Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



105-öt 120-ra kerekít a MÁV

 2009.06.22. 11:50

Legalábbis olvasónk szerint, aki a MÁV táblázatát és az Elvirát böngészve arra lett figyelmes, hogy egy 105 kilométer út ugyan annyiba kerül, mint a 120 kilométeres. Vajon miért?

Szia MÁV-figyelő!

Nemsokára a Balaton mellé kell utazzak, mérőgyakorlatra. Amikor megkerestem a megfelelő vonatot a csoda Elvira rendszerrel csöppet meglepődtem, hogy tudja a 20-a utáni menetrendet is, hisz tudjuk akkor van váltás...

No de most nem ezért írtam, hanem hogy leleplezzek egy "újabb" MÁV-os csalást. Az indulási és célállomásom közti távolság Elvira szerint 105 km. Az ez után fizetendő menetdíj -diákok részére- szerinte 885 Ft. Ez mind szép és jó, csakhogy én olyan vagyok, hogy szeretek kattintgatni mindenfelé, és megtaláltam egy menetdíj táblázatot, ami szerint 120km tartozik a 885 Ft-hoz, a 100km pedig 750Ft-ba kerül. Nem azon a 135 forinton akadtam ki, hanem azon, hogy a táblázatban a 100km után 20asával nő a díjtétel, ami által a 105km-t már -MÁV logika szerint- a 120km-hez kerekítik. Az útvonal egyébként egy útvonaltervezővel, az M7esen haladva a Délitől kb. 98km (persze ez rövidebb, mint vonattal). A MÁV-nak még nem írtam az észrevételemmel kapcsolatban, mert lehet hogy én vagyok a hülye, meg sünt nekem, meg miegymás. Kíváncsi vagyok a véleményekre.

Andrásss

Címkék: utazás máv vonat vasút érdekesség utas panasz jegy észrevétel díjszabás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr311200689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.06.22. 12:16:17

Ez így van amióta vasút a vasút.
Pár éve lett bevezetve 50 km-ig az 5 km-es lépés, 50 felett 10-esével, 100 felett 20-asával, 300 felett 50 esével és 500 felett.
Lényegében azért van mert számottevő helyen még mindig előrenyomtatott jegyeket adnak, és így is egy hosszabb jegy 30 centi körül van... Van ahol még kéregjegy van, ott egy jobban felszerelt pénztárban 50-60 féle jegy van.
Mindezt képzeld el ha 10-esével vagy 5-ösével nőne végig...
Ezen nem kell fennakadni, Te most pont veszítettél rajta, de máskor majd nyersz. Mondjuk amikor 138km-re utazol akkor épp benne vagy a 140-be...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.22. 12:20:49

@Ákibard!:

Erre még azt mondom, hogy oké. Érthető amit mondasz, logikus. Rövidebb jegy, kevesebb munka, könnyebben kezelhető. De a kerekítés szabályait miért nem lehet betartani?

110-ig 100 km. 110 felett 120. Egy 105 kilométeres út inkább 100 kilométer mint 120.

Ákibard! 2009.06.22. 12:43:21

@BKV figyelő:
Milyen kerekítés szabályait?? Na ne viccelj már...
Ha csak 109 km-t utazol akkor 100-at fizess? Utána meg a 111 km-t utazónak görbül a száa, hogy vele megint kibasztak mert aki 110-et utazik az csak 100-at fizet? NA ne már...

Ez teljesen okés rendszer így, aki nem évente egyszer néz a vonatra, és akkor pont rosszul jár, az bizony nem akad fent ezen mivel sokszor ő jár jobban nem a vasút...

Ami igazságtalan volt az az elővárosi 3-4 km-ekre 10-et fizetni, ott meg is oldották a problémát az 5-ös lépcsővel, bár így a pénztárakban 20 félével több jegy van...

Marr 2009.06.22. 12:54:45

Ezt nem értem... MÁV nem kerekít tudtommal sehová semmit. Ha 99 km-t mész, az 100. Ha 101-et, az már túlbukott a 100-as sávon, tehát 120. De nem a kerekítés miatt... Ne keressetek kerekítést.
?

Marr 2009.06.22. 12:58:44

@Marr: Lehet, hogy félrevezetően vannak elnevezve a zónák a MÁV-nál, pl. a svéd Västrafikennél km-k alapján meg van határozva, hogy hány egységnyit fizetsz kb. ugyanígy... De ott is hasonló km alapon megy, csak másképp nevezik el a jegyeket. 10egységes, 15egységes, stb.

Edömér 2009.06.22. 13:15:05

@Ákibard!: Érthető, hogy övezetek vannak, de sajnos olyan nincs, hogy valaki nyer rajta. Csak több km-t lehet kifizetni a valóságos útnál, kevesebbet nem.
Amúgy különösebben nem lenne nehéz megoldani a pontos km-en alapuló jegyárakat, csak hát akkor a MÁV bukna egy csomó pénzt.

rickyramirez 2009.06.22. 13:16:13

Nincs ebben semmi különös. A km-távolságok esetében pl. a 120 km-hez tartozó díj azt jelenti, hogy 101 és 120 km közé eső út esetén ezt kell fizetni. Tehát lényegében arról van szó, hogy rövidítés miatt nem azt írják, hogy 101-120-ig, hanem csak röviden 120 (írhatnák azt is, talán akkor egyértelműbb lenne). A jogszabály így (tól-ig alkalmazásával) írja elő egységesen a vasúti- és az autóbusz-viteldíjak esetében is, vagyis nincs szó kerekítésről, hanem az adott sávhoz tartozó díj összegét állapítják meg.
Egyébként sokszor jár így más is, nekem is pl. egyszer 161 km jött ki egy útra... Emiatt nem kell bosszankodni.

Starfighter 2009.06.22. 13:20:21

Nevetséges ez a cikk. Valahol meg kell húzni a határt, nem?? Nem lehet mindenkinek egyszerre jó, vagy inkább legyen itt is vonaljegy aztán akármennyit mész ugyanannyit fizetsz?

rickyramirez 2009.06.22. 13:20:41

@Edömér:
A kommented első részére lásd az én előző megjegyzésemet!
A második részére pedig azt lehet mondani, hogy igenis nehéz lenne megoldani, hiszen gondolj bele: sok helyen előre nyomtatott jegyeket adnak, és még így is hányféle van... Egyébként a viteldíjak mértékéről illetve a "tól-ig" határokról nem a MÁV, hanem a miniszteri rendelet határoz.

Ákibard! 2009.06.22. 13:24:40

@Edömér:
"csak hát akkor a MÁV bukna egy csomó pénzt. "

Éppen ellenkezőleg. Az utas járna szarul, de nagyon...

Példaképp az 5km-es diák 65, azaz 1 km 13 ft.
140 km-es diák 1020 azaz km-e 7.2 km. Egy 300 km-es diák 1920 km-e 6.4 ft.

Ha km-re fizetnél nem a 6.4-et vennék alapul az 100%...
Másik meg hogy ahol nincs jegykiadógép ott hogyan számolod el a km egségeket?

