Szolnokon felavatták a Stadler vasúti járműgyártó üzemét: ez 200 új munkahelyet jelent a városnak A svájci vállalat azért növeli termelését, mert világszerte nőtt az érdeklődés járművei iránt. A szolnoki üzemben évente hatvan kocsitestet gyártanak majd.
A Stadler, amely már korábban célul tűzte ki a kelet-európai terjeszkedést, 2008 óta van jelen Szolnokon.
A most átadtott gyárberuházás első fázisának értéke mintegy 5 milliárd forint, amely év végéig egy további 5 milliárd forintos befektetést igénylő, úgynevezett CNC hegesztő csarnokkal egészül ki.
A társaság Magyarországot a kelet-közép-európai térség stratégiai jelentőségű piacának tekinti, ezért határozott úgy, hogy a kocsiszekrény-hegesztő és -festő üzemét Szolnokon építi fel.
Az összesen 200 új munkahelyet jelentő szolnoki üzem részt vesz a MÁV által 2007-ben megrendelt 30 elővárosi Flirt motorvonatok gyártásában is. A jelenlegi szállítási ütemezés szerint, a 30 motorvonatból legkevesebb 7 Flirt kocsiszekrényeinek hegesztése és festése már a szolnoki gyár feladata lesz. A MÁV-nak készülő motorvonatok utolsó darabjai ezért jelentős részben magyar gyártású termékek lesznek.
(Origó)
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Állásokat teremtett Szolnokon a Stadler
2009.04.25. 07:40Címkék: origo magyarország máv vonat vasút szolnok flirt stadler mávfigyelő
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr521085156
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.04.25. 09:04:31
Nagyon jó, 60-ból 7 magyar gyártású is lesz, de százalékosan elég jó arány.
Vehetnének még hat egységeseket is.
A Hernyókat rendbe szedhetnék még és elégedett lennék az elővárosi kocsikkal (minél kevesebb BHV-t és nem a régiekre, a felújítottakra gondolok, borzalom).
Vehetnének még hat egységeseket is.
A Hernyókat rendbe szedhetnék még és elégedett lennék az elővárosi kocsikkal (minél kevesebb BHV-t és nem a régiekre, a felújítottakra gondolok, borzalom).
Blackmore 2009.04.25. 09:52:51
Szvsz a régi Bhv-k rosszabbak, mert csak 4-es ülések vannak, ahol ha ülnek szemben, nem fér el az ember lába :) De egyetértek, vmi normális vonatot kéne a felújítottak helyett is közlekedtetni.
emvé 2009.04.25. 15:29:33
@Blackmore: Vagy normálisan kell felújítani őket ...
Vagy vegyünk Schlieren kocsikat az ÖBB-től, úgy mint ahogy Gyesev teszi :) Már alig várom, hogy forgalomba álljanak idehaza ... :))
Vagy vegyünk Schlieren kocsikat az ÖBB-től, úgy mint ahogy Gyesev teszi :) Már alig várom, hogy forgalomba álljanak idehaza ... :))
zozoli10 (törölt) 2009.04.25. 18:03:16
ez jó hír!!!!!
-
-
-
-
de jobb lenne ha a GANZ feltámadna poraiból :D
-
-
-
-
de jobb lenne ha a GANZ feltámadna poraiból :D
siófoki35 2009.04.26. 11:11:53
Shlieren rulez. Távolsági járatoknak lehetne beállítani őket, halbik meg húzás az elővárosba! El a Balatontól a f*s halbikkal! Amúgy régi Bhv rulez, főleg, ha rendbe van téve.
emvé 2009.04.26. 12:07:21
@siófoki35: Kéne egy petíció ezügyben a mávnak :)