Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A mozdonyvezető okozta a tavaly október 6-án Monorierdőnél bekövetkezett vasúti katasztrófát, a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése és különösen nagy vagyoni hátrányt okozó vétség miatt kell felelnie - közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság alezredese.

Török Csaba sajtótájékoztatóján elmondta: a nyomozás befejeződött, a vizsgálat megállapítása szerint a négy halálos áldozatot, 44 sérültet követelő baleset úgy történt, hogy egy lassan haladó InterCity vonatba hátulról belerohant egy személyvonat.

Ez azért következhetett be, mert a vizsgálat szerint a személyvonat vezetője - megszegve a szabályt - kikapcsolta az automata berendezést, amely figyelmeztette volna a lassú haladásra. Ugyanakkor a pálya biztonsági berendezése zárlat miatt nem jelezte, hogy egy másik vonat halad előtte. A személyvonat az előírt 15 kilométer helyett 78 kilométeres sebességgel haladt, így fúródott bele az InterCity utolsó kocsijába - állította meg a vizsgálat

(Gazdasági Rádió/MTI)

Címkék: mti máv hír baleset vonat ic vasút információ személy


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr711078778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.04.21. 21:11:41

Szegény vonatvezető már megint mit vétett? Rosszul kezelte le a menetjegyeket, és ezzel okozott balesetet? Vagy mit tett?

Ákibard! 2009.04.21. 21:13:07

"mert a vizsgálat szerint a személyvonat vezetője - megszegve a szabályt - kikapcsolta az automata berendezést, amely figyelmeztette volna a lassú haladásra"

Az a probléma, hogy ezzel nem szabályt szegett, hanem épp ellenkezőleg: a szabály szerint ilyenkor ki kell kapcsolni a vonatbefolyásolót. Vagyis a vöröset elkezelni.
A probléma ott volt, hogy Vmax 15 helyett 100-al ment... :-X

Adani 2009.04.21. 21:25:19

A vonatvezető és a mozdonyvezető az nem egy és ugyanaz, legalább itt ne keverjük már, az egy dolog ,h Bors meg Blikk keveri de azért egy úgymond szakmai lapon nem kéne.

Vonatvezető már nincsen, a kaller végzi az ő dolgát is a mozdonyvezető pedig mozdonyt vezet.

Ákibard! 2009.04.21. 21:26:29

@Adani:
Vonatvezető jegyvizsgáló van.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.21. 21:35:23

@Adani:

Az egész hír átvett, ilyenkor nem illik belejavítani a címbe, de megtettem, mert tényleg hülyeség volt beleírva.

Persze baszogathatsz más hülyesége miatt, csak sztem felesleges.

Ákibard! 2009.04.21. 21:41:28

@BKV figyelő:
Szerintem ha rögtön javítod az efféle hibákat, akkor nincs is ilyen gond.
Amúgy az egész cikk egy nagy szemét, már bocsánat, egy vasúti blogon kár ilyet kitenni.
Ez kb Józsibnak jó, hogy megtudja a vonatvezető hibázott, mert nem jól nyomkodta a gombokat, meg gyorsan is ment az irányítókocsijával.
Nem vicc, ez is elhangzott híradóban...

Adani 2009.04.21. 21:41:47

Nem baszogatásból mondtam, de mégis csak így a helyes.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.21. 21:46:39

@Ákibard!:

Félreértettél. Én ezeket a híreket nem azért teszem ki a blogjaimra, mert ezekkel én egyetértek. Azért teszem ki, mert kíváncsi vagyok a véleményetekre, a te szakmai észrevételedre.

Lehet, hogy a hír önmagában semmit sem ér, de amiket ti hozzátesztek, azzal együtt nagyon nagy lesz az értéke, megtudhatunk belőle mindent.

Tehát ezek a hírek csak vitaindításra jók, hogy később a hozzászólásokból kiderítsük, mi is az igazság:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.21. 21:50:47

Egyébként nem a címre figyeltem. Hanem erre:

"a vizsgálat megállapítása szerint a négy halálos áldozatot, 44 sérültet követelő baleset úgy történt, hogy egy lassan haladó InterCity vonatba hátulról belerohant egy személyvonat."

