Olvasónk a XXI. században elkövette azt a hibát, hogy utazása előtt az interneten próbált meg tájékozódni a menetrendről, amihez az Elvirát hívta segítségül. Nagy hiba volt, ugyanis a kinézett vonat nem is arról az állomásról indult, amit a neten megírtak:
Tisztelt MÁV-Start Zrt!
Szombaton (2008.12.06) Esztergom városban utaztam másodmagammal, és ehhez az Önök szolgáltatását vettem igénybe. Ennek kapcsán kívánok kifogással élni, panaszt tenni a MÁV-Start erősen hiányos, ügyfélorientáltnak nem nevezhető utastájékoztatását illetően.
Mint minden alkalommal, amikor vasúton utazom, most is előzetesen a MÁV-Start internetes oldalán (www.elvira.hu) tájékozódtam a menetrendet illetően. Amint a levélhez mellékelt monitorképen (screenshot) is látszik, azon a napon is a szokásos Nyugati pu. volt megadva a vonatok indulási helyéül szolgáló állomásként. Így az internetes menetrend alapján útnak is indultam a Nyugati pu.-ra, ahol a legnagyobb megdöbbenésemre az elektronikus utastájékoztató táblán nem szerepeltek az esztergomi vonatok. Csak az információs ablaknál személyesen érdeklődve tudtam meg, hogy ezen a hétvégén szombaton és vasárnap a vonatok kivételesen ismét a Margit-híd budai hídfőjétől indulnak - annak ellenére, hogy a több internetes híroldalon (pld. Index.hu, Origo.hu) is korábban szerepelt cikk az Északi Vasúti-híd rekonstrukciójának befejezéséről, a híd átadásáról. Tehát joggal feltételeztem, hogy a MÁV Informatika Kft. által üzemeltetett weboldalon internetes menetrendben szereplő adatok a valóságnak megfelelnek. Sajnos nem így volt, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy (a sorban állást, jegyvásárlást követően!) még időben sikerült a pályaudvarról odaérni a Margit-híd budai oldalára a vonat elindulása előtt.
Ezúton közlöm Önökkel, hogy felháborítónak tartom a XXI. század elején, az internet és az elektronika korszakába ezt a fajta hiányos utastákoztatást, valamint a hozzáállást, hogy ennyire nem törődnek azokkal az utasokkal, akiknek köszönhetik a munkájukat, és a cég a jegyeladásokból befolyó árbevételét! A minimum az lett volna, - ha már nem is írják át az egész "Elvira" adatbázist ezért a két nap kedvéért, - hogy legalább piros, vastag betűs betűkkel tesznek egy rövid megjegyzést a menetrend weboldalán a kereső mezők alatt, hogy ezen a hétvégén változás van a menetrendben, és a vonatok két napig a hídfelújítás idejéhez hasonlóan megint a Margit-hídtól közlekednek Esztergom felé (hasonlóan ahhoz, amint ilyen piros betűs megjegyzésként olvasható jelenleg az a szöveg a cég weboldalán, hogy a szegedi és nyíregyházi IC vonatok dec. 7 - 13. között a megadott időpontnál korábban indulhatnak). Ez igazán nem került volna sok időbe és energiába, azonban sok bosszúságtól és kellemetlenségtől szabadította volna meg az utasokat (megjegyzem, nem én voltam az egyetlen aki áldozata lett a hiányos, hibás tájékoztatásnak). Szeretném felhívni a szíves figyelmüket arra a tényre, hogy Önök gyakorlatilag az utasokból élnek, így joggal várható el az ügyfélorientált, utasbarát hozzáállás a Vasúttársaság részéről.
Jelen levelemet a Vasúttársaság ügyfélszolgálatán kívül elküldöm a www.mavfigyelo.blog.hu címen található vasutas témákkal, és a www.homar.blog.hu címen található általános témákkal foglalkozó fogyasztóvédelmi jellegű közösségi oldalak szerkesztőinek is. A blog szerkesztőitől kérem, hogy nevem és e-mail címem blog-on történő nyilvános publikálásához nem járulok hozzá, kérem hogy ezen adatok maradjanak titkosak! Köszönöm.
Üdvözlettel, XY