Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Internetes jegyvásárlás

 2008.11.10. 08:04

Jó dolog ez az internetes jegyvásárlás. Kinézem a vonatot az Elvirán, rákattintok a vásárlásra, kapok egy számot, majd az állomáson átveszem a jegyem. Ha minden rendben ment akkor örülök, ha nem, akkor jön az idegeskedés, a magyarázkodás és a gyomorgörcs. Ha sikerült megvenni a jegyet, akkor sincs még minden rendben. Ha számlát szeretnénk kérni, ugyan úgy sorba kell állni a pénztárnál, mint ha ott vettünk volna jegyet. Erre miért nincs valami megoldás?

Üdvözletem!

 

Egy kis adalék a magyaros kiszolgálásból. Jó dolog az Internetes jegyvásárlás, de ha hivatalos útra megy az ember, ott van, ahol a part szakad. Számlát kell kérni. A számlához való hozzájutás:

1/ a www.mavinformatika.hu oldal szerint, ahol az új szolgáltatást bemutatták, a számlát postán küldi el a MÁV, utólag a vásárlónak. Csakhogy ez nem így van.

2/ www.mavstart.hu oldal szerint a korszerű jegyvásárlás után számlát a jegypénztárnál adnak. Ezt erősítették meg a MÁV-DIREKT telefonon is, a 06-40-49-49-49-es számon. A számláért a jegypénztárhoz kell fáradni, mintha jegyet venne az ember, ugyan olyan sorbaállás mellett, ehhez nincs egy külön pénztár. Ez azt jelenti, hogy aki hivatalos útra vált jegyet, az nem spórolhatja meg a sorállást. MÁV megoldás: fizesd magad! Ez a korszerű magyar módi.

Üdvözlettel: F. Albert

Címkék: budapest vásárlás internet utas jegy mav észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr86759563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.11.10. 08:31:49

hmm... felesleges írtam, mert eltűnt... :S

petya.bacsi 2008.11.10. 08:38:25

Na, akkor még egyszer, remélem ez már megjelenik, nagyjából azt írtam az eltűnt posztban, hogy Ákibard! erről már írt egy posztot, hogy miért nincs benne a számlaadás, ha jól emlékszem benne volt, csak aztán kikerült.

Egyébként jó a netes jegyvásárlás.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.11.10. 09:36:16

A netes jegyvásárlás akkor lenne jó, ha otthon kinyomtathatnád magadnak az egyedi vonalkóddal ellátott jegyedet, amit a vonaton a jegyvizsgáló egy vonalkódleolvasóval ellenőriz. A röhejes az, hogy ez egyáltalán nem sci-fi.

Bit Rot 2008.11.10. 10:24:32

@Ibigoo:
"A netes jegyvásárlás akkor lenne jó, ha otthon kinyomtathatnád magadnak az egyedi vonalkóddal ellátott jegyedet, amit a vonaton a jegyvizsgáló egy vonalkódleolvasóval ellenőriz. A röhejes az, hogy ez egyáltalán nem sci-fi."

Nem sci-fi, mert a Deutsche Bahn (www.bahn.de) így csinálja. Igaz, ők vagy 5-600 kilométerrel vannak tőlünk nyugatabbra.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.11.10. 10:37:16

Nem sci-fi, ezt mondtam én is :)
Habár én nem a DB-től, hanem a Lufthansától plagizáltam :)

titan 2008.11.10. 10:45:56

Hát igen, kinyomtatja, ha kinyomtatja, ha meg nem, akkor szívás, és idegeskedés... tapasztalat.

OkoskaTo:rp 2008.11.10. 10:47:41

John42, Ibigoo: Ti nagyon el vagytok tévedve. Ha a júzer otthon kinyomtatja magának a vonalkódos jegyét, akkor a haver cége hogyan tud eladni a Mávnak ennyi jegykiadó terminált? És hová lesz a szerencsejáték, hogy a te állomásodon levő egyetlen jegykiadó épp üzemel-e vagy sem?

Egyébként ahol én utazom, ott a mávos kallernek is van vonalkód-olvasója; legalábbis egy erősen annak látszó tárgya. Persze lehet, hogy sokszázezerért egy vonalkódolvasós kéziszámítógépnek tűnő négyalapműveletes számológépet sóztak a vasútra.

borzas · http://borzas.uw.hu 2008.11.10. 10:48:46

Szerintem ez így zsír, ahogy van. 10 számot bepöttyintek, oszt kalap, kabát. Mióta ez van, van egy ember a telefonomban, akit Vonatnak hívnak,és folyton változik a telefonszáma. Tízjegyű.