Tehát a vizsgálat megállapította azt, amit mindenki látott az első percben. Az egyik vonat (személy) utolérte a másikat (IC).

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.04.21. 21:56:01

Sejtettem, hogy majd hosszas vizsgálat után előveszik a mozdonyvezetőt. 2006 augusztus 20 után is a meteorológust rúgták ki mert vihar volt.

"Ugyanakkor a pálya biztonsági berendezése zárlat miatt nem jelezte, hogy egy másik vonat halad előtte."

Nem voltam ott, de nem hiszem, hogy SZÁNDÉKOSAN játszott volna mások életével és az állásával. Ha véletlenül vétett és tényleg ő volt, akkor jogos lesz majd az ítélet, de nem ez lenne az első így kivizsgált eset.

Ákibard! 2009.04.21. 22:13:46

@bandeenator:
Ez nem szándékosság volt, inkább megszokás. Felkapta az írásbelit, térközbiztosítás üzemképtelen. Elkezelte a vöröset, majd a szokásos rituálét elvégezte, mint minden nap. Gondolta, a szokásos, 15-tel kellene cammogni, vonat nincs előttünk.
Csak aznap az IC 20 percet késett... :-/ :-(

Ákibard! 2009.04.21. 22:16:35

Egyszerűen a megszokás hatalma. Amit sokszor hetente vagy akár naponta többször megteszünk szabályellenesen, az egy idő után rögződik, megszokottá válik. Első alkalmakkor vigyáz, szigorúan betart minden szabályt, majd ezek szépen kopnak, megszokottá válnak.
Sajnos a vasút mai helyzete olyan, hogy ha minden szabályt betartunk akkor egyetlen vonat sem indul el. Az ember kénytelen szelektálni, melyik szabályokat tartja be, de persze ésszerű hgatárok között. Sajnos, most ez az ésszerűség nem volt meg. Nem lett volna baj, még ha többel is megy. Nem 15-tel, 40-nel. Nem ütköznek, vagy max meglöki a vonatot. De 100-ra felhúzni? :-S

Ákibard! 2009.04.21. 22:18:06

Egyszerűen a megszokás hatalma. Amit sokszor hetente vagy akár naponta többször megteszünk szabályellenesen, az egy idő után rögződik, megszokottá válik. Első alkalmakkor vigyáz, szigorúan betart minden szabályt, majd ezek szépen kopnak, megszokottá válnak.
Sajnos a vasút mai helyzete olyan, hogy ha minden szabályt betartunk akkor egyetlen vonat sem indul el. Az ember kénytelen szelektálni, melyik szabályokat tartja be, de persze ésszerű hgatárok között. Sajnos, most ez az ésszerűség nem volt meg. Nem lett volna baj, még ha többel is megy. Nem 15-tel, 40-nel. Nem ütköznek, vagy max meglöki a vonatot. De 100-ra felhúzni? :-S

Ákibard! 2009.04.21. 22:29:43

Az normális, hogy nekem ilyen funkció jelent meg? :-D :-D :-D
www.vasutbaratzrt.hu/mavf.jpg

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.21. 22:33:43

@Ákibard!:

Hát ezt csak nekem kellene látni. Nem tudom miért jött elő:) Egyszer láttad ezt, vagy most is előjön?:)

zozoli10 (törölt) 2009.04.21. 22:34:30

azt mindenki elfelejti hogy az a mozdonyvezető meg is mentett néhány embert a háláltól! Szerencsére a vezérlőkocsiból még volt annyi ideje hogy az első kocsiból az utasok nagy részét figyelmesztesse, tehát ők életben maradtak!!!!!!!!!!
Arról nem is beszélve hogy hány ilyen mozdonyvezető van aki hasonlóképpen tesz mint ő! Szerintem a mozdonyvezetők nagy része már csinált ilyet hogy a befolyásolót befolyásolta XD

Adani 2009.04.21. 22:44:19

Sőt a szemtanúk elmondták ,h egyedül szaladt ki innentől bukik az, h a kalauznővel trécselt és azért nme figyelt. Azt is beszélik, h az egyik átjárónál nyitva volt a sorompó és ezt írta fel és mikor felnézett már látta a vonatot hátraszaladt és szólt ,h ütközni fognak.

