Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Ez lenne az "első osztály"?

 2009.03.23. 08:30

Tegnap végigjártam a Déliben 1-2 vonatot, kíváncsi voltam mit lát egy utas. Volt szerencsém egy olyan vonatot is végigjárni, amit a takarítók előttem pucoltak ki, szinte teljesen. Munkájukba még akkor sem tudnék belekötni, ha nagyon akarnék (pedig ebben van már egy két éves rutinom). Azt nem értem, hogy egy 2. osztályúnál rosszabb állapotú személykocsi hogyan kaphat első osztályú minősítést? Azért fizessen valaki drágább jegyet, hogy ilyen vonattal utazzon?

Címkék: budapest máv képek vasút déli gyorsvonat mavfigyelo 1.osztály


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr211018482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2009.03.23. 09:16:19

Első osztályon úgyis csak a szabadjegyes vasutasok utaznak. Nekik meg jó ez is, nem?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.03.23. 09:40:23

Nah első osztály... lol...
Egyszer utaztam annak nevezett szerelvényen...
Átültem egy sokadosztályú bőrüléses kocsiba, mert bolhák pattogtak az első osztályú szövetülésben...
Azóta nem utaztam vonaton...

Hellisfitar 2009.03.23. 09:44:28

Mostanában a gyomai gyors indul hajnalban Nagykátáról (Nagykáta-Keleti személy, 3639. sz.), legalábbis a kifüggesztett tábla alapján ez az. Első osztályú kocsi (A? AB?), másodosztályú BY-ok.
Mivel csak másodosztályú kocsikkal közlekedik a személy, így értelemszerűen az első osztály is használható. Hát nem tudom, az tiszta (a budit nem tudom), de hogy ezért kellene még pulszban fizetni??? Röhej!!!

==T== 2009.03.23. 09:54:03

Egy valamit felejtetek el. A szerelvények jó része a kritikán aluli utasok miatt ilyen. Az összeszart vécé például biztosan.

Dester 2009.03.23. 09:56:43

Így van. A buszmegállóban azért folyik a hugy, a BKV és MÁV eszközei azért undorítóak, a város azért van tele cigarettacsikkekkel és szeméttel, mert vannak olyanok, akik ilyenné teszik.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.23. 09:56:57

@==T==:

Ha nincs víz a WC-ben, mert nem töltötték fel, akkor hogy öblítse le az utas? Gondolom csak a "munka" végeztével vette észre, hogy nincs víz...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.23. 09:58:07

@BKV figyelő:

Félreértés le legyen, nem a hülye utast védem (mert van ilyen is), de a WC-s példa nem biztos, hogy az utas hibája.

citrix 2009.03.23. 09:58:29

Első osztályon tényleg csak szabadjegyes emberkék utaznak,és ugye ajándék lónak nye kukucs protková.A MÁV-nál első osztályról beszélni amúgy is tudathasadásos tüneteket okoz.Én csak 2-od osztályon utazok ha vonatozni kell (ritkán),amúgy autóval.Amit én takarítok és koszolok össze,nem mutogathatok másra.WC-nek a belföldi szerelvényeken nincs hálás szerepe,mindig kakisan hagyják ott az illemet az illemhelyen tanult honfitársaink.És WC melyik távolsági buszon van?Egyiken se.Budira se buszon,se az autódban nem mehetsz,azt máshol kell elintézni.

bazs 2009.03.23. 10:16:14

Valóban, a látvány eléggé borzasztó.
De most kivételesen azt kell mondanom, hogy felmerült bennem az a lehetőség, hogy nem a vasutasok vágták össze az ülést, hagyták ***osan a retyót, hanem "első osztályú utasok".
Persze ettől még ki lehetne takarítani, stb.

respecta /01 2009.03.23. 10:26:28

@maxt:
Te jó ég, vajon melyik vonalon?

Én nagyon szeretem a vonatot (változatlanul), de kritikán aluli egyre jobban!
Nem szabadjegyes vagyok, egy ideje csak első osztályon utazom és bevallom, leginkább az utazóközönség okán. A másik okom, hogy nem bírom az egyterűeket. Kevesebb emberrel kelljen egy légtérben hosszú órákat eltöltenem...ez persze rólam szól, meg a kedves MáV "szuper sebességéről".
Nemzetközi vonaton is kritikán aluli a helyzet. Se függöny, se fejvédő, se elvárható tisztaság. A MÁV-ról beszélek.
Egyszer megkérdeztem a kalauzt, miért nincs első osztályon (legalább ott) függöny az ablakon. Ha valaki utazott már vonaton besütő napnál, tudja milyen szörnyű tud lenni. Kalauz válasza: "minek, úgyis leszedik!"
Megáll az eszem!
Persze jót beszélgettünk és kimondattam vele, nem úgy nézek ki magam sem, mint egy függönytépegető.
Talán az ő véleménye változott egy picit...remélem! Az akkori fásultsága mindenképp.