Ákibard! 2009.06.22. 13:25:47

@rickyramirez:
"Emiatt nem kell bosszankodni. "
Én is így gondolom...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.06.22. 13:57:58

Úgy kell felfogni, hogy még 15 km-t vonatozhatna, ha akarna. Ez a plusz km sokszor jól jön, ha át kell szállni az utolsó kilométereken.

De lehet trükközni is a rendszerrel: ha a fővárosba utazol,sokszor pont Kelenföld és a végállomás között van az ugrás az árban. Ilyenkor elég Kelenföldig megvenni, hisz már nem jön utána a kaller. Igaz, ez még a marhakarámok előtti időkben volt tuti.

recommented 2009.06.22. 14:11:37

Megtévesztő a post címe, mert nem kerekít a MÁV. Zónákra (távolságintervallum) szóló jegyek vannak, így van ez, mióta világ a világ. Sőt a rendszer sokat javult az 5 km-es jegy bevezetésével (azóta 50 km alatt öt kilométerenként van ugrás). A "120 km-es" jegy 101 és 120 km közötti utazásra jogosít fel, nem többre és nem kevesebbre, nem értem, mi itt a gond.

rowi 2009.06.22. 14:12:02

ezen nem kell kiakadni. ha mégis, akkor oldd meg magad a rövidebb jegyet. plö balatonra menet bőven elég világosig/aligáig venni. ember nem bukott még le rövidebb jeggyel, illetve én igen, de én is csak azért, mert szombathelyre menet elfelejtettem, hogy a bp.-győr szakasz tkp. külön üzemel, így amikor győr-gyárvároson átrobogva az új kaller a jegyem iránt érdeklődött, kénytelen voltam büntetést fizetnem, bár mivel a kaller jó arc volt sikerült vmi kedvezményes büntetésre lealkudnom (kötözködőknek, nem nem zsebbe)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.06.22. 14:12:42

"meg sünt nekem"

Vettem a felkérést, ánuszvizsgálatra feljegyezve.

recommented 2009.06.22. 14:13:28

"A MÁV-nak még nem írtam az észrevételemmel kapcsolatban, mert lehet hogy én vagyok a hülye, meg sünt nekem, meg miegymás. Kíváncsi vagyok a véleményekre.

Andrásss"

Ja, el is felejtettem: és szarjál sünt! ;)

KR_ 2009.06.22. 14:13:45

Én nem értem azokat akik ezt elfogadják hogy így ez jól van...

Félreértés ne essék, nem azt mondom hogy a 'galád MÁV ezen fog milliárdokat keresni, és szegény utazó megéhenhal e "csalás" miatt, de attól még...

Ma a 21.század kellős közepén, amikor egyszerre kb 10 GPS műhold kering felettünk, és mindent az "Informatika" vezérel, akkor 'nehogymá ne lehetne megoldani, hogy valamiért pontosan annyit fizess amennyit kell...

Nekem kicsit túlzás az, hogy 100km felett 120-ért fizetsz.
Még akkor is ha mondjuk a meghatározás az hogy 101-120 között ennyit.
Ez kinyilatkoztatás, és nem értelmes magyarázat. Persze monopolium meg minden.

A TSux meg a Pánnon vajon miért perc alapon számláz sok csomagbab? mert le lehet húzni...
Miért MByte alapú az elszámolás? mikor akár biteket is tudnak mérni, sőt elárulam azt is mérnek, csak mikor csatlakozás bontásakor loggolás van, akkor szépen osztanak 1024*1024-el és máris többszörösön nyernek a kerekítésen...

Visszatérve a témához, 'nehogymá nem tudnának akor 1 km-be számolni... nem azt várja az ember hogy mm-be gondolkodjanak, de azért a 20 az sok.

Ha én mint sóderkereskedő holnaptól azt mondom hogy a sóder ára 101t-105t között 10500Ft majd 106t-110t ig 11000Ft, úgy hogy képes vagyok kg-ba mérni (mert van mérlegem, sőt igazából kg-ba mérek, csak kerekítek), akkor elvágnák a torkom.
Persze az állam megteheti...


Beletőrődni nem kell, mert (mindenféle politizálás nélkül!!!!!) ez(beletörődés) volt az elmúlt 50 évben, és így nem érzik a kényszert, hogy javítsanak a szolgáltatás minőségén.

Ezért írd meg csak azt a levelet!!!

záporjózsi 2009.06.22. 14:14:41

@BKV figyelő: Utána lehet nézni:
- 48/2007. GKM rendelet
- 2230/2006. Korm. határozat.
Ezért. ezek jogszabályok, a MÁV betartja. Ennyi.
@rickyramirez: Korábban a volános rendeletben tól-ig volt. Az sem volt jó, pedig ott 100 méteres pontossággal voltak beírva az adatok (ritkán hosszabb egy busz 100 méternél...)
@Edömér: Persze, és akkor a 200 m hosszú vonat átlóg a szakaszhatáron, ezért a 17-es kocsiban és a kocsmában utazók jegye olcsóbb...

racionálisan radikális 2009.06.22. 14:16:01

Sőt, nemcsak a MÁVnál, de a helyközi buszokon is ilyen kilométer sávok vannak. És nincs kerekítés.
Csak az az érdekes, ha egy út két település között vasúton 118km és közúton busszal meg 123km, akkor eltérő km sávban vannak? Elvileg két teltepülés között u.annyiba kell kerülni Mávnak, Volánnak, vagy nem?

Edömér 2009.06.22. 14:18:26

@Ákibard!: Miért így számolod a jegyárakat. A te példádnál maradva, lehetne így is: Ha a 140 km-es jegynél 7,2 jön ki kilóméterenként, akkor 5 km-re csak 36 ft-ot kellene fizetni.

A jegyárakat természetesen úgy kellene meghatározni, hogy minél több km, annál kevesebb az 1 km-re jutó összeg, de km-enként nő az ár. Így elkerülhető lenne az olyan helyzet, amikor egy 54 km-es útnál olcsóbb, ha veszel 1 25 km-es és egy 30km-es jegyet, mint ha megveszed a hivatalos 60 km-eset.

Miért kell előre nyomtatott jegyet használni? Erre kötelezi valaki a MÁV-ot? Feleslegesen túl van bonyolítva a jegyeladási rendszerük.
Az lenne az alap, hogy számítógépes jegyeladás legyen mindenhol, de mivel erre nem hajlandóak, akkor is sokféle módon megoldható lenne. Pl.: kézzel kitöltött jegy + pénztárgép.

TBone 2009.06.22. 14:19:31

Nem ertem miert nem lehet minden allomason jegykiado gepetbeuzemelni. Az sem sokkal bonyolultabb mint egy penztargep, az meg minden boltba kotelezo. Vagy ki allomasokr aautomatat aztan 3 muszakban sem kell oda seni. Amba tool biztos nem lenne olcsobb a szolgaltatas, mert igy tobb penz maradna lenyulni.

