Tisztelt MÁV-START Ügyfélszolgálat!
Szombaton a 17.07-kor induló zónázó vonattal szerettem volna Szobig eljutni.
A Nyugati pályaudvarra a főbejáraton 16.55-kor léptem be, és szokásom szerint elindultam a jegyautomaták felé. Sajnos csak az automatánál vettem észre, hogy bankkártyámat elfelejtettem zsebre tenni, így kénytelen voltam a készpénzes megoldást választani.
Az automaták egyike éppen kikapcsolt vagy újraindult, egy másik gyakorlatilag meg sem próbálta behúzni az ezresemet. A többi egyszerűen azt írta, hogy nem ismeri fel a pénzt. Többen is vándoroltunk egyik géptől a másikig, hátha szerencsénk lesz.
Miután a vonat indulásáig már csak 3 percem volt, és láttam, hogy a jegyvizsgáló a vonat végénél áll a peronon, megkérdeztem, hogy vehetnék-e nála jegyet. Nagyon szívesen adott volna, plusz 2000 Ft pótdíj megfizetése mellett, de javasolta, hogy menjek át a jegypénztárba, mert "ez a vonat úgysem szokott időben indulni". (Megjegyzem: időben indult, igaz, az ajtókat elfelejtette időben bezárni, mint ahogy ezt több állomáson is tette.)
Fentiek kapcsán néhány kérdés, amivel kapcsolatban válaszukat várom:
1. Hogy lehetséges az, hogy eddig mindig gondom volt, ha készpénzzel akartam jegyet vásárolni automatából?
2. Milyen alapon számíthat fel pótdíjat a jegyvizsgáló, amikor egy még el sem indult vonat peronján szeretnék jegyet venni? (Az Üzletszabályzat mellékletének C. fejezete szerint: "2. A megállapított menetdíj (viteldíj) vagy pótjegy díján felül 2000 Ft pótdíjat fizet a _vonaton_ az, aki...")
3. Milyen színben tünteti fel Önöket az, amikor egy alkalmazottjuk kijelenti, hogy "a vonat úgysem szokott időben indulni"?
+1 Ha van elég ember arra, hogy kifelé jövet előszedessék velem a vonatjegyet a tömegben, miközben fel vagyok pakolva egy rakás cuccal és egy gyerekkel, akkor arra miért nincs, hogy a jegyautomaták környékén rendszeresen (az utóbbi időszakban egyre erőszakosabban) koldulókat eltávolítsák?
Válaszukat várva, tisztelettel: blr
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Pótdíjazás indulás előtt?
2009.03.10. 10:15Címkék: máv vonat vasút ellenőr utas panasz jegy kalauz észrevétel pótdíj
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
WOL 2009.03.10. 11:17:31
blokkos 2009.03.10. 11:22:31
dontals 2009.03.10. 11:25:09
Igaz nekem bérletem volt, amikor még használtam a vonalat, de sokan mindig a vonaton vették meg.
Csak egyszerűen fel kellett volna szállnod...
Manyizga (törölt) 2009.03.10. 11:26:53
Működő automata/pénztár/kalauz keresése helyett. ;)
Azhát 2009.03.10. 11:27:06
Egyébként:
"1. Hogy lehetséges az, hogy eddig mindig gondom volt, ha készpénzzel akartam jegyet vásárolni automatából?"
Nem tudom. Én egy időben rendszeresen vettem automatából jegyet, és csak nagyon kevés esetben volt gondom ezzel.
"2. Milyen alapon számíthat fel pótdíjat a jegyvizsgáló, amikor egy még el sem indult vonat peronján szeretnék jegyet venni? (Az Üzletszabályzat mellékletének C. fejezete szerint: "2. A megállapított menetdíj (viteldíj) vagy pótjegy díján felül 2000 Ft pótdíjat fizet a _vonaton_ az, aki...")"
Nos, nyilván azért, mert a jegyvizsgáló a peronon, az állomás területén nem árulhat jegyet. Ha a vonat elindul és ő elkezdi a jegyeket vizsgálni, akkor árulhat jegyet - felárral.
(nem azt mondom, hogy ez így jó - de így működik szerintem)
Gondolom ez az illető is úgy érthette, hogy nála lehet venni MAJD jegyet, fent a vonaton - ezért küldött el a pénztárhoz.
"3. Milyen színben tünteti fel Önöket az, amikor egy alkalmazottjuk kijelenti, hogy "a vonat úgysem szokott időben indulni"?"
na igen. őszinte volt. ráadásul most tévedett.
"+1 Ha van elég ember arra, hogy kifelé jövet előszedessék velem a vonatjegyet a tömegben, miközben fel vagyok pakolva egy rakás cuccal és egy gyerekkel, akkor arra miért nincs, hogy a jegyautomaták környékén rendszeresen (az utóbbi időszakban egyre erőszakosabban) koldulókat eltávolítsák?"
Ez demagóg szöveg :)
Akiknek ott kell állniuk és nézegetni a jegyet azoknak EZ a dolguk, és nem az, hogy mászkáljanak a váróteremben, és a koldusokkal foglalkozzanak.
