Egyre több vonalon járnak Flirt vonatok, és sajnos a megrongált motorvonatból is egyre több van. Szerencsére a vonatok oldaláról könnyen eltávolíthatók a firkálások, így nagyon összefestett vonatot utas még nem igazán látott. Belülről kidekorált szerelvényt viszont annál többet.
Én néhány napja egy szinte teljesen szétbontott vonat WC-vel találkoztam a martonvásári vonalon. A WC mellett lévő rokkantaknak felszerelt támaszték hiányzott, az összes kapaszkodó, de még a szappantartó is le volt szerelve. (Ez utóbbi több, később érkezett vonatból alapból hiányzik). A kézszárító felett lévő terület is össze volt firkálva, a tükörben pedig mély karcolások voltak.
Sajnos sok olyan „Flörtöt” látok, aminek ablakai össze vannak firkálva/karcolva, annak ellenére, hogy az egész utasteret kamera figyelni. Kevés esténként az utas, nincs aki vigyázzon a vigyázzon a rendre:
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Kidekorálják az új vonatokat is
2009.03.16. 07:30Címkék: kép vonat vasút wc mav flirt firkálás mavfigyelo
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr271004264
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ákibard! 2009.03.16. 07:38:20
Továbbra sem támogatom az erről való cikkezést. Felesleges reklámot csinálni nekik, mindenki tudja, hogy így van, sajnos a magyar semmire nem tud vigyázni maga körül. Ennyi.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 07:53:00
@Ákibard!: A metró között utazókra is mindig ezt mondtátok. Te is és mások is. Elég volt kettő barmot bemutatni akik bekerültek a hírekbe, és máris kevesebb fiatal gondolta úgy, hogy neki erre az utazási módszerre szüksége van.
A BKV jobban figyelt ezekre az esetekre, és egyet el is kaptam (erről is volt szó a blogon) úgy megverték (szerintem nagyon helyesen) hogy többet nem lesz kedve a kocsik között utazni.
A BKV jobban figyelt ezekre az esetekre, és egyet el is kaptam (erről is volt szó a blogon) úgy megverték (szerintem nagyon helyesen) hogy többet nem lesz kedve a kocsik között utazni.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 07:54:33
Valószínű, hogy a "Kérjük úgy hagyja el ezt a helységet, ahogy azt látni szeretné" szöveget értelmezik sokan kicsit rosszul, mert mi van, ha ő így szeretné látni?
Hülyeséget félretéve sajnos a kalauz nem szaladgálhat be mindenki után a WC-be, hogy vajon rongált-e valamit...
Hülyeséget félretéve sajnos a kalauz nem szaladgálhat be mindenki után a WC-be, hogy vajon rongált-e valamit...
Egérfogó 2009.03.16. 10:08:48
Tezsvírek nem lehet, hogy fémbű vót, há ammeg jár az utazásért, valamibü ki kö fizetni a drága jegyet...
Egérfogó 2009.03.16. 10:09:50
Egyébként aki csavaroz, az nem ér rá rajzolni, meg karcolgatni.
Adani 2009.03.16. 10:10:14
Kamerát pedig pont oda nem lehet tenni, én sem örülnék ha kis és nagydolgaim végzése közben figyelnének.
Ákibard! 2009.03.16. 10:14:09
@Adani:
"Kamerát pedig pont oda nem lehet tenni, én sem örülnék ha kis és nagydolgaim végzése közben figyelnének. "
Úgy viszont szabad, hogy akkor figyel, amikor nincs bent senki. Mire jó ez? A költéren figyelne egy kamera, ki megy be, akkor kapcsol ki a benti, ami rögzíti a belépés előtti majd kilépéskor az akkori állapotokat. Ha kar-firkamntesen lép be, és tiszta hányás minden mikor kilép, akkor már látható ki volt...
