Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Lehet ennél rosszabb a vasút?

 2008.12.30. 13:36

Reggiet négy éve szopatja a MÁV. Rendzseresen utazik a Győr – Veszprém vonalon, ahol a legnagyobb probléma a menetidővel van. Részletes, tanulságos levél alant:

Először is: nagyon szeretem ezt a blogot, csak így tovább mindenki! Gondoltam mint rendszeres MÁV-utas, beszállnék én is a sztorigyártásba. Hogy kissé kiegyensúlyozott legyen a dolog, írok jót is és rosszat is, mindenki eldöntheti mi mennyire játszik...

Négy éve kezdtem az egyetemet és azóta rendszeresen utazom a Győr-Veszprém vonalon. Aki esetleg nem tudja ez a vonal kifejezetten kellemes, nem hiszem, hogy akad szebb, a Bakonyt szeli ketté. Namost erre a szépségre szükség is van időnként, segít elviselni a menetidőt... A két város közötti távolság 80km, ez nem valami sok, igaz? Nos, lehet választani:

A busz 1:50 alatt teszi meg az utat (ha szerencsés vagy). Tele van mint a fene (Zirci diákok is ezzel járnak haza), és én például nem érzem magam komforosan úgy, hogy a csomagomat minden megállóban pakolgatják az utasok a busz aljában.

A vonat átlagosan 2:30 alatt teszi meg ugyanezt az útvonalat. A hivatalos álláspont persze nem ez, az állandó menetrendváltoztatások mellett nehéz néha követni, de mentem én már olyan vonattal aminek a menetideje papíron 2:47 volt és sikerült is tartani (ez szép idő?), és olyannal is ami bár papíron 2:04 volt, mégis több mint 3 óra kellett, hogy bedöcögjön (múlt hét).

A vonalon egyébként a Bzmot nevezetű kis piroska közlekedik (amit én bizony előnybe részesítek a bőrüléses kékséggel szemben), kemény 2 kocsival, és valamiért nem nagyon kihasznált. Nem értem miért.

Mikor elkezdtem az egyetemet, az egyszeri vonaljegy ára 250 ft volt, ez már egy jó ideje 600. Huh, jól van. Gyenge a gazdaság, világválság, minden. Azóta kétszer volt róla szó, hogy eltörlik az egész vonalat úgy, ahogy van. Ez szép és jó, csakhogy ezen az egy módon lehet elérni a Bakonyban lévő turistaútvonalakat, ha ezt is kilövik, akkor gáz lesz. Úgy tudom talán sikerül elérni, hogy műemléknek nyilvánítsanak viaduktokat amikből nem is egy van az út során, talán ez majd megoldja a problémát.

Ugyanígy, a kezdetben gyakrabban jártak a vonatok, most már direkt módon napi három-négy. Lehet persze két átszállással is menni, de Veszprémből például este hét után csak ezekkel lehet Győrbe jutni. És ez hétköznap:

 

20:04 - 05:05 2 átszállás 9:01 menetidő    193 km 3.065 Ft

20:33 - 05:12 3  átszállás 8:39 menetidő 235 km 3.230 Ft

2:33 - 06:25 2 átszállás 7:52  menetidő 164 km 2.540 Ft



Azért ez aranyos. De még ez is érthető bizonyos szinten. Bár ismétlem, 80km a táv.

Előfordult persze az is, hogy 1, azaz egy Bzmot kocsival mentünk. Az előtt mozdony sincs, csak a kocsi. Hmmm. Nem mondom, azért ez feelinges. Én a vonatúton mindig olvasok. Segít elütni az időt. Nem egyszer jártam már úgy, hogy a világítással bizony akadtak problémák, nevezetesen nem égett a lámpa. De nem baj, elég romantikus félhomályban olvasgatni, otthon is gyakran csinálom.

És hát a fűtés. Múltkor megkértem a szimpatikus kalauznénit (nem irónia, tényleg kedves volt és aranyos), hogy csavarja fel kicsit a fűtést merthogy ugye december van én egy kicsit fázom és még 2 óra az út. Ő mondta nekem, hogy csak egy fokozat van. (Vagy fűt vagy nem?!) Nos én kétféle MÁV fűtést ismek. Vagy megfagyok kabátban, vagy lerohad rólam a boxerom is olyan meleg van. Ez az az egy fokozat csak randomra van állítva? Még pár éve úgy alakult, hogy kora reggel kellett Győrből felutaznom Veszprémbe és sajnos ismét tél volt. Hát mit ne mondjak, nagykabátban, gőzölgő lehellettel vacogtam amíg oda nem értünk, és néztem ahogy kint nem látni a napot a ködtől. Még élénken él bennem az egész.

Mellette én még szerencsés vagyok, egy kedves ismerősöm Pesten tanult, és láttam hogyan próbál felférni a vonatra vasárnap délután. Amerikai focis múlt előny, ugyanis ahogy mondta, vagy felfér arra, vagy csak másnap megy. Szóval én nem szólok semmit, nekem legalább helyem van.

