Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Győr - A múlt hét végén tartották a felújított győri vasútállomás hivatalos átadóünnepségét. A munkálatok több mint 10 milliárd forintba kerültek. Lehetett volna többet is „kihozni" ennyi pénzből?

A munkák ugyan decemberben befejeződtek, hivatalosan most adták át – mint tudósítottunk róla – a felújított győri vasútállomást. A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) górcső alá vette, mi is készült a csaknem 11 milliárd forintból, s mi nem készült, aminek pedig kellett volna.

Az egyesület azt nem vitatja, hogy például Ausztriában jobbak a pénzforrások, azonban úgy gondolják, hogy a vasúti infrastruktúrán történő felújítások egyes tételei konkrétan összehasonlíthatóak.

Győrött összesen 4 fedett peron található, ez 7 vágányt jelent, azonban a 6–7. vágányok melletti peronokhoz a felújítás során nem nyúltak hozzá. Ide kell még számolni a gyárvárosi felújított három peront. Mozgólépcső vagy lift sehol sem készült, így az akadálymentesítés nem, vagy csak a vágányokon át megoldott. A peronok magassága a sínkoronától számítva 35 cm, ami nem nyújt akadálymentes beszállási lehetőséget még az alacsony padlós járművekbe sem.

Összehasonlításul a hozzánk közeli Wiener Neustadtot említi a VEKE. Ott a felújítás 1997-ben kezdődött el, a kész főpályaudvart 2005 decemberében adták át. A beruházás 44 millió euró volt, megközelítőleg 250 forintos árfolyamon ez 11 milliárd forint. Ebből a pénzből viszont ott 10 vágányhoz készült 55 cm magas fedett középperon. Az esélyegyenlőséget segíti a peronokat és a parkolóházat összekötő új gyalogos-felüljáró, valamint az aluljáró, ahol perononként 1–1 lift és mozgólépcső is készült.

Az elvégzett munkálatok: az állomás teljes átépítése (vágány, felsővezeték-hálózat, biztosítóberendezés, állomásépület bontása, új építése), új peronok kialakítása, gyalogos alul- és felüljáró, az épületen belül különféle kereskedelmi egységek és ÖBB utazási centrum kialakítása, állomás előtti tér átalakítása a város közreműködésével, részben fedett autóbusz-végállomás kialakítása.

Az összehasonlítás kedvéért: a 60,96 négyzetkilométeren elterülő Wiener Neustadtnak jelenleg 39.652 lakosa van. Győrött a lakosság száma meghaladja a 128 ezer főt, a város területe pedig 174,61 négyzetkilométer. A VEKE szerint ez az összehasonlítás azért is elgondolkodtató, mert a győri hosszú távú tervek egy teljesen megújított, intermodális csomópont képét vetítették előre fedett pályaudvarral, mozgólépcsős kapcsolattal a Baross híd és a peronok között...

(Kisalföld)

Címkék: cikk máv győr bejegyzés post fejlesztés vasút felújítás veke kisalfold mavfigyelo


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr911008051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZBR 2009.03.17. 21:02:17

A VEKE tényleg egy 1997-ben megkezdett felújítással jön? 12 éve történt. Aki akkor született, lassan ivarérett lesz... Ne már...

Budafuck 2009.03.18. 02:06:30

Teljesen igazuk van.Ez is igazi kókány munka.Mint minden ami a főváros,az ország vezetése kezében van.
Amilyen a metróépitésünk,meg amilyen az egész MÁV!
Veszünk milliárdokért szép vontokat,de lepukkant széthullot álomásokon állnak meg.Öszkép zéró!
Lásd:Flirt vonatok kontra budafok-belváros állomás,Háros,tárnok,kápolnásnyék,stb.

trainz 2009.03.18. 07:45:59

Belvárosban meg is érdemlitek............

Nem a Máv verette szét az épületetet,meg az aluljárót...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.18. 08:32:08

Az a baj, hogy időnként a Vekét ki nem állhatom. Nem akarom őket megbántani, de látszik rajta a Fideszes benyomás.

Bármit csinál az ember az rossz, abba bele lehet kötni. Ha nem újítják fel az állomást akkor azzal van a baj, ha megcsinálják akkor meg abba kötnek bele.

Sir Nyű 2009.03.18. 10:53:19

Figyelo Ur, maganak asszem epp csak a lenyegen sikerul atugrania egy joizu fideszezesert.
Segitek: az, hogy a palyaudvart igy ujitottak fel, azt jelenti, hogy a kovetkezo mondjuk 30 evben ilyen is marad, nem fognak hozzanyulni (kiveve, ha magatol szetesik hamarabb, ami nem elkepzelhetetlen). Akkor 2039 lesz, mig egy kicsit odebb levo kisvarosban majdnem 35 eve akadalymentes lesz a vasuti palyaudvar, gond nelkul hasznaljak majd idosek, rokkantak, biciklistak stb.
Ezt tessek latni. Vegyuk mar eszre, hogy kurvara mindegy, hogy fideszes vagy maszopos az, aki tehetsegtelen vagy velemenyt nyilvanit. Velemenye mindenkinek lehet es az igazsaga nem mulik azon, hogy milyen szinbe oltozve veljuk (akarjuk) latni.
Figyelo, ez az utobbi megjegyzesed maga a szegyen.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.18. 11:01:59

@Herr Nyó:

Igazad van, hülyén fogalmaztam meg amit írni akartam, és belekeveredtem a fideszezésbe, pedig nem akartam.