Erre külön kellene valaki, biztonsági őr vagy efféle... de hát az utasok marhára szokták szeretni az orkokat :)
Ákibard! 2009.03.10. 11:45:48
Nekem eddig nem volt különösebb gondom vele, pedig elég sűrűn használtam, bár a papírpénzt valóban nehezen eszi meg. De ez sajnos jellemző pl. a papírpénzes kólagépekre is, tehát nem MÁV automata betegség.
"2. Milyen alapon számíthat fel pótdíjat a jegyvizsgáló, amikor egy még el sem indult vonat peronján szeretnék jegyet venni? (Az Üzletszabályzat mellékletének C. fejezete szerint: "2. A megállapított menetdíj (viteldíj) vagy pótjegy díján felül 2000 Ft pótdíjat fizet a _vonaton_ az, aki...")"
Mert a jegyvizsgáló a saját vonatának "szerves részét" képezi. Attól, hogy a peronon állt, Ő még a vonat szeményzete lesz, és a vonaton jogosult jegyárusításra, az állomáson nem.
"3. Milyen színben tünteti fel Önöket az, amikor egy alkalmazottjuk kijelenti, hogy "a vonat úgysem szokott időben indulni"?"
Adott számodra egy őszinte választ, hogy próbálj meg a pénztárban jegyet venni, lehet eléred a vonatot. Ez miért baj?
"+1 Ha van elég ember arra, hogy kifelé jövet előszedessék velem a vonatjegyet a tömegben, miközben fel vagyok pakolva egy rakás cuccal és egy gyerekkel, akkor arra miért nincs, hogy a jegyautomaták környékén rendszeresen (az utóbbi időszakban egyre erőszakosabban) koldulókat eltávolítsák?"
Hjaj mindig ez a szöveg :-))) És vajon a BKV jegyellenőrei miért nem távolítják el mondjuk a szórólaposokat a metróból...?
Félretéve, a karámőrök nem a MÁV(-Start) alkalmazottai, hanem külsős cégtől vannak bérelve, noha sokuk főállásban MÁV alkalmazott. Meg nem is feladatuk, ilyen erővel a büfésen is számonkérhetnénk a hajléktalanok eltávolítását.
Ez a Vasútőök feladata lenne, de ...
Tapmancs 2009.03.10. 11:46:01
demizson bobby 2009.03.10. 11:47:53
2. a +1 pont kivételével nem tudok azonosulni.
Azhát: miért is kell kifelé nézni a jegyet?
Ákibard! 2009.03.10. 11:52:37
Az automatákat a Protokon Kft üzemelteti, és meglepően ügyfélközpontúak.
2 éve elnyelte egy százasom, nosza, felhívtam az ingyenes számukat, bejelentettem, hogy rossz az automata, mert elnyelte a százasom, javítsák meeg minél hamarabb.
Elkérték nevem-címem, gondoltam, a bejelentés regisztrálása miatt.
Erre egy hát múlva a postás hozott egy százast utalványon, hátoldalán közleményben:
"Protokon Kft automata kártérítés, A kellemetlenségért elnézését kérjük!"
Azhát 2009.03.10. 11:54:03
"Azhát: miért is kell kifelé nézni a jegyet?"
Tőlem kérdezed??? nem vagyok mávos.
De ha egyszer kitalálták, hogy ott kell állnia valakinek, és néznie a jegyet, akkor az nem fog elmenni onnan és a koldusokkal foglalkozni...
Ákibard! 2009.03.10. 12:00:43
"Azhát: miért is kell kifelé nézni a jegyet? "
Kiszűrhető az, aki közbenső jegykiadással nem rendelkező állomáson száll fel, de a jegyvizsgálónál elkerüli a jegyváltást.
Ellenőrizhető a jegyvizsgáló munkája.
A peronra csak utazási igazolvánnyal jeggyel stb rendelkező juthat be.
Stb.
Lenne ez, ha rendesen végeznék a melót, és nem engednének be olyan MÁV automatás jeggyel, amit 2006-ban kivontak a forgalomból...
Ákibard! 2009.03.10. 12:01:56
"De ha egyszer kitalálták, hogy ott kell állnia valakinek, és néznie a jegyet, akkor az nem fog elmenni onnan és a koldusokkal foglalkozni... "
Nem hát. Nem feladata, nyilván nem fog azzal foglalkozni.
GumaN 2009.03.10. 12:03:07
Abszolút egyetértek a posztíróval, miért nekem, a fizető utasnak kell ilyenekre figyelnem? Miért mindig nekem kell alkalmazkodnom?
Azhát 2009.03.10. 12:04:32
"Abszolút egyetértek a posztíróval, miért nekem, a fizető utasnak kell ilyenekre figyelnem? Miért mindig nekem kell alkalmazkodnom?"
Mihez? Mire?
petya.bacsi 2009.03.10. 12:06:29
De viccet félretéve: indulás előtt 15-30 perccel érdemes megérkezni az állomásra, én is így teszem mindig utazás előtt. Az, hogy a kalauz azt mondta, hogy nem szokott időben indulni, nos, ez majdnem minden vonatra igaz, pár perc nem késés, és a dörzsölt fizető utas is tudja ezt :)
A papírpénzzel történi fizetésnél érdemes kisimítani a pénzt, megforgatva megetetni az automatával, sosem lehet tudni mikor fogadja el :) Vásároltam én is papírpénzzel, nekem sem akarta megenni, pár próbálkozás után csak elvette.
