Olvasónk nem érti, hogy a Budapestre jövő vonata miért kerüli meg a fél várost, mielőtt beáll a Keleti vagy a Nyugati pályaudvarra. Szerintem kifejezetten pozitív, hogy a vonat nem a rövidebb útvonalon megy (pedig van, hogy megtehetné), hanem egy kis kört tesz, így a Budapest bérlettel utazók BKV vagy Volán mellett igénybe vehetik a vasutat is:
Kedves Mihály!
2009.07.20-án hétfőn közlekedtem a Békéscsaba-Budapest vonalon a 13.18-kor Békéscsabáról induló vonattal. Hatodik éve járok ezen a vonalon rendszeresen, tehát kívülről ismerem. Ami miatt a levelemet megírtam, az a mai napon felfedezett új szolgáltatás, amit a MÁV-START Zrt. nyújtott számomra: városnézés. Ezen a vonalon eddig Szolnok után Újszász-Nagykáta felé jött a vonat BP-re. A mai napon viszont Cegléd felé, ami meglepett. Elég jó tempóban haladtunk, 15.26-kor hagytuk el a Ferihegy megállót. Mivel a nyugatiból utaztam már ide, ezért megörültem, hogy hamarabb érünk be, mert onnan kb. 20 perc a menetidő több megállással, és a Keleti közelebb van. Lelkesedésem egészen addig tartott mígnem elértük Rákosrendező pu.-t. Itt arra gondoltam, hogy a Nyugatiba fogunk bekanyarodni (annak ellenére, hogy az Elvirán a Keleti volt megadva), de nem így történt. Ehelyett, megkerültük Zuglót, egy szép nagy kört leírva körülötte és Kőbánya-Felső állomás előtt nem sokkal csatlakoztunk rá a már oly ismerős vonalra. Végül 16.05 körül be is érkeztünk a Keletibe az 5-ös vágányra (ha jól emlékszem).
Az egészben számomra az a furcsa, hogy a vonatnak mért kell még BP-en belül "kóvályognia". Nem tudom, hogy merre és milyen váltóberendezések, ágcsatlakozások vannak, de nagyon meglepődnék, ha a ceglédi vonalról csak így lehetne a Keletibe megérkezni.
Bizonyos szempontból az egyik szemem sír, a másik meg nevet. A vonat késés nélkül, sőt talán picivel hamarabb érkezett meg, de mért volt ehhez szükség arra, hogy kb. 20 percet bolyongjon a városban?
Végülis, ha a pontosságnak az az ára, hogy városnézés is van a szolgáltatásban, nincs okunk panaszra.
Üdvözlettel: Ludvig Balázs