Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk, Viktor a napokban Győr és Sárospatak között utazott. Az út során rengeteg hiányosságra lett figyelmes. Olyan dolgokra, amit mi ingázók már megszoktunk. Levelében többek között arra keresi a választ, hogy miért rossz a cég utastájékoztatása, miért gazosak a peronok, valamint, hogy minek tart fent a cég kalauzokat, ha nem kérik a jegyek.

Tisztelt Ügyfélszolgálat! Kedves MÁV figyelő!

Egy utazásom történetét szeretném megosztani, illetve a bennem felmerült kérdésekre, észrevételekre választ kapni.

2009. június 27-én Győrből Sárospatakra szerettem volna eljutni.
 
Győrből Budapestig a 9404-es vonattal akartam utazni, bízva benne, hogy Budapesten elegendő lesz 34 perc átszállni az 520-as számú vonatra.  Az érintett vonalon esetlegesen fennálló sebességkorlátozás miatti késés még lehetővé teszi az átszállást.

1. A győri állomáson a 9404-es vonat késését jelezték előre,  a hangos utastájékoztatás szerint 15 perc, míg az utastájékoztató táblák szerint 20 percet.

Kérdésem: Milyen akadálya van annak, hogy a két tájékoztató eszköz azonos információt szolgáltasson? Hasonló esetben melyik tájékoztató vehető komolyan?

2. A vonat 15 perc körüli késéssel érkezett, és Budapest-Keleti pályaudvarra is ilyen késéssel érkezett. Ez számomra örömteli volt, azonban felvet néhány kérdést:

Amennyiben az árvíz miatt nincs sebességkorlátozás, miért szerepel erre vonatkozó információ a honlapjukon?

3. 2009. június 28-án Sárospatakról Győrbe az 565-ös számú IC-t is igénybe vettem, mivel esetemben az idő játszott szerepet. Jegyet csak dohányzó szakaszba kaptam, ezért a büfékocsiban utaztam. Ott a kalauz kétszer is eljött, mégse kérte senkitől sem a jegyet.

Ezek alapján szükséges-e a vonaton történő jegyvizsgálat, szükséges-e a kalauzokat a MÁV-Startnak fenntartania? Én másodosztályon utazva ezen a szakaszon 3530 Ft értékben vettem igénybe szolgáltatást, aminek a jogosságát senki nem kérte rajtam számon. Mi az oka ennek a hanyagságnak?

4. Az említett IC késett, így láthatóan sok embert késztetett sietségre, ha el akartuk érni a csatlakozásunkat. A továbbutazásomhoz szükséges 9208-as számú vonat az elmúlt hetek tapasztalata alapján a 8-as vágányról indult, azonban most a 11-ről. Minderre persze csak már az utastájékoztató táblák alatt jön rá az utazó, mikor átverekedte magát már a jegyellenőrző kapukon és az embertömegen, majd mindezek következnek fordított sorrendben a 11. vágány felé.

Mi miatt szükséges a vonatok induló vágányait felcserélni? Miért szükséges egy látszólag bevált rendszert felborítani?

5. Sikeresen elértem a 9208-as vonatot, majd helyet próbáltam keresni. A kocsik között átvezető ajtók több vagonnál hibásan működnek, visszacsapódnak. Kérem, fordítsanak ezekre kicsit több figyelmet, az ajtók piszkosak, összekenik a ruházatot.

6. Komáromtól Győr felé gyakorlatilag az összes állomás peronja gazos, ápolatlan.

Mi ennek az oka? A vasút részéről tapasztalható nemtörődömség, igénytelenség, vagy a probléma finanszírozási okokra vezethető vissza? Amennyiben mindez pusztán igénytelenség, miért engedik meg, hogy a gazosodás rongálja a peronok burkolatát?
 
Válaszaikat várva tisztelettel: D. Viktor

Címkék: közlekedés máv karbantartás vonat vasút kérdés utas panasz peron tájékoztatás észrevétel személyszállítás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr581221531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.02. 11:36:37

Lehet, hogy azért mondanak be kétféle késést, mert így nagyobb esély van rá, hogy az egyik elfogadható pontossággal eltalálja a valós adatot. ;)

TA-TB 2009.07.02. 11:52:13

A 9208-as átjáró ajtóihoz: A Halberstadti kocsiknak ilyen az ajtajuk. Gyárilag, mellesleg jó lenne ha a többi is vissza húzó lenne, mert sok f*sz képtelen becsukni azokat...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.02. 11:57:29

@TA-TB:

Gyárilag nem olyan volt, hogy X másodperc után magától visszazáródott?