2-es pont passz.
rp_bubu 2009.03.10. 12:12:14
Az, hogy bosszúból megpróbálod lecseszetni a jegyvizsgálót a "Milyen színben tűnteti fel a céget...", és a mozdonyvezetőt a "Nem zárta be időben az ajtót..." megjegyzéseddel, minősít.
A jegyvizsgáló egy korrekt tanácsot adott a problémádra, erre ez a reakció...
A mozdonyvezető meg nem nem zárta be az ajtót, hanem a kocsik egyedi üzemben 5km/h-nál záródtak, ha akarta volna se tudta volna előbb bezárni...
MP 2009.03.10. 12:13:49
Azhát 2009.03.10. 12:17:43
"Én rendszeresen az esztergomi vonalon járok s nem lehet beszaladni a vonathoz mert előtte jegyet kell venni a pénztárnál"
Miért akarsz beszaladni a vonathoz????
Teddy Bagwell (törölt) 2009.03.10. 12:19:10
köcsögök a vasutasok is
scsaba1 2009.03.10. 12:30:47
Nálunk ebből is sikerült a legszarabbat megvenni a "haver" cégétől, jó drágán...
Nálunk 10 esetből 3x a fém száz forintost is viszadobja a gép. Állítólag 1x-2x földhöz kell vágni, és akkor jó lesz.
Balogh Ádám Software 2009.03.10. 12:33:06
Teljesen felháborító és utasellenes, hogy amikor késik a vonat, az emberek rohannának a munkába még fel is tartják őket. A vonaton szépen menjen végig a kalauz, és ellenőrizzen ő. Ja, hogy nem tud végimenni a tömeg miatt? Tessék több és hosszabb vonatot csinálni. Ha meg nincs kapacitás, akkor ezért ne az utas bűnhődjön.
Az automaták meg egyenesen botrányosak. Néhány éve mondták, hogy 3 millió forint darabja. 3 millió!!! Egy szaros PC van benne, ami windows-zal együtt is max 200 lehet, plusz rá egy rettentően gagyi szoftver, ami meg 100-nál nem kerülhet több automatánként. Hozzá még ha a szekrény nagyon ütésálló meg kirabolhatatlan, akkor lehet esetleg 1 millió. Na de hogy emellé még nem is működik egy automata 1 óránál tovább, és akkor is a szoftver száll el benne, nem a hardver, nem a PC, nem a Windows, hanem a jegykiadó szoftver. Nagyon jól kereshettek, akik csinálták: 2-3 kicsapott diákkal összeüttettek egy hibákkal teli, gagyi szoftvert, nyilván kaptak a diákok fejenként max 100 bruttót, a többi színtiszta profit. A MÁV meg állami cég, nem fog szólni, hogy szar az egész.
Eleve az felfoghatatlan számomra, hogy ha már 1890-ben információ adattá kódolására gépeket alkalmaztak (Hollerith), akkor majdnem 120 évvel később még miért nekem kell egy táblázat alapján ezt megtennem, és az állomás számát beütni? Valamint: ha egy csoport számára szeretnék jegyet venni, miért kell egyesével beütni mindent? Miért nincs olyan, hogy utasok száma??? Eleve, akár pénztár, akár automata: miért kellett régen több méteres leporellóval, ma meg römikártyapakli méretű tömbbel utaznia egy csoportnak? Ha vonaton tudnak adni jegyet több személyre, automatánál és pénztárban miért nem?
Bécsben érintőképernyős (vagyis nem számokat kell gépelgetni), utasok számát is kiválasztani engedő, csoportok számára egyetlen jegyet adó, mindig működő automaták vannak, és nem hiszem, hogy sokkal többe kerültek volna.
rp_bubu 2009.03.10. 12:34:25
Régen 300Ft plusz volt ha a vonaton vetted a jegyet. Nem működött, mert az emberek kihasználták, és arra játszottak, hogy hátha nem ér oda a kaller, míg leszáll. nem vettek bérletet, mert a plusz 300-al is spórolt. Az esetek felében tényleg nem ért oda a zsúfolt vonaton a jegyvizsgáló, főleg mivel írogatta a 300Ft pótdíjas jegyeket a vonat egyik felében, vagy kifigyelték hol van és inkább direkt máshova szálltak az utasok...
Dervenkál Egon 2009.03.10. 12:34:25
Komolyabban, amíg vonatoztam mindig kártyával vettem az automatából jegyet, de sokszor azért késtem le majdnem vontatot, mert előttem három-négy ember is a papírpénzzel szopott. Nem hiszem el, hogy egy automatának minden papírpénzt vissza kell utasítania. Amikor valaki komolyabb távolságra utazik (60+km) akkor ezres felett van a jegy, nehogy már ezt mind aprópénzben vigye az ember.
