Ahány pénztáros, annyi jegyvisszaváltási módszer. Van aki szó nélkül visszaváltja, van aki a száját húzza, de vissza adja a pénzt. Van aki kifogást keres és morog, olyan is akad, aki valami szabályra hivatkozva nem adja vissza az utas pénzét. Mi a pontos szabály? Erre keresi olvasónk a választ:
Kedves MÁV-figyelő!
Egy lehet hogy igen furcsa kérdéssel fordulnék az oldal üzemeltetőihez.
A történet az, hogy Szegedre járok, a MÁV "segítségével" heti rendszerességgel 200 km távolságból. Megveszem a vonatjegyemet odafele és várom a vonatomat. de előfordul hogy a vonat indulása előtt egy ismerősöm aki szintén Szegedre jár ugyanonnan ahonnan én, el tud engem vinni autóval. Na most a vonatjegyem 3 napig érvényes, lévén hogy 100km-feletti távolságra szól. Én általában a harmadik napon haza szoktam érkezni, és mivel nem használtam fel a jegyet, bátorkodom visszamenni az állomásra és visszaszeretném váltani.
Itt kezdődnek a problémák. Eddig is volt már ilyen eset kb. 2 hónapja, néha problémás volt de sikerült visszaváltani. de a legutóbbi eset alkalmával ami egy hete volt, ködös magyarázatként közölték velem hogy egy órán belül vissza kell hoznom a jegy vásárlása után ha nem használom fel, csak akkor váltják vissza.(???)
Akkor mi a lényege a három napos érvényességnek? Mi tévő lehet az ember ilyen esetben? Nem tudok visszamenni egy órán belül, mert mi van ha megveszem a jegyemet reggel, délutáni vonatra és koradélután derítem ki hogy el tudnak vinni autóval is. Egyébként teljesen ködös ez az egész jegyvisszaváltás dolog nekem, mert eddig akárhány jegyeladó váltotta vissza a jegyemet, mindegyik másfajta kifogásra hivatkozva, morgások közepette váltotta mégis vissza.
Ha lehet kérni, szeretnék egy ponots tájékoztatást kérni, bárkitől aki ebben tájékozott, és tud bármilyen infót.
Üdvözlet: Bence