Traktoros 2009.07.02. 12:08:16

Gyárilag valamennyi átjáróajtónak vissza kéne csukódnia. Hogy ezt rugó, hidraulika, sűrített levegő vagy Isten keze oldja meg, netán automatizálva x másodperc késleltetéssel, az már részletkérdés. Sokkal inkább az az érdekes, hogy ha elromlik a visszahúzó szerkezet, és esetleg nem javítják meg.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.02. 12:13:10

@Traktoros:

Azt tudom, hogy amikor felénk (Érd felé) megjelentek a halbik néhány éve, akkor az ajtók többsége kis húzásra magától kinyílt, majd becsukódott. Csak kicsi volt az "automata" szöveg, az utasok rángatták, a "rencer" meg megadta magát. Egy időben már csak a tartályos WC-s kocsikban volt automata ajtó, ezt külön megfigyeltem :)

Ezzel a rugós megoldással az a baj, hogy néha tényleg iszonyat erős a rugó. Nők, hölgyek, asszonyok ki sem tudják nyitni. Aki pedig bőrönddel karja magát átverekedni arra tényleg rácsapódik az ajtó és nehéz mozogni.

nbalintn 2009.07.02. 12:33:52

@BKV figyelő: Amikor mi utaztunk Keszthelyre halbival (osztálykirándulás) a tolóajtót senki se csukta be nem is ment vissza magától, mi próbáltuk becsukni, de nem akart ráakadni a zárra, végül úgy sikerült, hogy kicsit meg kellett emelni az ajtót. Nem hiszem, hogy Németországban ilyen történt volna a halbikkal, vagy ha történt, meg is javították.

Snake 2009.07.02. 12:34:51

A 4-es pontra az tudom mondani, hogy a vonat fogadására/indítására kijelölt vágány száma mindig a forgalmi helyzettől függ.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.02. 13:41:18

@Snake:

Hát ja, a MÁV-nál igen. Ami mondjuk elég vicces, főleg az ütemes területen.

kiske 2009.07.02. 14:16:47

3,Remélem vissza váltottad a jegyet!
5,Majdnem leselejtezett német kocsik.......nincs rá pénz.
6,Nincs gazdája....

Rhönadler 2009.07.02. 16:26:55

Mai eset. Az 527-es gyors megállt Rákoson (5-ös vágány), mellette egy IC (4) és egy személy(3). Mondta a hangos, hogy felsővezeték hiba miatt a vonatok bizonytalan ideig az állomáson tartózkodnak. 25 perc várakozás után bemondja, hogy személy indul a 3-asról. Átmászunk az IC-n, persze mire végigmondta a hangos a szöveget, már menesztik is! Miért nem lehet két percet várni, hogy odaérjenek az emberek???????
Ekkor már sejtettük, hogy vmi nem stimmel a gyorssal. További negyed óra árán sikerült egy másik mozdonyt keríteni és le is küzdötte a két vágánnyi távolságot. Majd mondja a hangos, hogy a gyors 4-5 perc múlva indul tovább. 30 másodperc múlva meg azt, hogy azonnal indul. Miért nem lehet normálisan használni a hangost?

Tudom, örüljek, hogy egyáltalán használták.

Vityaz 2009.07.02. 18:11:12

Sziasztok! Én írtam a levelet. Figyelő, lehet, hogy félreérthető voltam: immáron tizedik éve utazok vonattal heti rendszerességgel, mostanság egyre ritkábban. Azonban most alig 48 óra alatt ez már nagyon sok volt és kikívánkozott. Ez már tényleg mindennek a legalja, külön külön megszoktam már. Nekem a legdurvább az elhanyagoltság volt: ott az elvileg drága pénzen, elvileg mutatósan leburkolt peron, a gaz meg nő a fugák között. Ezt őszre teljesen tönkre fogja tenni, onnantól kezdve meg jön a fagy. És mindez valahol a mi pénzünkből készült el, és elvileg a mi pénzünkből fizetett cég nem gondoskodik róla.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.02. 18:15:47

@Vityaz:

Én csak azt írtam, hogy amin te most felháborodtál, azzal én minden nap találkozom és már megszoktam.

scooby doo 2009.07.02. 18:16:54

1. A tájékoztatás mindig ilyen, próbálják nagyjából belőni hogy mikor jön.
3. Ez furcsa, ilyet még nem tapasztaltam.
6. Szokj hozzá. Gyere le Érdre, és nézd meg hogy néznek ki a felújított állomások. Itt még a kisebb baj hogy gazos

Ákibard! 2009.07.02. 20:04:43

@BKV figyelő:
"Gyárilag nem olyan volt, hogy X másodperc után magától visszazáródott? "

Nem mindegyik volt olyan, és most sem olyan mindegyik. De erre egyzser már rácsodálkoztattalak :))

Van amit egy léghenger tol vissza (automata felirat) van amit rugó.

És ne kérdezd meg nem cserélték ki az automatákat rugósra :)))

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.07.03. 12:32:13

@Ákibard!: Győr felé a gyorson a kocsi egyik felében léghengeres, a másik felében ugyanaz az ajtó rugós és gyárilag? Olyan meglepetés volt, hogy egy (ami nem a kocsik közötti átjáró) működött, hogy fel is vettem videóra a Keletiben...