A telefonos dologról meg annyit, hogy ez egy esetben működik: saját telefon, és előfizetéses. Mert nálam pl. a cég nem tudja elszámolni a vasúti utazást a telefonra. A magánszemélyek többsége meg pre-paid telefont használ.
recommented 2009.03.10. 12:50:33
A posztírónak: az, hogy szerinted nem megfelelő a MÁV szolgáltatása, vagy nem működik az automata, még nem jogosít fel arra, hogy jegy nélkül szálj föl a vonatra. Illetve felszállhatsz, sőt jegyet is vehetsz, de ennek ára van: 2000 ft. A színházba, moziba (stb) se engednek be jegy nélkül, mert 3 perc múlva kezdődik az előadás, és nincs már időd jegyet venni.
Szobra sok vonat megy, el lehet menni a következővel, ha nem érsz ki időben az állomásra. A pofátlanság csúcsa azért a kallert csesztetni, mert lusta vagy elmenni a jegypénztárig, vagy időben kiérni az állomásra.
Semmilyen erkölcsi alapod nincsen kötözködni, ha te képtelen vagy bármilyen kompromisszumra, akkor ne várd el azt másoktól sem!
A55ho1e 2009.03.10. 12:52:10
demizson bobby 2009.03.10. 12:53:37
Ákibard:és mi van azzal,aki reggel még a kapuőrök megjelenése előtt megy be, akár csak elbúcsúzni?
Minek a kaller,ha nem tudja a felszállókat ellenőrizni?
Valakinek a munkáját itt fölöslegesnek érzem,míg egyetértek azzal,hogy helyettük biztonságiak üldözzék a nincseseket.
Más kérdéseim:
-miért nincs a keleti nemzetközi pénztáránál kiírva,hogy a sorszámhúzó rendszer csak 6.00 órától működik?
-miért nincs idegen nyelvű felirat a sorszámhúzón?
Balogh Ádám Software 2009.03.10. 12:56:36
Azhát 2009.03.10. 13:11:01
Én viszont annak érzem.
A további kérdéseidet is - abból a szempontból, hogy ebben a topikban nem erről van szó :)
KenSentMe 2009.03.10. 13:13:39
Azt, hogy a peronon csak pótdíj ellenében hajlandó jegyet eladni, azt botrányosnak tartom.. itt nem arról van szó, hogy erkölcstelen voltam, és nem mentem ki időben az állomásra.. nem, ezt a gondolatot érzem botrányosnak.. ha normális munkát végzek és dolgozok, tökéletesen megérthető, hogy nem fogok órákat mászkálni egy olyan állomáson, ahol a kedvesség és az udvariasság csak nyomokban létezik, ahol k*rva taxisok és cs*vesek inzultálnak mindenkit.. ha úgy jött ki a lépés, hogy öt perccel vagyok vonatközelben indulás előtt, akkor ne szivassanak már a nyomorult pótjegy áráért.. ezek tipikusan olyan dolgok, amik nem kerülnek semmibe, a szolgáltatás minőségét viszont marhára le tudják rontani (ami, figyelembe véve, hogy ezek sztrájkolnak is, elfogadhatatlan). Ne mondjátok már nekem, hogy ez olyan, mint egy színház! Ha el kell jutnom A pontból B pontba adott időre, az nem feltétlenül az esti szórakozásom, hanem egy szükséges rossz, aminek a megoldásához gyors és olajozott megoldást várnék. Az a botrány, hogy a vonatok normális működése nálunk már a luxus kategóriába esik, és tényleg úgy kell rákészülni, mint a Vörös és fekete díszbemutatójára.
(Arról meg, hogy lopnak a kallerok: véletlenül Sopron és Budapest között utaztam, két öreglánnyal, akiknek valami baj volt a jegyükkel.. de ismertek valami XYZ Gizit a soproni trollgárdából.. mondanom sem kell, hogy egy kanyit sem fizettek.. engem meg ilyenért vidáman megb*sztak volna.. nem hiszem, hogy ne tudtál volna jegyet kapni, ha valakinek a valakije lettél volna.. igazából ez az, ami szomorú.)
Azhát 2009.03.10. 13:20:15
"Azt, hogy a peronon csak pótdíj ellenében hajlandó jegyet eladni, azt botrányosnak tartom.."
Bocs, de gondolj bele, hogy ha bármelyik kalauznál lehetne venni jegyet, akkor mindenki ott akarna venni. Sokan vannak a pénztárnál? Nem gond, majd elkapok egy bármilyen kallert, és majd ő ad jegyet.
Azhát 2009.03.10. 13:22:45
Ja és:
"Arról meg, hogy lopnak a kallerok: véletlenül Sopron és Budapest között utaztam, két öreglánnyal, akiknek valami baj volt a jegyükkel.. de ismertek valami XYZ Gizit a soproni trollgárdából.. mondanom sem kell, hogy egy kanyit sem fizettek.."
Ez természetesen elitélendő - de ez ilyen társadalom. Hozzám is jönnek egy csomóan, hogy ismerősök, hadd csináljanak már valamit kevesebbért, gyorsabban stb. Ha elutasítom őket, én vagyok a szemét... Mellesleg el szoktam.
Mozvez 2009.03.10. 13:31:15
Ha olyan helyen keveredtél a vonatra ahol van jegykiadás akkor lehetőséged van venni jegyet, miért is nem vettél korábban stb.
