Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



MÁV-Start Disco

 2009.02.02. 09:44

Ropi21 nevű olvasónk ugyan azon a vonalon veszi igénybe a MÁV-Start szolgáltatását, ahol én, így az általa leírt észrevételeket, problémákat csak alátámasztani tudom. Videón mutatja meg nekünk, a MÁV hogyan lép be a szórakoztató iparba (disco kocsi), és ír az elővárosba ígért, máshol közlekedő Flirt motorvonatokról is:

Üdv!

Egy kis "apróságok a 40a vonal mindennapjaiból" hangos gondolkodást szeretnék megosztani. Elsőként könnyed bemelegítésnek álljon itt egy video, melyet magam rögzítettem 2009. január 29.-én a 4326 sz. személyvonaton. Az utána következők inkább csak mérgelődés az állapotokon jelzőt birtokolja.


Nem indul el a videó? Kattints ide!


Mit is várunk egy olyan gondolkodással bíró cégtől, amely beruház 30+30 elővárosi vonatra, és például 130km/2óra távra járatja, helyette az elővárosban a munkába / iskolába igyekvőket szállító szerelvényt 5 többek között ilyen tulajdonsággal bíró kocsival közlekedteti?

Nekem személy szerint nem hiányzik, hogy csak FLIRT teljesítsen szolgálatot azon a vonalon, ahol a javítóbázisuk is létesült, jól megvagyok a By/Bhv sorozattal is, már amikor éppen van fűtés, hely vagy normális világítás; de a jelenlegi átlagos minőséghez képest még az előző menetrendi időszak is jobb volt hiába a részleges ITF, a betétjáratok Százhalombattáig.

Érdekes továbbá a 4244. sz. személyvonat (14:58 Budapest-Déli pu. - Pusztaszabolcs 16:02) esete - legalábbis pénteki napon - hiszen jellemzően megfelelő számú vagonnal látják el és mégis a kihasználtsága szemre 80-90%-ot meghaladja. Nem lenne érdemes kipróbálni, hogy a reggel 6-8 között Budapestre beérő vonatok is megtelnek-e ha véletlenül hozzákapcsolódik 1-2 plusz vagon? Esetleg a munkaidő utáni közlekedő vonatok esetében, ha nem jut 2 egység FLIRT, inkább az elérhető legtöbb "hagyományos" kocsival közlekedő vonatot indítsák?

Még képtelenebb ötlet, tudom: mi is történne, ha véletlenül logikusan járna minden? A nyugati vonalak elővárosi állomásaikig (Tatabánya/Oroszlány, Martonvásár, Százhalombatta) az ezekre az útvonalakra gyártott, megálmodott szerelvények járnának kizárólagosan, a távolabbi célállomásokig akár gyorsított rendszerben teszem azt Halberstadti kocsi, amely összességében azért kényelmesebb és alkalmasabb ilyen célra. Még végül FLIRT-ből is jutna Dunától keletre is. Ja, hogy most is jut? Én kérek elnézést, meg sem szólaltam.

További minden jót, szeressük a kötött pályát még akkor is, ha picit logikátlan szeletét kapjuk!


ropi21

 

Címkék: budapest utazás máv vasút utas panasz észrevétel flirt 40a bhv


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr94917048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mozvez 2009.02.02. 11:10:04

Emberek ez a karbantartás hiánya. Ezt ha valaki kocsiszámra nem jelenti be akkor nem is lesz kijavitva.

Taurusz 2009.02.02. 11:35:34

Viszont ha valaki bejelenti, akkor ki lesz pipálva, hogy javítva... Sokat ér.

Ákibard! 2009.02.02. 12:52:27

Emberek...

A kocsi akkumulátora lemerült. Ezért alszik ki amikor lefékez, majd megáll.
Amikor villog, akkor még a feszülségminimum-relé gondolkodik, hogy a kocsi geneátorából érkezőfeszültség elegendő-e a világítás fenntartásáhpz. (A generátorról jövő fesz épp a kapcsolási határon volt)
Ennél nagyobb sebesség esetén a kapcsolási fesz felett vana feszültség, ergó hiba nélkül megy a világítás.

