Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Fizetésüket a bérletre költik

 2008.11.17. 08:45

Olvasónk havi 50.000 forintot költ a család bérletére, amiért egy használhatatlan szolgáltatást kap cserébe. Késnek, kimaradnak a vonatok, vagy éppen annyira tömve vannak, hogy nem lehet rájuk felférni.

Tisztelt MÁV Zrt!
 
Nem először vagyok kénytelen írni Önöknek.

Több éve vonattal közlekedem családommal Hosszúberek-Péteriből, a havi bérletünk közel 50.000 Ft, ezért a pénzért gyakorlatilag épp hogy elégséges szolgáltatás jár a MÁV-nál! A vonatok rendszeresen késnek, tegnap reggel kb. 40' -t, este a 19.35-s vonat több mint 1/2 órát, ma reggel a 6.19-s vonat nem is jött, a következő 6.39-s némi késéssel, de befutott, viszont kár volt megállnia, felszállni ugyanis már nem lehetett rá, annyira tele volt. A 6.59-s ca. 10 perces késéssel érkezett és én most csak az elmúlt két nap eseményeit említettem. Nem gondolnám, hogy a vonatközlekedés úgymond, ad hoc jelleggel kéne, hogy működjön. Az ember gyakorlatilag már csak úgy kimegy az állomásra, és várja a csodát. Lassan betelik a gyerekem ellenőrzője mert nem győzök magyarázkodni a hiányzásai, késései miatt. (Tudom, hogy a MÁV ad igazolást, de ha beállnánk a kígyózó sorba a többi diákkal, további órákról maradna le.)

Évek óta várjuk a változást, de csak a bérlet árak emelése következik be rendszeresen.


Természetesen elvárják, hogy mi mindig becsülettel kifizessük a szolgáltatás ellenértékét, de a pénzünkért nem várható el a kulturált közlekedési feltételek megteremtése? A vonatok állapota kritikán aluli, szörnyen koszos, a WC botrányos, sokszor a fűtés nem megfelelő, vagy olyan forróság van, hogy ablakot kell nyitni -már, ha lehet-, vagy nincs. Nem egyszer előfordul, hogy az ajtó nem nyílik ki az állomáson...és még hosszú lenne a sor, ha folytatni akarnám. Mindenesetre most legalább nincs sztrájk...egyenlőre.

Nagyon kedvesen minden alkalommal megválaszolják az észrevételeimet, miszerint elnézést kérnek, sajnálják az okozott kellemetlenséget, valami magyarázat is mindig van, de azt kell hogy mondjam, hogy ezzel már tele van a padlás! Mikor lesz már végre valami kézzel fogható változás, hogy az utasok egy valóban XXI. századi vasúton utazhassanak? Ezt ígérgetik már  évek óta.
 
Üdvözlettel: XY

Címkék: levél utas panasz máv start mav észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr18771654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ericcartman (törölt) 2008.11.17. 09:04:59

Első!!
Jogos a levél,bár ilyet kb minden vonattal utazó írhatna...minden MÁV-ra jellemző negatívum fel van benne sorolva.

avogadro00 2008.11.17. 09:24:15

a kallerek zsebredolgozását nem irta pl

Adani 2008.11.17. 10:00:38

A késéseknél meg nem volna egyszerűbb mindenhol úgy csinálni, h megkérdezni ki melyik suliba kér igazolást és iskolánként csak egyet írni? Vabn mikor ezt csinálják, így gyorsabb.

Takika 2008.11.17. 10:02:17

[helyesiras]
egyelőreegyenlőre
[/helyesiras]

GZoli 2008.11.17. 10:46:35

Költözz közelebb.

Adani 2008.11.17. 11:25:58

Takika:
bash.hu-n írtak vmi hasonlót:
Egyenlőre a sorozatgyilkos fog darabolni mielőtt elás az erdőben. A megfelelő szó az egyelőre.

