Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Azt hinné az ember, ha megveszi a drága jegyet a vonatra, legalább nyugodtan utazhat. Hát nem. Olvasónk és több utastársa olyan helyre vett jegyet, amely nem is létezett. Frissen szerzett tapasztalatait alant olvashatjátok:

Kedves MÁV-figyelő!

Abban a "szerencsés" helyzetben vagyok, hogy élőben adhatok hírt a Máv újabb töketlenkedéséről. A sztori nem különösebben megrázó, nem folyik a vér, még. Ellenben jól jellemzi a fennálló helyzetet ennél a cégnél.

A mai 17:33-as Miskolc-Tokaj intercityre váltottunk 2 menetjegyet és helyjegyet egymás mellé. Mint kiderült -a vonaton-, ennek ellenére nem egymás mellé szól a helyjegyünk (93 és 98). Két külön kupéban kaptunk helyet. Jó rendben semmi gond, kibírjuk. Miközben próbáljuk megszervezni az utazást ilyen feltételekkel, befut két másik utas, akik ugyancsak pont így jártak és mit ad Isten pont Ők is ugyanabban a két külön kupéban kaptak helyet. Kapva az alkalmon (hisz közös lett az érdekünk) elcsereberéltük a jegyeinket. Nagyszerű végre megoldva, keressük meg a helyünk. Abban a kocsiban ahova szól a jegyünk, nem létezik ez a szám (mellesleg még sok másik sem, mert jó páran toporognak a környéken). Mit van mit tenni leülünk egy másik helyre. Befut a kalauz, mutatjuk a helyjegyünk és jelezzük, hogy van egy kis problémánk. -Ez a hely nem létezik a vonaton.

Nem érte megrázkódtatás, mosolygott egyet az orra alatt és közölte "hogy az ilyen naponta előfordul". Aham. És akkor ilyenkor mi van? Kemény magyar forintokat fizettem ki egy szolgáltatásra, amit nem kapok meg és ennyivel le van tudva?

-Rendben, de akkor meg tudná mutatni, hogy melyik a mi helyünk? Mert ahol mi ülünk az vélhetően más helye ugye? -Igen, lehet hogy jön majd valaki erre a helyre és akkor át kell ülni. -Tessék? Tessék akkor erről nekem egy jegyzőkönyvet felvenni és közben megmutatni, hogy melyik helyeket foglalhatjuk el az utazás végéig az érvényes helyjegyünkkel -Azt nem lehet, mert Ő ilyet nem adhat. Helyet nem tud biztosítani. Reklamálni pedig a Keleti pályaudvaron lehet blablabla -Nem reklmálni akarok, hanem jegyzőkönyvet vagy igazolást vagy eseménykönyvet vagy bármit kapni, ami igazolja, hogy ez történt és egy levelet amiben a Máv bocsánatot kér. -Sajnos ilyet nem tud adni. -Rendben köszönöm a munkáját. Viszont látásra...

Gondoltam itt vége is a dolognak, nem Ő a kompetens személy, mehet nyugodtan tovább. Ha lesz akkor azt is megírom.

Két megjegyzés a végére, a kalauzt egy kicsit sajnálom, mert bizonyára nem Ő hozta a szabályokat. A másik pedig, hogy ha kicsit gondolkodik, akkor dillemába kell esnie és visszatérni hozzánk, mert azzal sem jár jól, ha rendőrt hív és azzal sem ha nem.

Egy utas

Itt szerette volna elkérni a jegyünk. Egyelőre nem kapta meg, ezen fennakadt és a levegő beszorult. De gyorsan túllendült a problémán, hogy akkor rendőrt hív. Jó hívjon rendőrt, legalább lesz jegyzőkönyv a kezemben

Itt, kulturáltan elbúcsúztunk egymástól. Mi pedig kiváncsian várjuk a folytatást.

Címkék: közlekedés máv vonat ic vasút utas panasz jegy kalauz pénztár helyjegy


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr781423579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.10.02. 20:02:53

Hm, igen sajnos ilyen megesik. Az Üzletszabályzat rendelkezik erről az esetről is, ilyenkor az utasnak keresni kell egy másik szabad helyet, akár szükség szerint egy magasabb kocsiosztályon is, különbözet megfizetése nélkül. Amennyiben így sem sikerül elhelyezni az utast (100%-on a vonat) akkor kell igazolást adni, ugyanis a pótjegy 5x-öse jár vissza ha jól rémlik.
Tehát jelen esetben szükségszerűtlen lett volna az igazolás ugyanis a helyzet meg lett oldva egy másik szabadonálló hellyel.

A legnagyobb baj, hogy nem egységes az ülőhelyszámozás. Olyan szinten, hogy se EUrópában nem egységes sem országon belül nem. Még annyira sem, hogy egyetlen kocsitípuson ugyanúgy számozódjanak az ülőhelyek.
Emellett előfordul, hogy műs típusú kocsi kerül a szerelvénybe, és nem az ami a MÁVRES-ben meg van adva. Sajnos előfordul, de többnyire sikerül megoldani mert van szabadon hely.