"Tehát a vizsgálat megállapította azt, amit mindenki látott az első percben. Az egyik vonat (személy) utolérte a másikat (IC)."

Hofit tudnám idézni:
Ebből az egyszeri parasztember megtudja azt, ami rá tartozik a nagy büdös semmit.

Egyébként azt nem értem még, h tényleg csak ennyi biztonság van az egészben? Van egy kábel és ha az üzemképtelen akkor nincs semmi más? Semmi tartalék rendszer? Ennél még egy 30 éves liftben is több biztosítás van ,h le ne szakadjon. Minimum van egy-két biztonsági kábel, h ha egy el is szakad azért még tartsa a fülkét meg ellensúly is, h ha a fék romlik el akkor se essen le a fülke.

Ákibard! 2009.04.21. 22:51:15

@BKV figyelő: Most láttam először, most már nincsen.

Ákibard! 2009.04.21. 22:56:44

@Adani:
Azért ezek nem két filléres dolgok, nem lehet minden pótrendszerének pótrendszere.
A biztber megfelelően van védve, még ha egy kábel is van, akkor is védve van a kábel, csak úgy nem hibásdik meg.
Egyvalamit meg kell érteni. Minden ellen lehet védekezni, egyedül az emberi hülyeség ellen nem. Amíg az ember létezik, mindig 0,xy-os szorzóval fog számítani, tehát amíg a rendszerben az ember is tényező addig az a rendszer nem lesz 100%-ig biztonságos.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.21. 23:06:53

Állandó olvasóim és hozzászólóim figyelmét felhívnám egy BKV-figyelőn megszokott bejegyzésre, ami itt még újdonság. Ez a szakmai topic:

mavfigyelo.blog.hu/2009/04/21/szakmai_topic_a_mav_figyelon

petya.bacsi 2009.04.22. 04:17:26

@Ákibard!: bulváros :)

A legtöbb ember a Mónika-show és a nagy celebjeink hülyeségein nevelődik, komoly cikkekre nagyon ritkán van igény :)

Rabbeleben 2009.04.22. 07:04:07

@Ákibard!:
Vezető jegyvizsgáló van és vonali tolatásvezető.
Vonatvezető jegyvizsgáló nincs!!!!

Rabbeleben 2009.04.22. 07:07:29

@Ákibard!:
Milyen írásbelit?
Mi volt használhatatlan?
Ne má'!

Rabbeleben 2009.04.22. 07:13:09

A lényeghez: Ismét sikerült bűnöst produkálni, lesz kit az oroszlánok elé dobálni.
A mv. kap x évet, azt jó magaviselet miatt harmadolják, ....
Arról pedig senki sem beszél, hogy vannak elqrt szabályok, több oldalas észrevételek a szőnyi történet után.
Meg az utána következő őrjöngésről sem beszél senki.

Doryyka 2009.04.22. 14:05:25

Most bocsánat, de megszegte a szabályt, vagy nem? Gyorsabban ment, vagy nem? Ki Józsi bácsi, hogy a műszer jelzését felülbírálhatja? Nem lenne jobb, ha a vonatok kommunikálnának egymással, akkor valami visítana a szerencsétlennek, hogy TÉNYLEG előtte van egy vonat?

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.04.24. 18:15:09

@Doryyka: kikapcsolt biztosítóberendezés mellett a vonatbefolyásoló szar és ki kell kapcsolni, nekem ezt mondták többen, akik vezettek már.

Tájékoztatva lett arról menesztés után, hogy a következő állomásig nincs szabad pálya? Ugyanis innentől kezdve nem CSAK az ő hibája. Nem egy emberen kellene TÖBB EMBER FELELŐTLEN munkáját megtorolni...