Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A tájékoztatás elmulasztásánál talán csak a félretájékoztatás bosszantóbb. Olvasónk vonata a minap 15:51 és 17:23 között Komárom állomáson vesztegelt, mert nem engedték tovább. A hangosbemondó először azt mondta, hogy a vonat 4 perc múlva indul. 20 perccel később 30 perc késést mondtak majd azonnali indulást ígértek. Nem így lett. Részletek az utas által a várakozás közben készített naplóban:

Kedves MÁV figyelő!

Ezt a kis naplót kínomban írtam, miközben a komáromi állomáson vártuk sorsunk jobbra fordulását utastársaimmal.

Esőben érkezünk Komáromba. Erős szél van, de nem tűnik vészesnek a helyzet.

15:51 Hangosbemondó: a vonatunk 4 perc múlva továbbindul.

15:55 A vonat nem indul tovább.

16:00 Másik sorban ülő lány kérdezi a szomszédjától: ez a vonat mindig ennyit vár itt, vagy csak most késik?

16:05 Én is elkezdek aggódni

16:10 Érkezik a jegyvizsgáló: 30 percet fogunk késni, Ácson elromlott a biztosítóberendezés.

16:13 Hangosbemondó: a vonatunk azonnal indul. Öröm és bódottá.

16:17 Hangosbemondó: a szemből érkező, 16:02-re várt gyorsvonat kedvezőtlen időjárási körülmények miatt 20 percet késik. (15)

16:22 Hangosbemondó: a szemből érkező gyorsvonat 20 percet késik. A vonat sehol. (20)

16:25 A 30 percet most léptük át.

16:27 Megreccsen a hangszóró: talán indulunk. Ehhez képest: a Győr felől érkező gyorsvonat még mindig 20 percet késik. (25)

16:30 A jegyvizsgáló a peronon sétál, nem tűnik sietősnek.

16:33 Hangosbemondó: a szemből érkező gyorsvonat 20 percet késik. (31)

16:34 Hangosbemondó: hirtelen 40 perc a késés a gyorsra: ez nem ígér túl sok jót nekünk sem. (32)

16:39 Hangosbemondó: gyorsra 40 perc, rólunk még semmi hír. (37)

16:42 Hangosbemondó: ötödik vágányról vonat indul, a vágány mellett vigyázzanak.

16:44
Hangosbemondó: ötödik vágányról vonat indul, a vágány mellett vigyázzanak. Ez, attól félek, nem mi vagyunk.

16:45 Hangosbemondó: a gyorsvonat szemből 40 percet késik. Rólunk semmi. (43)

16:52 A
szemből érkező vonat már 50 percet késik. Mi már egy órája állunk az állomáson.

16:53
Hangosbemondó: szemből érkező vonat 40 percet késik. Újdonság a tájékoztatásban: a kedvezőtlen időjárási körülmények helyett már a vasútüzemet akadályozó külső tényezőkről beszél. Úgy látszik, ezek a tényezők erősen akadályozzák a normális tájékoztatást is, mint az vasútüzem részét. (51)

16:54 Hangosbemondó: a 16:55-ös személy a Déliből 40 percet késik

16:55 Egy órája kellett volna elindulnunk Komáromból, a jegyvizsgáló által "ígért" fél órán, és a beígért azonnal induláson kívül semmi információt nem kaptunk.

16:57 Hangosbemondó: a szemből érkező sorstársunk még mindig 40 percet késik. (55)

16:58 Hangosbemondó: 16:55-ös személy a déliből 40 percet késik

17:02 Hangosbemondó: a gyors 40 percet késik. (60)

17:03 Hangosbemondó: a személy 40 percet késik.

17:07 Hangosbemondó: a gyors 40 percet késik. (65)

17:08 Hangosbemondó: 16:55-ös személy 60 percet késik.

17:12 Hangosbemondó: 16:02-es gyors 80 percet késik. Úgy látszik, csak duplázni tudják a késési időket. (70)

17:13 Hangosbemondó: 16:55-ös személy 60 percet késik. Egy órája vágtak át minket, hogy azonnal indulunk

17:17 Hangosbemondó: 16:55-ös vonat 80 percet késik. Az egyik utas morgolódik: miért nem állítottak még be vonatpótló autóbuszokat.

17:18 Hangosbemondó: 16:55-ös személy 60 percet késik.

