Olvasónk, Viktor a napokban Győr és Sárospatak között utazott. Az út során rengeteg hiányosságra lett figyelmes. Olyan dolgokra, amit mi ingázók már megszoktunk. Levelében többek között arra keresi a választ, hogy miért rossz a cég utastájékoztatása, miért gazosak a peronok, valamint, hogy minek tart fent a cég kalauzokat, ha nem kérik a jegyek.
Tisztelt Ügyfélszolgálat! Kedves MÁV figyelő!
Egy utazásom történetét szeretném megosztani, illetve a bennem felmerült kérdésekre, észrevételekre választ kapni.
2009. június 27-én Győrből Sárospatakra szerettem volna eljutni.
Győrből Budapestig a 9404-es vonattal akartam utazni, bízva benne, hogy Budapesten elegendő lesz 34 perc átszállni az 520-as számú vonatra. Az érintett vonalon esetlegesen fennálló sebességkorlátozás miatti késés még lehetővé teszi az átszállást.
1. A győri állomáson a 9404-es vonat késését jelezték előre, a hangos utastájékoztatás szerint 15 perc, míg az utastájékoztató táblák szerint 20 percet.
Kérdésem: Milyen akadálya van annak, hogy a két tájékoztató eszköz azonos információt szolgáltasson? Hasonló esetben melyik tájékoztató vehető komolyan?
2. A vonat 15 perc körüli késéssel érkezett, és Budapest-Keleti pályaudvarra is ilyen késéssel érkezett. Ez számomra örömteli volt, azonban felvet néhány kérdést:
Amennyiben az árvíz miatt nincs sebességkorlátozás, miért szerepel erre vonatkozó információ a honlapjukon?
3. 2009. június 28-án Sárospatakról Győrbe az 565-ös számú IC-t is igénybe vettem, mivel esetemben az idő játszott szerepet. Jegyet csak dohányzó szakaszba kaptam, ezért a büfékocsiban utaztam. Ott a kalauz kétszer is eljött, mégse kérte senkitől sem a jegyet.
Ezek alapján szükséges-e a vonaton történő jegyvizsgálat, szükséges-e a kalauzokat a MÁV-Startnak fenntartania? Én másodosztályon utazva ezen a szakaszon 3530 Ft értékben vettem igénybe szolgáltatást, aminek a jogosságát senki nem kérte rajtam számon. Mi az oka ennek a hanyagságnak?
4. Az említett IC késett, így láthatóan sok embert késztetett sietségre, ha el akartuk érni a csatlakozásunkat. A továbbutazásomhoz szükséges 9208-as számú vonat az elmúlt hetek tapasztalata alapján a 8-as vágányról indult, azonban most a 11-ről. Minderre persze csak már az utastájékoztató táblák alatt jön rá az utazó, mikor átverekedte magát már a jegyellenőrző kapukon és az embertömegen, majd mindezek következnek fordított sorrendben a 11. vágány felé.
Mi miatt szükséges a vonatok induló vágányait felcserélni? Miért szükséges egy látszólag bevált rendszert felborítani?
5. Sikeresen elértem a 9208-as vonatot, majd helyet próbáltam keresni. A kocsik között átvezető ajtók több vagonnál hibásan működnek, visszacsapódnak. Kérem, fordítsanak ezekre kicsit több figyelmet, az ajtók piszkosak, összekenik a ruházatot.
6. Komáromtól Győr felé gyakorlatilag az összes állomás peronja gazos, ápolatlan.
Mi ennek az oka? A vasút részéről tapasztalható nemtörődömség, igénytelenség, vagy a probléma finanszírozási okokra vezethető vissza? Amennyiben mindez pusztán igénytelenség, miért engedik meg, hogy a gazosodás rongálja a peronok burkolatát?
Válaszaikat várva tisztelettel: D. Viktor