Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Így dolgoznak a szakemberek

 2009.04.07. 05:50

Aki MÁV WC-s képeket szeretett volna nézegetni ezen a szép keddi reggelen, annak az archívumot javaslom, mert ebben a bejegyzésben sem lesznek ilyenek. Nem sértődöttségemben tartom vissza ezeket a képeket, csak eltettem későbbre, mostanában sok volt belőlük.

Ma a karbantartók legszebb munkáiból válogattam nektek össze egy kis csemegét. Ezek a képek különböző elővárosi vonatok kocsijaiban készültek. Látszik rajtuk a „Sz@rok bele, jó lesz ez így” hozzáállás:

Címkék: kocsi máv képek vonat vasút szakember felújítás mavfigyelo


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr681050487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.04.07. 09:45:07

Elvileg vannak a MÁV-nál termékmenedzserek, akik a vonatokat ellenőrzik - megintallunkvazze.blog.hu/2008/01/16/sajtokozlemeny_5 -.

Láthatjuk, hogy mekkora hatékonysággal dolgoznak - ha egyáltalán még tényleg vannak termékmenedzserek -.

Amúgy meg, a Fizető Utas ezt érdemli. Első osztályon szabadjeggyel biztos minőségibb a szolgáltatás.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.07. 09:51:55

Mondjuk a 3. 4. kép magáért beszél. Szétrepedt az ülés, és így csinálták megy. Egy foltot valami kencével felragasztottak.

Arra nem térek ki, hogy milyen szép a folt. A hülye utas letépi, mert el kezd fityegni, és zavarja a helyén meg egy ott marad a ragasztás... Utána lesz még kulturált.

petya.bacsi 2009.04.07. 09:59:02

@BKV figyelő: igen, mindenképp fontos kiemelni, hogy az ülések szétszabdalását valamelyik utas csinálta. Ez nagyon szomorú, felháborító dolog, kb. ugyanaz a kategória, mint a járművek összefirkálása.

De ez szerintem nem mentség a gány munkára, amit a képeken láthatunk. Mondjuk kíváncsi lennék, hogy ki vette át ezeket a mutogatni való minőségű munkákat.

Meg azért ezek a járművek sem mai darabok, tehát az idő vasfoga biztos fog ezeken is, bár a képek alapján az idő vasfogát valamelyik utas alakította.

Ákibard! 2009.04.07. 10:03:38

AZ elsőre azt mondom, na igen az a tipikus beleszarok megoldás.

De a többi? A többi döntés két dolog között:
Vagy újrakárpitozza az egész ülést egy baromálladék miatt aki felhasította, vagy összeölti, és rögzíti egy folttal amint látjuk. Előbbit a kocsiműhely nem sűrűn csinálja meg, ha tudja, akkor is áll a kocsi nem fél órát, vagy foltozza-ragasztja fél óra alatt. És mindezt szorozzátok meg napi 15 ilyen esettel amikor szétvagdossák az ülést. Van, hogy egy egész kocsirészben.
ÉS ez csak az ülés témája volt, aztalok letörése-cseréje stb ezekben benne sincs.

Hiába nem kultúrált megoldás, de ennyire jut idő, a kocsifordulóba nem kalkulálják bele, hogy minden éjjel fel kell újítani a kocsit a rongálásból...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.07. 10:08:44

Igen, azt minden esetben emeljük ki, hogy az édes anyukáját annak, aki felhasítja az ülést.

De ha a képeket megnézitek, az összes ülés a varrásnál hasad fel. Én arra tippelek, hogy ez rongálás, ez tipikus anyaghiba. Ezekben az ülésekben sok a szivacs, és ha leülsz, belesüppedsz az ülésbe akár 10 centit is. Ez nagyon megterheli a varrást, főleg ha nem erős.

Rosszul gondolom?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.07. 10:11:00

Egyébként a Flirt WC-ben is törik a kis asztal ami a mosdónál van. Nem tudom, hogy utasrongálás vagy anyaghiba miatt.