SanTa 2009.06.22. 14:20:24

Ha ennyire fáj, akkor fogd fel úgy, hogy 119 km-t is utazhatsz egy 100 km-es jegy áráért. :)

eversmann (törölt) 2009.06.22. 14:20:44

Ez így kicsit erős. Mármint ha valaki ezt nem érti meg. Most tényleg gondolj bele, hogy hány állomást kéne korszerűsíteni ahhoz, hogy mindenki tized kilométerre annyit fizessen, amennyit. Ha ezt rákényszerítenéd a mávra, akkor inkább a vonalak felét bezárná, mert az lenne az olcsóbb.
Ez megint egy olyan dolog, ami az idők kezdete óta így van, csak mostanában mindenki (nem a levél íróját akarom bántani) annyira ráér meg ért is mindenhez, hogy beleköt. Egyik kitalálja, a sok birka meg megy utána, anélkül, hogy belegondolna mit beszél...

záporjózsi 2009.06.22. 14:20:50

@KR_: A GPS jó kérdés, hogy milyen mérésre, mennyire elfogadható. Fogalmazzunk úgy, hogy ha éppen nincs nagyon bezavarva, akkor egyszer-egyszer pontos. Ezt online módon nem használhatod, mert nem tőled függ, ezért rögzíted a távolságokat.
Ezzel a jegyrendszer sokkal egyszerűbb, kevesebb jegyet kell legyártani (bárcajegy, űrjegy, kéregjegy, stb), a jelenlegi jegykiadó gépeken kiadható (nem bővíthető a memóriájuk), stb.
1 km? Vannak állomások, amelyek 1 km fölötti hosszúságúak! Két, nagyon hosszú vonat összesen közel 1 km. Akkor mit is szeretnél? Legyen mindegyik zónának száma, vagy színe, vagy neve? Legyen az 500+ Bokros jó?! :) Aki a Bokrosba megy, annak ennyit kell fizetnie...

záporjózsi 2009.06.22. 14:22:33

@racionálisan radikális: Nem település függő, hanem a menetrendi utazási távolságtól függő. Lehetne településfüggő is, akkor ki kell dobni pár tízezer gépet, venni újakat, feltölteni adatokkal és már megy is. Mennyiért?

-Flatley- 2009.06.22. 14:28:27

egyszerü ez.
egy megállóval a leszállásod előtti állomásig válts jegyet aztán máris te nyertél.
az utolsó egy megálló alatt ugysem történhet semmi, max leszállít a következőnél.

záporjózsi 2009.06.22. 14:30:03

@-Flatley-: + utasleadási lap kitöltése, pótdíjazás, illetve rendőri segítség igénybevétele. Van 300 Ft-od ennek elkerülésére? (Diákban 150...)

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.06.22. 14:32:27

Én azt nem értem, hogy a XXI. században amikor géppel nyomtatják a jegyeket még a kalauzok is miért kell ezt az értelmetlen kilométerlépcsőt fenntartani? Nem lehetne, hogy a 111 km-es útra pont 111km-es viteldíjat fizetnénk? (Nem 100-as vagy 120-ast)

v2peti 2009.06.22. 14:33:25

Ez tőlünk nyugatra is sok helyen így van. Sőt még inkább!
Sógoréknál pl. bizonyos kilométertávolságok esetén a tarifa összevissza ugrál, mert gyakorlatilag egy kiemelt fővonal van csak, ezért bizonyos kilométertávolságú jegyekből igen sok fogy, míg a többiből jóval kevesebb.

260km: 35,20
280km: 36,40 (nagyobb normál lépésköz)
300km: 38,50 (nagyobb normál lépésköz)
320km: 44,20(Nagy ugrás!!!)
340km: 44,30 (tyúklépés)
360km: 44,40 (tyúklépés)
380km: 45,80 (kisebb, de normál lépésköz)
400km: 46,20

Ákibard! 2009.06.22. 14:37:12

@Edömér:
"Az lenne az alap, hogy számítógépes jegyeladás legyen mindenhol, de mivel erre nem hajlandóak, akkor is sokféle módon megoldható lenne"

Te fizeted ki a pénztárgép felszerelését Mo úgy 3000 kézi állomására? Akarta a Start is nehogy azt hidd, csak az anyagik közbeszóltak...

záporjózsi 2009.06.22. 14:37:49

Csak hogy MÁV-figyelőnek ne kelljen sokat keresgélnie:

48/2007.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700048.GKM
HT 2006. évi 63. szám:
www.kozlonykiado.hu/kozlonyok/Kozlonyok/10/PDF/2006/63.pdf

HF: a jegyárakat tessék átmásolni egy táblázatba, a Ft-ot elosztani a km értékkel és grafikusan ábrázolni. Abból a kommentelők is talán meg fogják érteni, hogy mi van...

záporjózsi 2009.06.22. 14:39:19

@Sparhelt: Mert nem mindenütt gépen nyomtatják a jegyeket. És vannak olyan jegyek is, amelyeket géppel nem lehet kiadni...

tlantos 2009.06.22. 15:00:19

Nem ismeros az a szoveg, hogy minden megkezdett perc / ora dijkoteles?
Ferihegyen pl. minden megkezdett NAP fizetos.
1900 ft/nap. De a 25. oraban mar 2 napot fizetsz.

keria 2009.06.22. 15:02:35

Budapesti bérlettel elég megvenni Kelenföldtől, akkor kb. 5km-rel rövidebb az út és profit.

záporjózsi 2009.06.22. 15:03:42

@keria: Az csak Székesfehérvárig jó. Olvasd el a belinkelt rendeletet.

TBone 2009.06.22. 15:05:03

Sajno sebben az orszagban mindenki tud kapasbol legalabb 10 indokot felhozni arra, miert NEM lehet valamit megvalositani.

ursus 2009.06.22. 15:06:45

Kedves Kerekítők!

Nagyon egyszerűen meglehet érteni.
1.) Ez nem kerekítés, hanem sávhatár a térben.
2) Az autpályadíj pedig sávhatár az időben. ha pénteken veszel egy autópályamatricát és Bp-ről elutazol az autópályán Siófokig, majd hétfőn vissza, akkor nagyon nem használtad ki a lehetőséget, mert a 4 nap alatt 4x214 órán keresztül utazhattál volna az autópályán. - Ezért senk sem szokott rinyálni. Itt meg egy minisztériumi rendelet miatt baszogatják a MÁV-ot. Röhej...

Ákibard! 2009.06.22. 15:06:51

@keria:
BEB kieget nem veghetsz a balatonig csak a BEB szakaszhatárig Székesfehérvárig.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.22. 15:07:48

@nyomasek_bobo: "Ilyenkor elég Kelenföldig megvenni, hisz már nem jön utána a kaller."

Most már akkor végre megértettem, hogy a keletiben mi a f***ért ellenőrzik a vonatról rég leszállt, a pályaudvar területét elhagyni szándékozó utasok jegyét :)

A post meg a szarrágás tipikus esete. Persze, rakjanak dzsípieszt minden kaller zsebébe meg számítógépes rendszert a vonatonként átlag 2 le- és 3 felszállót kiszolgáló bivalybasznád-külső állomásra is, majd kifizessük. Mennyivel jobb 497,5 Forintot fizetni egy pontosan 37,6 kilométeres jegyért, mint 300-ért megvenni a 40 kilométerre szólót :D

záporjózsi 2009.06.22. 15:08:20

@TBone: Ez így van. De akkor mutass egy olyan országot, amely hasonló paraméterekkel bír utasszám, megállóhely mennyiség, üzemeltetési ráfordítás, tarifaszint, stb. terén és km pontosságú honnan-hová van érvényben.