17:20 Már csak 55 percet bírja a laptop akkumulátora. (Valójában nem, mert mindig csal. Fel kellett volna töltenem indulás előtt, de hát nem erre készültem)

17:21 Hangosbemondó: a vonatunk azonnal indul, fejezzék be a felszállást.

17:22 Hangosbemondó: szemből érkező gyors 80 percet késik. (80)

17:23 ELINDULTUNK

17:25
Komárom határában találkozunk a szemből érkező gyorsvonattal. Az ő késése végül is 85 perc, a miénk még kérdéses, de kb. annyi lesz nekünk is.

17:28 Megálltunk. Utastársak körében aggódó tekintetek.

17:29 Duda, lépésben indulunk tovább.

17:30 A korábban említett lányt hívják telefonon, és azt az infót kapja, hogy leszakadt felsővezeték miatt álltunk.

17:33 Ács: a peronon elgyötört arcok várják a vonatot

17:34 Visszaveszem a fényerőt minimumra, biztos ami ziher.

17:38 Nagyon lelassítunk, de szerencsére nem állunk meg. Robogunk tovább.

17:42
Nagyszentjános

17:48 Győrszentiván

17:53
Gyárváros. Rámolom össze a holmim. Megmenekültünk, 90 perc késéssel.

A késés okát, a javításhoz szükséges időt nem firtatom, elhiszem hogy az eső nagy gond. De azért felmerült bennem pár kérdés:

- Miért nem tájékoztatnak? Rendben, elhiszem hogy drága a kocsik átalakítása, ne szereljenek be mindenhová hangosítást. De a peronon levő hangosbemondókon keresztül miért nem képesek minket, a vonattal veszteglő utasokat tájékoztatni?

- Ha tájékoztatnak, akkor miért félre? (Persze, tudom, először minden vonat 10 percet késik) Képtelenségnek tartom, hogy az elején azt hitték, hogy 20 perc lesz, aztán hirtelen 80 percnél járt az óra a javítás közben. Miért mondják, hogy azonnal indulunk, ha nem. Ha előre tudom, hogy akár egy óránál is tovább fogunk ott állni, megkértem volna Győrben rám váró édesapámat, hogy jöjjön át értem kocsival. Mindketten jobban jártunk volna.

- Ha nem tudták, hogy mennyi idő lesz megjavítani, csak azt, hogy nem lesz meg egyhamar, miért nem indítottak mentesítő autóbuszokat, legalább Győrig?

Ha jól tudom ez a MÁV Start, nem úgy kéne kezelni a "szállítmányt”, mintha a MÁV Cargo lenne...

Üdv: Ákos


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr221184601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sherlock20 2009.06.15. 07:57:17

Legalább volt hangos. Mikor osztálykiránduláson voltam, mentünk volna vonattal haza Györökről, a vonatunk 50 percet késett Celldömölkről... Persze így lekéstük volna a fonyódi csatlakozást. Kalauz jön, ofőm faggatja, hogy legyen. Kalauz telefonál a másik vonatunknak, amelyre Fonyódon kellet volna felpattanni. Az is késésben, Bszentgyörgyön szállunk át, ott úgy kocsikat rendezgetnek indulás ellőt. Futva átszállunk az ép akkor érkező vonatra. Fölszálltunk, happyend. Már 15 perce állunk, hogy a 3 (2?) kocsit ránk csatolják. Közben a másik vonatunk, amelyről leszálltunk (és 50 percet késett) mellettünk kiszáguldozott az állomásról...
Valszeg a 2. vonatunk is késésben volt, de a délibe (A kalauz percre pontosan megsaccolta a késést!)3-5 perc késéssel érkeztünk.

Kicsit elkalandoztam. Szóval az 50 percről minket nem is tájékoztattak, és működött a hangos, mert előző nap bemondta a 40 percet... (Keszthelyre mentünk.)

petya.bacsi 2009.06.15. 08:13:41

Ilyet naplót napi ingázóként én is készítettem, de sosem lett aztán publikálva. Lehet előkeresem, az utastársak aranyköpései máig szórakoztatnak :)))

Adani 2009.06.15. 08:25:31

Meg kéne változtatni a szemléletet miszerint a vonatot kell minden áron célba juttatni. Tehervonatoknál valóban ,de ablakos ( személyszállító) vonatnál inkább az utast kéne minden áron célba juttatni. Pl. ilyen esetekben vissza lehetne fordítani a vonatokat, így csak az szív, aki át akar utazni a két állomás között ,aki pl. Komáromból akart volna Győrbe menni az nem. Így viszont mindenki. A vonatpótlózás is mehetne ilyenkor, de nyílván nincs mindenhol azonnal bevethető buszpark, a volánok meg nem mindig adnak, mert ugye nekik konkurencia a MÁV és ha alájuk tudnak tenni az nekik jó.