KRT 2009.03.23. 11:50:54

Egyszer (a sok közül, nem olyan rég), utaztunk barátnőmmel Békéscsabára gyorsvonattal.
Volt egy kis tömeg, szenny, meg szagok is rendesen 2.osztályon.Gondoltam menjünk át első osztályra.Tiszta redva volt az egész kocsi belülröl, mindenhol volt szemét.Na ja, az utasok ugye.De nagyon úgy látszott hogy takarítóbrigádot napok óta nem látott a szerelvény.Aztán jött a kalauz, és ki akart tessékelni minket, merhát persze nem oda szólt a jegyünk.Erre én kiröhögtem hogy "ez első osztály? na ne nevettessen." "mi nem ezért fizettünk" stb.Méltatlankodtam még egy darabig, aztán visszamentünk 2.osztályra.
Azóta is voltam arra párszor, de mindig tisztábbak voltak a vonatok mint a leírt esetben.

tadj 2009.03.23. 18:09:11

@OkoskaTo:rp:
Nem tök mindegy, ki használja az első osztályt? Akkor sem lenne szabad így kinéznie egy (elvileg) emelt komfortfokozatú kocsinak.
Talán ha nem így néznének ki a kocsik, nem csak a szabadjegyeseknek, és az ilyen-olyan kedvezményes jeggyel utazóknak jutna eszükbe első osztályon vonatozni.

respecta /01 2009.03.23. 18:46:21

@tadj:
Nagyon igazad van!
Egyébként úgy tudtam meg, hogy első osztályon utaznak a szabadjegyesek (mármint , hogy ez a státusuk), hogy egyszer jeleztem a kalauznak, néhányunkat nagyon zavar egy fülkényi társaság harsánysága...
Gondolom megfelelő hangnemű lehettem, mert hallottuk, benyit egy fülkébe és azután normális lett a hangerő is.

Budafuck 2009.03.23. 19:48:19

Undoritó.Én is hasonlón mentem tavaly nyáron Zamárdiba 1 osztályon!:)Ott még ablakot sem tudtam nyitni mert a hánynástól bevolt ragadva !
A Zágrábi vonatok azért jobbak mert ott ha első ha második osztályra veszel jegyet, mindegyik csillog,tiszta.Csak ott a 2.osztályon nincs fűtés télen:)Ennyi.

Ákibard! 2009.03.23. 21:23:25

@tadj:
"és az ilyen-olyan kedvezményes jeggyel utazóknak jutna eszükbe első osztályon vonatozni. "
2007 július 1.-e óta az ilyen-olyan-amolyan kedvzmények nem érvényesek az 1. osztályra, a másod-elsőosztály kocsiosztálykülönbözet csak Teljesárban létezik, mindenki azt fizeti, függetlenül a 2.o-ú kedvezményétől.

Radi 2009.03.23. 23:05:50

@Hellisfitar: Középiskolás koromban reggel jártam Nagykátáról Budapestre. Állandóan az első osztályon utaztam a sima tanulóbérletemmel és egyszer sem küldtek át másodosztályra.

kovpeter 2009.03.24. 20:19:23

Kellemes lehet egy ilyen retkes klotyóba "tojni". :-) Elképzelem, ahogy guggolva próbált egyensúlyozni. Még jó, hogy beletalált a WC kagylóba. :-) Amúgy víz nélkül elég nehézkes eltüntetni. Gondolom nincs wc kefe sem, ha pedig van, azzal is max szétmaszatolja az ember. :-)

scooby doo 2009.03.26. 21:20:16

Én sajnos elég gyakran járok be vonattal (Érd - Bp.), szerencsére nem napi szinten. Ha új vonat van, akkor ok. De ha régi, az tragikus. Ocsmány, a fülkék közti rész is. Nem szoktam leülni, az ülések is dzsuvásak. Mostanában meg még inkább szarnak a menetrendre, ma is 7 perces késéssel indult el. Még szerencse hogy nem kell naponta járnom ezzel a szarral, nagyanyám hála istennek 12. kerületi. Nagyon remélem nyáron elköltözünk, és akkor vége ennek a tragédiának.

cooldogg 2009.03.29. 10:05:17

@bazs: "De most kivételesen azt kell mondanom, hogy felmerült bennem az a lehetőség, hogy nem a vasutasok vágták össze az ülést, hagyták ***osan a retyót, hanem "első osztályú utasok".

Tehát az "első osztályú utasok" máshogy sz@rnak? Félre értés ne essék ismerek nem egy gazdag parasztot akik rosszabbak mint egy átlag ember, de ha tényleg az van mint amit BKV figyelő mondott, hogy nincs víz akkor tök mind1 hanyad osztályú az utas, nem tud mit csinálni.
süti beállítások módosítása