Marr 2009.06.22. 15:08:30

@nyomasek_bobo: Hasonló okból senki ne felejtse el a Bp-bérletét használni. Délinél hiába néz csúnyán a pénztáros és tagadja le először, de igenis tud Bp. közig határa környékétől adni neked jegyet, és máris "kevesebbet vesztesz" a zónákon. :)

GhostBusters 2009.06.22. 15:08:42

@záporjózsi: Az nem csak Fehérvárig jó, csak azon a menetrendi mezőn jelölik - szerintem.
100 km-en belül jó minden vonalon.
Mármint 100 km-en belüli utazások alkalmával. Kecskemétre már nem lehet venni pl., csak ha Nagykőrösig mész.
Persze ez sem kis suttyóság...

GhostBusters 2009.06.22. 15:10:00

@Marr: Persze, hogy tud.
Praktikusabb az automatából venni, az is tud, de még csak csúnyán sem néz :-)

Ákibard! 2009.06.22. 15:10:57

@Marr:
Nem véletlenül tagadja le, mert nem tud. Ha a BEB szakaszhatáron kívgül akarsz BEB kieg jegyet venni akkor nem adja ki a gép! Nem véletlenül!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.22. 15:10:58

@keria: Valahol több a difi. Például Hatvanból a Keletiig 1050 a teljes árú vonatjegy, de a BEB kieg 750.

Ákibard! 2009.06.22. 15:12:21

@GhostBusters:
Ez csak szerinted van így valójában nem. Megvan határozva minden vonalon egy BEB szakaszhnatár, és addig vehetsz. Nem feltétlenül 100 km, mert vehetsz Jászfényszaruig, Vácig, Tatabányáig, Szfehérvárig, stb stb. De csak addig.

Ákibard! 2009.06.22. 15:13:00

@Ákibard!: Szobig, nem Vácig, Bocsesz.

Marr 2009.06.22. 15:14:01

@GhostBusters: Igaz.

Egyébként meg chipet mindenkinek a bal kézfejébe, aztán majd fizethetünk centiméterenként. Deal?

Ákibard! 2009.06.22. 15:14:34

@GhostBusters:
NEM TUD.

Próbáld ki az automatában: Vegyél Siófokig vagy Balatonlelléig egy BEB kiegészítőt. Nem adja ki!
Ha veszel egy iylen BKSZ jelzéső Balatonlelléig szóló BKSZ kieg jegyet, fizetek neked egy sört.
De nem tudsz venni mert a pénztárosnak nem adja ki a gép, az automata meg fel sem kínálja a lehetőségét a BKSZ-nek!

Ákibard! 2009.06.22. 15:15:26

@Gery Greyhound >:
Igen mert a 80-as vonalon 17 km a kedvezmény a BKSZ-el.

záporjózsi 2009.06.22. 15:15:53

@GhostBusters: Olvasd el. Benne van.
Amúgy nem suttyóság, hanem szerződés. Elvileg meg kellene álljon Pest megye határán, pár helyen sikerült kibulizniuk az alkotóknak, hogy mehessen tovább is.

GhostBusters 2009.06.22. 15:16:36

@Ákibard!: Lehet, hogy tévedtem, akkor elnézést. A rendelet tényleg úgy fogalmaz, hogy csak Szfehérvárig vehető igénybe.
DE: a Bp.-Cegléd-Kecskemét-Szeged vonal nincs a rendeletben, és Nagykőrösig BIZTOSAN LEHET venni BEB jegyet.
Engedi az automata, és a pénztáros is...
Erre mit mondanak a témához jobban értők?

Almaspite 2009.06.22. 15:17:57

Van lehetőség venni egy 100 km-es és egy 5 km-es jegyet, hogy a kettő lefedje az utazandó távolságot és jól járjon az adóalany?

Ákibard! 2009.06.22. 15:18:12

JÓ HOGY MINDENKI ilyen kibaszott okos BKSZ kiegészítő ügyben, mondja itt a faszságokat, hogy peeersze lehet venni Siófokig, sőőt akát Gyékényesig BKSZ kiegészítőt is.... Az egyszeri kommentelő meg megjegyzi aztán veri az asztalt a pénztárban, és nem érti emg, hogy nem szabad és nem is tudja odaáig kiadni a BKSZ kiegészőt a pénztáros! Faszák vagytok...

BKSZ kiegészítő csak a BKSZ szakaszhatárig váltható. Onnantól messzebb utazva leszarják hogy van-e BKSZ-ed nem vehetsz.

A BKSZ lényege a pesti é elővárosi utazás támogatása. A Gyékényesre, Siófokra utazás nem elővárosi út.

Ákibard! 2009.06.22. 15:18:46

@Almaspite:
Elvileg szabálytalan, ha azonos vonattal teszed meg mindkét távot.

Marr 2009.06.22. 15:19:16

@Ákibard!: Nem BEB kiegészítőt kaptam a pénztárban soha, hanem rendes jegyet, az utolsó budapesti megállójától a vonatnak. Ha ez is utópikusnak hat számodra, a legközelebbit átfaxolom. Nem is beszéltem BEB kiegészítőről egyáltalán.

Ákibard! 2009.06.22. 15:20:37

@GhostBusters:
Igen Nagykőrösig vehetsz, mindenki tudja, sőt arrafelé még a hangosbemondó is mondja:
A vonatra a budapest (sic!) egyesített bérlethez csatlakozó jegy nagykőrös állomástól váltható. Ez kuriózum!

Itt van előttem a hivatalos lista vehetsz.

De Szegedre utazva nem vehetsz. Csak max nagykőrösig.

Ákibard! 2009.06.22. 15:21:35

@Marr:
Na erről van szó.
HA pedig nem BEB kiegészítőt kaptál, és BEB-el utaztál a fenti szakaszon akkor:
- A pénztáros helytelenül adta ki, szabálytalan
- A jegyed pedig érvénytelen...

Erről beszélek.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.06.22. 15:24:17

@Ákibard!: De ha mondjuk Miskolcra megyek, attól még miért fizessem ki pluszban azt a 17 kilométert ami a Keleti és a város határa között van, ha már egyszer azt mondták hogy a budapesti bérletem árában az benne van?

Ákibard! 2009.06.22. 15:27:02

@Gery Greyhound >:
Azért mert BEB az elővárosi utazásokat segíti.

Emellett a MÁV a TE BEB bérletedből 100 (SZÁZ) forintot kap.
Még igy is bőven veszteséges, hogy csak a szakaszhatárig utazol BEB-el hátha még az egész országban...

De ez egy megállapodás, így állapodott meg a 3 cég, így éri meg nekik nagyjából. Nem célja a BKSZ szövetségnek a te nyaralásod támogatni.