A hangos pedig nyugodtan bemondhatná a késés okát is van mikor nem a MÁV hibája és akkor megértenék. Volt mikor 90 percig vártam Kecskemétén a vonatra, mert öngyilkos ugrott a vonat elé. Nem mondták be a késés okát ,csak ki volt írva, hogy késni fog a vonat. Nyugodtan be lehetett volna mondani ,hogy egy hülye a vonat elé ugrott a nyílt pályán ezért nem megyünk, mert össze kell kanalazni. Megértették volna az utasok, hogy ok, tényleg nem a MÁV hibája.

zorka.v 2009.06.15. 08:31:49

Amióta az eszemet tudom, így működik a MÁV, ez alap!!! 10 percet mondanak be akkor is, amikor pontosan tudják, hogy legalább 50 perc lesz a késés, mert pl leszakadt a vezeték. Ennek oka meg az, hogy azonnal mentesítő buszokat kellene indítani, ha tudják, hogy ennyit késik a továbbindulás, (de ezt persze meg akarja úszni a MÁV), illetve az utasok visszakérhetik a jegyek árát.
Szóval ez a félretájékoztatás ALAP a MÁV-nál, mondom.

Általában a jegyellenőrt kell megkérdezni, ő jobban tudja, mi a helyzet.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.06.15. 08:38:02

"A Bukarest felől érkező, Bécsig közlekedő Dacia nemzetközi gyors előreláthatólag 15 percet késik" - mondja Kelenföld, majdnem minden nap.

Kár, hogy 15 percet nem késhet, mert: jön a Kvarner IC, majd a Savaria-Ciklámen IC a Keletiből, de mindegy. 100-ból egyszer tényleg 15 volt, mert utóbbi kettő is késett.

Általában 25-30 szokott ilyenkor lenni, de 15-öt mond be állandó jelleggel.

Egyszer ugyanígy beközli, mire többen lesétálnak a lépcsőn (van még idejük - gondolták), mire egy percen belül beállt a Dacia és indultunk is tovább.
Szóval késik, aztán nem telik bele egy percbe és megérkezik és menesztik is tovább. Gratulálok. Olyan messze van a Keleti...

Volt olyan, hogy félórán át mondta, hogy "15 percet késik", meg hogy "érkezik", miközben a Keletiből még csak ki sem indult! (Haverom felhívtam, rajta ült.)

petya.bacsi 2009.06.15. 09:18:00

@zorka.v: sajnos a jegyellenőr sokszor annyit sem tud, mint az utas.

Ákibard! 2009.06.15. 09:22:39

Sajnos Ácson nem szerette a biztosítóberendezés a villámcsapást, mert nem erre tervezték.

Sajnos a biztberhiba nem olyan, hogy kimegy a TEB, és percre pontosan megmondja, mikor fog tudni feléledni a rendszer.

Sajnos ez ilyen és nem csak nálunk... :-(

Ákibard! 2009.06.15. 09:24:23

Hja és megjegyzem, 4 perc késést nem mondott a hangos, hanem automatikusan mmondta, ami be van programozva.

Személyvonat érkezett Budapest-Déli pályaudvarról a 3. vágányra. a vonat xx:xx perckor NÉGY perc múlva továbbközlekedik Győrbe. Menetrend szerint minden állomáson és megállóhelyen megáll. Komárom állomás. Köszöntjük kedves utasainkat!

Tehát a 4 perc bemondása a címmel ellentétben nem késés volt.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.06.15. 09:56:57

Tegnapelőtt Gloggnitzban a vezető a jelző mellett megállt vonatnál azonnal bemondta, hogy pályafelújítás miatt Payerbach-Reichenauig egy vágány van csak forgalomban, a szemből érkező vonat elhaladása után két perc múlva indulunk tovább. És tényleg.