ZBR 2008.11.17. 12:49:58

GZoli 2008.11.17. 10:46:35 >>>
Nekem is pont ez a megoldás jutott az eszembe. Ha Debrecenből akarnék beingázni, nyilván sokba lenne az egész family-nak. Vegyenek autót, nézzék meg, hogy jobban kijönnek-e.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.17. 13:02:09

ZBR 2008.11.17. 12:49:58 >>>

Sosem állok sorba igazolásért, pedig évente 5-6 alkalommal az én vonatom is késik. Ha kérik, megmondom, hogy nem álltam sorba, mert akkor később értem volna be. Hívják fel a MÁV-ot (06/40-49-49-49) és kérdezzék meg, tényleg késett-e a vonat.

Szvsz. ez a legjobb megoldás:)

petya.bacsi 2008.11.17. 13:23:07

Ezért mondom, hogy nagy kincs az ingyenjegy a family-nek...

petya.bacsi 2008.11.17. 13:24:17

... nincs még egy munkahely, ami a béren kívüli juttatáson KÍVÜL még ilyet is ad (oké, van a BKV...)

Ákibard! 2008.11.17. 13:50:09

Biztos elfelejtette odaírni szegény anyuka, hogy az ő és az apuka bérletének 86%-át a munkáltató fizeti, így csak olyan 7-8000 Ft-i
os bérlet jön ki, az pedig ugyebár nem hangzik annyira jól... No Comment.

Ákibard! 2008.11.17. 13:51:32

BKVfigy!

Annó nálunk meg volt tiltva, hogy igazolásért álldogáljanak sorba az érintettek, mert akkor duplaannyit késtek.
Mondta az ofő, hogy ha úgy lája, ő majd ellenőrizni fogja, késett-e a vonatuk.

Aki megbukik, hogy nem, az egyszer játszotta el a bizalmat...

Ákibard! 2008.11.17. 13:54:00

Mindemellett én is azt tudom mondani: Ha 200 km-re költözöl, akkor számolj vele, hogy a 200 km-es bérletet kell megvenned.

Nekem is 140 km-es bérletem van, mégsem sír a szám. Pedig nem olcsó, 8200 ft, de ha ennyi akkor ennyi.

pocokpocok 2008.11.17. 15:05:25

" kallerek zsebredolgozását nem irta pl"

kifejezetten sértő, amit írsz, mert kategorizál, de persze mindenhez 2 ember kell, ugye?
Egy utas is, aki nem kéri a jegyet..
Hm..és azt sem írod, hány nagycsaládos anyukával, hóvégén járó szegénnyel, vagy ártatlan szemű diákkal nem fizettetik ki a jegyárat, a bírságról már ne is beszéljünk: és tartják a hátukat értük, ha jön a fővizsgáló..
a 70-esen nem is mernek már bírságolni a "kallerek", pedig minden 3. diák jegynélkül utazik.
vagy példának kedvéért Vác-Kisvác iskolaforgalma reggelente a vonaton vagy 200 diák: Jegy Nélkül!!!
A jegyekkel rendelkezők meg nem férnek fel a gyarmati vonatra..
Ezeke a "Fránya" kallerek: nohát!:)

Kopi3.14 2008.11.17. 15:24:20

Ákibard! 2008.11.17. 13:50:09
Attol, mert fizetheti a munkahely, meg nem biztos, hogy fizeti. Igy eme megjegyzesed sem feltetlen allja meg a helyet...

Ákibard! 2008.11.17. 16:04:34

Kopi

Nem fizetheti, hanem fizetnie KELL. Ennyi...

vajk 2008.11.17. 16:05:50

ezt ugy nem ertem.

ha keses eseten igazolas jar, vagy visszaterites, akkor miert nem csinaljak ugy, hogy az erkezesi allomason a peronon all egy-ket ember, es mindenkinek a kezebe nyomja az elore elkeszitett igazolast vagy visszateritesre jogosito papirt?

vajk

pocokpocok 2008.11.17. 16:19:49

kedves vajk!
és őket ki fizeti?
mellesleg ez a pénztárosok feladata, illetve ott a kék szám..
persze a pénztáros sem tud semmit, ha a forgalom nem mondja, a forgalomnak meg ha rendkívüli esemény van, akkor van elég dolga még ezen kívül, hiszen manapság már egy ember min. 2 munkáját végzi..ördögi kör..

Manó 2008.11.17. 16:33:14

Ákibard!
Te még nem hallottál olyanról, hogy nem fizeti a munkáltató a bérletet? Pedig a multikon kívül a versenyszektorban nem szokás ám.
Egyébkent teljesen mindegy, hogy fizeti vagy sem. A MÁV megkapja a pénzt, a szolgáltatás színvonala viszont nem megfelelő.

