Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Méghozzá jogosan, mert a MÁV olyan kocsit tett egy nemzetközi vonatra, amin a mínusz 10 fokos hidegben nem volt fűtés. Tudtak a hibáról, mert indulás előtt megpróbálták megszerelni, de nem jártak sikerrel. Az utasok órákat ültek a hidegben, amíg az egyik pályaudvaron a szerelvényről le nem kapcsolták a rossz vagont:

Tisztet BKV-figyelő!

A MÁV-val kapcsolatban írok.

2009. jan. 4-en 18:05-kor a Zürichbe induló Wiener Walzer Euronight vonat egyik kocsija MÁV-os ülőhelyes kocsi volt, es közvetlenül Zürichbe ment. Sajnos ezt a kocsit a mínusz 5-10 fokos külső hőmérséklet ellenére a MÁV úgy indította el a Keletiből, hogy nem működött rajta a fűtés. Indulás előtt 2 perccel meg küzdöttek vele a szerelők, de végül feladták.

Sok utastársam szívesen utazott volna hálókocsiban, de ott már teltház volt. Így aztán fagyoskodtunk 3 órát Bécsig, pulóverekbe, kabátba, pokrócba burkolózva, kinek mije volt. Az osztrák vasutasok és utasok Bruck-ban már megalázó megjegyzéseket tettek fennhangon, miszerint "a magyarok, úgy látszik, spórolnak, mert olyan kocsit küldtek, amin nincs fűtés", közben lenézően nevetgéltek és néztek minket, akik addigra mar eléggé elgyötrődtünk a hidegben.

A vonat 15 percet áll Bécsben. Ezalatt átrendezik a kocsikat, osztrák kocsikat is csatolnak hozza,stb.

Nekünk - a fűtetlen kocsiban didergőknek - szóltak az osztrákok a várakozás 10. percében, hogy ez a kocsi elromlott (ezt tudtuk), és hogy most mindenki szaladjon át gyorsan a 7. vágányra, mert onnan indul a szerelvény. A mi kocsinkat tehát nem húztak oda át. Az "átszaladás" kb. egy kilométer futást jelentett a csomagokkal, meg kellett kerülni az egész vonatot, a legtávolabbi végétől a másik vonat szinten legtávolabbi végéig, ahol az új, futott, ülőhelyes kocsi várt ránk - csak sajnos majdnem megtelt már osztrákokkal. A többi kocsi hálókocsi volt, tehát mi, összefagyott magyarok, felküzdöttük magunkat az ülőhelyes kocsiba, es a szerencsésebbeknek jutott ülőhely, a kevésbé szerencsések állhattak Svájcig.

Mindezzel nem is lenne problémám, ha egy kis belföldi járat lett volna, mert mi mar "megszoktuk". De egy nagy presztízsű nemzetközi járaton, ahol meg az ülőhelyért is súlyos pénzeket fizettünk ki, igazan lehetett volna fűtés. Nem a komfortérzet miatt, csak hogy ne kezdjük az új évet betegen a MÁV miatt, ha esetleg az osztrákok hagyjak, hogy 12 órát utazzunk -10 fokban. Szerencsére nem hagytak.

Tisztelettel: Veres Gábor – utas

Címkék: máv karbantartás vonat utas panasz nemzetközi észrevétel fűtés


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr68871536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZBR 2009.01.12. 11:31:25

Azért nem hiszem, hogy az osztrákok hozzáállásától hanyatt kéne esni.
Nem sűrűn oldották ők meg ezt a problémát. Amit ők csináltak:
1. A közvetlen kocsit nem tették át.
2. Az utasoknak nem szóltak időben, hogy át kell menni.
3. Nem erősítették meg a vonatot.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.12. 12:40:41

Biztos vagyok benne, hogy fagypont fölött volt a hőmérséklet, annyit a leheletükkel is fűtenek az emberek. Egyébként meg akkor mit szóltál volna, ha lekapcsolják a kocsit, és Bécsig is állnod kell?

Vityaz 2009.01.12. 12:51:32

@Peti817172M:
És ha normális kocsit tolnak az utas feneke alá? Legyen már alap ez a fűtéscucc. Kötöttpályán is olyan irgalmatlan MÁV-os teszetoszáskodásokat olvasni, komolyan hihetetlen.

ZBR 2009.01.12. 12:55:31

@Peti817172M: Petikém, a külső hőmérséklet mennyi volt 4-én este? És szerinted mennyit hűlt a levegő mialatt Bécsbe értek? Nem tudsz annyit lehelni..És különbenis, az 1 fokos kocsiban sem éreznéd magad túl jól...