Ákibard! 2009.06.15. 10:03:12

@Benbe:
Vajon egy hirtelen jött biztber döglés után is megmondta volna percre pontosan, hogy mikor indul, amikor megáll minden?
Mondjuk a váltók kitérő állásban maradnak, mert épp kijárt róla egy teher?

galcsi 2009.06.15. 10:11:23

Múltkor Pécsre mentem IC-vel. A vonat már induláskor 25 percet késett Budapesten (Keletiből nem indult el), amit már tudni lehetett, de a kedves pénztárosnő Kelenföldön, ennek ellenére mindenképpen megvetette velem a pótdíjat! Ezen kívül készségesen tájékoztatott, hogy nincsen már a 2. osztályon hely, így megvetette velem az első osztályra szóló 800Ft-os különbözetet is, a pótjegy mellé! (ami nem foglalja magában a helybiztosítást természetesen, így +800Ft-ért már az első osztályon állhatok a 2. osztály helyett! Ez igen!), a vonat természetesen csak pótjegyes volt...
Az IC 30 perc késéssel indult Budapestről, és kb. 50-55 perc késéssel érkezett meg Pécsre. A 2. osztályon természetesen volt még éppen ülőhely, így teljesen felesleges volt az elsőosztályú különbözeti jegy megvétele, és a pótjegy is teljesen fölösleges, mert az IC késett 50percet.
Úgy érzem megint megszopatott a MÁV Start... (Igy a Budapest-Pécs retúrjegy min. 8000Ft-ba került, ami a késések és a szolgáltatás színvonala miatt kicsit soknak tűnik, megint megfogadtam, hogy kerülöm a MÁV-ot nagyívben, ha csak lehet, megyek stoppal inkább, vagy amerre van autópálya, arra csak busszal...)

Maxen · http://maxen.freeblog.hu 2009.06.15. 10:24:47

akkor nem is részletezem, hogy a budapest-pécs távolságot kéthetente megteszem oda-vissza, és a vonat mind a két esetben minimum 15 percet késik, de kb minden második alkalommal több mint 30 percet, szóval no comment...a sínek állapota 2009-ben rosszabb, mint 100 évvel ezelőtt, s a vonatok (IC-k) is sok esetben nem épp első- vagy másodosztályszínvonalúak...hol a fűtés, hol a légkondi nem üzemel...néha éppen csak döcögünk percekig, és nem a 15 perces jelentéktelen késés a bosszantó, hanem az, hogy ez minden alkalommal megvan, és a menetidőt azóta se írták át...

siófoki35 2009.06.15. 10:27:07

Itt tényleg csak a tájékoztatás hiánaát lehet felróni. Egy ilyen villámcsapás tényleg vis maior.

Más: Siófok, 2004. Pest felől nem jöttek a vonatok 2-3 órán át, mert gázolás volt Tekerespusztánál. Pest felé meg lazán elengedték a vonatokat úgy, hogy nem szóltak, hogy valószínűleg csak Lepsényig jut a vonat.

koschwarz 2009.06.15. 10:38:14

a MÁV az egyik legfosabb cég. elhiszem, hogy veszteséges, bliccelnek az utasok, de szerintem majd akkor sztrájkoljanak, ha az utas úgy érzi, hogy most aztán TÉNYLEG veszít a sztrájkkal.

1116001 2009.06.15. 10:39:47

@Ákibard!: Az esetek 99%ban szerintem bemondanák, hogy: Vihar miatt biztber hiba lépett fel. És nem 50perc késéssel mondanák be.

gozos 2009.06.15. 11:00:43

Német vasúton volt időszak, amikor minden nap 250 kilométernél többet utaztam munkahelyem és a szállásom között.

Ott is megesett nagyon ritkán, hogy valami baleset vagy csak technikai probléma miatt 20 percet késett a vonat. Persze ezek a vonatok 800 km feletti távolságot tettek meg utanként, nem csak 200 km-t.

Ez esetben a vonat utazói igen sok hasznos segítséget megkaptak. Mellébeszélést NEM!

Többek közt: az XY felé továbbutazó utasaink NE a most következő állomáson szálljanak le, mert a késés miatt a csatlakozás nem várja meg a vonatunkat, hanem AZON AZ ÁLLOMÁSON, és ott MEGVÁRJA a vonatunkat a csatlakozás (és természetesen erről a másik mozdonyvezető is tudott - azaz nem hagyta ott az erről a vonatról átszállni vágyókat).

