A MÁV Talent és Flirt vonatai már nem a sínre engedik a salakot, hanem a vonat alján lévő tartályba, amit a végállomásokon szoktak üríteni. Amikor a Flirt motorvonatok megjelentek a martonvásári vonalon, és csak egy szerelvény járt, volt olyan, hogy a vonaton az egy darab WC televolt, és nem lehetett WC-re menni. Kényelmes.
Tisztelt MÁV-figyelő!
A tegnapi nap folyamán azaz 2008.okt. 19.-én jöttem haza barátnőmtől Dorogról. A 21. 20 kor Dorogról továbbhaladó vonatról van szó. Pilisvörösváron rám jött a szükség, és gondoltam, meglátogatom a wc-t. Bár ne tettem volna. Ugye szép nagy betűkkel kedvenc MÁV-unk kiírta, hogy vigyázz az állapotra, és a tisztaságra. Ugye ezen a vonalon nagy többségben 2 kocsis szerelvények közlekednek. Én az első vagonba voltam, és mikor elmentem WC-re, a képen látható fogadott. Sajnos telefonos kép, így nem a legjobb. Kalauzt kérdeztem, hogy ilyen vonat hogy indulhat el. A vonat belsejében pedig folyott az a bizonyos dolog, amit a wc csésze már nem tudott elnyelni. Közölte, hogy biztos az utasok tették tönkre a WC-t. hozzáteszem, az egész kocsiba kb. 15 ember utazott, és mivel a wc közelébe ültem, így láttam, hogy nem mennek az emberek tömegével WC-re. Kérdeztem, másik kocsiba mi a helyzet? Ja, ott nem megy a wc. Végülis van 1 vonat, két kocsi, 2 WC. Abból 1 rossz, másik használhatatlan. Arra nem méltatott a kalauz, hogy legalább bezárja. A szemetesek Dorogon már tömve voltak, arról sajnos nincs kép. Akkor minek vannak takarítók, meg karbantartók? Nyugatinál nem egyszer láttam, takarító felszáll, végighúzza maga után a seprűt, majd leszáll (persze melegedés után), mint aki jól végezte a dolgát. Ezért fizetik ezt a sok embert, hogy semmit ne csináljon? Vagyis felszálljon melegedni?
Tisztelettel Bán Péter