Timmy 2009.01.12. 13:01:51

Az a szomorú, hogy ez nem egyedi eset... hasonlók esnek meg pl. az étkezőkocsikkal is, mínusz fokokban nem képesek úgy tárolni őket éjszaka 2 út között, hogy ne fagyjanak szét másnap reggel, csak mert mínusz fokok mertek lenni éjjel, télen...

A MÁV és a leányvállalatai egyre szánalmasabbak, hiszen dolgozni, problémát megoldani nem képesek, csak sztárjkolgatni...

dontals 2009.01.12. 13:42:49

Srácok, ez egyszerűen nonszensz, hogy fűtés nélkül közlekedjenek -10 fokban a vonatok (sajnos belföldön is így jár sok vonat, felénk is így járt elővárosba (én már nem a mávval utazom...), és ilyen hozzászólást olvasni, hogy "mit szóltál volna, ha lekapcsolják a kocsit, és Bécsig is állnod kell". Egyszerűen le vagyok döbbenve.

Ha én vezérigazgató lennék a máv-nál, azonnali hatállyal kipenderíteném azt a féleszűt, aki fűtés nélkül elmeneszt egy nemzetközi vonatot.

Ákibard! 2009.01.12. 14:44:06

Adalék:

Szombattól a Start önkényesen csökkentette a Bécsi EC-k kocsiszámát 4+étkezőről 3+étkezőre.

A Wieneren is egy kocsival kevesebb volt...

Ákibard! 2009.01.12. 14:51:22

Plusz mégvalami:

Aznap én is a wienerrel mentem Győrbe.
A Zürichi kocsiról nem tudok nyilatkozni, oda nem is szállok fel soha, mert mindig sokan vannak.

Ellenben az első 3 kocsi (ami Bécsig megy) tutira fűtött volt, mert én a 411.-be szálltam fel, és előregyalogoltam a 409-ig, végül a 410-be ültem le, mert az fülkés volt.

Tehát az utas helyébe hiába Zürichig megyek, én tuti előrementem volna, és nem ülök 3órát a fűtetlen kocsiban.

Tehát a birkaszellem azért működött.

Persze a MÁV is szomorú, hogy ilyen kocsit küld, tegnap a Wieneren a 410-es kocsi egyik wc-je csontrossz volt, le is volt zárva, a másik végén meg 12 centi húgy lötyögött benne. A kalauznak szóltam, hogy zárja le, mert mindenki ott szörnyűlködik. Erre benyitott, megállapította, hogy eldugult, majd nem zárta le. Mondom: Nem zárja le? Neeeem, majd az osztrákok megcsinálják, vagy így visszaküldik...

Persze hogy egálban legyünk, decemberben meg a csilivili csoda osztrák vonat a Railjet-en volt ugyanez a helyzet:

WC error, lötyög benne a húgy. Nem volt lezárva az sem...

Ákibard! 2009.01.12. 14:57:55

@Peti817172M:
Peti te nagyon ostoba vagy neharagudj.
Tegnap Győrszentivánnál kimentem az előtérbe, onnan általában 3-4 perc Győr.

Ehelyett 12 perc volt, és majd megfagytunk. Igen, az előtérben nincs direkt fűtés és a menetszéltől is hűl a kocsi. Lehetett érezni, ahogy gyorsul úgy lesz hidegebb. A fülkébe már nem lehetett visszamenni mert egyre többen sorakoztak fel mögöttem leszállók.

De legközelebb beteszünk egy fűtetlen kocsiba, úgyis beleheled. Gyökér...

Állnia meg nem kelett volna a bécsi kocsikban volt hely bőven.

Ákibard! 2009.01.12. 15:00:59

@dontals:
Peti hozzászólásaival kár foglalkozni, ő mindent egyszerűen megold, hallottunk már tőle ennél nagyobb csodákat is. Peeersze leheljék be az utasok... :-S

Nem azt kell kirúgni, aki elmeneszti, ő a piramis legalja. Neki azt brekegik rádión, hogy a "kilencedik vágány meneszthető" azt kész, meneszti.
Azt, hogy így menjen a kocsi, és ne cseréljék ki másikra, azt elrendelte valaki. Na ott kellene aratni...

Ákibard! 2009.01.12. 15:02:26

Pedig aznap a vonaton hallgattam a Keleti rádiózását, de nem hallottam brekegni erről a Wieneres gondról...

ZBR 2009.01.12. 16:07:31

@Ákibard!: Mert szerinted ez olyasmi, amiről nagyon rádiózgatni kell? Le se szarják...