Tudod a gépből kiolvassa valaki megkérdezik, miért is adott el pótdíj nélküli jegyet a Nyugatitól.
Ha rugalmas lett volna akkor adott volna neked jegyet Rákosrendezőtől vagy Istvántelektől. Csak tegnap kint volt egy extra troll banda aki a vonatot is képes volt megkésetni egy utasleadás miatt. Szerencsétlen csajnál nem tudom mi volt a gond, de abban az egyik emberből tuti minőségellenőr lesz.
demizson bobby 2009.03.10. 13:40:36
Azért előtte még: a nyugatiban láttam olyat,hogy álltak a sorok, és kallerek segítettek be a jegyeladásba úgy, hogy a sor végén állva mondogatták,hogy náluk is lehet venni....
Na ennyit arról,hogy kinek mi a feladata.
Azhát 2009.03.10. 13:45:45
"akkor majd megvárom, amíg poszt lesz a megmondóemberekről és akkor fogok legközelebb (hozzád)szólni. Addig meg kussolok. Jó így?"
Ha idegeskedsz emiatt, akkor nem.
Esetleg akkor most én is felhozom a sok tahó bömbölő fülhallgatós utast - mert engem meg ez zavar de nagyon! minden vonatutazáskor.
"a nyugatiban láttam olyat,hogy álltak a sorok, és kallerek segítettek be a jegyeladásba úgy, hogy a sor végén állva mondogatták,hogy náluk is lehet venni....
Na ennyit arról,hogy kinek mi a feladata."
Na várj csak. Azok nem önhatalmúlag álltak oda, hanem odaállították őket (nagyon helyesen), mivel rendkívüli helyzet volt.
A fenti esetben viszont nem volt rendkívüli helyzet.
És leírták többen, hogy jegykiadó gépük mindent feljegyez. Időpontot, állomást stb.
siófoki35 2009.03.10. 14:08:37
Ákibard! 2009.03.10. 15:17:34
" a nyugatiban láttam olyat,hogy álltak a sorok, és kallerek segítettek be a jegyeladásba úgy, hogy a sor végén állva mondogatták,hogy náluk is lehet venni...."
Ők _nem_ kallerek voltak, és még csak nem is jegyvizsgálók. Attól, hogy nekik is MJR gépet adtak ki, még nem lesznek jegyvizsgálók. Ők is a "peronőrös" cégtől vannak. (És az MJR-ben nem vonatszám van, hanem nyugatis pénztárszám van beírva)
"Na ennyit arról,hogy kinek mi a feladata."
Na ennyit arról, hogy mennyit értesz az egészhez, amiről okoskodsz...
Ákibard! 2009.03.10. 15:19:01
"DE a kisebb állomásoktól akkor is szoktak adni, ha épp van pénztár. Mert össze-vissza vannak nyitva. "
Ez a jegyvágótól függ. Vagy bevállalja, vagy nem. Ha nem nem lehet, és nem is illik számonkérni rajta.
Ákibard! 2009.03.10. 15:21:54
" Én rendszeresen az esztergomi vonalon járok s nem lehet beszaladni a vonathoz mert előtte jegyet kell venni a pénztárnál vagy az általában nem működő automatákból. "
És minek akarsz beszaladni a vonathoz? Ha van bérleted, vagy előre váltott jegyed, tudsz beszaladni, és közben felvillantod. Ha nincs, akkor ígyis-úgyis jegyet kellene venned, ergo nem szaladnál.
Vagy épp azt kifogásolod, hogy így nem megy a bliccelés+mutyi, hogy beszaladsz, felszállsz, és amikor jön a jegyvágó, akkor jön a szokásos duma:
"Az előző állomástól kérek egy diákot"????
Ákibard! 2009.03.10. 15:25:12
"Állítólag 1x-2x földhöz kell vágni, és akkor jó lesz. "
Nem csak állítólag, hanem tényleg. Egyszer elemezgette az MNB is, hogy miért van így, de nem tudták megmondani...
Ákibard! 2009.03.10. 15:29:29
"Papírpénzt azóta nem teszek be, amióta elnyelte a százasomat puszta szoftverhibából: ha lejár az idő (mert mondjuk nem ismeri a pénzt, és sokszor kell próbálkozni), akkor reset-el. De ha épp repül bele a pénz, és úgy reset-el, akkor azt a pénzt nem látod viszont többet"
Ingyenes szám felhívása a Protokonnak, pontos név cim, időpot helyszín, automata száma, és visszakapod. Lásd fent.
"Ha vonaton tudnak adni jegyet több személyre, automatánál és pénztárban miért nem?"
Nagyon sokszor elmondtam már itt, ha nem haragszol, most nem teszem.
Röviden annyi, hogy egy 3 fős társaság felszállna egy olyan jeggyel ami 2 fős, majd a jegyvizsgálatkor egymásra mutogatnak, hogy ki az a 2 fő. És ember legyen a talpán aki eldönti kit bűntessen...
Ákibard! 2009.03.10. 15:31:32
"Mert nálam pl. a cég nem tudja elszámolni a vasúti utazást a telefonra"
Mobilnet vagy Wap kell a telefonodra nem elszámolás Jegyet úgyis kapsz csak méf a metrón megveszed WAPon keresztül.