Persze a számla-dolog azért szopás.

titan 2008.11.10. 10:55:17

borzas, szerinted mi történik, ha épp nem működik a kapcsolat a központtal, amikor te 10 perccel az indulás előtt bepötyögöd a kódot? :(

mzs 2008.11.10. 10:57:35

Nem értem, ha már úgyis sorba kell állni a jegyért, nem lehet ott rögtön kérni a számlát a jeggyel együtt? Hm?

borzas · http://borzas.uw.hu 2008.11.10. 10:59:00

titan: hálistennek (kop-kop-kop) ilyen még nem volt:)

meg jóval előbb érek mindig oda, mert szeretek ülni a vonaton. ez pedig Budapest-Füzesabony viszonylatban csak így biztosítható...

W Joe 2008.11.10. 11:10:23

Nincs külön ablak az interneten rendelt jegyeknek? Vagy az régen volt a telefonos rendelésnél?

titan 2008.11.10. 11:12:43

mzs, Wita.hu Joe: Internetes, automatából kapott jegyről van szó... megveszed a jegyet neten, majd az állomáson bepötyögöd az automatába a kódot, amit kaptál, mire általában megkapod a jegyet :)

mzs 2008.11.10. 11:23:50

Jaaa, én abban voltam idáig, hogy a neten kapott kóddal is a pénztárhoz kell állni, mint a telefonon megrendelt jegy esetében...
Sorry...
Látszik, hogy nincs pénzem vonatra... :(

Kalapból nyúl 2008.11.10. 11:33:53

Nagyon jó dolog, nem kell a sok mocskos csöves előtt elővenni a pénztárcádat, így nincs is lehetősége apróért kuncsorogni. Csak tátja a száját amikor látja hogy "veszek" jegyet. Azért az automatákra ki van írva, hogy nincs pénz benne. Lehet hogy ezért nem szedték még szét az enyveskezűek?

Mukka · http://pozor.hu 2008.11.10. 11:36:04

Megveszem a jegyet online, ha elutazok barhova !BP, akkor az kisebb allomas lesz, nekem pl ott erkezeskor semmi sor +ha van is, utazas utan nem fenyeget, h lekesem miatta a gepet. Lehetosegekhez kepest nekem bejon a rendszer (amiota muxik, nem valtottam mashogy jegyet).

Ákibard! 2008.11.10. 11:38:31

A számlaadás a kioszknál projekt folyamatban, jelenleg tényleg a pénztárnál kell kérni, de meg lesz oldva az automatás kiadás is.

Ákibard! 2008.11.10. 11:39:37

Titan!

Látom, gyomorgörcs, pedig Te internettel foglalkotó ember vagy, azt gondoltam legalább Te el tudod olvasni mi a teendő abban az esetben, ha nem adta ki az automata a jegyed.
A gyomorgörcsölés nincs a listában.

Ákibard! 2008.11.10. 11:43:11

Kalapból nyúl!

Igen, az "Automata készpénzt nem tartalmaz" felirat valóban a rongálókat hivatott elszomorítani, de ha ez nem tántorítaná el arra az eshetőségre is fel van készítve, egy riasztóközpont van benne, és 110 dB-el bírja jobb belátásra a rongálót :-)
Természetesen a központnak is visszajelzi a különböző problémáit.

Ákibard! 2008.11.10. 11:47:52

"Egyébként ahol én utazom, ott a mávos kallernek is van vonalkód-olvasója; legalábbis egy erősen annak látszó tárgya. Persze lehet, hogy sokszázezerért egy vonalkódolvasós kéziszámítógépnek tűnő négyalapműveletes számológépet sóztak a vasútra. "

Az MJR gépre gondoltál az egy mobil jegykiadó. Jóval többet tudna a jelenlegi alkalmazásánál, a vonalkód olvasását is. A jövöben ez sem elképzelhetetlen, ahogy terv az otthoni nyomtatás is.
Egyelőre szokják a felhasználók a rendszert, fiatal még, később jöhet a nagyobb falat, az otthoni printelés.
Nyilván ehhez informatikai beruházás is kell, Online kapcsolat, stb. Nem megy egyik pillanatról a másikra :-)

Hawthorne 2008.11.10. 11:49:51

Ne bantsatok az internetes jegyvasarlast, az utobbi evek (evtizedek?) legnagyobb lepese a MAV-nal - szvsz.