"Kamerát pedig pont oda nem lehet tenni, én sem örülnék ha kis és nagydolgaim végzése közben figyelnének. "
Úgy viszont szabad, hogy akkor figyel, amikor nincs bent senki. Mire jó ez? A költéren figyelne egy kamera, ki megy be, akkor kapcsol ki a benti, ami rögzíti a belépés előtti majd kilépéskor az akkori állapotokat. Ha kar-firkamntesen lép be, és tiszta hányás minden mikor kilép, akkor már látható ki volt...
Ákibard! 2009.03.16. 10:16:31
@BKV figyelő:
Igen csak a metró között utazók szerencsére elég elszigetelt, egyedi esetek... A firkálás pedig legkevésbé sem elszigetelt.
Látni szeretném azt a fiatalt, aki meglátja ezeket a képeket (mintha nem látna ilyet nap mint nap) és belátja, ő ilyet soha többé nem fog csinálni.
Persze legyen igazad.
Igen csak a metró között utazók szerencsére elég elszigetelt, egyedi esetek... A firkálás pedig legkevésbé sem elszigetelt.
Látni szeretném azt a fiatalt, aki meglátja ezeket a képeket (mintha nem látna ilyet nap mint nap) és belátja, ő ilyet soha többé nem fog csinálni.
Persze legyen igazad.
Ákibard! 2009.03.16. 10:17:48
@BKV figyelő:
"Hülyeséget félretéve sajnos a kalauz nem szaladgálhat be mindenki után a WC-be, hogy vajon rongált-e valamit... "
De egy kamera figyelhetné a fent leírt módon.
"Hülyeséget félretéve sajnos a kalauz nem szaladgálhat be mindenki után a WC-be, hogy vajon rongált-e valamit... "
De egy kamera figyelhetné a fent leírt módon.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 10:31:09
Viszont írtam a Start-nak ez ügyben. Holnap kiteszem a levelet.
georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.16. 11:41:44
A Startnak hiaba irsz, mivel az uj vonatok nem az o tulajdonuk. Erdemes lenne inkabb a MAV-nak irni. Bar ha jol tudom a Start kerhet utazo oroket... bar ki tudja, most nagy ott a katyvasz
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 11:49:24
@georgejr: Olyat ötletem írtam ami a Starthoz tartozik, majd holnap megmutatom.
Adani 2009.03.16. 12:00:43
Ákibard! ötlete szerintem nagyon jó lenne, Wc elé kamerát a WC-ben meg olyat, ami csak akkor megy ha nincs bent senki. Látni lehetne ki firkálta tele. Egyébként a taggerek megfogására van más ötlet is. Lehetne egy honlapot csinálni, ahol vérdíjat tűznek ki rájuk, általában tudják, h egy bizonyos taget ki használ és elég vérdíjért akadhatna olyan, aki felnyomná. Utána pedig megfogni és közölni vele, h vagy lemosod vagy kifizeted a letakarítás költségeit.
Harmincas dógozó jómunkássembör 2009.03.16. 13:37:12
Mondtam én a békávés szektorban is korábban, hogy szart se ér a kamera... az csak arra jó, ha belémköt pár retkes kolompár és kikészítem őket, utána legyen bizonyítéka ellenem a yardnak, a "rászízmus" miatt!
Normális törvényeket kéne kibalhézni inkább, és a rajtakapott kisköcsöggel le kell mosatni kényszermunka gyanánt vagy 10 komplett vonatot, aztán megunnák!
Van még egy megoldás, bár ez nehézkesebb meg költségesebb, de járható út: Azonnal eltávolítani a firkákat, következetesen, hogy ne legyen érteme firkálni!
Odahaza ezt csinálom, mert a liftet össze szokták firkálni a kis köcsögök, én meg egyszer kimentem a hígítóval, és lepucooltam belül az egész fülkét. Amint megjelent az első, bátortalan gányolmány, még aznap lemostam. Másnap újra megpróbálta a suttyó, megint lemostam. Azóta nem firkálnak, mert rájöttek, hogy csak a filctollat pocsékolják... :-))))
Normális törvényeket kéne kibalhézni inkább, és a rajtakapott kisköcsöggel le kell mosatni kényszermunka gyanánt vagy 10 komplett vonatot, aztán megunnák!