Píter 2009.10.03. 16:55:23

Jelenlegi formájában a helyjegykiadás teljesen felesleges. Semmi értelme a pótjegyhez képest, hiszen pótjegyet annyit adnak el ahány hely van elvileg a vonaton és mindenki oda ül ahova akar/tud. Na most a helyjegy annyiban különbözik ettől, hogy rányomnak egy számot, amit vagy megtalálsz vagy nem a vonaton, plusz ha van ilyen akkor muszáj oda ülnöd, ha tetszik, ha nem, vagy ülhetsz máshova, de akkor kerülhetsz kellemetlen helyzetbe...

Ha már helyjegyet vesz az ember, az lenne a minimum, hogy kiválaszthassa hova szeretne ülni (lásd volán netes jegyértékesítés, hogy ne kelljen külföldre mutogatni...) vagy különböző szempontok alapján kapjon helyet (mint pl first great westernnél) pl asztalhoz, menetiránnyal vagy menetiránnyal szemben, ablakhoz, középre, konnektorhoz stb. Normális vasúttársaságoknál van erre lehetőség. Itthon semmit sem kapsz plusz 140Ft-ért csak egy qurva ülőhely számot, amit kidob a gép. Aztán nem csoda amikor pl egyik kocsi tele van a másik meg üres stb. stb...

Ákibard! 2009.10.04. 08:31:34

@Píter:
"Normális vasúttársaságoknál van erre lehetőség. "

Akkor a máv egy normális vasúttársaság ezek szerint, ugyanis kérketed asztal mellé ablak mellé folyosó mellé, rokkant helyre együttes elhelyezés és még vagy 5 féle módon... :D
A helykiválasztást egyelőre nem tudja de ami késik nem múlik... :)
Szerintem tájékozódj mielőtt szidsz valamit.

Píter 2009.10.04. 11:41:36

@Ákibard!:
Akkor esetleg nem ártana tájékoztatnia eme "nagyszerű" vasúttársaságnak az utazóközönséget arról, hogy mik a lehetőségeik, mert a kisujjamból nem tudom kiszopni őket. Egyébként meg a posztoló is kifejtette, hogy egymás mellé kérték, ehhez képest külön kocsiba szólt a jegyük, ja és persze nem is léteztek ilyen ülőhelyek... A kalauz szerint ,,az ilyen naponta előfordul" tehát ebből könnyen levonható mennyire működőképes ez a "szolgáltatás".

De köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet, hogy elvileg létezik valamiféle foglalási igény figyelembevétel, mert tesztelni fogom...

Píter 2009.10.04. 12:06:40

Ja bocs, visszaszívtam.

,,@Píter:
"Normális vasúttársaságoknál van erre lehetőség. "

Akkor a máv egy normális vasúttársaság ezek szerint, ugyanis kérketed asztal mellé ablak mellé folyosó mellé, rokkant helyre együttes elhelyezés és még vagy 5 féle módon... :D"

,,vagy különböző szempontok alapján kapjon helyet (mint pl first great westernnél) pl asztalhoz, menetiránnyal vagy menetiránnyal szemben, ablakhoz, középre, konnektorhoz stb. Normális vasúttársaságoknál van erre lehetőség."

Ezek szerint a máv nem az. Sajnos 5 percig tartott az öröm, hogy mondtad hogy lehet ilyet. Hiszen én is mint sokan mások 99%-ban neten veszek jegyet, hiszen amiatt személyesen nem fogok soha sorba állni több nappal az út előtt, hogy legyen helyem. Az én példámat pont így értettem, hogy amikor Angliában jegyet vettem a neten, bocs ez kimaradt, akkor kipiálgattam, hogy milyen szempontok szerint kérem a jegyet és úgy adta. Magyarul itthon nem lesz lehetőségem kipróbálni ezt, hiszen a neten semmi alapján adja a helyjegyet. :(

Ákibard! 2009.10.04. 21:46:12

@Píter:
"Akkor esetleg nem ártana tájékoztatnia eme "nagyszerű" vasúttársaságnak az utazóközönséget arról, hogy mik a lehetőségeik, mert a kisujjamból nem tudom kiszopni őket. "

Szerintem a szád arra való hogy egyél és beszélj vele. Ha gondolkodni képes ember vagy, akkor meg tudsz fogalmazni egy értelmes kérdét is:
"Tessékmondani, lehet úgy kérni, hogy asztalka mellé?"

Ha erre sem vagy képes, akkor megérdemled, hogy ne tudj róla.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.10.04. 21:46:58

Nekem nem tiszta a dolog.

A 93-as és 98-as ülés ugyanabban a fülkében van, mivel mindkettő 9-essel kezdődik, és létezik is, mert 9 fülke van minden kocsiban.

Ákibard! 2009.10.04. 21:47:46

@Píter:
A netes verzióban is készül, előbb-utóbb meglesz.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.10.04. 21:48:28

Mondjuk a 98-as előfordulhat, hogy nem létezik, mert előszeretettel alakítanak át első oszátlyú kocsikat másodosztályúra az ülések kicserélése nélkül.

