Elképesztő számomra, hogy a MÁV-nál vannak olyan figyelmetlen dolgozók, akik úgy indítanak el egy személyvonatot, hogy hozzá egy tehervonat közelít, aminek elsőbbsége volt. Még jó, hogy időben észrevették a problémát, és a hangszórókon keresztül megállították a vonatot, mert nagyobb baj is lehetett volna a személyvonat és a tehervonat találkozásából…
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Azért írok most önöknek,mert úgy vélem,hogy a Nyugati-Cegléd vonalon mostanában tapasztalható nemtörődömség ismét elérte és meg is haladta a kritikus szintet. Lassan 15 éve ingázom bérlettel ezen a vonalon és úgy vélem megengedhetetlen,hogy havi 24.000Ft-ért ezt az én olvasatomban szolgáltatásnak nem minősülő hozzáállást tapasztaljam. Az elmúlt két hétben rendszeresen késnek a vonatok 20-30-50-stb. perceket az egész vonalon oda és vissza is. Ilyen volt például október 14-15-16 hétvégéje. Volt minden,ami szem és száj "ingere".
Monori személyvonat a kiírt indulási idő ellenére (17:35) 15 percet dekkolt a Nyugatiban "csak úgy". Persze a hangosbemondó mondta a magáét, de hogy mikor fog elindulni a vonat végre, arról mélyen hallgatott. Aztán a vonat elindult a rajta lévő egyre idegesebb utasokkal és Kőbánya Kispestig szépen összeszedtünk még egy 15 perces késést. A vonat félreállva megvárta, hogy egy Intercity beelőzze majd, ahogy bemondták a Nyugatiból 18:06-kor induló vonat érkezését, a monori személy becsukta az ajtókat és tovább indult (pedig lett volna, aki inkább átszáll a zónázóra annak fényében, hogy talán előbb érkezik meg Monorra). Mivel szokás szerint "elfelejtették" bemondani, hogy a zónázó valószínűleg kielőzi a személyt menet közben, így Ferihegynél leszálltam és átszálltam rá.
Végül a személyt nem állították félre,a sebes vonat csak totyoghatott utána,így sikerült mindkét vonatnak késve Monorra érkeznie. Nem próbálok ebben a menetirányításban ésszerűséget keresni, mert szerintem nincsen. Az elmúlt két hétben ezen események véletlenszerű kombinációját volt szerencsém utazás címszó alatt végigélvezni. Volt olyan alkalom, amikor a Kőbánya alsón felszálló utasok tőlem és a velem egy kocsiban utazóktól informálódtak, hogy milyen vonatra szálltak fel, mert nem mondtak be semmit. Ez egyik nap reggel volt, amikor az 5:41-kor Zuglóba érkező személy akkor gördült be, amikor a 6:06-os zónázó szokott. Ott bemondták, hogy személyvonat érkezik, és hogy Monorig közlekedik, de ennyi, arról már egy szó sem esett, hogy az a vonat, aminek akkor kellett volna befutnia,éppen hol van és mikorra várható egyáltalán.
Megint azzal a kérdéssel szálltam fel a fejemben,hogy érdemes e a személyre felszállni,ha menet közben beéri a zónázó vagy várjam meg a zónázót,ami ki tudja mikor fog majd megérkezni a pályaudvarra. Nem értem miért kell ruletteznie az embernek, ha szeretne a családjához minél előbb hazajutni, miért nem lehet rendesen informálni az utasokat. E hét hétfőjén is elérték, hogy a vérnyomásom az egekbe emelkedjen. A 16:28-kor a menetrend szerint Monorra érő vonattal szerettem volna Pestre jutni. A vonat nem jött,az utastájékoztatás ezzel kapcsolatban néma maradt. Ellenben végignézhettem, ahogy vagy 8 darab Intercity meg gyors áthasít az állomáson és még egy tehervonat is jött, hogy lehessen minek örülni, aztán gyors egymásutánban 4 vonat a Nyugatiból. Végül 17:18-kor, ötven perces késéssel megérkezett a vonat. A hangosbemondó persze csak natúrban nyomta.. személyvonat érkezik, vonat halad át.. és ennyi. Azt, hogy várhatóan mennyit késik a vonat,mi van az utána indulni szándékozni óhajtó 16:43-assal, ami akkor még szintén nem volt sehol - egyetlen nyomorult szó sem esett. "Várjanak csak a birkák,majd jön majd valami valamikor, aki meg megunja az hazamegy vagy más közlekedési eszközt választ" - úgy vélem ez a hozzáállás felháborító, főleg annak fényében, hogy egyetlen forinttal sem kerülne többe önöknek megnyomni azt a nyamvadt gombot és tájékoztatni a vonattal utazni szándékozó bátor embereket az aktuális helyzetről.
Tegnap a 19:28-as vonat szintén több, mint 20 percet késett,de természetesen erről ismételten "elfelejtették" tájékoztatni az utazóközönséget. Ellenben a 15-ik perc után két percenként bemondta a gépi hang, hogy jön a vonat és mindezt tíz percen át. Feltételezem úgy gondolták, hogy ezzel a vicces kis gesztussal eredményesen lehet a késést elbagatellizálni. Ferihegyen, mikor kinéztem az állomáson a kijelző vígan hirdette a vonatot késés nélkül.. Kérdéseim a következők:
- Mire szolgál a hangos,a digitális és a szerelvényeken található utastájékoztató rendszer ezen a vonalon?(Mint rendszeresen vonattal közlekedő volt szerencsém ebben az országban olyan vonalon utazni,ahol az öt (!!!) percet késő vonat késését is vagy háromszor bemondták)
- A lustaságon,a hanyagságon és a nemtörődömségen kívül mi akadályozza meg azt,hogy a kollégáik megfelelően informálják az utasokat?
- Miért nem lehet tetemes késés esetén egy gyorsvonatot megállítani, hogy felszedje az utasokat (ez évekkel ezelőtt előfordult párszor)?
- Továbbra sem értem, hogy miért kell a Nyugatiba érkező vonatokat fél óra múlva visszaindítani. A vonatok ellenőrzése miatt az a szerelvény, amely legalább húsz perc késéssel érkezik be,így visszafelé már élből késve fog indulni.
És egy "kis" adalék a végére. 2008.október 02-án Ceglédről a 4:54-es vonattal mentem Nyíregyházára. Míg a vonat indulását vártam a hatodik vágányra egy Nyugatiba tartó személy érkezett. A távolban ekkor megcsillant egy másik vonat lámpája, amiről később kiderült, hogy tehervonat volt és az ötös vágányon szándékozott áthaladni. A hatodik vágányról a személy kiindult, mikor beleüvöltöttek a hangosbemondóba,hogy: "Hatos azonnal álljon meg! Ötösnek szabad a kijárat! Hatos azonnal álljon meg!" "Hatos" villámgyorsan megállt és kisvártatva elhúzott mellette a tehervonat. Néhány nappal ezután, mikor bekövetkezett a monorierdei tragédia, átvillant az agyamon, hogy kishíján én is hasonlónak voltam szemtanúja. Elképzelni sem merem, hogy mit művelt volna egy telepakolt, teljes sebességgel száguldó tehervonat az előtte éppen csak elinduló személyvonattal..
- Kíváncsi lennék, hogy mikor szűnik meg ez a mindenre kiterjedő káosz az önök cégénél.
Ui: természetesen ezt a panaszt elküldöm a Megint Állunk Vazze oldalnak is és amennyiben az utastájékoztatásban nem tapasztalok radikális változást egyéb helyekre is el fog jutni a levél.
Tisztelettel: egy fizető utas