49-49, újfent segítőkész munkatárs, hívja rögtön szecsőt, ahol is közlik, hogy igen, a forgalmi ügyeleten van a csomag, át lehet venni.
Egy fokkal emberibb volt mind a MÁV, mind pedig az ifjú hölgy részéről ez az eset, mint a fent vázolt (leszámítva Szolnokot). Lehet érdemes egyből a Máv direktet hívni, még akkor is, ha az orrod előtt áll a sínbohóc.

claudiopolis 2009.06.08. 14:58:13

a MÁV eljárása tipikus, a megoldást viszont ilyenkor a taxi jelenti.

Adani 2009.06.08. 21:40:56

Tudok egy esetről mikor a gyerek a laptopját hagyta fent, de az indulás után rögtön észrevette szaladt a forgalmi irodába ahol a következő állomást értesítették leszedték és az ellenvonat kallera visszaadta neki. Ez valahol Szolnok környékén történt, feladták egy visszafelé jövő vonat kallerjának, h adja majd oda.

andibabacicus 2009.06.30. 21:48:21

Szerintem meg nem a MÁV alkalmazottjainak a feladata az elveszett csomagok "vissza juttatása". Van nekik bőven feladatuk. (kivétel ha tényleg kéznél van stb..) De szerintem ilyenekért nem kellene őket hibáztatni! Mindenki figyeljen a saját holmijára,ha meg nem teszi akkor nem máson töltsék ki a saját haragjukat! Szidni mindenkit lehet,de nem tudom a "hangemberek" mit csinálnának ugyan ebben a helyzetben,mármint ha őket szidnák! Ja és vagy 1000x hibásabbak az utasok mint a MÁV alkalmazottjai ezekben az "eltűnt ez,meg az szituációkban"!!!
süti beállítások módosítása