Igen, aki szamlat ker, annak biztos kellemetlen - remelhetöleg megoldjak. Annak akinek nem kell szamla, sokkal kenyelmesebb. Nekem eddig csak pozitiv tapasztalatom volt vele.

L

zumm 2008.11.10. 12:22:33

Én csak egyszer próbáltam, nekem bejött. Igaz, számlára nem volt szükségem. Ami még javítana rajta:
- ha sms-ben elküldené a kódot, és nem kellene kiprintelni
- ha otthon ki lehetne nyomtatni vonalkódosra, és a kaller tudná olvasni (amiről itt már többen írtak).

titan 2008.11.10. 13:40:01

Ákibard!

Internettel, informaikával foglalkozom, és persze nincs a gyomorgörcs a leírásban, ellenben a hibakezelésen szerintem még bőven lehetne mit javítani.

Egyébként a vicc az, hogy csakis szoftveres munkára volna szükség az otthoni printelés, vagy akár az sms-es kód használatának a megvalósításához, tehát csak a programozók munkáját kéne megfizetni, anyagköltsége nem lenne. (kivéve a vonalkódolvasók, ahova még kell)

Elköltözök 2008.11.10. 13:48:57

titan: Szerintem tévedsz, mert van még csomó - szerintem semmirekellő és csak a ******kavaráshoz értő - jogász és bankár is a világon, akik mindent megnehezítenek, ami könnyűnek látszik vagy egyszerű lenne. Valószínűleg nem azért nem készült el az otthon nyomtatós meg vonalkódos verzió, mert nem tudnák leprogramozni...

Bár béna a pénztárban számlakérés, de nekem még mindig sikerült max. 5 perc alatt a Keletiben számlát kérnem a nemmondommeg melyik pénztárnál (nem nincs ott ismerősöm) :) és mindig szó nélkül kiállították a számviteli bizonylatot.

Sárospatakon azonban már némi fejtörést okozott néhány hete, hogy mégis milyen számlát kell kiállítaniuk és bár mutattam, hogy a kártyás fizetés nyomán a Keletiben ezt a készpénzes számlát kaptam, ők azért kiállítottak egy átutalásos számlát, gondolom valahol Sárospatakon van a számlázási főosztályvezetőség. :)

Ákibard! 2008.11.10. 13:56:58

Szia Titan!

"(kivéve a vonalkódolvasók, ahova még kell)"

Az a helyzet, hogy Magyarországon jelenleh 0 helyen van erre alkalmas vonalkódolvasó, és a megfelelő online informatikai háttér sincs meg jelenleg, de a tervek között szerepel.

Azért azt mindenki láthatja, hogy nem érdemes első körben csúcstechnikára beruházni, szép apró lépésekben haladnak a modernizálással.
Egyelőre szokják a felhazsnálók a rendszert, és ezután jönnek azon lépések, amivel nő és nő a felhazsnálók tábora.

Ha úgy tetszik éleírom:

A RENDSZER FEJLESZTÉSE JELENLEG IS TART!

Most egy bétaverzió fut csak, amit sokan sajnos véglegesként értelmeztek. Ami most fut, az közel nem végleges, és a felhasználói tapasztalatok alapján bővül.

Türelem :-)

Ákibard! 2008.11.10. 14:00:12

Elköltözök 2008.11.10. 13:48:57 !!!

A számlakérés folyamatát hátráltatja jelenleg az APEH illetve a hatályos törvény is, mert vagy mindkét fél digitális számlát kap, vagy mindkettő papíralapúat.

De folyamatban ez is, és hamarosan megoldódik, ugyanis a látszat ellenére a Startnak nem érdeke, hogy szegény utas pluszban sorbaálljon ÁFA-s számláért, ugyanis akkor nem valósul meg az eredeti funkció: a pénztárnál jegyvásárlók (sorbanállók)számának csökkentése...
A jelenlegi ÁFA-s számlaadási rendszer kényszer, amibe bele lett kényszerítve a cég, de ebből próbál kijönni, lehetőleg minél jobban.
Most is csak a türelmet tudom kérni, hisz idő kell hozzá!

Elköltözök 2008.11.10. 14:16:23

Ákibard! 2008.11.10. 14:00:12

Értem és türelemmel, érdeklődve várom.

Egyébként kész sohasem lesz, legalábbis ha szívvel lélekkel és ép ésszel csinálja a cég/ember, mert olyan ez, mint egy webáruház: mindig kell rajta szerelni valamit és sohasem lehet rá azt mondani, hogy kész...