Taurusz 2008.11.17. 16:53:48

Ákibard!

El kell, hogy keserítselek. Attól, hogy kell, még nagyon sok dolog nincs úgy, ahogy kéne...
Mit gondolsz, a hat cégből, amelyiknél Budapesten dolgoztam, hány fizette a bérletet? (A megoldás: 1, azaz egy, de az is egy év után.) Isten hozott a valóságban!

Kopi3.14 2008.11.17. 17:21:54

Ákibard! 2008.11.17. 16:04:34

Megkerdezhetem melyik orszagban elsz?

Sok Bp kornyeki telepulesen pl valaszthatsz, hogy a munkaba jarasodhoz szukseges ket berlet kozul melyiket fizeti a ceg. Sok helyen pl csak a tavoslagi berletet fizetik, a helyit nem, mashol fizetnek csak helyit, masikat oldd meg ahogy akarod,stb.

citromtorta 2008.11.17. 18:59:26

Ákibard, ha egy kft-nél szóvá teszed (márpedig most igen több kft van, mint állami), szóval ha szóvá teszed, hogy a főnöknek ki KELL fizetnie a bérleted x százalékát, akkor már nincs is munkahelyed. Lehet, hogy így kellene működnie, hogy ki kell fizetnie, de nem így működik.

citromtorta 2008.11.17. 19:01:01

Ja, és én 13 év alatt 3 forintot sem kaptam bérlet hozzájárulásként, vagy bármiféle utazási hozzájárulásként. És dolgoztam államinál is, ott sem adtak semmit.

Cherokee 2008.11.17. 19:15:58

Helyesírás:
Egyelőre - jelentése: Most még, egy ideig (Magyar Értelmező kéziszótár).
EgyeNlőre = (pl.) egyenlő részekre darabolás. Amit használni akar néhány ember, az az egyelőre! :)
Mellesleg ha már egyesítik a bérleteket, de a minőség nem változik, legalább az érvényességi határokat kitolhatnák :) (Nem tudom, erre van-e valamilyen terv?)

kismuk · http://kismuk 2008.11.17. 21:07:40

szidjuk a vasutat, mennyi szabályt szeg meg, és azok a cégek akikre most hivatkoztok. Itt a Mi pénzünkel játszanak, ott a saját zsebüket tömik

Utazó 2008.11.18. 11:56:56

Ez Magyarország!! Valaki ír arról hogy késik a vonat, a másik meg rögtön talál kibúvót, felmentést és rögtön arról beszél mindenki hogy más a hibás. Én ugyanezen a vonalon járok illetve járnék már ha lenne normálisan betartott menetrend. 22 percet kellene eltöltenem a vonaton amire hozzájön az itt szokásos 20-30 perces késés. Többet nem késik mert akkor már a közelebbi (Monori)vonat jön felmentésnek ami a Ceglédről indulókat nem vigasztalja. Sajnos ezek a késések tovább gyűrűznek mikor átszállna az ember a menetrend szerint elment Volán járatra. Majd ha ebbe az országba bárki felelős lesz bármiért akkor reménykedhetünk abban hogy itt is lesz valaki aki esetleg a fizetésével felelne azért hogy ne késsenek a vonatok. Addig meg hallgathatjuk a kalauz szabványszövegét : "Nem én tehetek róla ". Akinek meg ebben a blogban a helyesírással van problémája az menjen és keressen valami "szépen jól magyarul" blogot és ott ossza az észt. A többieknek meg pontos menetrendet.:P

petya.bacsi 2008.11.18. 13:16:37

Utazóval teljesen egyetértek!

Ezzel: "Majd ha ebbe az országba bárki felelős lesz bármiért akkor reménykedhetünk abban hogy itt is lesz valaki aki esetleg a fizetésével felelne azért hogy ne késsenek a vonatok."