Közben az állomásokon a hangosbemondós tájékoztatáson túl kiment a peronra az egyik állomási alkalmazott és beszélt személyesen a várakozókkal, mi történt, mennyi késés várható. Természetesen a vonat beérkezéséig kinnt is maradt a peronon a DB egyenruhás alkalmazott, nem hagyták véletlenül sem magukra (tanácstalanul) a várakozókat.

Nálunk? A kalauz, sőt a forgalmi irodában dolgozókhoz is mentem már be, még ők sem tudták megmondani, milyen technikai okból nem indulunk (mi történt a nyílt pályán) és kb. mennyi idő alatt lesz elhárítva a hiba. Pedig a mobiltelefon már fel van találva.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.06.15. 11:21:16

@Ákibard!: valószínűleg nem, de abban az esetben is azonnal mondott volna valamit. A hibaelhárítással meg a probléma megoldásával pedig nem vártak volna túl sokáig.

(vö. MÁV, ahol a fűtőháztól száz méterre ledoglő mozdonyt lecserélni egy óra)

MrR2008 2009.06.15. 11:27:54

@Ákibard!: "Sajnos Ácson nem szerette a biztosítóberendezés a villámcsapást, mert nem erre tervezték."

Ez jó, gondolom nem tudtak róla, hogy nem a szobában tartott villanyvasúthoz kérték. Még jó, hogy nem kötik ki, hogy a biztosítóberendezés csak +15C és +20C fok között működik megfelelően.

Aki ilyen berendezést így tervez, megrendel, átvesz és kifizet nagyobb gaztettekre is képes.

pizsama 2009.06.15. 11:46:31

@petya.bacsi:
"sajnos a jegyellenőr sokszor annyit sem tud, mint az utas."

Hehe! Én ezt rendre igazolom, mikor egy-egy új utas felszáll az általam gyakran használt vonatra, és kérdené a kaller-t mikor érünk valahova, kaller keresné a könyvecskéjét, én meg közben fejből percre pontosan megmondom hogy mikor is, késést is belekalkulálva. Még azokra az állomásokra is, amik azután jönnek, hogy én leszállok.

Hellisfitar 2009.06.15. 11:51:02

Nézd a jó oldalát, ilyenkor nyugodtan alhatsz, nem fog a kaller finoman simogatva ébreszteni, mert valahol a biciklitárolóban lapul.
Más jó oldala nincs. :))

Ákibard! 2009.06.15. 13:19:24

@MrR2008:
Azért egy kicsit gondolkodj...

Egy villámcsapás még a távvezetékek erősáramú berendezéseit is tönkreteszi, szerinted mit művel az 50.000 V-os áramütés egy 60V-on működő gyengeáramú precíziós biztosítóberendezéssel?
Erre semmit nem lehet felkészíteni. Nyilván van villámhárító, de ha máshova csap, vagy épp az energiaellátásába, akkor...

Ákibard! 2009.06.15. 13:20:24

@Benbe:
Jó, elhiszem, hogy nem lett volna ennyi idő, de azért gondolom ott nem 140-150 km-ekről jönnek a TEB-esek megjavítani a biztbert.
Persze ez már a létszámleépítés hibája...

scooby doo 2009.06.15. 14:28:34

Ezek szerint én jól szoktam járni, mert eddig a bemondott 10 percből lett eddig 30 és 50. Vagy be se mondják sokszor, pedig nagy állomás (Érd alsó - felső)
Hála Istennek 2 hete nem vonatoztam, igyekszem tartani e jó szokást!!!

Kopi3.14 2009.06.15. 15:23:17

@Benbe: ja, avagy éppen csak kimarad a vonat, midnenféle tjékoztatás nélkül, ICE-t simán kitesznek rákosrettentő kettőn oldalvágányra, hogy ott dekkoljon fél órát, infó semmi, rendszeresen kiírják az eredményjelzőre a következő fél órára vonatkozó vonatokhoz a tíz-húsz-harminc perc késést. Tesék németeknél ingázni, egyből másabb lesz a kép. Pláne, ha az ingavonatokkal, nem ICe-vel közlekedik valaki.