Van még egy megoldás, bár ez nehézkesebb meg költségesebb, de járható út: Azonnal eltávolítani a firkákat, következetesen, hogy ne legyen érteme firkálni!
Odahaza ezt csinálom, mert a liftet össze szokták firkálni a kis köcsögök, én meg egyszer kimentem a hígítóval, és lepucooltam belül az egész fülkét. Amint megjelent az első, bátortalan gányolmány, még aznap lemostam. Másnap újra megpróbálta a suttyó, megint lemostam. Azóta nem firkálnak, mert rájöttek, hogy csak a filctollat pocsékolják... :-))))
Adani 2009.03.16. 17:01:57
Ismerős a módszer. Volt egy polgármester New Yorkban mos hirtelen nem ugrik be a neve, de ő volt az, aki szó szerint kisöpörte a bűnt az utcákról. A Graffitik ellen ott is így léptek fel. Felkerült egy buszra vagy egy metrókocsira, azonnal lemosták. Megint ráfújták megint lemosták, előbb-utóbb megunták. Volr egy mondása, miszerint ha valahol valaki betör egy ablakot és az a betört ablak ott marad, akkor rövidesen több betört ablak is lesz. Hiszen látszik, h senkié a hely, nem foglalkoznak vele. Ezért mindig helyreállították a vandálok műveit. Eredményes a dolog, hiszen láthatjuk itthon is, ha egy állomáson van egy kicsúzlizott lámpa a peronon hamarosan mind ki lesz csúzlizva, ha egy nem használt épületen van bevert ablak hamarosan több is lesz. Ha eltűnik pár síncsavar meg alátét a pályából és nem pótolják el fog a többi is. Később be lett vezetve a zérő tolerancia program is NY-ban és bizony hatásos volt ,szépen összeszedegették a bűnöző kölyköket és jól rájukvertek amit csak lehet mentek a javítóba meg a kóterba évekre. A dolog működött mert érezhetően visszaszorult a bűnözés.
Perdition 2009.03.16. 17:36:38
Magyarországi vonat, magyar embereknek. Ennyi, nem több.
nohab-king · http://www.openttd.info 2009.03.16. 18:02:07
Megjelent a Megint Állunk Vazze blogon is egy írás ugyanerről a témáról. Igaz, később, de sokkal szakmaibb, és összetettebb, és nem olyan bulváros.
Ez szerintem a normális: versenyeztek, és az emberek megnézhetik melyik blog a jobb. :)
Mivel írásomból már kiderült, én megyek a Vazze-re olvasni, mindig is az volt nekem a MÁV-blog, de a BKV-blog az pedig mindig a figyelő marad. ;)
Ez szerintem a normális: versenyeztek, és az emberek megnézhetik melyik blog a jobb. :)
Mivel írásomból már kiderült, én megyek a Vazze-re olvasni, mindig is az volt nekem a MÁV-blog, de a BKV-blog az pedig mindig a figyelő marad. ;)
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 18:11:09
Szakmaibb akkor lenne, ha le lenne írva, hogy a vonat oldaláról ezeket a firkákat pillanatok alatt el lehet távolítani, mert olyan bevonatot kaptak. Ellenben a WC-ből nehezebb, főleg ha komoly rongálásról van szó.
Nem a kollégát akarom bántani, de egy közlemény bemásolása, az még nem szakmai. Főleg, hogy a Flört oldalának firkálása messze nem akkora probléma, mint a beltér tönkretétele.
(De, igen is probléma, csak ha valaki szakmai, akkor leírja, hogy ezeket könnyen el lehet távolítani, ellenben a beltér, és a karcok...)
Persze te döntesz. "Szakmai" hozzászólásodra ezentúl _nem_ számítok ;)
Nem a kollégát akarom bántani, de egy közlemény bemásolása, az még nem szakmai. Főleg, hogy a Flört oldalának firkálása messze nem akkora probléma, mint a beltér tönkretétele.