Ákibard! 2009.01.12. 16:25:10

@ZBR: Hát a rendelkezőnek be szokták recsegni ha valami ilyesmi probléma van.
Nomeg a szerelőt (gondolom villanyfűtési lakatos) sem mobiltelefonon szokták odahívni, hanem rádión.

Kelenfke 2009.01.12. 17:44:52

Na akkor még egy kis adalék a témához:
Csütörtökön az EC962 411-es kocsijában (ÖBB) csak az egyik vécé volt eldugulva már az induláskor, ezt az osztrák kallercsaj Hegyeshalom után le is zárta. Viszont este az EC969 411-es kocsija (MÁV-S) már 2 lezárt WC-vel indult vissza Bécsből, továbbá a 6. fülke ajtaját csak két férfikézzel lehetett mozgatni, az ülésszámozás pedig szőrén-szálán eltünt!

innovation 2009.01.13. 07:43:25

És ezeket vajon meddig lehet még velünk megjátszani? Már nagyon elegünk van abból, hogy állandóan rajtunk röhögnek, hogy semmi nem működik, hogy mindenért küzdeni kell!!! Mi lenne, ha mi sztrájkolnánk egyszer? Nem hiszem, hogy nincs pénz alkatrészre, személyzetre, új szerelvényekre és kedvességre, segítőkészségre! Mikor fog ez megváltozni, Hölgyeim és Uraim? Ezekért a "szolgáltatásokért" miért kell fizetnünk? Már nagyon unom, nagyon elegem van! CSináljunk már vmit!!!!!!

Ákibard! 2009.01.13. 09:00:52

@innovation:
"Már nagyon elegünk van abból, hogy állandóan rajtunk röhögnek, hogy semmi nem működik, hogy mindenért küzdeni kell!!! "
Kicsit (nem is kicsit) bulváros a cím, az osztrákoknál sem fenékig tejfel az élet, ott sem szarják a pénzt, náluk is vannak gondok. CSak ez többnyire nen jut el az emberekhez...

"Mi lenne, ha mi sztrájkolnánk egyszer?"
Sztrájkolj bátran, mi tart vissza?

"Nem hiszem, hogy nincs pénz alkatrészre, személyzetre, új szerelvényekre"
Előtted a lehetőség, menj a vasúthoz és lásd, amit nem hiszel. Néha az alkatrészhiány csodákra képes...

"és kedvességre, segítőkészségre"
Ezutóbbi nem pénz kérdése. De sajnos a rendszer felőrli az embereket, amit valahol meg is értek. Van egy kedves pénztáros ismerősöm, Ő is mesélte, hogy 10-20 évvel ezelőtt minden más volt, mind a cég részéről is, mind az utasok részéről.
Nem csodálkozom, ha ő sem mosolyog szívesen, ha (kb 55 éves létére) megkapja, hogy "Monorra adj egy egészet te p.ina" és tényleg így volt, mert ott voltam. Talán egyszerre kérdeztünk vissza, hogy TESSÉk?! " Aggyad már a jegyet, mert megy a vonat bazdmeg" volt a válasz.
Ezekre temg mosolyognál???? De hidd el, aki úgy közeledik, netán KÖSZÖN, az már jó út a kedvesség felé. Nem árt az utasok részéről is gyakorolni.
A cég részéről meg szintén megértem, azért a pénzért, amiért naponta milliókat (tényleg) kezel, azért más a kisujját nem mozdítaná meg, nemhogy minden körülmény között mosolyogjon, kedves legyen.
Persze vannak tahók, sajnos én is találkozok velük, 1-2 megjegyzés mindeig megteszi a hatását. Mondanánk, ilyenkor kellene őket ki.aszni, nyilván egy nagyvállalatnál így menne, csak a helyére jövő kiképzése, hónapokba, vagy egy évbe is beletellik. Így csínján bánsz a humánerővel. És ne hidd, hogy a jelenlegi fizetésért, megbecsülésért tömegével állnak az emberek sorba a vasút kapuja előtt.
Persze, lehet mondanani, hogy mindezt a sztrájkokkal érték el, csak az a baj, hogy az emberek is a sajtónak hisznek, ami azt kommunikálja, hogy SZTRÁJKOLNAK A VASUTASOK. NEM. Nem a vasutasok sztrájkoltak, hanem Gaskó és 100-150 barátja a 35.000-ből. Akik még hisznek benne, akik még úgy gondolják lesz valami a 250 ropiból.
Annyi vasutas ismerősöm mondta, hogy nem sztrájkol mert irreális... És az.
Ellenben mondta, hogy a 250e-nél is többet ér az, ha valaki megveszio a jegyét, és megköszöni, hogy Ő nem sztrájkol.
Mert bőven volt ilyen, és a sajtóban elhangzott hihetetlenül bulváros MEGBÉNULT A VASÚTI KÖZLEKEDÉS és egyéb címek helyett a valóság az volt, hogy igenis jártak a vonatok. Menetrendszerűen. Győrbe pl minden óra azonos percében indult, és 80%-ig volt kihasználva!!! A sajtó pl leközölte, hogy alig lézeng rajta utas. Nyilván jobban hangzik, minthogy sztrájk van, és mindenki vígan utazik.
Tessék kilépni egyszer a sajtó agymosásából, körbenézni, hisz iolyan dolgokat tud az ember felfedezni, amin alaposan meghökken...