GhostBusters 2009.06.22. 15:27:40

@Ákibard!: Én mondtam, hogy lehet, hogy tévedtem, és akkor elnézést kérek.
De a Nagykőröst valaki legyen szíves megmagyarázni, és onnantól kezdve nem marad nyitott kérdés - számomra legalábbis.

cegez 2009.06.22. 15:28:22

@Gery Greyhound >: Örülök, hogy nem csak én nem értem. :D Szerintem nem kell kifizetned (az utolsó bp-i megállóig).
Ákibard! jön csak itt minden kommentjében a kiegészítővel meg hogy mennyire helytelenül cselekedett a pénztáros, miközben rajta kívül senki nem beszélt BKSZ/BEB kiegészítőről...

A poszthoz visszatérve: ennyire karöltve rég támogattuk a MÁV-ot. :)

GhostBusters 2009.06.22. 15:28:27

@Ákibard!: Én mondtam, hogy lehet, hogy tévedtem, és akkor elnézést kérek.
De a Nagykőröst valaki legyen szíves megmagyarázni, és onnantól kezdve nem marad nyitott kérdés - számomra legalábbis.

Kivlov 2009.06.22. 15:29:23

csődbe az egész MÁVval!!!

Ákibard! 2009.06.22. 15:30:40

@GhostBusters:
Mit magyarázzak még a Nagykőrösön?
Nagykőröd a 140-es vonal BKSZ szakaszhatára. Odáig vehetsz BKSZ kieget. Ahogy a 100-as vonalon Szolnok, a 40a-n Pusztaszabolcs, 30a-n Székesfehérvár. Mi nem stimm?

GhostBusters 2009.06.22. 15:31:46

@Ákibard!: OK, köszi, én értem, és megértem, csak azért kérdeztem, hogy miért nincs benne a rendeletben ez a Cegléd-Kmét-Szeged vonal (soha nem tudom megjegyezni a vonalak számozását)

Ákibard! 2009.06.22. 15:31:58

@GhostBusters:
Mit magyarázzak még a Nagykőrösön?
Nagykőröd a 140-es vonal BKSZ szakaszhatára. Odáig vehetsz BKSZ kieget. Ahogy a 100-as vonalon Szolnok, a 40a-n Pusztaszabolcs, 30a-n Székesfehérvár. Mi nem stimm?

GhostBusters 2009.06.22. 15:34:36

@Ákibard!: Én lassabb vagyok, mint te, csak pár perc múlva tudok reagálni, és lassan tudok gépelni is, mert angolul dolgozom és levelezek közben...

záporjózsi 2009.06.22. 15:35:44

@GhostBusters: Pest megye határa. A rendeletben tényleg nincs benne, érdemes lenne írni a rendelet alkotójának, hogy tegye bele. Van miért beletennie.

@Ákibard!: fél éve nincs BEB...

záporjózsi 2009.06.22. 15:37:04

@Ákibard!: Nyaralni Felsőpakonyban is lehet...

Ákibard! 2009.06.22. 15:37:45

@GhostBusters:
A rendeletben azért nincs benne (ha ugyanazt néztük) valami 4-es GMK melléklet ) mert az csak a pesti határokat sorolja fel. A 140-es vonal a 100-asból ágazik ki, így itt a pesti szakaszhatár Ferihegyként meg van adva.
Maga a BKSZ szövetség határa a 140-esen Nagykőrös.

záporjózsi 2009.06.22. 15:38:15

@Edömér: Szerintem számítsd ki, hogy hány Ft lenne az övezet közepével a jegy és legyen az a jegyár. Ja, hogy ez gáz? Boccccs......

Ákibard! 2009.06.22. 15:39:37

@záporjózsi:
Tudom, hogy nincs BEB, de ha jövőre Budapesti Intermodális Mindennel Utazhatsz Pesten Belül Tökjó Bérlet lesz akkor jegyezzem meg a BIMUPBTB-t?

A BEB-et meg mindenki érti. Nem fogom megszokni a BB-t. Az a pezsgő...

Ákibard! 2009.06.22. 15:40:13

@záporjózsi:
Akárhol lehet. Egyikre sem térít a BKSZ szövetség, ha nem a határon belül ban.

Kopi3.14 2009.06.22. 15:40:38

@Gery Greyhound >: mert modnjuk nem áll meg a határnál?

Ákibard! 2009.06.22. 15:42:45

@Kopi3.14:
Semmi nem írja elő, hogy meg kell állnia a határnál. A Váci zóna sem áll meg a határnál mégis BEB-es.

Ákibard! 2009.06.22. 15:43:28

@Kopi3.14:
Amíg nem volt Ferihegy addig a Szolnoki zónák sem álltak meg Szemeretelepen, hanem átrobogtak, mégis BEB-esek voltak.

Almaspite 2009.06.22. 15:47:25

@Kopi3.14: Nem az a lényeg, hogy megáll-e a városhatárnál, hanem az, hogy onnan már elvileg a BEB bérlete érvényes, tehát kétszer fizet ugyanazért a távolságért!

Ákibard! 2009.06.22. 15:49:04

@Almaspite:
A BEB bérlete CSAK akkor érvényes onnan, ha MAXIMUM Hatvanig utazik. Ő Miskolcig utazik, így mintha nem is lenne bérlete. Érthető?

A BKSZ egy szövetség ami azt célozza meg, hogy az elővárosban utazókat támogassa. A Miskolci utazáős nem Bp elővárosa. Stimmel?

Kopi3.14 2009.06.22. 15:53:00

@Ákibard!: tipikusan IC-kre gondoltam, nem elővárosi vonatokra. Mert a probléma is inkább azokra vonatkozik, ezért vettem egy olyan példát, ami megmagyarázhatja nekik miért.

Almaspite 2009.06.22. 15:57:20

@Ákibard!: Ezt én értem, de egyúttal jelezni kéne az Egyenlő Bánásmód Hatóságnak, mert kirekesztő azokkal szemben, akik egy kicsit messzebb laknak, mint az előváros... :-)

Ákibard! 2009.06.22. 15:59:18

@Kopi3.14:
Akkor viszont végképp rossz a példa mert az IC-re egyáltalán nem érvényes még akkor sem, ha megáll. (Pl Ferihegy.)

Ákibard! 2009.06.22. 16:00:13

@Almaspite:
Jóóó persze :-))

Győrben is van olyan kedvezmény ami csak Győri állandó lakcímmel vehető igénybe. Akkor engem kirekesztenek, emrt én csak kollégista vagyok Győrben? :D :D Ugyanmár :)

_ng_ 2009.06.22. 16:01:53

Banyeg, te vagy nagyon fiatal vagy, vagy nagyon ráérsz. Vedd úgy, hogy 101 km-nek ennyi az ára, és a MÁV megengedi, hogy még akár 19 km-t utazz ingyen. De a legegyszerűbb, ha úgy veszed, hogy 105 km kerül ennyibe. (Ha meg kilométerenként számláznának, akkor kiderítenéd, hogy az csak 104 km és 501 méter...)
Amúgy nem igaz, hogy még nem voltál fürdőben vagy nem parkoltál stb., ahol "minden megkezdett óra" ennyi és ennyi.

pizsama 2009.06.22. 16:03:06

Nem tudom, hogy van ez, de ha pl. külön szólsz a vidéki állomás pénztáránál, hogy csak Kelenföldig kéred a jegyed, és úgy már másik sávba esik, akkor kevesebbet kell fizetni? Vagy pl. vehetek úgy előre jegyet a Keletiben, hogy másnap csak Kelenföldön szállnék fel, és azt olcsóbban kapom?