Ákibard! 2009.10.04. 22:31:57

@Peti817172M:
Tudsz nekem egyetlen olyan IC kocsit mutatni ami jelenleg 2.o és 1.o. volt korábban?
Ha nem miért beszélsz hülyeséget? (Csak mert nincs ilyen...)

kenshikun 2009.10.05. 11:39:15

Pécs Budapest 15:26, a legelső kocsi gyakorlatilag egy régi AO kicsit kifestve és sima huzatot kapott (ugyan Horvát). Ellenben Budapest-Pusztaszabolcs vonalon találkoztam már 2. osztályú kabinossal, ami gyakorlatilag csak a fejtámlára húzott takarót nem tartalmazta, viszont 6 helyes volt a megszokott "vörös" nemtudommilyen anyaggal, és BO volt az oldalára festve. Ez nekem eléggé leminősített 1. osztálynak tűnik.
A kérdés gondolom arra vonatkozott, hogy a kocsi előtte nem IC kocsi volt, viszont 1. osztályú, de lett belőle 2. osztályú és IC kocsi. Ilyen azért létezik, talán még nálunk is.

RedWing 2009.10.05. 12:09:15

Azt nem értem, hogy miért nem lehet ezt megoldani úgy, mint a mozikban. Felmész a honlapra, megjeleníti a vonat vázlatos rajzát, ahol te kijelölöd, hogy ezt és ezt a helyet kéred és kész.
1 vezető beosztású ember 1 havi béréből meg lehetne csinálni a rendszert.
Persze értelmes dolgokra nem lehet költeni...

kenshikun 2009.10.05. 12:46:48

@RedWing: Mint már Ákibárd! is mondta, a vagonok közel sem egységesek, és esetenként változhatnak akár járatról járatra is, ami a mozitermeknél azért elég nehezen elképzelhető. Egy ilyen rendszer kiépítése ugyan lehetséges, de elég erőforrásigényes a folyamatos karbantartása, hogy rendben működjön is, de valószínűleg, mint mondták, már vannak ezirányban fejlesztések.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.10.05. 13:12:23

@Ákibard!: Fülkés IC kocsiből van olyan, ami 2. osztályú, mégis 6 hely van egy fülkében. Amúgy van olyan kocsi, amin az azonos számjeggyel kezdődő helyek külön fülkében vannak?

2009.10.05. 18:13:56

Én ebből nem csinálok ügyet, felszállok az IC-re és leülök egy üres helyre (Budapest és Sárbogárd között délután általában van is jó pár négyes ülés is), kalauz sem csinál ügyet belőle, kezeli, 'oszt jóvan. Megtehetem az egy szem megállás miatt (Kelenföld).

Ákibard! 2009.10.05. 22:19:40

@Peti817172M:
" Fülkés IC kocsiből van olyan, ami 2. osztályú,"
Mert azok nem IC hanem eredendően ICR kocsik, csak mióta megszűnt az ICR IC-be szaladgálnak. Emellett a kocsik jobb kihasználása miatt EC kocsik is futnak IC-ként.
Az EC-k egyik alapelve, hogy másod és elsőosztályon is 6 személyes fülkék vannak, csak az 1.o-on nagyobb lábtérrel. (1.o.-on 9 fülke vagy fiktív fülke van, 2.o.-on 10 vagy 11. )

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.10.05. 23:49:03

Értem.

"Az EC-k egyik alapelve, hogy másod és elsőosztályon is 6 személyes fülkék vannak."

Legalábbis a MÁV-nál. Az ÖBB-nél az EC 2. osztályú kocsik is 8 fő / fülke vagy ablak kapacitásúak. Még a railjeten is.

Ákibard! 2009.10.06. 09:45:46

@Peti817172M:
Ez egy Európai norma.
Amúgy a railjeten termes kocsi van nem tudom észrevetted-e... Én fülkéről beszéltem, az az osztrákoknál is 6 személyes.

RedWing 2009.10.06. 11:44:44

@kenshikun:
Egy adott IC általában ugyan olyan kocsirenddel közlekedik (legalábbis amiket én eddig használtam). Max. néha hozzácsatolnak 1-1 kocsit.
Minden IC járaton 1x kellene megcsinálni a kocsik alaprajzait, aztán csak a központi adatbázisból mindig kiválasztani a megfelelőt, amit épp rácsatolnak.
Csak ugye a máv vezetői a milliós fizetésekért ilyen bonyolult munkát már nem hajlandóak elvégezni...

Tron65 2009.10.07. 10:36:46

Tessék mondani:
Egy InterPiciben hány ülőhely van?
Vagy szoktak álló helyjegyet is adni?
Pár éve ugyanis sikerült egy olyanon utaznom, ahol a 2 kocsis IP-n ugyanarra az ülésre (amire én is kaptam) 3 db helyjegyet adtak ki, ősszesen kb 30 ember ácsorgott a kocsiban.
süti beállítások módosítása