Csak hogy nem csak rosszat írjak, pár megjegyzés. A hiedelemmel ellentétben a MÁV-nál igenis VANNAK jó fej kallauzok. Ki kell fogni, de én nem panaszkodom, szinte mindenki kedves és udvarias ott, ahol én járok, persze ez valószínüleg annak tudható be, hogy alig van utas. :)

Még a nyáron szobatársammal kint túráztunk a Bakonyban, és úgy alakult, hogy nagyon eláztunk és reggel haza kellett menni Veszprémbe. Jött is a vonat, ám amint megtudtuk csak Bakonyszentlászlóig fog közlekedni, ott várnunk kéne pár órát mire jön a következő. A kaller viszont rendes volt és megmondta, hogy hivatalosan ugyan tényleg csak Szentlászlóig megy a vonat, onnan azonban be kell mennie szervízbe, ami viszont ugye Veszprémben van, így tehát effektíve odamegy ahová el szeretnénk jutni, majd megkéri a vonatvezetőt vigyen el minket. Így is lett, csak mi ketten be is jöttünk Veszprémbe, az úton megtudtuk, hogy sok vonat úgy van feltüntetve, hogy csak Bakonyszetlászlóig megy és ott át kell majd szállni, ám azt nem tudják az emberek, hogy ugyanaz a vonat lesz az, ami továbbmegy, vagyis át kéne szállniuk a vonatra min már eleve rajta vannak. Nem is értem ezt a szervezést, de remélem azóta már orvosolták.

Sajna úgy tűnik mégsem tudtam egészen negatívumok nélkül leírni ezt a sztorit sem, a lényeg, hogy embere válogatja, vannak szimpatikus és segítőkész emberek a MÁV-nál is. Csak az egész központilag el van...rontva.

Az egészben azonban talán az a bosszantó, hogy nekem úgy tűnik akár hányszor hazautazom Győrbe, a MÁV automatikusan sztrájkba kezd. Nem viccelek, ez már lassan trend. De ezzel együtt is harcolnék ezért a vonalért!

Mindenkinek kitartás, volt már jobb és akkor se tetszett! :)

Reggie

Címkék: budapest utazás utas panasz mav észrevétel menetidő


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7842942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

átlátó 2008.12.30. 14:17:24

Húzza a halál a faszára az összes helikopterrel röpködő Paprikajancsit! Két menetrend változtatás között.

Manyizga (törölt) 2008.12.30. 14:18:25

Szép vonal, tényleg. Nyáron Eplény-Zirc-Vinye-Bakonyszentlászló útvonalon túráztam. Van ott egy-két elhagyott állomásépület. Őket nézve megcsapott a múlt szele. Szerencsére valahogy nem az előző rendszer, hanem a 45 előtti világ szelleme őrződött meg bennük főleg...

Mértem a vonaton a sebességet GPS-el. 25-35km/h volt ezen a szakaszon maximum. Ha végig ilyen gyors, akkor a 3 órás menetidő teljesen normális. :)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.12.30. 14:19:04

Az éjszakai vonatok gondolom azért tartanak oly soká, mert nincs vonat és várni kell rá több órát.

EZT IS NÉZD MEG KISPOFÁM......... (törölt) · http://tudtad.blog.hu 2008.12.30. 14:26:28

Mikor koleszos voltam, én is vonattal jártam. Minket akkoriban nem igazán érdekelt a menetidő. Jó az igazsághoz hozzátartozik, hogy megfelelő mennyiségű kecskeméti szilvapálinkát is az utastársaink között üdvözölhettünk.


tudtad.blog.hu/2008/12/29/megtorolte_a_homlokat_a_szemoldoketol_egeszen_a_hata_kozepeig

stanci 2008.12.30. 15:26:05

Jajj de örülök az olyan blognak, amelyik a vasutat védi. Lehet, hogy hidegek, lehet, hogy melegek, lehet hogy nincs világítás, lehet, hogy van, de akkor is a legkulturáltabb utazás a vonat.És a világ ostobája, aki ezeket a vonatokat megszünteti, aki csökkenti a számukat, ahelyett, hogy javítaná a szinvonalukat.

S-Works 2008.12.30. 16:16:05

Egyszer mikor meglepetésként érte a hó a MÁV-ot (tél volt), akkor utazott a haver Pestről Nyíregyházára, Hóakadály miatt a vonat Miskolcon vesztegelt laza két órát. A személyzet persze magára hagyta az utasokat vacokgni az elviselhetetlen hidegben. A barátom problémamegoldóképessége az egyik vagon végén lévô kapcsolószekrényajtón nyílvánult meg. 3-4 rugás után meredtek rá a meglepett, de reményteljes tekintetek. Sikerült hozzáférnie egy "fûtés" feliratú kapcsolóhoz ami után csak beindult az a fránya fûtés.

zako1 2008.12.30. 16:50:04

Hm, lehet, hogy ezt nem egy vonatbuzi blogon kellene írnom, de ezek szerint tényleg vannak mazochista emberek, akik direkt szívatják magukat... :-) Ember, igazándiból egyetlen értelmes érvet nem tudsz felhozni a vonatozás mellett, csak ellenérveket, mégis azzal utazol. Egyszerűen elképesztő. A vonat koszos, hideg, állandóan késik, hosszabb a menetideje, rossz a világítás, fura alakok utaznak rajta (néha tyúkokkal) - a busz ezzel szemben kényelmes, gyors és tiszta.