Pl. Ács 103km a Déliből, Kelenföldről csak 99!!!

Ákibard! 2009.06.22. 16:04:52

@pizsama:
Igen vehetsz bármit.
De ha Kelenföldtől van jegyed és Keletiből mész az szabálytalan.

De Keletiben is vehetsz Fenékpuszta-Keszthely jegyet. De ha azzal szeretnél utazni a Keletiből az nem szép dolog :-))))))

pizsama 2009.06.22. 16:06:37

@Ákibard!: Kelenföldig mehetek BKV bérlettel, nemde?

Ákibard! 2009.06.22. 16:08:40

@pizsama:
BKV-val igen. MÁV-on nem, hogyha Ácsig mész.
HA Keletiből Kelenföldig a BKV bérlettel mennél, akkor csak Tatabányáig vehetsz kiegészítő jegyet mellé, az a BKSZ határ.

Azaz az 1-es vonalon Csak Tatabányáig vehetsz a BKV bérletedhez kiegészítőt, Tatáig, Komáromig, Ácsig, NAgyszentjánosig, Győrig nem.

Ákibard! 2009.06.22. 16:09:47

Ehgy kicsit tényleg olvassatok már utána:

www.bksz.hu


Szerintem a MÁVfigyelő is jobban járna ilyen tájékoztató postokkal, pl hogyan lehet a BKSZ-hez mávjegyet váltani, mint az iylen szarrágó miért fizetek 101 km-re 120-at postokkal...

Kopi3.14 2009.06.22. 16:15:05

Egyébként azon gondolkodom ,hogy biztos a kommentelő akkor is sír, amikor csak félliteres, literes, meg kétdecis tejet kap, mikor neki egy liter másfél deci kellene, s nem tud venni csak egy liter két decit, de azt is csak két darabban.
A túlcsordulások már csak ilyenek a világban.A számítástechnikában is, ha adott helyirétékbe nem fér bele, akkor kénytelen vagy eggyel nagyobbat venni, pedig csak egy értékkel lépted túl. Mekkora szemétség.

nyu 2009.06.22. 16:18:35

"Nem ertem miert nem lehet minden allomason jegykiado gepetbeuzemelni. Az sem sokkal bonyolultabb mint egy penztargep, az meg minden boltba kotelezo"

Tavalyelott Szurdokpuspokibol kellett vonattal hazajonnom, na az ott ugy nezett ki, hogy van egy kicsi faluszeli epulet egy szem bakterrel, aki a megallo melletti sorompot kezeli.
Kulon penztarosra persze nincs penze a MAVnak, ugyhogy a jegykiadas is a bakter dolga.

Kb. 10 percbe telt, mire elmagyaraztam neki, hogy az AFAs szamlan mit hova kell irni. (Irni legalabb tudott ;) )

Kozben persze csongott a szolgalati telefon, miszerint mindjart jon a vonat, ugyhogy szamlairast felbehagyta, hogy kimenjen manualisan letekerni a sorompot, miutan vegzett, akkor nyomta a kezembe a keregjegyet+szamlat.

Labasmaz 2009.06.22. 16:19:01

@BKV figyelő: Es akkor 2 km-ig ingyenes az utazas, mert az lefele kell kerekiteni az 5 km-es elso kategoriahoz kepest? Ne ma'...

Morzsi36 2009.06.22. 16:26:21

Engem az viszont tényleg zavar, hogy X állomás (a felső vége, a kukacoskodók kedvéért 32,3 km), a díjtáblázatban 33 km. Y állomás a tábla szerint 12,4 km, a díjtáblázat szerint 13. Ha X-en keresztül Y-ba veszel jegyet, akkor 50 km-es jegyet kapsz (33+13=46), holott a vasúti utad 44,7 km (tehát 55-ös jegy járna neked. Nem nagy ügy, egy oda-vissza úton csak 150 Ft, egy fél buszjegy. De ugyanígy átheshet nagyobb ugrásnál is, és ez már tényleg nincs túl jól. (Ha már szóba került a buszjegy: érdekes, hogy mennyit lehet vonatozni egy buszjegy árából...)

Kopi3.14 2009.06.22. 16:40:48

@Morzsi36: egyrészt írj konkrét településneveket, másrészt nekem az 55 kicsit sántít a számok alapján.

Kopi3.14 2009.06.22. 16:42:08

EGyes helyeken a tarifa nem km alapú lett, hanem a volánnal egy, lásd Bp-Veszprém viszonylat. Itt a vasút bukott a volánhoz képest.

SLacc 2009.06.22. 16:54:26

Nincs itt semmiféle kerekítés. Belefér a 100-ba? Nem. Akkor jön a következő adható.

Morzsi36 2009.06.22. 17:15:40

@Kopi3.14: Bp-Vác-Magyarkút. Az 55 nyilvánvaló elütés volt, 45-öt akartam:
Google Earth-ön vettem a fáradságot, végigkattintgattam...
Vác: 33,2 km
Magyarkút (Budapesttől): 44,7 km (majdnem jól emlékeztem a számokra).
A jegy 50 km-es.
Nem tudom, hány ilyen viszonylat lehet még az országban, elméletben elég sok, hogy a gyakoriak közül hány...

Kopi3.14 2009.06.22. 18:46:26

@Morzsi36: gugli föld? Annak van vasúti útvonaltervezője is, vagy mi?

Megnéztem most elvirán: 46km az egész. Az már túlcsordult a 45-ös limiten, így 50km-es jegy kell. Mi a probléme?

Megnzétem, Bp-n állomással, pl. Kelenfölddel nem nagyon lehet trükközni, egy áron van a Pécs-keleti és a Pécs-Kelenföld. Négy km a diffi, tehát olyan helyre éri meg, ahova kijön. Egy időben volt valami arórl is, hogy nem km alapján, hanem álloásról állomásra akarják kialakítani a tarifát, nem tudom ebből mi valósult meg.

pizsama 2009.06.22. 19:33:53

@Ákibard!:
Nem úgy van, hogy Budapest közigazgatási határain belül utazhatok BKV bérlettel a vasúton is? Ha jól tudom, akkor most már minden BKV bérlet "egyesített"!!! Tehát fogom a BKV bérletet, és elutazok vele a Keletiből Kelenföldig, aztán onnan már érvényes a vonatjegyem! Ha kötözködik a kaller, akkor egy pillanatra le is szállhatok Kelenföldön.

pizsama 2009.06.22. 19:35:30

Tehát 4km-et utazva Bp.-en belül, meg lehet spórolni 20km árát a vonatjegyen!

mav 2009.06.22. 20:15:29

@rickyramirez:
Igen, de ha pl Pestről Agárdra megyek és csak Gárdonyig veszek egy 50km-es jegyet az Agárdi 52 km helyett és pont akkor jön a kaller akkor már büntetnek is, de az hogy Ők hogy csalnak a km-ekkel az teljesen természetes.

