A mai naptól nem közlekednek a Nyírvidéki kisvasút szerelvényei Herminatanya - Balsa illetve Dombrád állomások között. Az "ideiglenes" szüneteltetés decemberig tart, amikor életbe lép az új menetrend, amely valószínűleg már nem számol ezzel a vasútvonallal:
Kedves MÁV-figyelő!
Nem nagyon kapott hírt egy burkolt vasútbezárás. A mai naptól nem közlekednek a Nyírvidéki kisvasút szerelvényei Herminatanya - Balsa illetve Dombrád állomások között. Az "ideiglenes" szüneteltetés decemberig tart, amikor életbe lép az új menetrend (amely valószínűleg már nem számol ezzel a vasútvonallal, hisz sem a falvak polgármestereinek, sem a turizmusnak nem érdeke a vonal megmentése/felújítása.)
A megszüntetés hátterében a vonal szándékos tönkretétele lehet a cél, állítólag pénzhiány miatt jópár mozdonyhoz nincs alkatrész (filléres tételről beszélünk) továbbá a vasúti pálya drasztikus leromlásával indokolták a forgalomszüneteltetést.
Egy kisvasúti fórumon elhangzott hogy a pályának semmi különösebb baja nincsen, csak az évek óta elhanyagolt, karbantartás nélküli pályán újabb "lassújelek," (sebességcsökkentések) kerültek bevezetésre, valamint a régebbi lassújelek bejárhatósági sebességét meg egyszerűen megfelezték, továbbá azokon a településeken amellyeken keresztül megy a vonat, ott 15 helyett 10 km/h-val közlekedhetnek a vonatok.
Ennek eredménye képpen a vonatok 30-80 perc késéssel tudtak csak közlekedni az egyvágányú pályán, így az ember elbukta a 8 órás munkakezdést / iskolát, elkéste a csatlakozást Budapestre.
Mi ez, ha nem szándékosság, a vasútvonal tönkretétele? Mi okból kellett ilyen drasztikusan lecsökkenteni az utazási sebességet ha a pálya nem indokolja ezt? A mozdonyokat egyébként az ott dolgozók karbantartják, nincsenek jó állapotban, de mindegyik leközlekedett a tegnapi napon is.
Mától buszos pótlás van, hogy ez mennyire éri meg a MÁV-nak nem értem, az utasoknak át kell szállni, a MÁV-nak ki kell fizetni nem kevés összeget a Volánnak, ahelyett hogy ebből a pénzből megoldották volna az alkatrész hiányát és a pályaállapotokon is javítottak volna.
Mélységesen felháborít az hogy amíg a MÁV-nál milliós fizetéseket kap a vezetőség nagy része, addig ezen a vonalon (is) alkatrészhiánnyal küszködnek.
Kérném szíveskedjenek utánajárni a tényeknek, természetesen a MÁV megint sarkítani fog, jó lenne helyszínen tájékozódni, ott dolgozó vasutasokat meginterjúvolni a valós helyzetről. Végül búcsúzzunk e kedves emlékkel a Nyíregyházi kisvasúttól.
MÁS:
Úgy értesültem hogy a szomszédok Debrecen pályázott kisvasútfejlesztésre, és egy jelentős összeget nyert az EU-tól. Érdekes módon ott csak turisztikai célokat szolgál a hétvégenként közlekedő kisvasút (tehát munkábajárást nem segíti elő) A pályázaton állítólag akadálymentesíteni kell a szerelvényeket, emelt peronokat és esőbeállókat kell építeni minden megállóhelyre.
Aki ismeri a vonalat az tudja, hogy lényegében a két végállomás közötti megállóhelyeken alig van leszálló utas, felháborító hogy amíg az egyik kisvasúti vonalon alkatrészre nincs pénz, addig a másik vonalon emelt peron, meg esőbeállókat építgetnek a puszta közepére jó drágán.
Csodálom hogy GPS alapú LCD kijelzős utastájékoztató rendszert vagy épp akadálymentes aluljárót nem írtak elő a hatóságok, a puszta közepére a pénz elherdálása céljából!
Bízom benne nagyobb médiahangot kapnak ezek a dolgok is, várom a fejleményeket,
Tisztelettel: K. Zoli