Ákibard! 2009.03.10. 15:34:14
"és mi van azzal,aki reggel még a kapuőrök megjelenése előtt megy be, akár csak elbúcsúzni?"
Amíg nincs ellenőrzés addig szabad a ki-belépés.
Ha arra gondoltál, hogy bemegy, és közben megjelennek az ellenőrök akkor két verzió:
Vagy mondja, hogy miért volt bent, és kiengedik, vagy vesz egy 90% 5 km-es jegyet, 15.-ért és mindenki boldog.
Ákibard! 2009.03.10. 15:37:03
"Ha rugalmas lett volna akkor adott volna neked jegyet Rákosrendezőtől vagy Istvántelektől."
Rákosrendezőn akkor van pt, ahogy lehet Istvántelken is. Plusz, ha nem áll meg a vonat, akkor nehéz megmagyarázni hogyan adott onnan jegyet...
scsaba1 2009.03.10. 15:59:10
A sok "miért nem mentél ki időben" tipusú okostojással persze még soha nem fordult elő olyan, hogy önhibáján kívül nem ért ki időben, illetve várni sem volt módja/kedve még fél órát a következő vonatra, ugye?
Persze: ne adják alapáron, legyen egy 10-20%-os felár a jegypénztáras alapárhoz képest (ezt még az ember be is nyeli, egy 1000 forintos jegyen mindössze 100-200 Ft, de nonszensz, hogy két rugó a pótdíj, akkor is, ha csak Dunakeszire mész...
Különösen úgy, hogy a MÁV jegykiadó automatája szar, mert többen is írták, hogy sokan szopnak a papírpénzekkel...
Másrészt azért is ultragáz, mert a legnagyobb címletű fémpénz - a 100 Ft-os - vásárlóértéke közelít a nullához.
trewq 2009.03.10. 16:01:07
Pénztárban lehet több főre jegyet kérni, ekkor egy űrlapon adják ki. Vagyis amit mondasz, az hülyeség. Akinél a jegy van, az mondja meg, hogy ki van a csoportban! Egyszerűen ennyire szar az automata programja.
pocokpocok 2009.03.10. 18:34:32
na tessék: a jegyvizsgáló jólelkűen nem hajtja be a 2000-res pótdíjat, és a jónép ezt már rendszernek tekinti: csípőből.
A rendszer az, ha a jegykiadásnak bármely igazolható hiánya volt/nem csak az automata-működésképtelensége a Nyugati-nál, hiszen pénztár is van a világon/, akkor pótdíj nélkül kell jegyet adni:
Ilyen például ha nincs jegykiadás: lásd megállóhelyek
pocokpocok 2009.03.10. 18:38:25
azért, hogy a kedves, jegyvizsgálót megállóknál hátamögött megkerülő, vc-n bújkáló jegynélküli tinik se ússzák meg szárazon:)
pocokpocok 2009.03.10. 18:43:51
NEM ÖSSZE-VISSZA: HA ZÁRVA VANNAK, ARRÓL TÁVÍRATOT ADNAK LE , A JEGYVIZSGÁLÓ MEGKAPJA, HOGY AZON A NAPON, OTT NINCS PÉNZTÁR: HA NEM KAPOTT, ÉS MÉGIS PÓTDÍJ NÉLKÜL AD NEKED JEGYET, MOSOLYOGJ SZÉPEN, ÉS KÖSZÖND MEG, HOGY TARTJA ÉRTED A HÁTÁT A FŐVIZSGÁLÓVAL SZEMBEN
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.10. 19:07:38
Amikor először mentünk volna csoporttal úgy, hogy gondoltam automatából egyszerűen veszek jegyet (amikor behozták őket), nem értettem. A többit épp javították, hát megkérdeztem tőlük hogyan lehet utasszámot beütni, mire közölték: sehogy.
Papírpénz -> jegy -> millió apró alulra
Alulról apró -> jegy -> még apróbb alulra
.
.
.
A végére majdnem kikészültem.
(Mára a BKV automatái többet tudnak jegyzem meg, már mint a hasonló, újabb kivitelűek).
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.10. 19:42:17
Féléve volt úgy, hogy Érd felsőnél zárva volt, holott mindig ott vettem meg hajnalban a jegyem. Szerencsére pont előtte returnt vettem Érd felé és így volt nálam, különben: 1. nem érem el a vonatot alsón (és nem érem el a DACIA-t Kelenföldön, ha nem késik épp); 2. mondhatta volna, hogy alsón nyitva volt, mondtam volna, hogy de felsőn nem és kellett volna! (Az alsói nem esik útba, másszak le a buszokhoz meg vissza, el is ment volna).
-x-
Nem mindenki akar lógni, de néha így jön ki.
Amúgy egy megállóra ne akarjon 5000-et/hó-ra egy főtől, miközben a fővárosi keresztbe-kasul bármivel 9000. Akkor nem lógnának az agglomerációból.
-x-
Előbbihez: aki Volánra kényszerül a vonatig?