Egyébként diákjegynél 100 Ft, felnőtt jegynél a duplája, oda vissza útnál már egész szép summa összejön a balatoni nyaraló emberekből.

vanek ur 2009.06.22. 23:04:08

Ausztriában se utazz vonattal, ott is átverik a népet: www.oebb.at/pv/de/Tarifbestimmungen/Tarife/Einzeltarife/pt_oebb.jsp
A X. fejezetet ajánlom mindenkinek.
A hazai megoldás tehát nem egyedülálló, a fejlett Nyugaton is van, aki így csinálja.

Másutt meg máshogy: Hollandiában jó világ van, 8 km fölött a 2,20-as alapdíjra kilométerenként kb. 10 cent adódik: www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/alles-over-uw-reis/vervoerbewijzen/tarieven#enkele-reis-dagretour-en-5-retourkaart-2e-klas-tariefeenhedenoverzicht-id

Snake 2009.06.23. 01:09:27

@pizsama: Ez esetben viszont a SZÜSZ szerint át kell szállnod Kelenföldön, mert egy vonaton nem utazhatsz 2 jeggyel.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.23. 01:56:09

@Ákibard!: Na, akkor az egyik hozzászólásodban akad egy tárgyi tévedés.

Mondjuk: Reggel elmegyek a keletiből Kelenföldre, BKV bérlettel. Elintézek valamit ott, Kelenföldről veszek egy 100 kmes jegyet tetszőleges célállomásig.

Jogszerű? Jogszerű.

Kelenföld helyett lehet Ferihegy, stb is természetesen.

Ergo: Semmi sem tiltja, hogy két külön útként, vonaton megtegyem ezt a távolságot.

Namost, a kedves hozzászólók, akikkel te nem értesz egyet, közlik, hogy nem tudják, mi dolgod van Kelenföldön. Mi van akkor, ha csak egy haverodnak átadsz egy könyvet, és akár ugyanarra a vonatra szállhatsz fel újra... De ugye új, külön út, külön jegy.

Mi van akkor, ha Kelenföldön csak annyi a dolgod, hogy felszállj arra a vonatra amelyikkel utazni akarsz költséghatákonyan...

De amikor ezért el akarsz jutni kelenföldre akár ugyanezzel a vonattal, akár másikkal utazol?

Lehet azt mondoni, ugyanazon a vonaton nem utazhatsz 2 jeggyel, de csak 1 jegy és egy bérlet volt. Kérdés mi van akkor, ha Székesfehérvár-Balatonfüred szakaszon van bérlete valakinek (naponta ezzel jár dolgozni) de időnként rokonlátogatóba elmenne Tapolcáig? Kiegészítheti a bérletét?

De van cifrább kérdésem, ha valaki Székesfehérvár - Budapest kapcsán bérlettel rendelkezik, ugye itt a BEB számít, és Fehérvártól eljönne Siófokig...

Szvsz a tisztelt jogalkotó az eéletben nem ült még vonaton és nem gondolta végig a problémát.

Ákibard! 2009.06.23. 07:34:06

@Kopi3.14:
Ez korábban is így volt. Virtuális KM díjszabásnak nevezik, egyfajta üzletpolitikkai kedvezmény.

Budapest-Balassagyarmat között is a közvetlen vonatra 90 km-t fizetsz százhuszonakármennyi helyett.

Ákibard! 2009.06.23. 07:52:59

@pizsama:
Momentán a vasúti szabály szerint ha ugyanazzal a vonattal utazol, akkor ezt nem teheted meg. Még ha leszállsz levegőzni akkor sem. Ha leszállsz és a következővel mész au úgy szabályos, amúgy nem.

Ákibard! 2009.06.23. 07:53:53

@Snake:
Pontosan, ahogy mondod. Kivételt képez ezalól, ha űrjegyen lett kiegészítve az első jegye, de ez nem a BKSZ bérlet esete.

Ákibard! 2009.06.23. 08:00:18

@TheElf:
Hehe :-) Azt hitted megfogtál, de nem.

"Mondjuk: Reggel elmegyek a keletiből Kelenföldre, BKV bérlettel. Elintézek valamit ott, Kelenföldről veszek egy 100 kmes jegyet tetszőleges célállomásig."

Ha leszállsz ügyet intézni, és az ügyintézésed nem a vonat állomási tartózkodása ideje alatt van meg, akkor joggal feltételezem, hogy másik vonattal utazol tovább. Ezzel senkinek semmi baja nincs, szabályos, szíved joga szerint megteheted. Azonban ha az ügyintézésed olyan rövid kelenföldön, hogy azzal a vonattal tovább is mész amiről leszálltál, akkor szabálytalan ez a megoldásod!

"Ergo: Semmi sem tiltja, hogy két külön útként, vonaton megtegyem ezt a távolságot."

Ha a két külön út két külön vonat is egyben akkor nem. Ha két külön út egy vonattal megtéve, egy levegőzéssel megszakítva az szabálytalan.

"Mi van akkor, ha csak egy haverodnak átadsz egy könyvet, és akár ugyanarra a vonatra szállhatsz fel újra... De ugye új, külön út, külön jegy."

Naigen, ez az az eset aminél szabálytalan a BEB kiegészítés szakaszhatáron túlra.

"Lehet azt mondoni, ugyanazon a vonaton nem utazhatsz 2 jeggyel, de csak 1 jegy és egy bérlet volt."
Hivatalosan vasúton bérlet nincs, csak havijegy, ergo és kvázi az is jegynek minősül. De még akkor is jegynek minősül, ha nem vesszük figyelembe a bérlet szót.

"Kérdés mi van akkor, ha Székesfehérvár-Balatonfüred szakaszon van bérlete valakinek (naponta ezzel jár dolgozni) de időnként rokonlátogatóba elmenne Tapolcáig? Kiegészítheti a bérletét?"
Űrjegyen írnak mellé egy kiegészítést, és rávezetik, hogy az xxxx. számú bérlet kiegészése. Én is csináltam, a Bp-Győr bérletemmel Hegyeshalomig kiegészítve.

"ha valaki Székesfehérvár - Budapest kapcsán bérlettel rendelkezik, ugye itt a BEB számít, és Fehérvártól eljönne Siófokig..."
Hivatalosan ilyenkor már nem érvényes, csak ha Fehérváron másik vonatra száll, a küön Fehérvár-Siófok jegyével.

