Jó dolog ez az internetes jegyvásárlás. Kinézem a vonatot az Elvirán, rákattintok a vásárlásra, kapok egy számot, majd az állomáson átveszem a jegyem. Ha minden rendben ment akkor örülök, ha nem, akkor jön az idegeskedés, a magyarázkodás és a gyomorgörcs. Ha sikerült megvenni a jegyet, akkor sincs még minden rendben. Ha számlát szeretnénk kérni, ugyan úgy sorba kell állni a pénztárnál, mint ha ott vettünk volna jegyet. Erre miért nincs valami megoldás?
Üdvözletem!
Egy kis adalék a magyaros kiszolgálásból. Jó dolog az Internetes jegyvásárlás, de ha hivatalos útra megy az ember, ott van, ahol a part szakad. Számlát kell kérni. A számlához való hozzájutás:
1/ a www.mavinformatika.hu oldal szerint, ahol az új szolgáltatást bemutatták, a számlát postán küldi el a MÁV, utólag a vásárlónak. Csakhogy ez nem így van.
2/ www.mavstart.hu oldal szerint a korszerű jegyvásárlás után számlát a jegypénztárnál adnak. Ezt erősítették meg a MÁV-DIREKT telefonon is, a 06-40-49-49-49-es számon. A számláért a jegypénztárhoz kell fáradni, mintha jegyet venne az ember, ugyan olyan sorbaállás mellett, ehhez nincs egy külön pénztár. Ez azt jelenti, hogy aki hivatalos útra vált jegyet, az nem spórolhatja meg a sorállást. MÁV megoldás: fizesd magad! Ez a korszerű magyar módi.
Üdvözlettel: F. Albert