1. Drágább, 5-10km-es bérlet magas díjszabással egyszer
2. Drágább, 0km-től számolt magas díjszabású bérlet másodszor.
Rossz az árképzés, így járjon mindenki tömegben kocsi helyett?
-x-
EC-re pótjegyet miért csak büntetéssel adhat? Ülök a gyorsvonaton indulásra várva, mire közli: egy óra késéssel indul. Közben jön az EC. Miért nem dönthetek úgy, hogy inkább fizetek, de elmennék vele? Nem elég a pótjegy pluszdíja?
Amikor megveszem a pótjegyet az EC késik egy órát, közli, miután a gyors elment. A gyorssal azonos időben beérve a Keletibe elgondolkodok azon, hogy mire fizettem? Hogy utazás helyett a peronon álljak és ne érjek fel korábban véletlenül sem?
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.10. 19:46:46
ZBR 2009.03.10. 21:20:36
Szerintem teljesen jogos, hogy előbb kell jegyet venni. Lehet venni elővételben...
trewq 2009.03.10. 21:26:37
De ezzel együtt óriási fejlődés volt a MÁV szempontjából az automaták beállítása, mert előtte mindig 20 pesrces sorok voltak a pénztárnál, most meg van rá esély, hogy az automatából 2 perc alatt jegyet tudsz venni.
Mounty (törölt) 2009.03.10. 21:55:46
Egy apróbb dolog, amit pontatlanul tud:
Gondolom, hogy a vonalon egy V43-2xxx-es mozdonnyal közlekedő csíkos Bhv-s + a végén egy BDt-4xx-as vezérlőkocsival ellátott szerelvényről van szó. Ezek ajtóműködtetés szerint kétféle módon tudnak üzemelni:
1. Teljes távvezérlés: a mozdonyvezető adja ki a parancsot a szerelvényre, hogy a jobb vagy a bal oldalon (egyszerre mindkét oldalon nem!) nyithatóak legyenek az ajtók.
2. Egyedi ajtóvezérlés: ha a kocsi úgy érzékeli, hogy a sebessége kevesebb, mint 6km/h, akkor engedi az ajtónyitást mindkét oldalon. Bár a két szemben lévő ajtók nem nyithatók egyszerre (ami alól kivétel a vezérlőkocsi dupla ajtaja), csak azután nyitható ki a másik, ha a korábban nyitott ajtó elérte a végállását. Ha ilyen esetben megnyomod a gombot mindkét oldalon (szükséged lesz segítőre, mert nem fogod elérni egyszerre a bal és jobb oldali ajtók nyitógombját), akkor a később kinyíló ajtó gombjai villogással jelzik, hogy felfogta a rendszer, hogy ott is nyitni szeretnék az ajtót, csak várj egy kicsit, mindjárt azt is kinyitja. Kipróbálható: egyszerre becsukni sem tudja 6km/h felett.
3. Mindkét vezérlési formában a mozdonyvezető ajtót csukhat, csak az utóbbi esetben miután becsukódott, ismét nyitható az ajtó, hacsak közben nem gyorsul 6km/h fölé a kocsi.
Azért írtam mindig kocsit (bár minden kocsi ugyanakkora sebességgel halad, mint a szerelvényben a többi - vagyis a vonat), mert minden kocsinak saját érzékelője van, amik pontatlansága miatt valamelyik már 4km/h-nál csuk, míg a másik csak 6km/h-nál.
A 6km/h a legmagasabb sebesség, ahol az ajtó csukódásának normál esetben (például utasszállításkor) meg kell történnie automatikusan.
vanek ur 2009.03.10. 22:09:48
Papírpénz: az elmúlt 10 évben az itthoni, papírpénzt is elfogadó automaták inkább nem fogadták el a papírpénzt tőlem... Egyszer a Mammutban vagy 5 percen át tili-toliztam egy 500-ast, mire megszánt valaki, és felváltotta. De volt időszak úgy 2001-2 körül, amikor az 1000 Ft-os kicsit megváltozott, hogy az újféléket egyáltalán nem akarta elfogadni semmilyen automata.
Egyébként meg az automatánál lehet kártyával is fizetni, ebben (is) jobb, mint a legtöbb pénztár. Azon megy a panaszkodás, hogy nem lehet a MÁV-nál kártyával fizetni, hát az automatáknál lehet.
Az ára? 3 millió tényleg soknak hangzik ezekért. Viszont keresgéltem külföldi oldalakra, az ottani automaták nagyon profik, de az áruk közelebb van a 20000€-hoz, mint a 10000€-hoz. Vagyis egy új automata nem fog kijönni 1-2 millióból, mint ahogy itt egyesek írták.
siófoki35 2009.03.10. 22:59:07
siófoki35 2009.03.10. 23:04:05
Utas: Pázmáneumon szálltam fel és nem vettem jegyet.
Kalauz: 2225-Ft lesz.
Utas: Micsodaaaa???
Kalauz: Vonaton csak 2000 ft pótdíj stb...
Utas: Na jó. 5000-est fel tud váltani??
Kalauz: Mondja csak, mióta jár a Pázmányra??
Utas: 3 hete.