Ilyen esetben tessék szólni a jegyvágónak, ha nem látta volna, és kérni, hogy intézkedjen. Nincs olyan jegyvágó, aki nem tenne valamit a dologért. Vagy pályaszám felírni, panaszlevél.
Ha egy jót anyázol neki, az nem oldja meg a hibát...

Ákibard! 2009.02.02. 12:54:34

@Ákibard!:
Nopersze rögtön megkérdezném:
A videózó illető, ha már kora reggel videózni volt ideje, és kedve jelezte a problémát a vonatszemélyzetnél?

Ki is van írva, hoigy ha a Kedves tasnak problémája adódna a vonattal kapcsolatban a vonatszemélyzet segít...

NOS?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.02.02. 13:17:09

@Ákibard!: A generátor nem tölti az akkumulátort? Mert akkor idővel magától megoldódna a probléma.

ropi21 2009.02.02. 13:24:03

4326 sz. személyvonat, amely 16:28perckor indul a déliből, tehát nem kora reggel :)

a jegyvizsgáló a video leállítása után másodpercekkel lépett be a vagonba, percekig tapasztalhatta az állapotot ellenben a rajtam kívül a kocsiban tartózkodó 20?-30? ember sem szólt; igaz én sem, jobbnak láttam dokumentálni

az igaz, hogy nem jegyeztem fel a kocsi számát, legközelebb talán nem felejtem el

maga az eset amugy számomra kevésbé felháborító, mint a jellemzően 5kocsival közlekedő - és igen magas kapacitással üzemelő reggeli vonatok állapota, amióta a székesfehérvári vonatok gyorsított ütemben közlekednek, a 40a-n közlekedő vonatok szedik össze érd felsőtől az embereket

nem ritka, amikor figyelem a délután folyamán induló vonatokat, jellemző tapasztalatom, hogy tatabányai/komáromi/győri vonatok dupla egység flirt-el közlekednek kelenföldön még "alacson" kihasználtság mellett; a legtöbb martonvásári gyorsított szintén előfordul dupla egységgel és mindeközben felénk 5kocsi jár.

nem kell nekem flirt, csak egy kis észszerűség, hiszen eddigiekben is viszonylag elégedett voltam, nem vagyok az a típus, hogy nekiálljak hangoztatni, hogy kérjük vissza a 6:45kor induló gyorsított, Százhalombattáról induló vonatot (ami most 11percel korábban, picit túl korán indul) pedig az is erős kihasználtsággal közlekedett az előző menetrendi időszakban

petya.bacsi 2009.02.02. 14:33:00

Örülj, hogy volt világítás :) Nem egyszer volt már olyan, hogy a felújított oldalán piros csíkos vonatokon nem volt világítás (!!!). Mert minek az.

A régebbi vonatokon meg rendszerint kicsavarják az izzókat. Nem egyszer voltam pipa, mikor az első vonatok egyikével mentem hajnalban dolgozni, hogy kedves utastárs nem csak a közvetlen szomszédságában, hanem a teljes kocsiban kicsavarta az izzókat. Az, hogy pl. olvasni szeretett volna valaki a kocsiban lesz*rta.

A frappáns kalauz persze megjelent, és vagy visszacsavart néhány izzót, vagy jól a pofájába világított az utasnak :)))

Ákibard! 2009.02.02. 15:03:38

@petya.bacsi:
Tarts magadnál egy izzót :-)))

Nekem is van most itthon pár darab, épp egy Bhv halogénizzón dolgozom, a rendes izókörte lenne, de a belső izzószál helyett egy külön, csepphalogén lenne :-)))))

Amúgy egy Indexes ismerős ezt már megcsinálta, de Ő egyszerűbben, egy hidegtükrös halogénnel. Azóta nincsen gondja a kicsavart izzókra, ráadásul magas, koncentrált fényt kap :-)))

Ákibard! 2009.02.02. 15:04:53

@Peti817172M:
Elvileg tölti természetesen. De ha pl nincs benne akksi, vagy csontra lemerült, akkor azt az isten generátora sem támasztja fel. Műhelybe kell vinni...

Ákibard! 2009.02.02. 15:06:55

@ropi21:
Igen később eszembejutott,. hogy lehetett késő délután is, de legalább megvan az ok a kötekedésre :-)))))

Nyilván látta a jv és intézkedett is a hiba elhárítására, de hagy jegyezzem meg, hogy azért jellemzően magyar hozzáállás a "Nemk szólok, inkább videózok"...
Hátha attól megjavul... :(

petya.bacsi 2009.02.02. 15:21:33

@Ákibard!: Hát, ha van nálam izzókészlet, akkor a rendőr sem büntethet meg :)))))

Ákibard! 2009.02.02. 15:27:00

@petya.bacsi:
Nalátod, erről van szó :-)))))
A vasúti kocsihoz baló biztosítékot azért ne tarts magadnál, mert emberölésre is alkalmas :D

ropi21 2009.02.02. 16:07:38

én amugy inkább vagyok az, akit pont a világítás megléte zavar
németeknél van olyan kocsi, amit leárnyékoltak, hogy ne legyen térerő és ne zavarja a pihenni vágyókat a mobil csörgés
ezért is szeretem jobban a fülkés kocsikat, nagyobb valószínűséggel állíthatsz a világításon, kevesebb utastársunk szólhat bele
csak kár, hogy fülkés kocsik egyre kevesebbszer vetődnek erre

maglew 2009.02.02. 16:50:34

@ropi21:
Írj a MÁV-nak hogy fényerőszabályzós villanykapcsolót szereljenek a vonatba, vagy a nemfülkés kocsikba az ülések felett lévő lámpák fényerejét tegyék szabályozhatóvá a pihenni akaró utastársaink érdekében :))))


Egyébként a Gyáli vonalon is csavargatják az izzókat, némelyik kocsiban műanyagburákat raktak fel, meg láttam már olyan BHV-t is ami hosszanti irányban armatura + fénycső megoldással oldották meg a világítást (asszem a 30-as vonalon van belőle 1 db)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.02.02. 17:13:21

@petya.bacsi: Sokszor csak elfelejtik fölkapcsolni. Hasznos lehet egy 4szögkulcst magadnál hordani :)

lurkó 2009.02.02. 20:19:42

Hallott valaki rajtam kivül valami pletykát a márciusi menetrend átrendezésről. Úgy hallottam hogy némelyik (vagy mind?) Pécsi személy Bp.Déliig fog menni.

Budafuck 2009.02.02. 20:29:08

Javítás hogy fog lezajlódni?
Bejelentés után kivontatják,vagy haggák elrohadni egy iparvágányon vagy bevágják!Ennyi a karbantartás a Máv-nál!
Amúgy mi a baj ezzel?Mp3 be a fülbe egy kis Electro és máris a hétvégi bulit élheted át!

Ákibard! 2009.02.02. 21:48:29

@Budafuck:
Köszönjük emese.

A javítáa úgy zajlott, hogy a legközelebi telepállomáson Józsi+Sanyi a villanytargival hozott 4 akksit és kicserélte a kocsi alatt. 5 perces meló.

Ákibard! 2009.02.02. 21:50:44

@Peti817172M:
Négyszögkulcs sem kell a megoldás eszközléséhez...

siófoki35 2009.02.03. 11:22:45

Hasonló eset, amikor a HÉV ajtaja nem csukódott be, utas levideózta, beküldte a blikknek, de bezzeg szólni a jvez-nek már rest volt... :S

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.03. 11:29:57

keleten én még nem találkoztam FLIRT-el

szecsuanisincsiszolo 2009.02.03. 21:41:10

@Peti817172M: mindenki szerszámoskészlettel száll vonatra... meg tartalék izzókészlettel... Ez ilyen csináld magad mozgalom? :D

Ákibard! 2009.02.03. 22:50:50

@szecsuanisincsiszolo:
Nem a Peti egyszerűen gyökér. Rá kell hagyni.