Hát igen. De a MÁV vezetést csak az érdekli, hogy a szép nagy prémium, ami szerintem évente többször is jár nekik, meg a pofátlanul magas fizetés ott csücsüljön havonta a számlán. Az, hogy mocsokban utaznak az utasok, a menetrend is csak egy olyan valami, ami van, de mégsincs, teljesen hidegen hagyja őket. Néha megjelennek azért, azt a vonatot termászetesen kitakarítják, és elégedetten nyugtázzák, hogy igen, milyen jó szolgáltatást is nyújtanak. Pedig szívesen látnám mondjuk a 16 órási Zónázón a 120a-s vonalon. Beszélgessenek az utasokkal...

Nem érdekli őket, hogy a "sima" vasutas kapja meg a kedves szavakat az utasoktól, és mindenki őket szidja.

Elköltözök 2008.11.18. 16:45:18

Idézet egy korábbi MÁV-ÜF-tól kapott levélből:

"
Felelősöket lehet keresni és találni is, de ettől sem lesznek tisztábbak a személykocsik. Reméljük, hogy Önnek sikerül megtalálni azt az országot, ahol hasonló problémák nem keserítik mindennapjait, illetve nekünk sikerül felzárkózni a fejlett vasúttal és gazdasággal rendelkező államok soraiba, mind a szolgáltatásaink, mind a menetdíjak illetve ezek összhangja tekintetében.
"

Ákibard! 2008.11.18. 19:23:11

Elköltözök!

Költözz már el innen kérlek, mert a másik postnál is írtam, hogy Photoshop ez a levél, a MÁV ilyet nem küld.

Mindenesetre nagyon ügyes vagy...

Ákibard! 2008.11.18. 19:25:11

Ok, tény hony nem fizeti. Akkor viszont nem kell anyázós posztokat írogatni, olyan helyen dolgozol, ahol nem fizetik, IJ.

Más munkahely vagy munkahely településére költözés...

Mint ZBR is írta: Ha kiköltözöl Piripócsra számolnod kell, hogy onnan be kell járnod.

Kicsit olyan, mint aki azért anyázna, hogy milyen sok a benzin mire beér dolgozni...

pocokpocok 2008.11.18. 20:07:00

Idézet egy korábbi MÁV-ÜF-tól kapott levélből:

"
Felelősöket lehet keresni és találni is, de ettől sem lesznek tisztábbak a személykocsik. Reméljük, hogy Önnek sikerül megtalálni azt az országot, ahol hasonló problémák nem keserítik mindennapjait, illetve nekünk sikerül felzárkózni a fejlett vasúttal és gazdasággal rendelkező államok soraiba, mind a szolgáltatásaink, mind a menetdíjak illetve ezek összhangja tekintetében.
"

ez most mire is jó?
ilyet bárki kitalál, de senki nem ad ki hivatalosan a kezéből: ez nonszensz!
"bizonyítékgyártás no.1":)

Kopi3.14 2008.11.18. 20:45:10

Ákibard: ellenben miután valaki megvette a jegyet, bérletet, akkor a szolgáltatás teljesítését elvárja a szolgáltatótól. Aminek egyik eleme a meghirdetett időpontban induló, és érkező jármű jelen esetben. Vagyis aki szabályosan, jogosanhasználja a vasúti szolgáltatását a MÁV_Startnak, megvette jegyét bérletét, nyugdíjas és állam kifizeti neki, az jogosan várja el a pontos közlekedést. A minimális higiéniát, Hogy a végállomáson a vonatot legalább annyira takarítsák ki, hogy kiürítik a szemeteseket, felsöpörnek. Hogy a vagonok nem áznak be, az eblak felhúzható télen, lehúzható nyáron klíma nélkül, klíma esetén működik a klíma, s értelmes hőmérsékletre állítva, nem nyáron megfagyásra, télen megfővésre. amelyik szolgáltató ezeket nem képes tlejesíteni, az jobb, ha lehúzza magát a wc-n.

siófoki35 2008.11.18. 21:19:29

Kedves kalauz: Ismerősöm felszállt Pázmányon jegy nélkül, kaller ráijeszt hogy 2000 ft pótdíj, aztán megkérdezi mióta jár ide. Haver: két hete. Kaller: Akkor nem tudja, hogy ilyenkor Szabadságligettől kell kérni... :-))) (persze nekem bérletem volt, van, lesz)

Elköltözök 2008.11.18. 21:34:38

pocokpocok 2008.11.18. 20:07:00

Ezek a MÁV-Start Ügyfélszolgálattól kapott (2008.11.06. 18:29) válaszlevél utolsó sorai voltak... Valós, ha kéred, meg tudom mutatni... Csak nem tudom hogyan tudnám, mert hiába forwardolom át neked az eredeti levelet, meggyanúsítasz, hogy hozzáírtam... De mindegy elhiszed-e vagy sem, tényleg ez volt a levél végén.