Manyizga (törölt) 2008.12.30. 17:39:48

@zako1: a busz szűkös és kényelmetlen. Mindamellett a posztot író is írta: minden megállóban a busz csomagtartójában kotorásznak az új utasok/leszállók. Bízol bennük? :) Ha nem, akkor leszállsz? :)

Közöd?? (törölt) 2008.12.30. 18:40:37

csak az utazás biztosított a világítás és a fűtés nem, mégis mit képzelsz hol vagy, ki vagy?

surayana 2008.12.30. 19:32:13

lehet, hogy azért ilyen lerohadt a vasút, mert így olcsóbban tudják az új éhes szájak felfalni 2010 után? Lehet, hogy erre megy ki az egész, És GaskósztájkolóPista lesz az új tulaj? Jó,de miért az én bőrömre szórakoznak?

2008.12.30. 19:58:45

Azok voltak a szép idők, amikor a vonalon közlekedett a Győr-Pécs sebesvonat! Rengeteg kellemes élményem fűződik a 11-es vonalhoz, bár a menetidő nem volt kellemes (Győr-Sárbogárd között 4 és egy negyed óra), de el lehetett viselni (akkor még) walkmannel, cigivel és sörrel. Sok sörrel. :-)))

zako1 2008.12.30. 20:52:12

Én nem táncolni akarok utazás közben, hanem üldögélni, nézni a tájat, bóbiskolni, esetleg olvasni. Ehhez bőven megfelel egy busz ülése. A táskámat (anno egyetemista koromban) általában felvittem magammal és betettem az ülés alá. Felsőbbévesként egyébként rájöttem, hogy felesleges sok cuccot magammal hurcolni, így egy kisebb táskába elfért a heti adag, az pedig bőven elfér az ülés alatt. Vonaton is ellophatják a cuccaid, amíg mondjuk WC-re mész (muhaha) vagy a folyosón tartózkodsz. Normális buszsofőr egyébként nem engedi, hogy az utasok turkáljanak a raktérben, leszáll és ő adja ki a csomagokat. Ráadásul egyetemistaként többnyire olyan céljáratokkal utaztam, amelyek csak két helyen álltak meg (Szombathely-Zalaegerszeg-Pécs), így senki nem kotorászhatott a cuccok között.

Hiába az igyekezet, úgysem tudtok meggyőzni róla, hogy a vonat jobb mint a busz. Egy életre megutáltam a MÁV-ot. Érdekes egyébként, hogy Angliában utaztam vonattal és semmi gondom nem volt, kényelmes volt, tiszta és gyors. No és persze nagyon drága... :-)

Reggie31 2008.12.31. 10:05:34

zako1: Hát azzal nem vitatkozhatom, hogy bizony szivatom magam. Mivel MÁV utas vagyok, kockázatokat vállalok. De ahogyan írtam, én az úton mindig olvasok, nézelődök, tanulok, stb. A buszon ez máshogyan kivitelezhető, ahol rendszeresen mellkastól-mellkasig állnak a népek. A vonat - annak ellenére, hogy olykor fűtetlen vagy sötét - mégis kényelmesebb. Csak be kell öltözni és erőltetni a szemet. De ahogyan írtam, túlzottan szeretem ezt a vonalat ahhoz, hogy átszokjak tömegnyomorra csak azért, hogy egy órával előbb hazaérjek. Nekem így elég "életérzés" a hazaút/suliba menet.
De pont ez a lényeg, vannak emberek akik lenyelik ezen "apróságokat" és még ezel együtt is szeretnek vonatozni. Pont ezért nem szeretném ha eltörölnék a vonalat. Merthogy mellékvonal és egyesek szerint mellőzhető.

Adani 2009.01.01. 17:19:04

A 11-es vonalon Eplénynél pl. szép, h az állomás a falutól jó messze van miközben kettészeli a vasútvonal. Lehetne megállóhelyet tenni a központba is, de egy régi még gőzösökre kitalált szabály miatt nem engedik ( emelkedő van ott, de egy mai vonatnak nem okozna gondot).

siófoki35 2009.01.01. 19:27:38

A kedves kalauzokhoz: A göndör vörös hajú fiatal nő megvan még??? Veszprém környéki vonalakon láttam többször is.

siófoki35 2009.01.01. 19:37:16

Amúgy ez egy tök jó, emberléptékű vonal.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.03. 01:06:33

Manyizga:

Hogy sikerült elérned, hogy lássa a műholdat a GPS? Nekem a Bp-Győr vonalon az istennek se akart műholdat találni.

ZBR 2009.01.07. 22:06:49

@stanci: Ha javítanának rajta, akkor a legkulturáltabb lenne, észkombájn...

blackiii 2009.01.09. 17:39:13

@Manyizga: Általános iskola második osztály a szöveges feladat, matek órán... ha neked ehhez GPS kellett gratulálok!!! :)
süti beállítások módosítása