Kalauz: Akkor még nem tudja, hogy ilyenkor Szabadságligettől kell kérni... :-)) :-) (u.i. azóta Klotild is csak délig van nyitva, akkor még négyig volt)
MÁS: Nekem van Nyugatitól kiadott kalauzjegyem, a Margit-hidas időből :-)
lurkó 2009.03.10. 23:09:37
lurkó 2009.03.10. 23:16:07
lurkó 2009.03.10. 23:34:04
trewq 2009.03.11. 13:53:29
pocokpocok 2009.03.11. 16:34:19
Az EC pótjegyre: mivel szintén a vonaton veszed, és benne van a pakliban az, hogy nem a pénztárban vetted, így ez van.
Érd: bocs, de a két állomás 5 perc séta.
Ha mégsem teszed meg, és a jv nem hiszi el ezt a sztorit, és pótjegyet ír, te szépen folytatod az utazásod, ha nem akarod kifizetni elküldöd egy reklamáló levélben, és ha valóban nem volt nyitva, visszaadják. És nem csak bocsánatkérés van: ez hülyeség!
Arra meg nem fog hivatkozni, hogy itt-meg itt nyitva volt: ez csak a te elképzelésed.
Szumma: tessék időben kimenni
Ákibard! 2009.03.11. 18:49:40
"Ha mégsem teszed meg, és a jv nem hiszi el ezt a sztorit, és pótjegyet ír, te szépen folytatod az utazásod, ha nem akarod kifizetni elküldöd egy reklamáló levélben,"
Jajj-jajj-jaajjj! Bocs, de nem hagyhatom szó nélkül!
Pótjegyet pótjegyköteles vonatra veszünk, legyen az expresszvonat, IC EC EN stb.
A jegyvizsgáló nem pótjegyet ír, hanem Utasleadási lapot, amire rávezeti a PÓTDÍJAT, amit a jegy nélküli utazásért fizetsz.
Ákibard! 2009.03.11. 18:51:03
"Egyszerűen ennyire szar az automata programja. "
Tudja az automata IS és a pénztári jegykiadó IS. De CSAK a jegyvizgálónál van engedélyezve ez a jegykiadási eljárás.
Tudom mit mondok, és azt miért mondom. Még ha nehéz elhinni akkris :-)
lurkó 2009.03.11. 19:42:41
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.12. 20:44:30
Megvenném a 10-es gyűjtőt, és amikor kell odaadok egyet. Mikor mennék EC-vel?
- Ha lekésem a gyorsot és szeretném utolérni
- Ha a gyorssal problémák vannak és késik, az EC meg véletlen pontos
Ha az EC késik, akkor meg hiába akartam vele menni, nem mennék, eddig akárhányszor terveztem előre a gyorsabb hazajutást:
- semmivel nem értem előbb a Keletibe, mint a gyorsvonattal. Magyarul ablakon kidobott pénz a MÁV-nak.
Legyen újra tömbjegy. Ennyi. (És jobban a szolgáltatás fejében fogyna, mint jelenleg).
Adani 2009.03.13. 15:30:06
Igaz egyszer még nagyon régen meg átvert. A Keletinél láttam, h mindjárt indul a vonat ( kb. 10 perc) ezért megkérdeztem az ott ácsorgó kallert, h lehet-e a vonaton jegyet venni, mert hosszú a sor a pénztárnál nem biztos, h visszaérnék. Közölte, h persze, h lehet. Vonatra fel, kisvártatva jön a kaller és közli ,h 3000 akárhány100 ft-ot kér. Kérdésemre felvilágosított, h 2000 ft a pótdíj ha a vonaton veszel jegyet. Erre megkérdeztem, h ezt mégis miért nem tudta elregélni mikor kérdeztem, hát az nem az ő dolga az utasnak kéne tájékozódni. Tanulópénz volt az a 2000 ft később részletekben visszablicceltem. :)
ppppp 2009.03.13. 19:55:22
Szaki Danee 2009.03.16. 12:03:30
Nos, volt már olyan, hogy az automata nem működött, és tanácsolja, hogy fáradjak egy másik automatához, vagy a jegypénztárhoz. Másik automata ugyebár nincsen, csak Kökin meg Cegléden (vagy Monoron?:) ). A jegypénztár viszont plusz 7-8 perc séta illetve sorbanállás, adott esetben. Hát ennyi ideje bizony nem feltétlenül van az embernek, főleg ha pl. busszal jön a Béke tér felől és az késik.
Kíváncsi vagyok, mit mondanak a kalauzok, ha nem tudok jegyet venni emiatt.
Adani 2009.03.16. 12:54:20
Ákibard! 2009.03.16. 15:08:45
"Elvileg Ferihegyen hivatalosan nincs jegykiadás, tehát pótdíj nélkül vehetsz a kallernál jegyet."
Ez ebben a formában nem igaz...
Ákibard! 2009.03.16. 15:10:45
"Kíváncsi vagyok, mit mondanak a kalauzok, ha nem tudok jegyet venni emiatt. "
Ha valaki sokáig van előtted a pénztárban akkor kapsz egy cetlikét, amin rajta van, hogy a pénztár nem volt nyitva, pótdíj nélkül vehetsz jegyet a kalauznál.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal