Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Kedden a matek érettségire siettem, amikor csörgött a telefonom. Egy mozdonyvezető ismerős volt, aki a martonvásári vonalon dolgozott, és tájékoztatott, hogy a vonatok össze-vissza járnak, ha be akarok érni időben, akkor kerüljem el ezt a vonalat.

Mivel pont martonvásári vonattal akartam menni, felsiettem Érd felsőre, ahol rengeteg ember állt tanácstalanul. A kijelzőkre nem volt írva semmi, a hangos is süket volt. Egy ismerősöm jött oda, hogy nem-e tudom, miért nem járnak a vonatok? Az emberek már ott álltak egy ideje. 3 vonatnak kellett volna elmenni. Megijedtem, mert érettségiről késni nem lehet. Szerencsére egy másik ismerős (milyen jó, ha az embernek ilyen sok ismerőse van) épp akkor indult Pest felé kocsival, így vele el tudtam menni, nem kellett várnom a vonatra.

Bármikor történhet baleset, tehát a menetrend akármikor felborulhat, még az érettségi napján is. Én a MÁV-ot nem is a késések, hanem a tájékoztatás teljes hiánya miatt hibáztatom. Felszerelték az érdi állomásokat méregdrága kijelzőkkel és hangszórókkal, mégsem írnak ki, vagy mondanak be semmit.

Én szerencsére beértem, és bízom benne, hogy a többiek is.

Címkék: máv saját vonat vasút érettségi panasz tájékoztatás észrevétel érd


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr401106965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2009.05.07. 08:34:36

Érettségin én nem bíztam magam a tömegközlekedésre, nem csak MV a Volán sem áll sokszor a helyzet magaslatán. Béksé és Békéscsaba között van 10 km napi kb. 60 járatpár reggel több is, itt is szoktak késni a járatok és 4 év tapasztalataiból kiindulva érettségin bizony autóval visznek majd, így is történt. Aki buszal ment az jóval előbb indult el, kellett is előrelátás. Eleve heringeffektus hiszen az átlagnál többen utaznak ilyenkor és a Volán semmivel sem jobb a MÁV-nál mert a MÁV sem tenne fel még egy kocsit a vonatra ilyenkor a Volán sem küld mentesítő járatot. Érettséginél semmi sem szabad a véletlenre bízni.

Manyizga (törölt) 2009.05.07. 09:27:10

A hibák bármikor becsúszhatnak. Ennél is nagyobb probléma (ami a posztban is megjelent) azonban, hogy NEM adnak információt, hogy mi történik, mi fog történni, mi várható és mikor.
Ha azért nem mondják, mert ők sem tudják, az még komolyabb gond.

A felelőst meg miért nem nevezik meg, és rúgják ki?

Rocko- 2009.05.07. 09:51:15

igen, tájékoztatás ilyen cégeknél nulla. :)
digitális kijelzôre meg azt kell írni, h "figyelje a menetrendet" hát kösz b+.

YZ 2009.05.07. 10:29:43

@Adani: Érettségin én sem kockáztattam, bementem kocsival. Szerencsére volt már jogsim, nem kellett bevinni.
Ez meg egy kicsit Murphy-jellegű dolog: Ha valami elromolhat, az el is romlik. Ha valami elromlik, akkor romlik el, amikor a legtöbb problémát okozza.

dönciii 2009.05.07. 10:48:52

igen, ezt énis megtapasztaltam kedden... elvileg 10 percenként van vonat, de 20 percig semmi... még jó, hogy csak a Camponáig mentem, szóval nem késtem el érettségiről^^

Adani 2009.05.07. 11:02:57

@YZ: Nekem meg pont nem a két érettségi közötti szünetben volt a forgalmi vizsgám, a szóbeli érettségire már megvolt a jogsim, de oda is bevittek, mondván jobb ha friss jogsival nem vezetek még mikor amúgy is stresszes vagyok.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.05.07. 12:27:35

Én csak azt nem értem, hogy ha csűsztak a munkával, akkor miért nem fordították vissza Kelenföldön a vonatokat? Akkor nem lett volna késés, a Déli-Kelenföld szakaszra meg ott a villamos, esetleg külön ingavonatot lehetett volna indítani Déli-Kelenföld között. Inkább átszállás, mint 30 perc késés.

Ákibard! 2009.05.07. 12:39:09

@Peti817172M:
Mert az operatív forgalomirányítása sajnos igen gyenge oldala a MÁV-nak.
Sajnos alapelv, hogy át kell erőltetni minden vonatot a kiesett szakaszon... :S

gozos 2009.05.07. 12:54:14

Peti817172M · felvetésére egy további kérdés, ami időnként felmerül bennem: miért a vasúti kocsi célbajuttatása a cél, és nem a fizető utasé? Hogy értsétek a lényeget:

Ha a pályán baleset miatt farkasszemet néz két hasonló utasszámot elvinni képes szerelvény, megoldható lenne, hogy az utasnak adott esetben a baleset miatt max. 1 kilométert (10 perc) kell gyalogolnia és a két vonatnak visszafordulnia. DE NEM!!! Akár 4-5 órás késéssel, de A VONATNAK KELL A CÉLÁLLOMÁSRA JUTNIA. Az esti csatlakozást lekéső fizető utas, aki már aznap nem tud célja felé továbbutazni, az még mindig másodlagos kérdés.

És ez a hülyeség ha belegondoltok, más közösségi közlekedési eszköz esetén is megfigyelhető (távolsági busznál is jártam így). Nincs váratlan helyzetet kezelni képes azonnali beavatkozási terv, nincs erre az utasért történő dinamikus átszervezésre FELHATALMAZÁSUK a forgalmi irányítóknak.

Ákibard! 2009.05.07. 13:10:43

@gozos:
"Ha a pályán baleset miatt farkasszemet néz két hasonló utasszámot elvinni képes szerelvény, megoldható lenne, hogy az utasnak adott esetben a baleset miatt max. 1 kilométert (10 perc) kell gyalogolnia és a két vonatnak visszafordulnia."

És Te vállalod a felelősséget az egyedül utazó 8 éves kisiskolástól kezdve az állapotos asszonyon át a rozoga öregasszonyig mindenkiért, aki esetleg a töltésoldalba való leszállásnál esetik, kificamítja a bokáját, nagyot esik, stb? Ugye hogy nem?

Szigorúan tilos a pályára utast leszállítani... (Nagyon ritka kivételek indokolt esetben)

Adani 2009.05.07. 14:19:27

Egyszer Kecskeméten jártam úgy, h 90 percet késett a vonat Szegedre, mert egy öngiylkosjelölt Katonatelep és Kecsó között ugrott a vonat elé. 90 percig le volt zárva a vágány mire összekanalazták. Kecsón bent állt a Szegedről jövő IC egy ceglédi személy és várták, h felszabaduljon a pálya. Miért is nem lehetett a Szegedről jövőt visszafordítani ( körüljáratni a mozdonyt) Szeged felé megKatonatelepen a másikat vissza. Így csak az szívott volna, aki pont azon a 6 km-es szakaszon akart átutazni. Így viszont, h ott álltak mindenki. Katonatelep és Kecsó között meg vonatpótló buszok sőt van helyi buszközlekedés is ott, aki akar mehetett volna azzal. Az egy vadabb ötlet volt ,h akár a mozdoynvezető is vonatpótlózhatott volna, bejön ő is a busszal Kecsóra ott az utasok fel a visszafordított vonatra a vezér a mozdonyra és elmegy Szegedre a szegedi vonat vezetője meg elviszi a másik bentragadtat Katonatelepen Bp-re. Két állomás között volt körüljárás egy állomáson megoldható. De már az is nagy segítség lett volna, ha visszafordítják a két vonatot így pl. én, aki Kecsóról akart Szegedre jutni nem 90 perc késéssel ér oda hanem jóval hamarabb.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.05.07. 14:35:35

Elég kicsi a valószínűsége, hogy a masinisztának van buszra jogosítványa :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.05.07. 14:42:03

A BKV egy fokkal jobb, mert a diszpécser arra tereli a járműveket, amerre akarja. Viszont az elég idegesítő, hogy már ahhoz is diszpécseri engedély kell, hogy két megálló között kerülőúton menjen a busz (tehát kerülőúton közlekedve se hagy ki megállót), ha a kijelölt útvonal baleset miatt el van zárva.

Mondjuk bkv-nál a kedvencem az volt, mikor Bush miatt összevissza zárták le a várost, és akkor meg volt adva a sofőrnek, hogy a 22-es a József Attila út-Bajcsy útvonalon a Nyugatiig közlekedik az Astoria helyett. Rossevelt térig eljutottunk, de a József Attilát meg lezárták. A vezető meg ahelyett, hogy fölment volna az Aranyon, vagy ott a helyszínen hívta volna a diszpécsert, visszament a Batyira, és csak ott telefonált, hogy akkor merre menjen.

Ákibard! 2009.05.07. 16:38:34

@Peti817172M:
Szövegértelmezés 1**-es.

" bejön ő is a busszal Kecsóra ott az utasok fel a visszafordított vonatra a vezér a mozdonyra és elmegy"

Nem vezeti a buszt, hanem bemegy vele Kecskemétre...

Adani 2009.05.07. 18:42:09

Pontosan így gondoltam, viszotn az is igaz, h nem lehet mindig készenlétben tartani vonatpótlókat és a Kunság Volánnak sem biztos, h akad nélkülözhető busza, amit be tudnak állítani, de ha mégis akkor ez lehet megoldás. pláne ha amúgy is van menetrendszerinti járat Katonatelepről, felszállhat rá a vezér is max. kifizeti a jegyet aztán majd visszatérítik neki. De ehhez már gondolkodni is kéne.

Szaki Danee 2009.05.07. 21:29:56

A MÁV-nál gondolom azért félnek az ilyen visszaforgatósditól, mert borul a szerelvényforduló és lehet, hogy az utasoknak is jobb, ha a MÁV operatív irányításának mai színvonala mellett nem próbálkoznak ilyesmivel...
(Bár elméletileg a pálya felszabadulása / késés okának megszűnése után is lehet olyat csinálni, hogy a megcserélt vonatok utasait félúton kölcsönösen átszállítják és a vonatokat még egyszer visszaforgatják, nagyjából a menetrendi helyükre.)

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.05.08. 08:09:15

ha a diák önhibáján kívül nem tud megjelenni az érettségi vizsgán (Vis Major, pl. sztrájk), akkor a szóbelin lehetősége adódik rá, hogy két tételt húzzon, így annak a két jegynek átlagából tevődik majd össze a jegy

naxx · http://alhirek.blogter.hu/ 2009.05.08. 13:13:51

@Rocko-: ezt a szentendrei hév vonalán is nap, mint nap lehet tapasztalni... A késő esti szerelvényeknél már nincsen kiírva, csak az általad is említett szöveg "Figyelje a menetrendet". Ennek mi értelme van? Tud valaki valami elfogadható magyarázatot adni erre? Ugyanúgy menetrend szerint közlekednek, nulla késéssel, fel nem foghatom, hogy az utolsó pár járatnál miért kell ezt csinálni.

scooby doo 2009.05.09. 17:56:08

@Peti817172M: 22? Nem a 105 véletlenül?
süti beállítások módosítása