Elköltözök 2008.11.18. 21:39:06

Ákibard! 2008.11.18. 19:25:11

[OFF]
Annak ellenére, hogy utaznom kell, jobb szeretek Piripócson lakni, mert akkor legalább esténként nem a pesti trutymák levegőt kell szívnom és esténként csend van.

Összes pesti rokonom gyereke légúti gondokkal küzd. 50 felett járó pesti ismerősök állandóan köhögnek, prüszkölnek. Ha a Rákóczi úton fekete a házak homlokzata, milyen lehet egy pesti ember tüdeje?
[/OFF]

lurko 2008.11.18. 22:44:05

Szomorú de a Start a jegyért bérletért az utas elszálitását válalja A-bol B-be. Egyenlőre erre van keret ez a szolgáltatás. És nagyon sokan igénybe veszik hogy utána itt panaszkodhassanak. Minek változtatni amig van egyetlen ember is aki fizet érte?

Utazó 2008.11.19. 13:04:53

Helyzetjelentés! Ma Nov 19.-én a menetrend szerinti 07-17 perckor Ceglédről érkező személyvonat 07-45 kor gurult be a megállóba. Ezekután a 22 perces menetidőt 12 perces helybenállással fejelte meg amit szokás szerint Vecsésen töltöttünk. Kiváncsi lennék ha a kalauz zsebre rakja a pénzt vagy jegy nélkül utazik végig a fél vonat akkor időben érkezik? Ugye hogy nem! Akkor minek addig foglalkozni azzal hogy valaki fizet-e vagy a kallert vesztegeti. A többi 500 ember a vonaton fizet és ezért elvárja a szolgáltatást. Azoknak akik meg nem értik meg ha valaki vidékről jár be annyit hogy probálják ki milyen ott élni. Én ha fizetnek sem költözöm vissza Budapestre.

Ejnye!!!! 2008.11.19. 16:40:28

1. Utazni mindíg fogank emberek, mert már régen ezt teszik, vagy rendszeresen, vagy alkalmanként.
2. Aki ingázik annak nem jó átélni nap mint nap a megpróbáltatásokat, hamár egyszer kifizette a drága/olcsó-pénztárca kérdése-jegyt.
3. Ha szolgáltat vki legyen ÜGYFÉLKÖZPONTÚ!!!!
Mégha régen nem is így volt szokás!
4. Költözzön ide- oda!!!
Próbáld meg, hogy amikor lehetőséged van költözöl Szegedre, majd Nyíregyre stb.
Bérlakás, cuccos hóka-móka, nem így alakult ki, itt elég sokan röghöz kötöttek!!!!
5. Miért kell vkit lehúzni, ha nem ír helyesen????
Attól még ő is dolgozik, és érhetik őt kellemetlen meglepetések!
Mit vársz el a vízvezetékszerelőtől, hogy vizet szereljen, vagy helyesírjon?
A kettő persze nem zárja ki egymást.
6. Ha vkinek baja van, miért akad olyan aki elküldi melegebb éghajlatra, azért írja le mert szeretné tudatni valami nem jó!

Ejnye!

abdi 2008.11.20. 09:30:10

Ejnye! utolsó hozzászolásával egyetértek :) akár állami akár magáncég ha szolgáltatás elvárható mindkét féltől a maximális pontos preciz szolgáltatás nyújtás stb. sajna egy két mamut bebetonozott mávszerű céget még senki sem tudta erre az egyszerű tényre rákényszeríteni.
költözés? a magyar nem mobil. ennek több évtizedes oka van, társadalmi gazdasági stb. stb. de: tudtommal és utána jártam a munkáltatónak nem választási lehetősége van, hanem KÖTELEZŐ a tömegközlekedési eszköz jegy/bérlet törvényi térítése. akár egy kis maszekról van szó. más kérdés hogy mennyit kell ezért küzdeni. helyi bérlet térítése nem lehetséges. (csak az ugynezvezett cafeteria, béren kívüli juttatások címszó alatt)