(De, igen is probléma, csak ha valaki szakmai, akkor leírja, hogy ezeket könnyen el lehet távolítani, ellenben a beltér, és a karcok...)
Persze te döntesz. "Szakmai" hozzászólásodra ezentúl _nem_ számítok ;)
holex20 2009.03.16. 19:59:54
Magyarisztán rulez :)
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.17. 00:10:06
@BKV figyelő: Erre a szövegre csak a halbik wc-je ugrik be, azt sosem fogom úgy találni, ugyanis SZŰK. Tehát ha szép, akkor sem találhatom úgy, ahogyan szeretném.
@Ákibard!: Elég ha kintről figyeli egy kamera. Az ajtó kihúzásakor belát, hogy milyen állapotban van a delikvens után.
-x-
A 002-es kivételével az összes Flirt, ami Győr felé jár szappanadagoló nélküli. Kellett a székesfehérvári vonalon utazóknak. A Talenteket az oroszlányi vonalról jó állapotban adta át az utazóközönség.
A MÁV lépése: az újak a székesfehérvári vonalra kerülnek, míg a szétvertek Győr felé. Gratulálok, az újabbat mindig oda kell rakni, ahol szétbarmolják...
Amúgy mi ez a szöveg "(Ez utóbbi több, később érkezett vonatból alapból hiányzik)" ?. Amelyikről nem szedték le az utasok, van. Győr felé csak egy új páros jár, még nem mentem velük, mindig szembe látom menni. Leszereli élből a MÁV, mint a halbikról a függönyt? - Ne hogy már' az utas szedje szét, inkább Ők vagy mi?
@Ákibard!: Elég ha kintről figyeli egy kamera. Az ajtó kihúzásakor belát, hogy milyen állapotban van a delikvens után.
-x-
A 002-es kivételével az összes Flirt, ami Győr felé jár szappanadagoló nélküli. Kellett a székesfehérvári vonalon utazóknak. A Talenteket az oroszlányi vonalról jó állapotban adta át az utazóközönség.
A MÁV lépése: az újak a székesfehérvári vonalra kerülnek, míg a szétvertek Győr felé. Gratulálok, az újabbat mindig oda kell rakni, ahol szétbarmolják...
Amúgy mi ez a szöveg "(Ez utóbbi több, később érkezett vonatból alapból hiányzik)" ?. Amelyikről nem szedték le az utasok, van. Győr felé csak egy új páros jár, még nem mentem velük, mindig szembe látom menni. Leszereli élből a MÁV, mint a halbikról a függönyt? - Ne hogy már' az utas szedje szét, inkább Ők vagy mi?
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.17. 00:14:26
Amúgy a Flirt és Halbi-szerelvények láttán, naponta használva ezeket egy kép jött elő:
- ha a Volán egy 260-ast tenne be 130-200km-es távolságokra, mindenki fel lenne háborodva, hogy sima helyközi buszt?.
Az, hogy a MÁV elővárosi kocsikkal szolgáltat távolsági szolgáltatást, mindenki leszarja. Fogyasztóvédelem?
Hiányoznak a távolsági kocsik...
- ha a Volán egy 260-ast tenne be 130-200km-es távolságokra, mindenki fel lenne háborodva, hogy sima helyközi buszt?.
Az, hogy a MÁV elővárosi kocsikkal szolgáltat távolsági szolgáltatást, mindenki leszarja. Fogyasztóvédelem?
Hiányoznak a távolsági kocsik...
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.17. 01:21:31
@Közlekedésguru: Egyedül a győri vonalon van távolsági forgalom elővárosi kocsikkal, ott is a megengedett sebesség miatt (csak olyan kocsival lehet tartani a menetrendet az 1-es vonalon, ami legalább 140-nel tud menni)
Ákibard! 2009.03.17. 20:53:50
@Peti817172M:
"Egyedül a győri vonalon van távolsági forgalom elővárosi kocsikkal,"
Győr hivatalosan előváros a forgalom lebonyolítása szempontjából. Meglepően sok az ingázó Győrből is.