Amúgy én épp egy MÁV halogénizzón dolgozom, már 80%-ig készen van. Egy régi rendes MÁV izzóba beleépítettem egy 24V-os feszültségstabilizálót, egy egyenirányítót, két kondenzátort, az izzószál tartóját, és egy csepphalogén izzó fog még belepottyanni. Ha holnap Pest környékéről atomvillanást láttok, az én vagyok :-)

Mostantól nem jelent gondot majd az, hogy egy kocsiban 3 izzó van :D

És ami a legjobb az egészben az az, hogy minden az eredeti izzóBAN fért el, ugyanaz a foglalat, és az üvegbúra is, maximum a szilikonragasztó nyomokból látható hogy ez más. Nameg a benne rejlő csepphalogénből :)

szecsuanisincsiszolo 2009.02.04. 06:08:50

@Ákibard!: szilikonragasztó?? nem fog az egész szétolvadni a nagy hőtől?

@kukac@ 2009.02.05. 13:43:34

Jól tükrözi a szóban forgó probléma a hozzáállást, és ez az igazi probléma!!! A HOZZÁÁLLÁS! A világítás csak egy a sok gond közül, ami mondjuk egy BHV-n előfordul. Van rengeteg ilyen kocsi, ami nincs összegraffitizve, összekaristolva, stb., mégis embertelen állapotok uralkodnak. Miért? Mert HAGYJÁK ELROHADNI! Az ablakokon nem lehet kilátni a kosztól, ha hozzáérek bármihez, lemoshatatlan kosz kerül a kezemre, kiesik alólam az ülés, stb. stb. Nem kellenének milliárdok ahhoz, hogy emberi körülmények fogadjanak. Néhány naponta egy IGAZI TAKARÍTÁS, nem söprűvel végigszaladás, és máris barátságosabb a helyzet. De ami a valóság: kosz, rohadás, sötétség, stb. Mint oly sok minden más, ez is a mentalitás miatt olyan, amilyen.

Ákibard! 2009.02.05. 16:32:39

@töröttszárnyú angyal:
Köszi, ismerem személyesen is topiktalálkozókról.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.02.06. 07:15:23

Ákibard! 2009.02.02. 12:52:27 >>>

"Amikor villog, akkor még a feszülségminimum-relé gondolkodik, hogy a kocsi geneátorából érkezőfeszültség elegendő-e a világítás fenntartásáhpz. (A generátorról jövő fesz épp a kapcsolási határon volt)"

HA az emlékezetem nem csal, a relé kicsit gyorsabban kapcsolgatja a lámpát határfeszülségen, szinte stroboszkópszerűen és elég jellegzetes kattogás kíséretében. Én inkább egy kissé megszorult generátortengelyre tippelnék a lemerült/hiányzó akksik mellé...

Ákibard! 2009.02.06. 11:49:09

@chipetke:
"HA az emlékezetem nem csal, a relé kicsit gyorsabban kapcsolgatja a lámpát határfeszülségen, szinte stroboszkópszerűen és elég jellegzetes kattogás kíséretében. Én inkább egy kissé megszorult generátortengelyre tippelnék a lemerült/hiányzó akksik mellé..."

Ha nem is storboszkópszerűen, de a videón láthatónál gyorsabban. Azt azért vedd figyelembe, hogy mobiltelefonos felvétel, az pedig nem 24 kockát rögzít mp-enként. Énis próbáltam már villogást levideózni telefonnal, eredmény van hogy 3 mp szünet majd folyatamos villogás :D Mikor melyik kockán kapja el a fényt.
süti beállítások módosítása