"Mikor fog ez megváltozni, Hölgyeim és Uraim?"
Amikor a megfelelő helyeken szemléletváltás lesz, és a pénz oda kerül, ahová kell...

"Már nagyon unom, nagyon elegem van!"
Sokan vannak még ezzel így, hidd el!

"CSináljunk már vmit!!!!!! "
Csinálj. Van valami jó ötleted?
A késeljük meg a MÁV-osokat és a nem mutatom fel a bérletem nem játszik, mert azzal azokat szopatod, hátráltatod, akik ugyanúgy elszenvedői errek a rendszernek mint Te.
Olyat meg úgysem nagyon tudsz tenni, ami a megfelelő magasságokban fejti ki a hatását.

innovation 2009.01.13. 09:33:26

@Ákibard!:
"Kicsit (nem is kicsit) bulváros a cím, az osztrákoknál sem fenékig tejfel az élet, ott sem szarják a pénzt, náluk is vannak gondok. CSak ez többnyire nen jut el az emberekhez..."
Köszönöm a hosszú választ. Én egy szóval nem mondtam, hogy az osztrákoknál minden király, minden super, minden nagyszerű. De vhogy működik: a vasút, a város, az ország, az emberi kapcsolatok. Én erre gondoltam.

"Sztrájkolj bátran, mi tart vissza?"
Nyilván ezt a hozzáállást vártam! Persze, egyedül fogok tudni bármit is csinálni. Egyedül nem tudok megváltoztatni semmit sem. Nyilván egyszerűbb a homokba dugni a fejét mindenkinek... Ez egyszerűbb!

"Előtted a lehetőség, menj a vasúthoz és lásd, amit nem hiszel. Néha az alkatrészhiány csodákra képes..."
Volt ismerősöm a vasútnál, tudom. Nem a dolgozók tehetnak arról, hogy nincs rá pénz. De egyszerűen nem hiszem el, hogy ilyen-olyan osztályvezetőnek, vezetőnek, meg mittuoménmégkinek megvan mindene, de azzal tudnak csak spórolni, hogy nem pótolják az alkatrészeket! Ez nonszensz!

"és kedvességre, segítőkészségre"
Itt sem a mávos alkalmazottakra gondoltam elsősorban, hisz' ezek a dolgok vica-versa működnek. Így nem lehet csak egyik vagy másik oldalt hibáztatni. Igen, tudom hogyan működnek ezek a dolgok, én is dolgoztam kereskedelemben, és förtelmes, miket meg nem engednek magunkak egyes parasztok. Én addig nem szolgáltam ki, amíg nem köszönt. Felőlem hisztizhetett, de nem érdekelt. Addig köszöntem annak "Jó napot!"-ot, amig észre nem vette magát! Nem kötelező senkinek sem vásárolni. S ha nem hatnak egymásra az emberek, nem jutunk ötről a hatra!

A sztrájkkal kapcsolatban pedig azt tudom elmondani, hogy érdekes módon nekem visszaváltották a jegyemet, mert az ünnepekre nem tudtam hazautazni MÁV-val. Azt mondták a pénztárban, hogy nem veszik fel a munkát, így visszaveszik a jegyet. Ha meg a Gaskó hülye, el kell zavarni a p***ba. Egyébként ezen az alapon minden állami vállalatból kaphatna minden egyes magyar állampolgár vmennyi lóvét, mert mivel állami, ergo a mienk...

"Amikor a megfelelő helyeken szemléletváltás lesz, és a pénz oda kerül, ahová kell..."
Ez mikor is lesz? Hogyan tudjuk gyorsítani a folyamatot??????????

"Sokan vannak még ezzel így, hidd el!"
Igen, tudom! Ezért megy el ebből az országból rengeteg barátom. Mindenkinek elege van, de csak szenvedünk...