Devil 2008.11.20. 13:43:29

Mikor lesz már végre valami kézzel fogható változás, hogy az utasok egy valóban XXI. századi vasúton utazhassanak?
Ha vegeter Magyarorszagon az allamszocializmus, amit edig senkinek sem allt erdekeben felszamolni, az allampolgarokat kiveve, de ok meg nem erdekelnek senkit (az allampolgarokat sem erdeklik az allampolgarok, csak a politikanak gunyolt ossznepi sardobalas).
Vagy ha lesz piaci verseny, es nem csak egy monopolceg szallithat majd utasokat.

Elköltözök 2008.11.20. 23:59:06

Ákibard! 2008.11.18. 19:23:11

Jó, akkor ne hidd el... Nem sok értelme lenne az agyonszidott MÁV-Start Ügyfélszolgálatot egy kitalált levéllel fémjelezni (pláne annak megalkotására külön időt fecsérelni), mikor megmutatják magukat a válaszaikban. Sajnos az a nagy helyzet velük, hogy tényleg nem tudnak semmit sem tenni. Ideig óráig egy-egy lelkesebb munkatárs talán igen, aztán rájön, hogy semmi értelme és belefásul.

Megnyugtatlak: már csak hetek kérdése és kívánságod teljesül. Elköltözök. :)

Javíthatod a MÁV-nál vagy máshol a szolgáltatásnak, meg bármi másnak a színvonalát ebben az országban, csak sajnos nem fog sikerülni, mert vagy nem fog javulni, vagy nem fogják észrevenni, ha meg mégis, akkor tévedtem. De azért szívből kívánok sok sikert hozzá és őszintén szólva irigyellek a kitartásodért, én már feladtam és rám itt nincs szükség. :(

Teljesen fölösleges panaszlevelet írni, mert bármilyen jobbító szándékkel is küldi az utas nem történik érdemi változás. Talán csak annyi értelme van panaszkodni, hogy kiírja magából az ember a feszültséget, amit kapott egy-egy kellemetlenség során (és nem a személykocsikon veri le) és még annyi, hogy ha nem kapnának panaszlevelet, akkor azt mondanák, hogy de hát kérem szépen minden a legnagyobb rendben van, mert nem panaszkodik senki sem...

Vonattisztasággal kapcsolatban mit tudnának szerencsétlenek írni? Azt, hogy az új vonatok beszerzésével remélik a tisztaságot. Tessék megnézni az "új" pesti Volvo buszokat... Máris nem vagyok olyan optimista.

Örülök neki, hogy Te és még sokan rajtad kívül magukénak éreznek valamit a vasútnál és szívvel-lélekkel csinálták/csinálják (jegykiadó automata projekt) és remélem nem fogsz úgy járni, hogy majd egy logikátlan, hozzá nem értő döntés eredményeként, minden még tervben lévő fejlesztést egy tollvonással beraknak az irattárba, mert jó ez így is és inkább nem költünk rá, hogy még jobb legyen...

Ha esetleg úgy vélted volna, hogy ezzel a beidézett levéllel illetve levélrészlettel a kedves ügyfélszolgálatot akarom lehúzni, tévedsz, mert aki ezt és még egy ezt követő hasonló válaszlevelet megírta, annak minden elismerésem, mert a valóságot merte megírni, nem pedig egy elvárt hazug sablonszöveget.

petya.bacsi 2008.11.21. 14:08:01

Elköltözök: sajnos igazad van, minden levélre sablonlevél a válasz, tényleges változás nem történik. Ha lenne egy független szerv, ahová lehetne panaszokat küldeni, és tényleg lenne felelősségre vonás, akkor talán valami picikét előrébb mozdulna az egész. Így semmi értelme sincs, kiírod magadból, kapsz egy sablonválaszt, amivel ki vagy segítve.

Ha elköltözöl, majd pár hónap múlva nézz vissza ide, és írd meg a kinti életet. És azt hiszem én is csomagolok, mert kezd telelenni a pohár.
süti beállítások módosítása