Olvasónk az utóbbi időben éjszakai vonatokkal utazott, amin aludni szeretett volna. Azért nem tudott, mert a vonat utasterében egyszer meleg volt, egyszer pedig hideg. Ha az ember egy éjszakai vonaton utazásért fizet, elvárhatná, hogy aludhasson is. Nem?
Kedves MÁV-figyelő!
Mivel Budapesten élek, és a rokonság is itt él, ezért viszonylag ritkán utazok vonattal, akkor is legtöbbször nemzetközi vonatokat használok. Ezzel kapcsolatban írok neked. Néhányszor igénybe vettem már a MÁV éjszakai vonatjait, kétszer Velencébe mentem, egyszer meg Varsóba, így összesen 5-ször utaztam ilyen vonattal(Varsóból hazafele nappal jöttem), 2 év alatt. Mivel nincsenek nagy igényeim, és egy sima ülésen is elalszok, ezért termeskocsiban szoktam utazni, mert így olcsóbb. A problémám a fűtési/hűtési rendszerrel van. Nem írtam volna, ha csak egyszer fordult volna ez elő, de mindig gond volt vele.
A probléma pedig az, hogy a jegyellenőrök csak a két szélsőséget(teljes erővel fűtés, vagy hűtés) ismerik, pedig ilyen tekerős szabályozó van, már megfigyeltem. Ennek aztán az a következménye, hogy először felkapcsolják teljesen a fűtést, majd amikor már rövidnadrágban és pólóban is folyik az emberről a víz, bekapcsolják a hűtést, aminek köszönhetően nemsokára már kabátban csücsülünk a kényelmes kis IC-kocsiban, majd felkapcsolják a fűtést, és kezdődik minden előröl. Ez azért nagy baj, mert így ellehetetlenítik az alvást, hiszen az ember félóránként felébred arra, hogy melege van, vagy fázik, pedig egy éjszaka közlekedő vonaton azért nem olyan nagy elvárás szerintem, hogy állandó 20 fokos hőmérséklet legyen, és aludni is lehessen.
Minden jót: ruba