Nincs bajom a Vekével, Vitézyvel beszéltem már, és a fenti cikket is a Veke győri szervezete küldte el a blognak. Tehét egyáltalán nem vagyunk rosszban.

Nekem egy független Veke sokkal szimpatikusabb lenne, sokkal jobban tudnának érvényesülni, ha minden megszólalásuknál nem kapnák meg azt a fideszezést, amit én bután az előbb ellőttem.

Tehát igazuk van, a felújításba vannak hibák, csak sokan ezt úgy látják meg, mint kötekedést, politikai támadást, és nem úgy, mint érdemi kritikát.

Valami ilyesmit akartam írni fáradtan.

autoqkac 2009.03.18. 14:01:03

@ZBR:
Talán, ha megkérhetlek az olvasásra:
Ott a felújítás 1997-ben kezdődött el, a kész főpályaudvart 2005 decemberében adták át.
Ha jól vettem ki, akkor 2005-ös ~250forintos árfolyammal jön kia 11 milliárd...

autoqkac 2009.03.18. 14:04:24

@BKV figyelő:
Győrben fideszes a városvezetés... És ahogy a helyi médiát figyelem nem puszipajtások (mármint a győri VEKE és a városvezetés)

Sir Nyű 2009.03.18. 18:19:59

@BKV figyelő: azt irod: "Nekem egy független Veke sokkal szimpatikusabb lenne, sokkal jobban tudnának érvényesülni, ha minden megszólalásuknál nem kapnák meg azt a fideszezést, amit én bután az előbb ellőttem."

Furcsa logika: fideszesek, mert ha megszolalnak, masok fideszeznek. Sajnos elegge tisztaban vagyok a valo helyzettel ahhoz, hogy ez ne lepjen meg, de kivanatosnak tartom, hogy megszolalasokat, de foleg tetteket ne a fidesz-maszop sikon ertekeljunk, mert az ures es ertelmetlen. Javaslom mindjart a rendben van-nincs rendben ertekrendet, szigoruan nem egy biten (lasd meg vagy-vagy, fekete-feher stb.). Maris volna mirol tartalmasan beszelni egy csomo emberrel.
(Ez nem kifejezetten szemelyes fika, csak te szerepednel fogva tobb vagy egy mezitlabas kommentelonel, teged a sajat palyadon velemenyformalonak is lehetne mondani. Szoval peace, de oda kene figyelni, ha mar Figyelo...)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.18. 20:06:34

@garabonciás_diák:

Igen, Fideszes, és hallottam, hogy nincsenek valami jóban, bár konkrétumokat nem tudok, csak ilyen pletyka szinten.

Ha jól tudom az egész Veke nem Fideszes, csak a Vitézy, hivatalos szöveg szerint a "Felügyelőbiztság Fidesz által delegált tagja". Tehát a Fidesszel még lehet összetűzése a többieknek:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.18. 20:08:42

@Herr Nyó:

Igazad van, tényleg hülyeséget írtam, leírom már másodszor is. Én csak a magyar valóságot mutattam be. Itt nincs jó meg rossz ember. Hiába akar valaki jót tenni, előbb a politikai kötődést nézik, és fúrják ahol lehet. És ez nem csak a Dáviddal van így, mindenkivel.

Én ezért próbálok mindig független maradni, én ugyan annyira osztom a bal és a jobb oldalt is:)

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.19. 12:52:50

Legalább lettek padok. Igaz, ivóvízhez jutni még mindig nem lehet az egész állomáson... :)

krtek24 2009.03.19. 22:59:46

@BKV figyelő:

"Én ezért próbálok mindig független maradni" - na ez a tipikus maszopos duma :). Bocs, de nem tudtam kihagyni.

A bécsújhelyi beruházásról meg csak annyit, hogy a mai napig nincs kész. Elég vicces, hogy 12 év alatt nem tudnak felújítani egy pályaudvart, úgy, hogy a beruházás összege rendelkezésre áll. Ennyi idő alatt a brezsnyevi pangás idején megcsináltak volna egy hasonló beruházást a Szovjetunióban.

lcpacific 2009.03.20. 19:57:18

Egy ilyen allomas felujitasa, kb. 1 millio euro nagysagrendbe esik, de vasutallomasok.hu oldalon, Central irja errol az allomasrol (datum:2009-01-10)
""Kár,hogy még nem történt meg az épület teljes körű felújítása,hiszen kevés ilyen stílusú,és nagyságú állomási épületet emeltek. ""
Here stimmt etwas nicht!
Lehet hogy az OBB keze van a dologban, cargozni akarnak ott.
süti beállítások módosítása