Morzsi36 2009.06.23. 09:36:10

@Kopi3.14: Az a probléma, amit írsz. Hogy valójában nem 46 km, hanem 44,7 v. 44,8. Csak két megkezdett kilométert felfelé kerekítenek a táblázatban, és nem az egész utat mérik, hanem a két útvonal km-re (és mindig felfelé) kerekített távolságát összeadják, és ezzel egy zónával drágábbat fizetsz. Nem tudom, hányszor próbáljam még elmagyarázni.

záporjózsi 2009.06.23. 11:08:11

@Morzsi36: Sehogy. A már belinkelt rendeletben le van írva. Ma Magyarországon ez az a szint, amely ép ésszel megkövetelhető és betartatható. Pl. a pénztáros - ha nem géppel ad jegyet - sokkal nehezebben bogarássza ki a menetrendi távolságokat, ha mindenféle tizedeket is kell számolnia. Egész km adódik össze (kivéve a MÁV és a GySEV területén történő egymást követő utazást), az meghatároz egy távolságot, arra kiadja a jegyet és kész. Pl.: 37 és 41 km-es szakaszokból lesz 78 km, amelyre 80-as jegy kell. Ha jól emlékszem 1200 Ft.

záporjózsi 2009.06.23. 11:18:20

@Morzsi36: A vonat, amelyen ülsz, az egyszer 210, egyszer pedig 12-36 m hosszú. Tekintettel arra, hogy a 44,8 km esetén már átlóg a 45-50 km-es tartományba, nem lehet eldönteni a kérdést. És tessenek megjegyezni végre, hogy egy állomás nem pontszerű, ezért a 100 méteres "pontosság" leginkább a billentyűzetek és monitorok világában életszerű, de -30 - +45 fokos üzemi körülmények között, éjjel-nappal, különleges utazási igények kiszolgálásának igénye mellett egy méteres baromság.

Morzsi36 2009.06.23. 11:44:30

A 100 méteres pontosság a vasúti "kilométerkövek" pontossága. El tudom olvasni őket. Odamész a váci állomáson a Balassagyarmati vonal első kilométerkövéhez. Átsétálsz a fővonalhoz. Megnézed, hogy mihez kell hozzáadni a Balassagyarmati kilométert. Kijön, hogy egy zónával rövidebb a távolság a kiadott jegynél. A vonat hossza ebből a szempontból teljesen indifferens (nem szeretném levonni például a jegy árából azt, amíg előresétálok a fővonalon jövő zónázótól, ami a váci állomás középvonalától hátrébb áll meg, a balassagyarmatihoz, ami előrébb indul, sem azt, hogy a nyugatiban az elejébe szállok, sőt, azt is gyanítom, hogy a mérés nem a 2-es vágány fejétől, hanem a 8-asétól indul.) Tényleg nem nagy ügy, nem ér meg ennyi pofázást, de ellentétben a bejegyzésben felvetett problémával, ennek van valós alapja.

záporjózsi 2009.06.23. 12:23:05

@Morzsi36: Ha tudnád, hogy azoknak milyen szinten semmi köze a valósághoz! Szerinted Kelenföld-Keleti hány km?

Morzsi36 2009.06.23. 12:27:28

@záporjózsi: Ahhoz képest elég pontosan kijött, mikor lemértem a térképen. Biztos a véletlenek összejátszása. De nem azon alapul véletlen a menetdíjtáblázat, hogy hány kilométer van kiírva az állomásépület elé?

záporjózsi 2009.06.23. 12:36:01

@Morzsi36: Nem mindig. Most inkább nem szedném össze azokat a vasútvonalakat, amelyek 2 oldalról számozódnak. Megtaláltad a Keleti-Kelenföldet?

Morzsi36 2009.06.23. 12:58:06

@záporjózsi: Km-táblázatom nincs, tegnap kerestem, nem találtam. az elvira szerint: Egységes budapesti km: 13 km.
Nyilván nincs annyi.

Ákibard! 2009.06.23. 15:54:51

@Morzsi36:
"Egységes budapesti km: 13 km.
Nyilván nincs annyi. "

De, ponthogy annyi. És hogy tudd mennyit fizetsz rá: 4 km-t.
Ugyanis 4 km a vaóságban a Déli-Kelenföld szakasz, így a MÁV Neked a Keleti-Kelenöldet is 4 km-nek számlázza ki, és ezzel biztosítja, hogy a Keleti feliratú jegyeddel mehetsz a délibe is.

Ennyit a vasút rugalmatlan hozzáállásáról...

Kopi3.14 2009.06.23. 19:13:52

@Morzsi36: baze, egész km-ben számolás van. Túlcsordul? Igen. Akkor miről beszélünk?A szakaszok külön-külön mérendők, úgy adódnak össze. Megkezdett km-enként. A százméteres pontosságot meg fentebb már ecsetelték sokan, sokszor.
Miért nem pampogsz, hogy méter alapon mérjék a jegyet is, ha már SI egység az?
telefontarifánál is hőbörögsz, hogy két töredékperces hívásodat kerekítve sázmolják a végén? Ha nem tetszik az iylen díjszabás, utazz mással, ahol mm pontosan kell annyit fizetned, mint utazni.

És amikor a MÁV díjszabásában a BP-Vás és a Vác-anyámkínja állomások távolsága is mindegyik egész km-ekben van megadva, akkor miért sírsz a százméterért?Mindegyik vonal külön-külön felfele csordul kerekítéssel is, így ennyi. Amúgy meg megkezdett km után kell fizetni, vagyis miért gond ez így? Egyetlen métert sem utazhatsz ingyen.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.06.23. 21:55:32

Viszont hiába szabálytalan az, hogy vérlettel kelenföldig, onnan sima jeggyel tovább, ha a kalauz nem pont Kelenföldön jön, akkor nem buksz le, hiszen mindig azt a jegyet/bérletet mutatod be, ami az adott útszakaszra kell.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.23. 22:07:43

@Ákibard!: Ha jól tudom VAN bérlet, részben a BKV bérlet nem havijegy, hanem bérlet :)

Rendben, az adott viszonylatra kiadott valami, az havijegy.

De ha jól tudom a 200.000 Ft / hó árú bérlet az bérlet. Igaz, azt nem nagyon szokás kiegészíteni távolság alapon.

Nem megfogni akartalak, hanem a 2. jegy = űrjegy példa kapcsán is 2 jegy van (csak kiegészítik egymást), ugye a fehérvárról továbbutazás a kérdés, és gondolom te is pontosan látod, hogy a BEB szabályozása az ilyen helyzetek miatt problémás :)

Megjegyzem: A BEBet nem engedném jeggyel kiegészíteni csak havijeggyel, stb. (rendes összvonalas bérlet vonatra ugye nem kiegészíti, amellé nem kell BEB) az okosabb megoldás lenne a jelenleginél.

Ákibard! 2009.06.24. 12:28:56

@TheElf:
Ok, bérlet-havijegy szavakon semmi nem múlik, utánanézni meg lusta vagyok...

A BEB-hez jegykiadást pedig betiltani nihilizmus lenne, sok melóhely nem vesz bérletet csak anyi jegyet ahány napot dolgozol, és azt pecsételteted reggel. Ismerek pár ilyen embert.
Maga a biankójegyet is ezért nem lehet eltörölni mert sok cég alkalmazza.

Emellett elvesztené értelmét a BEB... Esküszöm nagyon sokan nem bliccelnek azóta mert elég sok kedvezményt kap, és ha már bérletet nem is vesz akkor megveszi a BEB kieget.
süti beállítások módosítása