Kopi3.14 2009.06.15. 15:25:00

@gozos: ELőrekalkulálható esetekre a MÁV is tájékoztat, kipapírozva midnen állomáson az infókat. Nézz körbe pl a Keletiben. Ami nem előre sejthető, arról a németek sem okosabbak.

Dr. Ákói Sz. Igor 2009.06.15. 16:45:39

Tavaly, ha jól tudom épp azért váltottak le egy fejest a mávnál, mert tré volt az utastájékoztatás. De a helyzet azóta sem változott, mert ugyanúgy a bányászbéka segge alatt van a szint 10 tárnával.

Dr. Ákói Sz. Igor 2009.06.15. 16:56:09

@Maxen: "...a sínek állapota 2009-ben rosszabb, mint 100 évvel ezelőtt..."

Mert 100 éve még vadiújak voltak.

@gozos:

Hja, Németo. teljesen más tészta, sok minden másban is, mint Abszurdisztán. Ott legalább nyújtanak is valamit a drága pénzért.

@Hellisfitar: "...ilyenkor nyugodtan alhatsz, nem fog a kaller finoman simogatva ébreszteni, mert valahol a biciklitárolóban lapul."

Ahogy te azt elképzeled. Van sok bunkó kaller is, akik a biciklitárolóban való lapulás helyett nagy orcával, pökhendien járkálnak és felrángatják az esetleg békésen alvó utast is azért a kicseszett jegyért. Ha meg valaki rá mer kérdezni a késés okára, még nekik áll feljebb. Mindezt az utasok pénzén.

Maxen · http://maxen.freeblog.hu 2009.06.15. 20:02:24

@Dr. Ákói Sz. Igor:

100 éve vadi újak voltak...ez igaz, de banyek, fel lehet azokat újítani, ne csak az átadás pillanatában legyen újszagú, és ne csak akkor legyen rendszeres felújítás, amikor a szükség úgy hozza... szolgáltatást veszek igénybe, és tudtommal nem a Balkánon.

Másrészt, ha nincs rá pénz, manapság képeznek szakembereket, akiket lehet, hogy meg kell fizetni, de ha nincs késés, nem kell jegyet visszafizetni, és igényes szolgáltatást bátrabban vesznek igénybe az elégedett ügyfelek, nem csak a szükségnagyúr alapon...
Szóval szakemberekkel kell ésszerűsíteni, nem csak a járatstruktúrát, de az egész céget.

scooby doo 2009.06.15. 20:59:30

@Dr. Ákói Sz. Igor: Az utastájékoztatás, ami sokszor nincs is, vagy pontatlan, vagy minden. Hiába küldték el azt a fejest, semmi pozitív változás

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.06.15. 21:48:00

@Dr. Ákói Sz. Igor: Persze, Keletiben kiindulás után mutatom, Komárom előtt felrángat. Mintha nem látott még volna.

De azért még el is kéri még egyszer!

Akkor még B-Bo-Bko kocsik voltak és...és hát nem sok kellett volna, hogy felrúgjam! Főleg, mert a Keletiben a felszállásom közben menesztette a vonatot, elölről. Még jó, hogy nem idős vagyok, mert akkor viszi pl. a lábam!

Dr. Ákói Sz. Igor 2009.06.16. 22:54:24

@Maxen:

Ez mind szép és jó, amit írtál, így is kéne lennie, csak épp sajnálják rá a kiadásokat, inkább a saját egyéni céljaikra költik. Ha földrajzilag nem is, de elmaradottságot, primitívséget tekintve bizony a balkáni szinten vagyunk. Azért teheti meg mindezt a máv, mert monopolhelyzetben van vasúti közlekedés terén.

@scooby doo:

Pont ezt mondom én is.

@Közlekedésguru:

Sőt most már érvényes jegy nélkül a vágányokhoz se mehetsz be, mert a pályaudvarokon is olyan biztonsági őrök ellenőrzik a jegyeket, mint a metróállomásokon bejáratánál.

keszvagyok 2009.06.17. 11:14:11

milyen laptopod van? jó az akksija:)

Ákibard! 2009.06.17. 17:05:06

@keszvagyok:
Sztem nem különösebb, nekem egy Fujitsum van, max fényerőn 1:40-et bír min. fényerőn olyan 2:50-3:00-t.
süti beállítások módosítása