"Csinálj. Van valami jó ötleted?
A késeljük meg a MÁV-osokat és a nem mutatom fel a bérletem nem játszik, mert azzal azokat szopatod, hátráltatod, akik ugyanúgy elszenvedői errek a rendszernek mint Te.
Olyat meg úgysem nagyon tudsz tenni, ami a megfelelő magasságokban fejti ki a hatását. "

Hoppácska! Ilyet én soha nem mondtam! Miért kellene megkéselni azokat az embereket, akik dolgoznak??? (pénztáros, kaller, jegyszerdő, "takarító", karbantartó????) Szóba sem jöhet! Sajnos ötlet nem isteni szikra hatására jön, így azon gondolkodni kell, de minden ötletet szeretettel várok!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.13. 12:35:52

Mire cserélték volna ki? Ha lett volna működő fűtéses kocsi, nyilván nem a fűtetlennel küldik el a szerelvény.

petya.bacsi 2009.01.13. 12:45:18

A MÁV becsörtetett Európába. Van ilyen.

Személyvonatokon ez nem ritka, hányszor ültem én is nagykabátban. Hiába na, hiába írunk 2009-et, a MÁV évtizedekkel le vagyon maradva.

MÁV - Magyarország hivatalos szégyene.

VakondM 2009.01.13. 13:47:59

Hogy is volt az a történet amikor Hegyeshalomnál az ÖBB-ek az álló utasokat leszállították? Azért ha arról van szó ők is tudják tenni az agyukat és a megjegyzéseket, utána pedig hasonló megy sógoréknál is.
Persze múltkor nekem is sikerült fűtetlen kocsival utazni EC-n...

Ákibard! 2009.01.13. 17:42:33

@VakondM:
Igen sajos sokan gondolják, hogy az ÖBB a csúcs, ott minden szép és jó, aztán persze jön a meglepetés, amikor koszos a szerelvény, meg tele van hugyozva a wc és nem megy le...

Mindemellett az akkori hegyesi leszállítás szabálytalan volt, ehhez nem lett volna joga, ugyanis semmilyen szabály nem tiltja a vonaton az álló utast. Az ÖBB pedig erre hivatkozott...
(Volt is botrány, meg bocsi-bocsi belőle...)

Ákibard! 2009.01.13. 17:52:06

@Peti817172M:
Talán azért akadt volna, talán, de legalább 1 óra késés lett volna miatta...
(Kisorozni az említett kocsit, keresni helyettest, intézkedni a helyettes kocsi szerelvényének kiegészítéséről, helyettes kocsi be, első vonatrész vissza, fékpróba, papírmunka (szerelvényöszeállítás változása miatt)

Én továbbra is azt tettem volna, hogy előrekülöm az utasokat a 3 bécsi kocsiba, kényelmesen elfértek volna, fűtve is volt...

De utasként is előrementem volna, és nem fagytam volna meg a fűtetlen kocsiban...

Ákibard! 2009.01.13. 18:00:33

@innovation:

@innovation:
"De vhogy működik: a vasút, a város, az ország, az emberi kapcsolatok. Én erre gondoltam."
Ezek ugye összefüggenek, de ebbe ne menjünk most bele.

"Nyilván ezt a hozzáállást vártam!"
Miért várod el másoktól, hogy kötelező jelleggel egyetértsenek veled? Én azt vallom, hogy a változásokat első körben igen magas szinten kellene kezdeni, ahhoz pedig _igencsak_ kevés egy polgári szerveződés...

"hogy ilyen-olyan osztályvezetőnek, vezetőnek, meg mittuoménmégkinek megvan mindene"
Nyilván ott spórolnak, ahol tudnak, nem ott ahol kellene. A melósnak betömik a száját, nincs alkatrész, de a nagyvezetőtől elvenni bármit is...

"Én addig nem szolgáltam ki, amíg nem köszönt."
Én is dolgoztam kereskedelemben, ugyenazt játszottam. Miért tettük? Mert megtehettük. Még élt bennünk valami, átha ettől változik a világ... És jobb lett? Kötve hiszem...

"Hoppácska! Ilyet én soha nem mondtam! "
Valóban nem mondtál, de ezen a helyen ilyen, és hasonló konstruktív javaslatok szoktak elhangozni... Ezért is előztem meg a bajt, mondván ezek az ötletek nem játszanak most.

carpete 2009.01.19. 15:43:21

Sziasztok!

Párom is ezzel a vonattal ment. Írtam a mávnak még aznap este + telefonos reklamáció is volt. Azóta semmi válasz...van itt esetleg még vki (posztírón kívül), aki szintén érintett az ügyben? keressen a szeki00(kukac)hotmail(pont)com -on, együtt hátha elérünk vmit.
süti beállítások módosítása