Azokat szépen megragasztották, csinálok majd róluk pár képet, ha megint a WC lesz a téma:)

petya.bacsi 2009.04.07. 10:12:13

@BKV figyelő: :))

Persze, sok írható az utasok számlájára, de persze azért nem minden :)

esef 2009.04.07. 11:05:48

Én régebben (úgy 1995-2000 között) sokat utaztam mindenféle MÁV-os kocsiban. Megtehettem, mivel apu vasutas, így szabadjegyünk volt.
Az 1. osztályú kocsik nagy része már akkor sokszor hányadék volt. Kedvenceim közé tartozott a termes 1. osztályú kocsiból felújítással egybekötve átalakított 2. osztály... Volt olyan vonat is, amely csak 2. osztályú kocsikkal közlekedett,így kénytelen voltam az úri seggemmel a zöld (ritkán bordó) műbőrre csücsülni. Emlékeim szerint akkor is volt sok szakadás, ellenben nagy részük viszonylag elfogadhatóan meg volt varrva, nem volt kispórolva sem a folt, sem a cérna.

uzsidoboz vigyáztam 2009.04.07. 11:08:01

@BKV figyelő: majd ha megint szezonja lesz, csak türelem. Olyan ez mint a dinnye.

story (törölt) 2009.04.07. 14:23:17

Az igaz, hogy tényleg elég gány munka, de sajnos erre van idő, és keret. Viszont felmerül egy kérdés: az ország nyugati felében (mondjuk Szombathely térségében) miért nem látni ehhez hasonló dolgokat? Vagy ha látni is, nagyon ritkán! Arrafelé miért nem rongálnak ennyire? Talán más az emberek felfogása? Ki lehet mondani nyugodtan, hogy Budapest az ország közepe. Oda hordja még a szél is a szemetet. Gondolok itt azokra a degenerált barmokra, akik szétbarmolják a kocsikat, aztán meg sír a szájuk, hogy ilyenben kell utazniuk! MEGÉRDEMLIK!!! Nem kéne nekik más, mint egy nyitott teherkocsi, aztán utazz barom! TISZTELET A KIVÉTELNEK! Mert azért szerencsére nem mindenki ilyen barom!

wpetya 2009.04.07. 14:56:22

Lehet, hogy azért csinálták ilyenre, mert egy hét mulva megy olyan műhelybe, ahol rendesen megcsinálják, és ott, ahol a képen láthatóakat csinálták, nem volt más lehetőség. (Szerszám,vagy anyag.)

Ákibard! 2009.04.07. 19:58:24

@wpetya:
Ez még csak lehetőségként sem merül fel.
A javításokat a honos műhely csinálja, "más műhely" nincs csak a járműjavítók, oda viszont nem sűrűn látogatnak, 3 évente kb.
Olyan az anyag és munkaerőhiány, hogy még a nem honos kocsikhoz sem nyúlnak hozzá, hanem elküldik a honos műhelybe, csinálja meg az.

kenshikun 2009.04.07. 23:29:32

Én személy szerint néhány esettől eltekintve tényleg azt fedeztem fel, hogy a varrás feslik fel. Kedvenc bőrkabátom (készült Vörös Október ruhaipari szövetkezet 1976 ha jól emlékszem) ugyanezzel a problémával áll szemben. Ellenben sajnos egyre többször látok konkrétan rongálást, bár ettől kicsit jobb stílusú javítással. Flirt-ök meg egyre érdekesebbek, főleg az első 30-ban a WC. Azt már ki sem emelem, hogy a mozgássérülteknek ott lévő kapaszkodó le van törve, a tükör összekarcolva, a padló össze... ezt inkább nem írom le, a fal ugyancsak karcolva (láttam már tagelve is). A felszereltség is elég rapszodikus, valamelyikben van szappanadagoló és akasztó a ruhának (konkrétan 001, 008 és 31 fölöttiekben láttam ilyet), valamelyikben meg semmi. És az utastér ablakainak gumija is megérne egy misét.
Összességében sajnos itt Ákibárd!-al kell egyetértsek, ennyire futja jelenleg, mert ez a legkisebb gond a régi kocsiknál.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.04.08. 12:19:19

Csavartoronynak nevezett facsavarkészlet 1000Ft, a MÁV is vehetne.

Ha már varrnak, erős cérnával kéne. Nem akarok ötletet adni, de aki bicskát visz, az már csak sportból is fel fogja vágni.

A foltot meg miért nem varrják?

rp_bubu 2009.04.08. 15:16:10

Ez annak az eredménye, hogy mindenki nagy örömére leépítettek, kiszerveztek mindenkit. Nem véletlenül volt annyi szakember régen a cégnél, a neon cső javítótól a kárpitoson át, egészen az asztalosig...
Most már villanyszerelő sincs, helyette van IK kft, meg külső vállalkozók, a kocsiműhelyben, meg még annyi se...
De hajrá zavarjanak még el pár ezer embert!

rp_bubu 2009.04.08. 15:17:57

@bandeenator: nem ért hozzá, nem ez a dolga, aki tudott varrni már évekkel ezelőtt leépítették, valszeg most munka nélküli, mert cipőgyár sincs...
süti beállítások módosítása