Ismét hülyeséget mondtál...
"Egyedül a győri vonalon van távolsági forgalom elővárosi kocsikkal,"
Győr hivatalosan előváros a forgalom lebonyolítása szempontjából. Meglepően sok az ingázó Győrből is.
Ismét hülyeséget mondtál...
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.18. 22:50:37
@Ákibard!: Győr nem Budapest elővárosa Budapest meg nem Győré. Ez is hülyeség.
Sok ingázó van Bp.-Tatabánya, Tatabánya-Komárom, Tatabánya-Győr, Komárom-Győr és Tatabánya-Komárom között. Olyan, mint én (Bp.-Győr napi szinten) igen kevés van, akik vannak azok is diákok, hivatásforgalmú napi (fizető) ingázó aligha van, így nem tekinthető semmilyen formában sem elővárosnak.
Vannak olyan országok, ahol az előváros kitolódott 130-160km-re is a nagyvárostól, de ott az egy órán belül járható, nem 1:45 illetve 2:02 alatt.
A Volántól is 260-as helyközi kocsikat kérnék ekkora távolságokra és ilyen menetidőkre.
Vegyenek távolsági kocsikat. Posta-BHV helyett istenes a halbi, de távolsági kocsiként NEM! Amúgy meg ne locsolják takarítás gyanánt a kocsikat, mert az ülések egyre deformáltabbak.
Sok ingázó van Bp.-Tatabánya, Tatabánya-Komárom, Tatabánya-Győr, Komárom-Győr és Tatabánya-Komárom között. Olyan, mint én (Bp.-Győr napi szinten) igen kevés van, akik vannak azok is diákok, hivatásforgalmú napi (fizető) ingázó aligha van, így nem tekinthető semmilyen formában sem elővárosnak.
Vannak olyan országok, ahol az előváros kitolódott 130-160km-re is a nagyvárostól, de ott az egy órán belül járható, nem 1:45 illetve 2:02 alatt.
A Volántól is 260-as helyközi kocsikat kérnék ekkora távolságokra és ilyen menetidőkre.
Vegyenek távolsági kocsikat. Posta-BHV helyett istenes a halbi, de távolsági kocsiként NEM! Amúgy meg ne locsolják takarítás gyanánt a kocsikat, mert az ülések egyre deformáltabbak.
ivett4 2009.04.16. 20:07:10
Biztos hogy,nem tudják hogy a prekopp kft 15-napig dolgoztat embereket kis könnyvel 2300ft ért naponta 8orát vannak be jelentett emerei is. A kis könyveseknek az van igérve hogy 15nap után be jelentik asztán nem is veszik át öket,el küldik majd jön egy másik csapat és igy cserélgetik az embereket,tehát hivatalosan de be csapják az embereket és sajnos én is meg ettem és dolgoztam mert aszt gondoltam meg éri most 2300ft ért dolgozni hiszen ugy is át vesznek és lessz egy bejelentet munkahejem.lelkiis meretesen dolgoztam mig a régi dolgozora 2szer kellet rá szolni ugyan mossa már le a wct az én munkámat is le elenörizték de nem szoltak semmit.Aki nem felelmeg aszt 3nap után el küldik engem hagytak dolgozni de mikor oda került a sor hogy át vegyenek akkor már mem felelt meg a munkám.Sajnálom azokat akik oda fognak menni hogy legyen egy biztos állásuk és a munkájukra fogják hogy nem felelt meg.De ez mind nem elég hanem az erkölcsi bizonyitványt is le kérik,hogy egyátalán ne legyen feltünö semmi és a munkásoktol le vonnyák aszt is.jo lenne ha már sok pénzt ki ad a máv a takaritásra akkor nem kéne hogy ilyen dolgok meg történyenek és tisztábbnak kéne hogy legyen