Az e-számlák jól hangzanak, csak annyira nem vagyok képben, hogy hányféle verziójuk van, mert kaptam már ilyet, de ha minden cég e-számlájához külön kliensprogram kell majd, akkor elbocsájt a könyvelőm. :)

De mondom, nekem még így is kényelmesebb a dolog, mint a nyakamban lihegő koldusok között jegyet vásárolni a Keletiben, vagy elővételi kóddal pénztárban pót- és helyjegyet venni.

Elköltözök 2008.11.10. 14:20:02

zumm 2008.11.10. 12:22:33

NE printeld ki, hanem írd fel egy cetlire (egyoldalas reklámszórólap hátoldala), vagy a telefon emlékeztetőjébe.

Kinyomtatni már csak azért is fölösleges, mert azzal úgysem vagy előrébb a kallernél, ha megvan az írás, meg a kódot neki sem adhatod oda, mert lehet köztük olyan, aki átveszi a jegyet, aztán visszaváltja (volt ilyen post régen, hogy nem kezelte a jegyet és az út végén elkérte az utastól). Nomeg, ha elhagyod, akkor valaki nyert egy ingyen utazást. :)

titan 2008.11.10. 15:16:00

Áki, alfa- és bétatesztelésre nem raknak ki valamit a publikum elé feltűnő figyelmeztetés nélkül. Márpedig feltűnő figyelmeztetés biztosan nincs! Súlyos hibákat pedig már bétában sem illik benne hagyni. Ezzel az erővel a jótépé is fejleszthetne ész nélkül a rendszerén, ha meg valakinek elúszik egy félmillás átutalása, csak azt mondja "Bocs..."
Természetesen sarkítás, és ebben a példában is a jótépé visszautalná a pénzt a számlára, nadeaddig...

Ákibard! 2008.11.10. 15:40:29

Szia Titan!

Magam több mint 4 hónapig dolgoztam a rendszeren, ez alapján bizton állíthatom, hogy a kezdetekhez képest ég és föld.
A rendszer jelenlegi állapotában maximálisan használható, a bétaverzió nem a klasszikus értelemben veendő, hanem az, hogy hiányzik belőle sok olyan dolog, amit még szeretnének bele. (Lásd fent).
De ha így maradna, akkor is üzembiztosan használható lenne, a kioszkok hibáit leszámítva, mert ugye az nem maga a rendszer hanem a hardverelem hibája.

titan 2008.11.10. 15:50:53

Kezdünk kissé OFF lenni.
Én is programozok, bár nem ilyen fajsúlyú dolgokat (sajnos). Ennek ellenére felkészítem minden egyes rendszeremet a hardverelemek esetleges hibájára, és annak gyors orvoslására. Így kell. Alapvetés. Szóval ez nem kifogás.

Ákibard! 2008.11.10. 15:56:09

Titan!

Írtam neked levelet, félreértettél.

Amúgy a rendszer fel van készítve a hardverelem hibájára, de egy papírelakadást a szoft nem tud megjavítani, ellenben tudja, hogy jelzi a hibát a diszpécsernek, kikapcsolja magát és jelzi a hibát a felhasználó felé!

titan 2008.11.10. 16:13:46

Nem kapcsolja :) Higyj nekem :)

Ákibard! 2008.11.10. 16:34:49

Annak jobban hiszek amit láttam, bocsi :-)

titan 2008.11.10. 16:37:34

Hány tanút kérsz? :) Hibaüzenet ki, oszt visszjön a számbillentyűzet. Egyébként OFF ment levél...

Ákibard! 2008.11.10. 16:58:13

"Hibaüzenet ki,"

Akkor nincs kikapcsolva??? Amíg hibaüzenet van jegyed nem ad ki, a funkciói le vannak tiltva...
Nyilván kikapcsolás alatt nem azt értettem, hogy teljesen OFF és 0 áramfogyasztása van a gépnek...

Tanu nem kell, mint említettem nem egyszer láttam kívül-belül a gépet...

titan 2008.11.10. 17:06:02

Ismétlem, hibaüzenet megjelent, majd kis idő múlva visszajött a kezdőképernyő (numerikus bill.), lehetett újra próbálkozni, és ha nem nyúlt hozzá senki, még a normál képernyőkímélő is visszajött, azaz normál üzemi állapotra tért vissza, csak épp újrapróbálkozásra is kidobta a hibát (próbálkozás után)

Ákibard! 2008.11.10. 17:23:55

Titan!

Rekesszük le a dolgot, mert ugyanazt magyarázzuk...
süti beállítások módosítása